Marcel van Roosmalen doodmoe van tv-optredens Diederik Gommers

Marcel van Roosmalen begint schoon genoeg te krijgen van de veelvuldige tv-optredens van ic-opperhoofd Diederik Gommers. Hij vindt hem veel te negatief in het coronadebat.

Diederik Gommers en Marcel van Roosmalen © RTL, NPO

Diederik Gommers geeft om de haverklap zijn mening in radio- en tv-programma’s, maar het is Marcel van Roosmalen allemaal een beetje te veel geworden. “Ze zeggen wel eens dat ik zwartgallig ben, maar ik ben niets in vergelijking met Diederik Gommers, die met zijn zalvende stem de ene na de andere onheilstijding afkondigt”, zegt de columnist op NPO Radio 1.

Vervelend echtpaar

Marcel kan Diederik niet meer luchten of zien. “Diederik Gommers is dat vervelende echtpaar op de camping dat elke dag even komt zeggen dat het wéér gaat regenen en dat je maar beter niet in de voortent kunt gaan zitten. Het is de hele dag op alle zenders: Diederik Gommers.”

Diederik begint een beetje te veel in zichzelf te geloven, vindt hij. “Hij gaat officieel over de bedden op de intensive cares, maar naarmate de pandemie langer duurt horen we hem steeds meer over alles.”

Dictator

Zo heeft Diederik onder meer meningen gegeven over het uitstellen van de verkiezingen en het uitstellen van zwangerschappen tot na de coronacrisis. “Hij zegt het nog niet hardop, maar eigenlijk vindt Diederik een absoluut vorst of een dictator geen slecht idee. Dat bestrijdt het virus net even effectiever, kijk maar China.”

Ook de gretigheid waarmee Diederik pleit voor nieuwe maatregelen stuit Marcel tegen de borst. “Diederik Gommers vindt standaard dat alle maatregelen niet ver genoeg gaan en schetst altijd vergezichten met het zwartste scenario.”

Allemansvriend

Marcel is er goed klaar mee. “Aan alle talkshowtafels zit hij als zalvende allemansvriend. Hij heeft nog net geen bord om de nek met de tekst: ‘Ik ben redelijk’, want hij heeft over alles een redelijke mening.”

“Zondag zat hij in SBS Shownieuws te babbelen over de kritische houding van het model Kim Feenstra ten opzichte van het vaccin. Nou, als dat zijn prioriteiten zijn is code zwart nog ver weg.”

Fragment

De column van Marcel van Roosmalen:

77 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Gommers is een onheilsprofeet Geronimo
januari 16, 2021 17:07

Iemand noemde me gestoord omdat ik onheilsprofeet Gommers bipolair noemde. Welnu, de totaalgek beweert nu dat we nog wel tot de zomer in lockdown moeten. Waarom een lockdown terwijl de r dan al uit de maand is? Kan iemand mij dat uitleggen?

Gast
Xxxxx
januari 16, 2021 10:31

Gezicht van Marcel van Roosmalen staat ook altijd of hij net zijn laatste uitwerpselen heeft uitgescheten.

Gast
Xxxxx
januari 16, 2021 10:30

Met alle respect Marcel van Roosmalen. Ik kijk liever naar het gezicht van Diederik Gommers die nu eenmaal deze taak als vertegenwoordiger heeft van hoe het er in Nederland voor staat met Corona dan naar jouw gezicht die altijd staat of je opgebaard in een kist ligt. Daar kijk ik namelijk niet graag naar. Je bent niet bepaald een vrolijkheid. Kun je misschien niks aan doen maar als kijker wil je toch een vrolijker gezicht zien.

Gast
Tuinkabouter Geronimo
januari 16, 2021 16:59
Antwoord op  Xxxxx

Daarom kijk je liever naar het schijnheilige gezicht van onheilsprofeet Gommers. Logisch verhaal.

Gast
Fidan
januari 15, 2021 12:07

Ik begrijp niet dat de man tijd kan vinden om zo vaak op de tv te komen. Het is toch zo onwijs druk op de IC? Ook ik word de man beu, hij is nog erger dan osterhaus.

Gast
Xxxxx
januari 16, 2021 10:45
Antwoord op  Fidan

Fidan. Hij heeft nu eenmaal de opdracht woordvoerder te zijn van Corona. Er moet toch iemand zijn die ons op de hoogte houdt van Corona. Je doet het ook nooit goed ook toch? Stel dat we niks wisten dan was het nog vele malen erger met Corona.

Gast
Tuinkabouter Geronimo
januari 16, 2021 17:00
Antwoord op  Xxxxx

Er wordt ook een heleboel bruikbare en positieve informatie achtergehouden. Gommers is een engerd.

Gast
Tuinkabouter Geronimo
januari 15, 2021 09:22

Gommers is een kleine man met teveel macht met zijn absurde bespiegelingen. Hij is het vriendelijke gezicht van het schrikbewind.

Gast
Nieuwegein
januari 15, 2021 03:01

Gast, we hebben mensen als Diederik nodig voor een beetje duiding en informatie. Je kan over alles kritisch zijn, maar soms kan je ook doorslaan.

Ik vind het persoonlijk wel prettig dat diederik zo naar buiten treedt en ik zie ook dat het om me heen werkt. Mensen luisteren echt naar hem.

Gast
Kritisch Avrolid
januari 15, 2021 09:01
Antwoord op  Nieuwegein

Helemaal mee eens. Hij staat dagelijks spreekwoordelijk met zijn poten in de modder en ziet het uiteindelijke resultaat van de Covid-19 maatregelen. Het allerlaatste wat hij wil is totaal overspoelde ic’s, zoals dat nu in het VK het geval is. Hij doet niets anders dan uitleggen waarom de maatregelen nodig zijn en probeert daar zoveel mogelijk mensen te bereiken.

Gast
Michel
januari 15, 2021 00:27

Hmm dit zegt meer over Marcel van Roosmalen dan over Gommers. Zou die dat zelf ook door hebben :(

Gast
Ruud
januari 14, 2021 22:22

Wat een sukkel. Hij kan gewoon niet uitstaan dat Diederik zo populair is.

Gast
Tuinkabouter Geronimo
januari 15, 2021 09:29
Antwoord op  Ruud

Als je zijn columns volgt is er een rode draad. Zijn columns centreren zich rond een bepaalde nuchterheid. Als dat je centrale thema is dan hoef je maar een willekeurig rioolblaadje te openen voor inspiratie. Elke dag waanzin, elke dag mensen die teveel in zichzelf gaan geloven. Ook deze narcistische Diederik, die overigens beweert dat een IC maar klein moet zijn want vervelende IC-ers worden maar vervelend. Of zoiets. Is dat een man die de belangen van de IC’s echt op een juiste wijze vertegenwoordigt? Als Gommers echt allemaal oprecht vindt wat hij zegt, dan ben ik geneigd te zeggen dat hij aan een bipolaire stoornis leidt en zo iemand kan misschien beter niet in een machtspositie verkeren.
Dus ik denk dat de populariteit van Gompie hem eerder zorgen baart dan dat het jaloezie opwekt.

Gast
tja
januari 15, 2021 10:19

Gommers die aan een bipolaire stoornis leidt? Je bent gestoord!

Gast
Oma den A
januari 14, 2021 18:29

Gelukkig spuit Marcel zelf niet overal zijn domme mening. Wat een spook zeg kijk eens in de spiegel en doe wat aan je zelf loser

Gast
Klaas
januari 14, 2021 17:54

En dat zegt Marcel van Roosmalen!!! Ik ben al doodmoe als ik naar dat gezicht van hem kijk. Die negatieve uitstraling geeft weer hoe hij er van binnen er uit ziet. Bah

Gast
e_v
januari 14, 2021 16:51

Ik denk dat Diederick Gommers ook doodmoe wordt van de tv-optredens van Marcel van Roosmalen.

Gast
Kots op de Grommert
januari 14, 2021 16:26

MvR is niet altijd leuk, maar deze keer Spot on. Kan ie niet op zn IC blijven voor de oudjes die het echt nodig hebben.

Gast
Bennie
januari 14, 2021 16:20

Je zou ook kunnen zeggen: in tegenstelling tot de politiek is Gommers wel daadkrachtig. Dankzij zijn waarschuwingen richting eerste coronagolf is misschien wel groter onheil voorkomen. Ja, misschien is hij vaak op televisie en dat met Famke Louise had misschien niet gehoeven, maar hij is in ieder geval niet bang de pijnlijke waarheid gewoon te benoemen en daarbij vind ik dat hij een en ander op een normale manier en ook met respect voor tegenstanders van het coronabeleid over de buhne kan brengen. De gemiddelde minister kan wat dat betreft nog een hoop van hem leren.

Gast
Fons
januari 14, 2021 16:08

Van Rosmalen is een notoire zeikert, nooit iets positiefs.
Ik hoop dat op de tv van Van Rosmalen een uitknop… hopelijk weet hij waar die voor is…..
Je hoeft niet naar Gommers te kijken

Gast
Bor
januari 14, 2021 17:46
Antwoord op  Fons

Van Roosmalen

Gast
ronnie
januari 14, 2021 15:55

Van Marcel van Roosmalen wordt je ook doodmoe.Zeker van die zeik stem die hij heeft

Gast
Gompie
januari 14, 2021 16:10
Antwoord op  ronnie

Helemaal mee eens,wat een loser is die gozer, heeft in z,n miezerige leven ook nog nooit gelachen.
Welke sukkel heeft hem een podium gegeven?

Gast
Karin
januari 14, 2021 21:05
Antwoord op  ronnie

. word je, wordt men

Gast
Zwarte Piet is anti-racistisch
januari 14, 2021 15:25

Die Gommers is niet de slimste en bemoeit zich met zaken waar hij geen verstand van heeft. Bij de discussie over Zwarte Piet werd gezegd dat het niet de intentie van de Zwarte Pieten is om te discrimineren. Gommers’ antwoord: De intentie doet er niet meer toe. Kortom: als racistische anti- zwartepietactivisten vinden dat iets racistisch is, dan is het racistisch. Daarom kan iedereen voortaan Gommers racistisch vinden hoe goed zijn intenties ook zijn. Dat heet in racistische activistentaal: goedbedoeld racisme.

Gast
Joop
januari 14, 2021 15:54

Moet je verstand van zwarte piet hebben om daar een mening over te hebben???? Pffffffffff……. hoe dom kun je zijn.

Gast
televisiekijker
januari 14, 2021 16:21
Antwoord op  Joop

Je hebt gelijk. Gommers is heel dom.

Gast
JanH
januari 14, 2021 15:58

Ben je ergens in je hoofd de weg kwijt geraakt?

Gast
objectivicus
januari 14, 2021 16:26
Antwoord op  JanH

U bent kennelijk letterlijk en figuurlijk een nitwit die hoe dan ook niet kan lezen en in plaats van inhoudelijk te reageren alleen maar beledigt. Typisch iets voor racistische anti-ZPactivisten.

Gast
teuntje
januari 14, 2021 15:23

Roosmalen heeft gelijk te pas en onpas ie je die kop van Gommers vraag mij af wanneer die man aan het werk is

Gast
G.ossip
januari 14, 2021 15:14

Grommers is nog niks vergeleken met Ab Osterhaus die nu een eigen talkshow heeft op Ab1.

Gast
Deep throat
januari 14, 2021 15:08

Giederik Dommers beweerde vorig jaar eind maart dat de piek ic-opnamen eind mei zou plaatsvinden. Terwijl iedereen die een beetje kan rekenen het toen op midden april hield. Zijn berekening zou betekenen dat er 50.000 coronadoden zouden vallen tot begin juli van dat jaar. Absurd. Nog absurder is dat de media hier nooit een kritische opmerking over hebben gemaakt.

Gast
Vervloekte media
januari 14, 2021 16:12
Antwoord op  Deep throat

De media maken nergens nog een kritische opmerking over. Zij willen alleen nog maar voorzetjes geven over complotdenkers, zodat het domme gepeupel, waaronder ook de politie en de boa’s, het werk af kan maken. Denemarken, een man in een lege straat, drie politie agenten werken hem met grof geweld tegen de grond en terwijl hij weerloos op zijn buik ligt, beukt een agent met alle geweld met volle vuist op zijn ribben. Als dat met een journalist zou gebeuren, zou de wereld moord en brand schreeuwen. Was die Deen een crimineel?
Naar het schijnt droeg hij geen mondkapje en is dat een misdaad.

https://www.youtube.com/watch?fbclid=IwAR0sd898BJVP0TbmVGbMtR-la5K8nYkMgtjuOcDd63LUiyOQDwnnata1hQU&v=zWonLtkEPx4&feature=youtu.be

Gast
Kevin frikandel
januari 14, 2021 14:44

Ik word ook echt doodmoe van al die virologen die iedere keer maar weer in het nieuws komen dat zijn echt ontzettend nare mensen die gewoon willen dat je binnen blijft, helemaal niemand ziet en ze willen je leven gewoon zo zuur mogelijk maken ze de kans hebben

Gast
Joop
januari 14, 2021 15:51
Antwoord op  Kevin frikandel

Je kunt vast nog wel meer onzin verzinnen!

Gast
Wappie van het Eerste Uur
januari 14, 2021 16:13
Antwoord op  Joop

overheidstrolletje? Wat vangt het?

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 14, 2021 14:24

Gommers is het lievelingetje van Jinek.

Gast
Jan van Eerten
januari 14, 2021 14:21

En ik wordt moe van die azijnzeiker van van Roosmalen

Gast
ik word, word jij, wordt jou enz.
januari 14, 2021 15:11
Antwoord op  Jan van Eerten

Ik word doodziek van ‘ik wordt’ op deze website

Gast
Vrolijke Frans
januari 14, 2021 16:20

Doodziek? Ik hoopt voor joe dat het geen corona is.

Gast
Midi
januari 14, 2021 14:08

Je moet de ergernis dan ook niet op zoeken. Het lukt mij vrij aardig om de talkshows op de Nederlandse tv te omzeilen …

Gast
Rene
januari 14, 2021 13:36

Marcel heeft gelijk. Die Gommers begint een irritatiefactortje te worden. Lullen dat het zo druk hebt maar overal maar aanschuiven zonder reisbewegingen te beperken.

Gast
John
januari 14, 2021 13:59
Antwoord op  Rene

Als er iemand overbodig is is van Roosmalen wat een cagrijnige beterweter!!!!!

Gast
Roger
januari 14, 2021 15:04
Antwoord op  John

Chagrijnig… Geen dank

Gast
Jan Steinsen
januari 14, 2021 13:33

Net echt, Van Rosmalen… Het is met jouw columns, Van Rosmalen, dat jij jezelf telkens herhaalt, maar dan met andere woorden, alsof je naar een apotheose werkt, althans dat is je bedoelen maar verder dan jezelf herhalen, Van Rosmalen, kom je niet! War een geneuzel elke keer!

Gast
wim heitinga [de echte]
januari 14, 2021 13:28

Hoe vermoeiend moet het zijn om overal een mening over te hebben? Dat zure toontje, die gemaakte ergernis. Dan liever Dierderik Gonners !

Gast
John K
januari 14, 2021 13:26

Wat voor vethartige zwerver zegt dit kijk die vent eens.

Gast
Misdaad tegen het volk.
januari 14, 2021 13:22

Rutte en Co hoort opgepakt en berecht te worden.

Gast
John K
januari 14, 2021 13:27

Ja en Jensen en Engel eerst maar.

Gast
Wappie van het Eerste Uur
januari 14, 2021 16:43
Antwoord op  John K

En daarna John K.

Gast
Jan Steinsen
januari 14, 2021 13:35

Heb je weer verlof, anoniempje? En je medicijnen ook ingenomen?

Gast
Wappie van het Eerste Uur
januari 14, 2021 16:46
Antwoord op  Jan Steinsen

Je kreeg vier dislikes. Heb jij je vaccin al gekregen? Hoe veilig zal jouw toekomst zijn Jan Steinsen? Het vaccin zal jou sluipenderwijs op de lange termijn slopen en niemand zal jou durven helpen.
Ik heb mijn pilletje net nog geslikt haha.

Gast
Wappie van het Eerste Uur
januari 14, 2021 16:42

Onvoorstelbaar dat u 11 likes krijgt. Er is dus nog enige hoop. Welke van hun misdaden is het beste aantoonbaar?
Het is maar een mening. Maar ik vind persoonlijk dat wanneer je iemand het recht onthoudt op het gebruik van een medicijn, waarmee je voorkomt dat die persoon in een IC aan de beademing terecht komt, een halsmisdaad is, wanneer die persoon daardoor overlijdt.
Wanneer je glashard liegt als Rutte en Co maar zeker ook als NOS-Journaal, dat HCQ levensgevaarlijk is, dan ben je een massamoordenaar.
Rutte is bovendien een vuile huichelaar. In het Torentje zegt hij voor tv, dat medicijnen meegenomen worden in de strijd, maar hij en de media hebben er niets maar dan ook niets aan gedaan om te rectificeren dat bij nader inzien medisch vakblad The Lancet een foute publicatie over HCQ weer heeft ingetrokken. Door Afrikaanse bevolkingen wordt hcq bij wijze van pepermuntje geslikt tegen de malaria.
Op een gegeven moment zal het gebeuren dat leugenaars gelyncht gaan worden. Ik heb daar in zoverre begrip voor dat er geen onbevooroordeelde rechters meer zijn. Nood breekt wetten zouden sommigen zeggen. Daarom moeten er volksrechtbanken komen. Dat is rechtvaardiger dan lynchen.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat het Nederlandse volk zich gedwee naar de slachtbank laat voeren.

Gast
Zoloto
januari 14, 2021 13:17

Een gevaarlijke man, die Diederik Gommers. Wat zeg ik: levensgevaarlijk.

Afgelopen zomer vond hij het niet nodig de IC-capaciteit uit te breiden. En nu loopt hij te jammeren dat de IC overbelast is. Ja, vind je het gek!

Gast
Jan Steinsen
januari 14, 2021 13:42
Antwoord op  Zoloto

Ach, die zoloto weet alles beter! Ben jij ook zo geleerd als dr. Gommers of heb je meer voor papegaai geleerd, anderen napraten die op hun beurt anderen napraten enzovoorts… Jij weet het verschil nog niet eens tussen een aardbei en een aambei! En nee, je doet niet op beiden slagroom!

Gast
John
januari 14, 2021 14:02
Antwoord op  Zoloto

Jij hebt niet goed geluisterd nooit gezegd dat de I-C uitbreiden
niet nodig was, alleen heb je daar een lange tijd voor nodig Opleidingen b.v.

Gast
Dennis
januari 14, 2021 15:48
Antwoord op  Zoloto

Gevaarlijk zo ‘n onbenul als jij, die zijn gif mag verspreiden.

Gast
DEMOCRATIE GESTORVEN AAN COVID
januari 14, 2021 16:52
Antwoord op  Zoloto

Als het aan jou ligt, wordt iedereen gedwongen gevaccineerd en als het virus dan heel normaal net als de griep toch ieder jaar terugkeert, ondanks de vaccinaties, dan zal jij mensen dwingen dag en nacht mondkapjes te blijven dragen.
Jij bent zelf levensgevaarlijk Zoloto.
Overbelasting van IC’s komt niet door Covid. Overbelasting van IC’s komt door de bezuinigingen, waar jij ook op hebt gestemd, want jij gelooft immers dat democratie werkelijk bestaat?

Gast
Arne Verstraeten
januari 14, 2021 13:17

Dokter Gommie gaat geen Nobelprijs winnen … dat is wel duidelijk geworden.

Gast
Jan
januari 14, 2021 16:54
Antwoord op  Arne Verstraeten

De Nobelprijs is voor ijdele sukkels zoals Obama. Zijn mond zegt blabla vrede. Maar zijn drones waren talrijker dan die van Bush.

Gast
Mijn antwoord, ...en hier blijft het bij !!
januari 14, 2021 13:15

Hij is de enige niet die hem beu is.

Gast
anoniem
januari 14, 2021 13:14

niet alleen meneer Goomers

maar allemaal zijn kriziek tv geil

stop met om op de tv te komen

laat mark rutte en zijn deskundigen het werk doen

de rest witte hollanders bek dicht

ga vrijwilligers werk doen in de zorg

eva / jort / beau etc. stop stop stop

jullie verzieken nederland

wnl rot op

nikki zegt den haag de regering smijt met miljarden

nikki ga je muizen tanden laten behandelen

mark vraag de media om hun bek te houden

geen olie op het vuur gooien

ik ben de media zat….,.

de media is kriziek.

Gast
LOL
januari 14, 2021 16:55
Antwoord op  anoniem

Mark Rutte en “zijn deskundigen”.

Gast
Mijn antwoord, ...en hier blijft het bij !!
januari 14, 2021 13:13

Hij is de enige niet niet hem beu is, ik ben al die virologen beu, met hun mondkapjes plicht, de mensen worden er heel ziek van, het is heel slecht voor hun longen, ik draag er beslist GEEN.

Gast
Ria
januari 14, 2021 13:53

Bij jou heeft het mondkapje duidelijk je verstand aangepast.

Gast
Geert
januari 14, 2021 15:45
Antwoord op  Ria

Je bedoelt .. aangetast.
Daar heeft het inderdaad alle schijn van. Wat een warrige ‘zinnen’.

Gast
Ria
januari 14, 2021 18:36
Antwoord op  Geert

Inderdaad…typo….aangetast! Thnx Geert.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 14, 2021 13:10

“Nou, als dat zijn prioriteiten zijn is code zwart nog ver weg.” volgens mij is nederland al lang code zwart…

Gast
JanH
januari 14, 2021 13:10

Eerlijk gezegd word ik vooral snel Marcel-moe, zeker nu hij samen met Gijs Groenteman het programma Twee Druiloren Na Een Regenbui maakt. Leek eerst leuk, werd al snel deprimerend en doodvermoeiend. Honderd keer liever die keurige Diederik.

Laatst bewerkt 3 dagen geleden door JanH
Gast
De Kwis Dombo's Zoeken Niets Op
januari 14, 2021 17:17
Antwoord op  JanH

Eichmann was ook keurig.
Eichmann? Wie was Adolf Eichman ook alweer?

Keurig zijn, is echt iets voor mensen, die door anderen zijn gedisciplineerd. Met mondkapjes bijvoorbeeld.
Als iemand even niet kijkt, dan leven deze gefrustreerden zich uit in slechtheid.
VERDEEL EN HEERS.

Gast
Jellesbode
januari 14, 2021 13:10

Wie in godsnaam is Marcel van Rosmalen . Kom hem in het medische circuit niet tegen.

Gast
John
januari 14, 2021 14:04
Antwoord op  Jellesbode

Dat is die zwerver van vitesse!!!!!

Gast
Snelle Max
januari 14, 2021 17:19
Antwoord op  Jellesbode

Dom om alleen maar in jouw enge beperkte medische circuitje rond te kijken. Dan kun je net zo goed niet rondkijken.

Gast
Josefien
januari 14, 2021 13:07

Is dat Marcel van Roosmalen? Ik dacht dat het Ed Nijpels was die de vorige avond iets te diep in het glaasje had gekeken.

Gast
tim pietersen
januari 14, 2021 13:07

top marcel!!!

die gommers is ook een oplichter………

Gast
Karbonade
januari 14, 2021 13:07

Voor zover ik weet gaat Ernst Kuipers over de verdeling van de IC-bedden en niet Diederik Gommers.

Gast
John
januari 14, 2021 14:04
Antwoord op  Karbonade

Snapt van roosmalen niet!!!!!!!!!!!!!!!!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen