Sven Kockelmann en Talitha Muusse bevestigd als zondagduo Op1

Sven Kockelmann en Talitha Muusse gaan inderdaad aan de slag als presentatieduo voor Op1. Ze gaan de zondageditie presenteren, die recht tegenover Humberto wordt uitgezonden.

Sven Kockelmann en Talitha Muusse © NPO

Het gerucht over de aanstelling van Sven en Talitha werd vorige week al benoemd in RTL Boulevard, maar de KRO-NCRV heeft het nieuws nu bevestigd. “De combinatie van Sven en Talitha in Op1 belooft spannende, inspirerende èn confronterende gesprekken op de zondagavond”, aldus de omroep in een persbericht.

‘Nederland verdient Sven’

De roep om Sven Kockelmann aan de kop van de Op1-tafel klinkt al veel langer, maar eerder werd hij nog geweigerd door de NPO-top omdat hij niet ‘likeable’ genoeg zou zijn. Het was een van de redenen dat KRO-NCRV vorig jaar besloot om niet te participeren in Op1. Nu is de grote publieke omroep alsnog van de partij.

Peter Kuipers, directievoorzitter van KRO-NCRV, vindt het fantastisch nieuws. “Nederland verdient Sven op televisie. Hij interviewt zijn gasten altijd op het scherpst van de snede. De combinatie van Sven en Talitha belooft scherpe gesprekken aan de tafel van Op1. Zeker met het oog op de komende verkiezingen die allesbepalend zijn voor de toekomst van ons land in deze onzekere tijden.”

Wie is Talitha?

Voor de meeste mensen zal Talitha Muusse (28) een onbekend gezicht zijn; op het moment van schrijven heeft ze nog niet eens een eigen Wikipedia-pagina. Ze is een van de oprichters van de Duurzame Jonge 100, een platform voor jonge ondernemers en professionals. Als millennial-expert zat ze al regelmatig in talkshows, waaronder M en De Vooravond.

Peter Kuipers: “Talitha is een aanstormend allround talent dat politiek relevant weet te maken voor een jonge generatie en heldere politieke en maatschappelijke analyses geeft. Allebei hebben ze een grote liefde voor de politiek en wat politieke keuzes betekenen voor mensen.”

Sven en Talitha reageren

Sven Kockelmann zegt: “Ik ben blij en vereerd dat ik, zeker met de verkiezingen in aantocht, mijn bijdrage kan leveren op een van de hoofdpodia in het televisielandschap. Ik kijk enorm uit naar de samenwerking met Talitha en met de geoliede redactie van Op1.”

En Talitha Muusse: “Ik voel een grote verwantschap met KRO-NCRV. Ik zet me graag in voor een omroep die Nederland een beetje mooier, inclusiever en rechtvaardiger wil maken. De kans die ze me geven bij Op1 grijp ik dan ook vol enthousiasme aan.”

41 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Timor
januari 15, 2021 00:33

Jammer dat “Piet zwart” in deze rubriek zo vaak verkeerd begrepen wordt. Probeer eens te lezen wat er niet staat! Moeilijk? Een beetje meer inspannen dan hé.

Gast
Timor
januari 15, 2021 00:24

Dat ‘Nederland’ er met al de ‘experts’ er toch nog zo, niet positief dus.

Gast
Koen
januari 14, 2021 17:35

‘millennial-expert’, oh for fu-ck sake, wat is dat weer voor een woke geneuzel.

Gast
tonio
januari 14, 2021 14:26

OP1 begint een beetje op het Jeugdjournaal telijken met al die schoolverlaters……………..

Gast
adonis
januari 14, 2021 13:01

Mevrouw Muusse lijkt mij een intelligente, aardige meid.

Gast
critikast
januari 14, 2021 12:58

En ineens is Kockelman wel geschikt en “likeable”. Wat een miskleun van de NPO-top. Als ik Sven was zou ik mijn kont afvegen met die vileine complimenten van Kuipers. Wat een hypocriet figuur, die man. Eerst Kockelman afserveren en beledigend om zijn uiterlijk en vervolgens hem met veel lof binnenhalen. Als ik Kockelman was zou ik hebben bedankt, maar ook voor hem is geld blijkbaar belangrijker dan principes. Jammer !

Gast
Boh foi toch
januari 14, 2021 14:09
Antwoord op  critikast

Maar…. Jij bent dus Kockelman niet, en geloof jij echt dat hij daar voor het geld gaat zitten? Keep on dreaming!

Gast
Guttegut
januari 14, 2021 12:08

Volgens MC ben je dus niks als je geen Wikipedia pagina hebt. Tja!

Gast
allochtoon
januari 14, 2021 11:52

Talitha moet dus de jongeren aanspreken. Komen Jan Roos, Dennis Schouten, Boef, lil kleine, Dutch Performante als gasten langs. Nog beter maak 1 van hen presentator op op1. Veel aansprekende voor jongeren

Gast
Bart
januari 14, 2021 10:47

En Frits spits wordt genoemd als invaller bij afwezigheid van Sven.

Gast
Mag ik ook eens een keer wat zeggen.
januari 14, 2021 10:42

Aub geen Sven. De meest horkerige man in tv land.

Gast
Luister
januari 14, 2021 10:27

Sven niet “likeable” genoeg? Margriet v.d.Linden wel dan?

Gast
animo
januari 14, 2021 10:36
Antwoord op  Luister

met 1.1 miljoen kijkers denk ik wel , Swen heeft een reputatie dat gasten boos weglopen of hij krijgt er ruzie mee bv Peter R .

Gast
robb
januari 14, 2021 10:26

Ik kijk uit naar Sven , ik heb Talitha wel eens gezien maar weet niet wat zij kan ik ben benieuwt , wat ik jammer vind dat haar kleur belangrijker is dan wie zij is waarom kunnen we niet de kleur loslaten en haar zien als de nieuwe presentatrice van op1 .

Gast
anonymous
januari 14, 2021 10:17

Waarom Sven niet alleen?
Stop toch met die vreselijke DUO presentatie

Gast
Henri
januari 14, 2021 12:21
Antwoord op  anonymous

Omdat het meer kijkers trekt dan Jinnek

Gast
DDA
januari 14, 2021 09:55

Neee geen talitha. Gadverdamme niet elke debiel moet Op1 krijgen. Wat is dit toch?

Gast
ome H
januari 14, 2021 10:08
Antwoord op  DDA

Nou, het is geen Giovanca hoor, http://www.talithamuusse.nl/

Gast
anonymous
januari 14, 2021 10:17
Antwoord op  DDA

Er moet een vrouw of allochtoon bij zitten.

Gast
Peppy
januari 14, 2021 10:22
Antwoord op  DDA

Bespeur ik enige jaloezie hier?…gun haar toch de kans. Durf te wedden dat Talitha tig keer intelligenter is dan en n hogere iq heeft dan jij.

Gast
Piet Zwart
januari 14, 2021 09:40

Gelukkig weer aan diversiteit gedaan , nu nog een Chinese pianist , een Marokaanse side Kick , een homofiele camera man , een gehandicapte geluids man , en een producer uit Ghana .
Dan kunnen ze beginnen , NPO blij iedereen blij .

Gast
Guttegut
januari 14, 2021 12:10
Antwoord op  Piet Zwart

Kunnen ze jou niet inhuren als vertegenwoordiger van werkloze zure witte Nederlander?

Gast
Henri
januari 14, 2021 12:22
Antwoord op  Piet Zwart

Zetten we jou er ook bij , maar of iedereen dan blij is……..

Gast
Joshua
januari 14, 2021 09:30

Super dat KRO-NCRV zijn beste interviewer inzet en Talitha is in aanleg een talent. Hopelijk gaat ze het waarmaken. Kan ze Margriet aflossen bij M(uusse).

Gast
Lenze Kramer
januari 14, 2021 09:15

Ha, eindelijk! Wanneer mag hij Thierry Baudet interviewen? 😅

Gast
Rooie Rinus
januari 14, 2021 09:05

Dat werd ook wel een keer tijd. De Heer Kockelmann is natuurlijk niet geheel NPO policor, maar verder een prima interviewer. Had vanaf dag 1 daar al moeten zitten.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 14, 2021 08:59

Een blanke en een gekleurde dat komt in deze tijden zo geforceerd over dat deze combi gedoemd is te Mislukken..zit er Uberhaupt nog iemand op NOG een policor blabla programma te wachten? “Nederland verdient Sven op televisie” de eigendunk van die klanten,Zum Kotzen!

Gast
Bentley
januari 14, 2021 08:50

KRO-NCRV: hypocriet.

Ze wilde een hele hand en geen vinger.

Nu wel blij zijn met een pinkje is ……..

Gast
Jelle
januari 14, 2021 08:42

Nou, de beauty en de beast. Kom maar op. Mag ik Lodewijk Asscher voorstellen als eerst gast?

Gast
Sport 7 kijker
januari 14, 2021 10:53
Antwoord op  Jelle

Dus jij hebt liever dat complotgekkie Doutzen presentator van OP1 wordt omdat ze er lekker uit ziet, in plaats van een doorgewinterde journalist als Sven Kockelmann?

Gast
Blinde Herdershond
januari 14, 2021 08:33

Sven Kockelmann gaat dus Op1 presenteren en dat muisje mag er naast zitten als beeldvulling.

Gast
Mag ik ook eens een keer wat zeggen.
januari 14, 2021 10:45
Antwoord op  Blinde Herdershond

Talitha gaat het helemaal maken. Jammer dat Sven naast haar zit.

Gast
Ruud
januari 14, 2021 22:16

Eens! Sven zal haar kansen verpesten en haar geen of veel te weinig ruimte geven want hij zal zichzelf willen bewijzen.

Gast
ome H
januari 14, 2021 08:18

Talitha is fel anti-lockdown

Gast
Karbonade
januari 14, 2021 08:16

Ja hoor, daar valt het toverwoord weer uit de mond van iemand van wie je het verwacht: inclusiever.

Gast
Sean
januari 14, 2021 08:15

Ook op zondag gaat op1 winnen van Jinek/Beau/Tan

Gast
Kees IJker
januari 14, 2021 08:15

Sven is de enige reden dat ik nog af en toe naar M kijk. Goede presentator, scherpe interviewer, kennis van zaken. Goed nieuws dit!

Gast
Mag ik ook eens een keer wat zeggen.
januari 14, 2021 10:46
Antwoord op  Kees IJker

Als Sven in beeld komt gaan radio en tv meteen uit.

Gast
Ruud
januari 14, 2021 22:17

Eens!

Gast
Zomaar een persoon
januari 14, 2021 08:14

Er zullen vast nog wat reacties over policor, afkomst, enzovoort volgen.

Gast
Karbonade
januari 14, 2021 08:15
Antwoord op  Zomaar een persoon

Jij bent de eerste die er over begint.
Gefeliciteerd.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen