Net5 met veelbesproken Britney Spears-docu niet in kijkcijfer top 25

De kijkcijfers van maandag 15 februari 2021 (SKO) – Het is Net5 maandagavond niet gelukt om de kijkcijfer top 25 te bereiken met de veelbesproken film Framing Britney Spears, die ingelast werd uitgezonden.

Britney Spears © Net5

De documentaire over de teloorgang van Britney Spears doet niet alleen in de Verenigde Staten veel stof opwaaien, maar ook in Nederland. Er wordt in de film namelijk een 22 jaar oud fragment vertoond, waarin Ivo Niehe een discutabele vraag stelt over de voorgevel van de oud-superster. De presentator moet daarvoor door het stof, vinden zijn critici.

Antoinette verslaat Britney

Al met al wist Framing Britney Spears gisteren een publiek van 394.000 kijkers te vermaken op Net5, goed voor een marktaandeel van bijna 6 procent. Dat is voor Net5 een mooie score, al zal de zender vanwege alle ophef ongetwijfeld op een iets groter publiek hebben gerekend. Net5 was dankzij de Britney-film de zevende zender op prime time.

De grote winnaar op prime time was het Antoinette Hertsenberg-programma Radar met 1,6 miljoen kijkers (22 procent) op NPO 1. Het aansluitend uitgezonden Het Familiediner deed het met 1,1 miljoen kijkers (18 procent) ook prima.

Zilver voor Hunted

NPO 3 pakte het zilver op prime time dankzij het aanhoudende succes van de BN’er-show Hunted VIPS. Daar keken ditmaal 1,2 miljoen mensen (16 procent) naar. RTL 4 volgt op de voet met 1,1 miljoen kijkers (16 procent) voor Married At First Sight.

Op plek vier volgt SBS 6 dankzij Familie Gillis: Massa is Kassa, waar 741.000 mensen (10 procent) naar keken. Direct erna hield Lang Leve De Liefde XL er 344.000 (6 procent) vast.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Veronica scoorde met Veronica Inside: 649.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 521.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Framing Britney Spears: 394.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Big Brother: 340.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Momentum: 339.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met I Hate Valentine’s Day: 178.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,8 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), De Vooravond (1,3 miljoen), EenVandaag (1,2 miljoen), GTST (889.000), RTL Boulevard (844.000), Tijd voor MAX (842.000), Editie NL (750.000) en BinnensteBuiten (729.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (1 miljoen), Op1 (995.000), Hart van Nederland (625.000) en Journaal Laat (594.000) het meest in trek. Shownieuws trok 385.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.836.00001. NPO1 / 25.1%
02. Radar (NPO1) 1.628.00002. RTL4 / 18.7%
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.447.00003. SBS6 / 9.1%
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.398.00004. NPO3 / 7.5%
05. De Vooravond (NPO1) 1.252.00005. NPO2 / 6.6%
06. EenVandaag (NPO1) 1.227.00006. Vero / 5.4%
07. Hunted VIPS (NPO3) 1.184.00007. RTL7 / 4.0%
08. Married at first sight (RTL4) 1.134.00008. NET5 / 3.7%
09. Het Familiediner (NPO1) 1.072.00009. RTL5 / 3.3%
10. Jinek (RTL4) 1.025.00010. RTL8 / 2.3%
11. Op1 (NPO1) 995.00011. BBC / 1.4%
12. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 889.00012. Discov / 1.2%
13. RTL Boulevard (RTL4) 844.00013. RTLZ / 1.0%
14. Tijd voor MAX (NPO1) 842.00014. SBS9 / 1.0%
15. Editie NL (RTL4) 750.00015. Spike / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 39,2%
02. RTL Nederland 29,7%
03. Talpa TV 19,2%

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen