Week na felle Op1-ruzie: Pete Hoekstra ontploft níet bij Eva Jinek

Zes dagen na zijn felle ruzie aan tafel bij Op1, zat Pete Hoekstra gisterenavond aan de talkshowtafel van Eva Jinek. Daar sprong de Amerikaanse ambassadeur níet uit zijn republikeinse velletje.

Pete Hoekstra © RTL

Pete Hoekstra was vorige week zwaar beledigd toen Jort Kelder in Op1 een cynisch grapje maakte over de bestorming van het Capitool door de iets te fanatieke aanhangers van Donald Trump. “Sorry, ik moet het zeggen: ik vind dat je opmerking extreem bot was”, zei hij, waarna de rest van het interview ijzig koud verliep.

Gemoedelijk

Het gesprek tussen Pete Hoekstra en Eva Jinek verliep gisteren veel gemoedelijker. Het lukte Eva echter ook niet om Pete’s mening over de laatste fase van Donald Trumps presidentschap los te peuteren. “Ik heb dat al eerder besproken: ik kan geen kritiek geven op de president. Ik zit hier als overheidsbeambte.”

Straks is dat wel anders, legde Pete uit. “In acht dagen ben ik weer een privépersoon en dan kan ik weer vrijuit spreken. Dat is volgende week woensdag om één minuut over twaalf.”

Eva: “Klink je heel anders als ik je tegen die tijd bel?”

Pete: “Ik zal dan dingen die ik heel graag zal zeggen die ik nu niet kan zeggen.”

Verwijzing naar Jort

Pete gaf ook nog kort zijn mening over het Nederlandse volk. “Nederlanders zijn fantastische mensen met lange tenen. Ze weten hoe ze kritiek moeten leveren, maar incasseren gaat soms wat minder.”

Maar ook: “Wij zullen niets dan fijne herinneringen overhouden aan onze tijd hier.”

Ruben Nicolai vervolgens: “Wat is het prototype van een Nederlands persoon? Is dat Eva Jinek of mister Basement? Mister Kelder.”

Pete: “Ha ha. Our friend over there. Nee, dan ga ik toch voor Eva.”

Eva: “I’m an American, so that’s not fair. That’s kind of cheating.”

Fragment

Pete Hoekstra bij Jinek:

82 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
hans
januari 15, 2021 16:04

Kan onze liegende Pete Jinek niet gelijk mee terug nemen naar Amerika, het land van de ongelijke kansen.

Gast
Jem
januari 15, 2021 00:52

Slechte ambassadeur

Gast
Koekwaus
januari 14, 2021 21:41

O wat een lol schenk de glazen maar weer vol

Gast
Cornelie
januari 14, 2021 17:38

Jinek zit wel lekker te slijmen als ik het zo hoor. En dan koketteren met je Amerikaanse zijn.
Nou daar hoef je echt niet trots op te zijn. Dus je bent Nederlands of Amerikaans als het je uitkomt?

Gast
Koen
januari 14, 2021 17:30

Wat ik wel een gemiste kans vond was dat Hoekstra zei dat hij na de aftocht van Trump vrijuit kan praten en dan andere antwoorden geeft als die nu deed. Als ik Jinek was geweest had ik hem meteen uitgenodigd voor volgende week en hem dan nog eens die vragen gesteld want ik kreeg het idee dat hij Trump een kleine veeg uit de pan wilde geven. Dat was pas een interessant interview geweest i.p.v. dit policor geleuter.

Gast
Dirkje
januari 14, 2021 15:22

Wat doet die malle pietje Hoekstra daar dan aan tafel als hij toch niets mag en kan zeggen ?

Gast
Mark
januari 14, 2021 18:25
Antwoord op  Dirkje

Hij kan en mag wel, maar hij durft niet! Als hij nu iets fout zegt over Trump kan hij nog uit zijn ambt gezet worden zonder pensioen. Dus zegt deze lafaard niets.

Gast
Wappie Kijktip; Verboden voor lafaards
januari 14, 2021 22:08
Antwoord op  Mark

Zegt de held met mondkapje.

youtube: Keuringsdienst van Waarheid
Mondkapjes. Zin of onzin?

Niet geloven hoor, wat ze daar zeggen. Het zijn niet ONZE deskundigen (wel die van mij).
Die van ons hebben het beste met ons voor. Die op de video niet. Maar zij hebben wel het beste voor met mij.

Gast
Paul Lamote
januari 14, 2021 15:15

Waarom mag die druiloor overal opdraven?

Gast
Onbekende BN'er
januari 14, 2021 22:09
Antwoord op  Paul Lamote

Jij had daar moeten zitten. Paul Lamote. Iedereen kent hem toch?

Gast
Flauwe Kul
januari 14, 2021 15:00

Wat was Carlo Boszhard goed gisteravond als Pete Hoekstra!

Maar degene, die Jinek speelde, bakte er niks van, geen enkele moeilijke vraag! ☺

Gast
Zalmneusje
januari 14, 2021 14:33

Jinek spreekt overdreven Amerikaans, maar tóch met een Nederlands accent. Best knap.

Gast
geilneef
januari 14, 2021 13:54

“I’m an American” -Eva Jinek

Gadverdegadverdamme, wat vind dat wijf zichzelf toch interessant. Nee Eva, je bent gewoon een Hollandse kaas, met een obsessie voor een zeer select aantal Amerikaanse politici (Clintons), en je bekijkt het land door een zeer smalle lens. Je hebt echt geen idee, bleek ook wel uit die kutdocumentaire die je er een tijdje geleden hebt gemaakt (waar je overigens direct bent bezwangerd door je cameraman). Laat nou maar gewoon een keer je “boobies” zien voordat ze echt oud en uitgezakt zijn, dan is je rol helemaal uitgespeeld in Nederland en kun je lekker gaan rentenieren in de States met de opbrengsten van je schandalig hoge salaris.

Gast
Banaan
januari 14, 2021 13:56
Antwoord op  geilneef

Iedereen met een Amerikaans paspoort is Amerikaan. Punt.

Gast
Geertje
januari 14, 2021 15:41
Antwoord op  geilneef

Gadverdamme, iemand met zo’n nickname als jij kan niet deugen! Dat blijkt ook wel uit wat je schrijft.

Gast
Pete Precies
januari 14, 2021 22:13
Antwoord op  geilneef

Jinek is van Joods-Tjechische afkomst. Als ik haar was, zou ik daar maar trots op zijn.

Gast
Josefien
januari 14, 2021 12:55

Hij begon al te draaien.

Gast
critikast
januari 14, 2021 12:51

Jinek lijkt privé bevriend met Hoekstra. Daarom nu al voor de vierde keer te gast.

Gast
Mark
januari 14, 2021 18:26
Antwoord op  critikast

Mocht Hoekstra willen…..

Gast
Ik lijk wel kritisch
januari 14, 2021 22:14
Antwoord op  critikast

lijkt of is?

Gast
Frans van Hoof
januari 14, 2021 12:49

Natuurlijk legt Jinek hem geen strobreed in de weg: 1. ze is geen journaliste 2. Alles voor een gemoedelijke sfeer in haar programmaatje 3. Ze is Amerikaans, dus krijgt geen kwaad woord over dat verschrikkelijke land over haar lippen 4. Ze is t weinig bedreven om het welke gast dan ook moeilijk te maken, want op routine kun je dit programma niet maken.
Ik ben al lang genezen van Jinek en kijk nooit meer.

Gast
Mark
januari 14, 2021 18:26
Antwoord op  Frans van Hoof

Fijn, dan hoef je hier ook niet meer te reageren.

Gast
anoniem
januari 14, 2021 12:22

pete hoekstra

is tv geil

zijn praten heeft geen inhoud

dom

manneke

Gast
Gerda
januari 14, 2021 12:57
Antwoord op  anoniem

Over dom gesproken. Kijk jij wel eens in de spiegel?

Gast
x x
januari 14, 2021 22:16
Antwoord op  anoniem

domme anonieme mening

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 14, 2021 12:19

Goeie “United States Ambassador to The Netherlands” en lijkt mij een fatsoenlijke vent,Holland Michigan waar de Ambassadeur vandaan komt is overigens meer authentiek Hollands dan ons “moderne” Holland,triest maar waar.

Gast
Midi
januari 14, 2021 12:24
Antwoord op  Sjakie hoekvlag

Neem aan dat uw kwalificatie triest slaat op Michigan en niet op Nederland.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 14, 2021 12:36
Antwoord op  Midi

Incorrecte aanname!

Gast
Middelmatig Frans
januari 14, 2021 22:18
Antwoord op  Midi

Hé we hebben een slimpie in ons “midi”.

Gast
Donald Dumped
januari 14, 2021 12:27
Antwoord op  Sjakie hoekvlag

Dus binnenkort verhuis je naar ‘Holland’, Michigan, Sjakie?

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 14, 2021 12:38
Antwoord op  Donald Dumped

America is no longer an Option,doe mij maar een prettig land in Zuid-Amerika

Gast
Donald Dumped
januari 14, 2021 13:15
Antwoord op  Sjakie hoekvlag

Brazilië. Prachtig. Ook zo’n type Trump aan de macht daar. Kan jij vast wel aarden. Het gezellige Brazilië van Bolsanaro…

En ik had het over Amerika, niet over een Nederlandse plaatsje in Limburg…

Laatst bewerkt 3 dagen geleden door Donald Dumped
Gast
Sjakie hoekvlag
januari 14, 2021 13:31
Antwoord op  Donald Dumped

Ik had het idd over de USA,en ja Brazilie is een beter land geworden sinds BolsOnaro daar President is geworden,als je daar een overvaller dood schiet krijg je een schouderklopje van de baas van de Policia Militar danwel de Policia Federal…net als vroeger,dat was onder pvda klonen Lula en Rousseff wel effe anders. Eu te Amo Brasil!

Laatst bewerkt 3 dagen geleden door Sjakie hoekvlag
Gast
Vrolijke Frans
januari 14, 2021 22:22
Antwoord op  Donald Dumped

Die malle Donald Dumped denkt ook nog dat America ten zuidoosten van Center Parcs Het Meerdal ligt en dat het in Limburg ligt.
Droom maar lekker verder.

Gast
analist
januari 14, 2021 12:40
Antwoord op  Sjakie hoekvlag

authentieker… Nederlands…

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 14, 2021 13:05
Antwoord op  analist

In Zuid-Amerika heb je stadjes die net zo authentiek Hollands zijn als Holland Michigan en wieringen N-H maar dan omringd door Palmbomen,met name in Brazilie – o.a Holambra 1 e 2,Carambei,nao me toque,Nova Holanda,Maracaju

Gast
bert
januari 14, 2021 12:17

Ooh Hoekstra kom zijn imago proberen te redden, wat een dikke plaat heeft die voor z’n hoofd,
elk beetje kritiek schrikt ie van
en dan zeggen nederlanders fantastische mensen met lange tenen,
pfff snel wegwezen Pete als je termijn erop zit

Gast
Vrolijke Frans
januari 14, 2021 22:23
Antwoord op  bert

Pfff kom niet aan bert zijn teentjes.

Gast
allochtoon
januari 14, 2021 12:16

Volgens kenners gaat ondanks de overwinning van Biden zich meer op de VS richten en de Chinese regio. Europa wordt minder belangrijk. Wordt de NAVO dan minder belangrijk? Komen er dan Nederlandse, Duitse, Belgische kernwapens en vliegdekschepen om de belangen van de EU te verdedigen. Engeland met kernwapens en vliegdekschip verdedigt al zijn eigen belangen. Dit soort vragen mis ik op op1 Jinek en dit is m.
In coronatijden veranderen prioriteiten

Gast
Donald Dumped
januari 14, 2021 12:31
Antwoord op  allochtoon

Graag minder VS bemoeienis ja.
Uit de NAVO en wel meteen. Geldverslindende onzin.
Met zijn allen kunnen we het wel aan.
Kan VS zich op zijn eigen problemen richten. Die zijn groter dan alle problemen van Europa bij elkaar…

Gast
Jan
januari 14, 2021 22:26
Antwoord op  Donald Dumped

Uit de EU.

Gast
Paul Lamote
januari 14, 2021 15:19
Antwoord op  allochtoon

Lijkt me ook logisch. Azië is nu eenmaal economisch een maatje groter dan de EU.

Gast
Jan
januari 14, 2021 22:25
Antwoord op  allochtoon

Frankrijk heeft ook nog kernwapens.

Gast
Rene
januari 14, 2021 12:09

Eva was er eens even voor gaan zitten om Pete Hoekstra het vuur aan de schenen te leggen. Hahaha, wat een mislukt interview. Ze wist niet waar ze het zoeken moest. Ze spreekt wel goed Amerikaans, dat wel

Gast
Jan
januari 14, 2021 12:54
Antwoord op  Rene

Wat een onzin! Je mening is uitsluitend gebaseerd op je vooroordelen.

Gast
Freek
januari 14, 2021 12:06

Jinek had zich zeer goed voorbereid op Hoekstra. Die engnek zei weer niets. Hoop dat hij samen met zijn maffiabaas Trump opgepakt wordt bij terugkomst. Hebben met slijmjurk Nicolai weer engnek ervoor in de plaats.

Gast
x x
januari 14, 2021 22:28
Antwoord op  Freek

Freek de Faksist spreekt.

Gast
Jantien Visser
januari 14, 2021 11:48

Wat moet die Pete Hoekstra altijd aan elke talkshow tafel. De mening van deze man is van nul tot generlei waarde. Hij zit daar alleen maar wat trots om zich heen te kijken en denkt dat hij heel belangrijk is. Hoorde dat hij teruggaat naar Amerika. Gelukkig van zijn hoofd zijn we dan verlost op tv.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 14, 2021 12:10
Antwoord op  Jantien Visser

Jij mag toch ook je mening geven

Gast
Joop
januari 14, 2021 12:52
Antwoord op  Jantien Visser

Jij zou je zelf niet als maatstaf moeten nemen. Veel mensen vinden het interessant om zijn opvattingen te horen.

Gast
Meindert Kramp
januari 14, 2021 22:31
Antwoord op  Jantien Visser

Ik denk eerder dat Nederlandse media er trots op zijn dan Pete Hoekstra hier geboren is.
Je moet het dus omkeren. Wij leven in de tijd van omkering. Satanische tijden.
Links draait ook als een duivelse diabolo.
Linkse talkshow hosts zijn ijdel en trots, ook al zijn ze het helemaal niet met Hoekstra eens; hij is toch lekker Nederlands.

Gast
JanH
januari 14, 2021 11:35

Zoals ik al zei: compliment voor Eva: ze liet zien hoe je Pete Hoekstra kritisch kunt interviewen zonder dat het bloed van de muren druipt. Daar kan Jort Kelder héél véél van leren.

Gast
Geert
januari 14, 2021 12:50
Antwoord op  JanH

Helemaal mee eens. Het was een top-interview!

Gast
Meindert Kramp
januari 14, 2021 22:33
Antwoord op  JanH

Jort vindt zichzelf een goede journalist, omdat hij zo lekker cynisch kan zijn.
Hij beseft niet wanneer je wel en wanneer je beter niet cynisch kunt zijn.

Gast
hans
januari 15, 2021 16:16
Antwoord op  Meindert Kramp

Ik vind Jort een slechte presentator maar toen Pete zei dat het iedere 4 jaar zo gebeurde was Jort zo alert om te antwoorden dat deze keer een aanval werd geplaatst. Is meneer Hoekstra gepikeerd nou gelijk terug naar Amerika. De man is een grote leugenaar en denkt dat wij moeten luisteren naar de grote Amerikaan.
Nepfiguur en in deze hulde aan Jort

Gast
Gert-Jan
januari 14, 2021 11:34

Maar bij een eerder interview was Jinek ook niet zo netjes naar Hoekstra.
Jinek heeft, zoals altijd dubbele agenda’s.
Hoekstra, een aardige en beschaafde man, die het talent heeft om de ook in Nederland, over de structureel zwaar
” afgezeken ” president Trump, op een eerlijke manier te praten.
Ondanks dat hij weet dat Trump weggaat, bleef hij in functie als officiële Amerikaanse ambassadeur.Klasse.

Weinige politici in Nederland zouden dit doen denk ik.

Gast
John
januari 14, 2021 12:08
Antwoord op  Gert-Jan

Hij denkt aan zijn tijd hierna, wil hierna nog verder in politiek
het zelfde als hier!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
Geert
januari 14, 2021 12:49
Antwoord op  Gert-Jan

Hij is volkomen correct. Wacht maar tot woensdag, als hij zich vrij voelt om zijn mening over het rampzalige optreden van Trump te geven.

Gast
Marc
januari 15, 2021 15:51
Antwoord op  Gert-Jan

Hoekstra, een aardige en beschaafde man? Een huichelachtige leugenaar die niet van kritiek gediend is bedoel je!

https://youtu.be/SZ4RX5PsnFM

Gast
hans
januari 15, 2021 16:19
Antwoord op  Gert-Jan

Kijk je wel eens TV moet je eens kijken hoe deze ‘correcte’ meneer staat te liegen, in Nederland worden politici vermoord en zijn er ‘no go’ zones. En in een later interview gewoon glashard ontkend dat hij dat gezegd heeft. Kwal en arrogante vent gauw terug naar zijn hol

Gast
Leo
januari 14, 2021 11:27

Ja en amen knikken kan je wel aan Jinek overlaten.

Gast
Over mijn (Ji) nek
januari 14, 2021 11:37
Antwoord op  Leo

Bedoel je: ‘kan jou wel’ of ‘kun jij wel’?

Gast
Leo
januari 14, 2021 12:03
Antwoord op  Over mijn (Ji) nek

fijne dag pippa

Gast
John
januari 14, 2021 12:08
Antwoord op  Leo

Leo hekel aan Jinek??

Gast
Tijs
januari 14, 2021 15:41
Antwoord op  Over mijn (Ji) nek

Het is “kun je wel” of “kan je wel”, beide zijn goed.

Gast
Taalkundige
januari 14, 2021 16:41
Antwoord op  Tijs

Het is: Tijs kun je altijd Nederlands leren en Tijs kan jou (je) nooit Nederlands leren.

Gast
Vrolijke Frans
januari 14, 2021 22:43
Antwoord op  Taalkundige

Een taalnazi kan jou nooit Nederlands leren, maar een taalnazi kun je altijd leren op de persoon te spelen.

Gast
Friet
januari 15, 2021 02:20
Antwoord op  Taalkundige

Onjuist. Deze regel bestaat niet! In Nederland wordt wel de voorkeur gegeven aan ‘jij kunt’ boven ‘jij kan’. In Vlaanderen is er geen voorkeur. Niettemin, in beide landen zijn beide mogelijkheden correct.

Gast
De Taalhygiëna
januari 14, 2021 22:35
Antwoord op  Tijs

En zo is het maar net.

Gast
Friet
januari 15, 2021 02:15
Antwoord op  Over mijn (Ji) nek

Leo bedoelt het zoals het er staat. Jij bent een van de vele kneuzen die denken dat ‘jij kan’ incorrect is, maar dat heb je fout. Die regel bestaat niet.

Gast
Bart M.
januari 14, 2021 11:24

De vragen waren dan ook beschaafder dan bij Op1.

Gast
rollins
januari 14, 2021 11:24

Die man heeft meer waardigheid in zijn pink dan het hele publieke- en commerciële omroepbestel bij elkaar. Totaal andere divisie.

Gast
John
januari 14, 2021 12:10
Antwoord op  rollins

Waardigheid? hij werkt voor Trump zegt genoeg!

Gast
Donald Dumped
januari 14, 2021 12:37
Antwoord op  John

In zijn geboorteland had hij ook best Nederlands kunnen praten.
Maar nee, Hoekstra spuugt op ons, vind ons minderwaardig, heeft totaal maling aan het nietige Nederland…

Gast
Dennis
januari 14, 2021 12:45
Antwoord op  Donald Dumped

Wat een flauwekul! Het is logisch dat hij zich veel beter in het Amerikaans kan uitdrukken.

Gast
Donald Dumped
januari 14, 2021 13:20
Antwoord op  Dennis

In Nederland behoor je Nederlands te praten…of zijn Amerikanen hier weer de uitzondering?

Laatst bewerkt 3 dagen geleden door Donald Dumped
Gast
Dennis
januari 14, 2021 15:37
Antwoord op  Donald Dumped

Niet als je je hier slechts tijdelijk vestigt.

Gast
Uitlokking van fascisme
januari 14, 2021 22:47
Antwoord op  Donald Dumped

Marokkanen horen zich aan te passen. Mee eens?

Gast
hans
januari 15, 2021 16:26

Wat is dit nu weer voor flauwekul? Je kan van marokkaanse afkomst zijn maar je bent Nederlander dus zou je je niet hoeven aanpassen. Behalve als je je marokkaan blijft voelen heb je een probleem zoals bij veel jonge jongens, de dames zijn een stuk verder

Gast
Eucalypta
januari 14, 2021 22:46
Antwoord op  Donald Dumped

Heb jij ook al een glazen bol?

Gast
Door en door tolerant
januari 14, 2021 22:45
Antwoord op  John

John een man van vele vooroordelen.

Gast
hans
januari 15, 2021 16:22
Antwoord op  John

wat, ik denk dat als hij het woord trump hoort klaarkomt. maar nu verlaten de ratten het schip.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen