Chantal Janzen afgepoeierd door Frits Sissing: diep in zijn schaduw

De kijkcijfers van woensdag 3 maart 2021 (SKO) – Chantal Janzen trok woensdagavond bijna een miljoen kijkers met haar nieuwe programma Chantals Beauty Camper op RTL 4.

Chantals Beauty Camper © RTL

Het vrolijke programma van Chantal Janzen is in première gegaan met een prima 959.000 kijkers (15 procent marktaandeel). Daarmee ziet RTL 4 zijn scores op deze uitzendavond verbeteren: vorige week trok de combinatie Bouwval Gezocht en Brut nog 784.000 (13 procent) en 637.000 kijkers (12 procent).

Frits poeiert Chantal af

Hoewel Chantal prima scoort, is haar nieuwe show ook geen regelrecht kijkcijferkanon. Ze trekt nog niet de helft van het aantal kijkers van de directe concurrent Tussen Kunst en Kitsch met presentator Frits Sissing. Die titel wist op hetzelfde moment ruim 2 miljoen kijkers (32 procent) te bekoren op NPO 1.

Ook om half tien bleef RTL 4 ver achter bij NPO 1. Waar het nieuwe seizoen van Rooijakkers over de Vloer begon met 769.000 kijkers (13 procent), bediende de uitreiking van de Gouden Loeki een publiek van 1,2 miljoen kijkers (22 procent) op NPO 1.

Brons voor SBS 6

Het brons op woensdagavond prime time is voor SBS 6. Steenrijk Straatarm scoorde 690.000 kijkers (11 procent) en de Wendy van Dijk-show Hart in Aktie had er aansluitend 584.000 (10 procent).

Verder haalde slechts één andere zender op prime time de kijkcijfer top 25, namelijk FOX. Daar trok de wedstrijd Heerenveen – Ajax 628.000 kijkers (11 procent).

Verder was NPO 2’s Nieuwsuur het meest in trek met 455.000 kijkers (8 procent).

Top zes

  • NPO 3 scoorde met Het Beste van Disco: 369.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Big Brother: 323.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met xXx Return of Xander Cage: 258.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Point Break: 158.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Secret Bridesmaids Business: 122.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Dog Days: 93.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Half acht nieuws (1,6 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), RTL Boulevard (1 miljoen), De Vooravond (982.000), GTST (915.000), Editie NL (865.000), Tijd voor MAX (788.000), Zes uur nieuws (769.000) en Binnenstebuiten (680.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (996.000), Jinek (765.000), Hart van Nederland (615.000) en Journaal laat (572.000) het meest in trek. Shownieuws trok 381.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 27 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 10 procent. Vorige week was dat 24, 17 en 9 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.238.00001. NPO1 / 26.7%
02. Tussen Kunst en Kitsch (NPO1) 2.028.00002. RTL4 / 18.1%
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.555.00003. SBS6 / 10.1%
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.424.00004. NPO2 / 6.0%
05. Gouden Loeki (NPO1) 1.210.00005. FOX / 5.3%
06. EenVandaag (NPO1) 1.188.00006. ESPN / 4.1%
07. RTL Boulevard (RTL4) 1.002.00007. NPO3 / 4.0%
08. Op1 (NPO1) 996.00008. RTL5 / 3.6%
09. De Vooravond (NPO1) 982.00009. Vero / 3.2%
10. Chantals Beauty Camper (RTL4) 959.00010. RTL7 / 2.3%
11. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 915.00011. NET5 / 2.2%
12. Editie NL (RTL4) 865.00012. RTL8 / 1.8%
13. Tijd voor MAX (NPO1) 788.00013. Discov / 0.9%
14. Zes uur nieuws (RTL4) 769.00014. RTLZ / 0.8%
15. Rooijakkers over de vloer (RTL4) 769.00015. TLC / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 36,7%
02. RTL Nederland 26,6%
03. Talpa TV 16,3%

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen