Harm Edens vindt SBS 6-collega’s Gordon en Patty te voorspelbaar

Harm Edens staat met zijn programma Dit Was Het Nieuws niet te springen om voorspelbare gasten als zijn SBS 6-collega’s Gordon en Patty Brard. Dat heeft hij gisteren gezegd in RTL Boulevard.

Harm Edens © Elvin Boer

Dit Was Het Nieuws keert vanavond terug op de buis met Bram Krikke en Sinan Can als de twee gasten. Later in het seizoen volgt ook onder meer Adriaan van Dis. “Daar verheug ik me heel erg op. En Danny Vera ook, die heb ik eigenlijk ook nog nooit heel lang geïnterviewd zien worden.”

Geen Gordon en Patty

Dat zijn leukere gasten dan Gordon en Patty, die zijn nieuwe collega’s zijn nu hij aan de slag gaat voor SBS 6 om de spelshow Tien voor Taal nieuw leven in te blazen. “Mensen van wie je denkt: wie waren dat ook alweer? Dat vind ik altijd goede gasten. Dat je niet meteen denkt: o, Patty Brard gaat weer in de navel van Gordon lopen staren.”

Patty en Gordon hebben we al vaak genoeg gezien op televisie, vindt Harm. Die wil hij dus niet. “Maar gewoon mooie mensen met een hele eigen kijk op het nieuws en daar verheug ik me eigenlijk bij al die gasten op.”

Droomgast

Een echte droomgast heeft Harm niet, vult hij vandaag aan in het AD. Zelfs Geert Wilders, om wie altijd zo wordt gestreden in tv-land, heeft hij al een keer in het programma gehad. Die hoeft hij niet nog een keer. “Met hem ben ik het helemáál niet eens. Dan vind ik het lastig iemand met heel veel respect te behandelen.”

“Terwijl het wel goed is mensen te vragen met een andere mening. Maar als Wilders apekool uit zou slaan, kunnen we niet giechelen, we moeten er iets mee. Dat gaat ten koste van de lol, dan wordt het een discussieprogramma.’

Concurrentie

Het nieuwe Dit Was Het Nieuws-seizoen staat vanavond om 21.30 uur recht tegenover Wie Ben Ik op RTL 4 en Frank Visser op SBS 6. Wat verwacht hij van de kijkcijfers?

Harm Edens cynisch in het AD: “Wat doe je eraan als de kijkcijfers laag zijn? Volgende week achterstevoren zitten met opruiende teksten op onze rug? Je moet met plezier een programma maken en hopen dat die lol door de buis komt.”

30 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ikke
januari 16, 2021 11:16

Meer dan dat kunnen ze niet.

Gast
C P
januari 16, 2021 09:53

Walgelijk was hij bij Baudet op de achtergrond.

Gast
Joop55
januari 15, 2021 22:24

Gordon en Patty.

Je kan nog beter bij de Chinese Communistische Partij horen dan je verdiepen in die twee.

Gast
critikast
januari 15, 2021 09:41

Leuk format, alleen erg jammer dat Edens en Van der Wal zo voorspelbaar zijn !

Gast
El ahm
januari 15, 2021 03:08

Dit was het nieuws blijft een klassieker. Volgens mensen hier ook de Britse versie op de BBC?

Gast
jan
januari 14, 2021 22:28

Harm Eden wil het liefste VPRO-achtige gasten…en dat bij SBS? Dat kun je vergeten, weet hij wel wat voor zender SBS is?

Gast
John
januari 14, 2021 19:37

Ik vond het opzichtig vermoeide bekken trekken toen Baudet aan het woord was ook redelijk voorspelbaar..

Gast
C P
januari 16, 2021 09:47
Antwoord op  John

Op TV Gelderlandwas je altijd top maar naar dat je daar op de achtergrond zat

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 14, 2021 17:52

Deze non-valeur mag weer op npo tv omdat ie pro linkse praatjes de publieke ruimte in slingert,alles heeft zijn prijs blijkt maar weer

Gast
Wat Harmpie allemaal ziet in zijn glazen bol
januari 14, 2021 17:24

Situatieschets:
Harm Edens zit bij OP1 achter Thierry Baudet.
Doe eens een voorspelling.
Wat zou Harm Edens gaan doen, als Thierry aan het spreken is.
Ja………….ja………….jaja…..jajaja Kom maar…..

Gast
Meester
januari 14, 2021 17:21

De nationale trekpop (uitsluitend in beeld gebracht om NEE te knikken) wordt voor bruiloften en partijen (dus: iedere “vijand”) ingehuurd. Die man is zijn geloofwaardigheid compleet verloren. Dat wordt uithuilen bij zijn vriendje/man.

Gast
Wat Harmie allemaal ziet
januari 14, 2021 21:55
Antwoord op  Meester

Hé jij hebt ook al last van trollen zie ik. Jammer dat er geen vaccin voor is.

Gast
Tim
januari 14, 2021 17:14

Nou dat zal toch wel gebeuren bij Talpa
Patty, Gordon, Wendy, Kim Lian, die Tol homo

Gast
Black Panther
januari 14, 2021 17:03

Vervelende kerel. Leunt op een erg komisch bedoeld programma dat niet leuk is.
Ik heb niks met Baudet maar toen hij achter hem zat bij Op1 en geen 5 seconden kon stoppen met domme bekken trekken was ik wel klaar met hem.

Gast
Feit
januari 14, 2021 16:06

Dan weet je zeker dat er geen hond kijkt als die 2 schijtbakken er zouden zitten

Gast
Karbonade
januari 14, 2021 16:01

Adriaan van Dis…
Als ze iemand nodig hebben voor het vleugje cultuur in één of ander programma dan is de naam van Van Dis die altijd uit de rolodex getrokken wordt.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 14, 2021 16:51
Antwoord op  Karbonade

Dit is dezelfde van dis die alleen hoogopgeleide asielzoekers in zijn omgeving duld,het asielzoekers plebs mag bij het nederlandse plebs,volgens van dis – muf ruikende fatsoensfascisten van de grachtengordel zijn de ergste!

Gast
Ria
januari 14, 2021 23:32
Antwoord op  Sjakie hoekvlag

Vond ik ook schandalig ja kan het niet vergeten als ik hem zie.echt erg om dat te zeggen onze elite aldus

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 14, 2021 16:00

Oh dus de ideen van wilders vind harmpje met het harpje maar niks,uitgerekend wilders en de PVV komen altijd op voor de rechten van vrouwen,Ouderen,homo’s en Dieren enz.

Gast
Henk K.
januari 14, 2021 18:51
Antwoord op  Sjakie hoekvlag

Dat is te zien aan Wilders’ idool, de extreem homofobe Orbán.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 14, 2021 19:56
Antwoord op  Henk K.

Orbán komt op voor Hongarije,dat is zijn WERK!

Gast
Jakhals
januari 15, 2021 03:10
Antwoord op  Sjakie hoekvlag

Schaam je voor deze reactie. On-Nederlands.

Gast
Jan
januari 14, 2021 21:57
Antwoord op  Henk K.

Dat is framing Henk K. Dat weet jij net zo goed als ik.

Gast
Tracy
januari 14, 2021 15:34

Is die Harm heden ook een valse nicht met zijn
armoedige spelshow

Gast
Rollins
januari 14, 2021 15:30

Beetje zoals de grappen van DWHN.

Gast
teuntje
januari 14, 2021 15:27

Nee geen 2 valse vruchten zoals Poep en Gordon

Gast
Pierke
januari 14, 2021 15:23

Kan Martien Meiland niet dan?

Gast
Frederik
januari 14, 2021 15:18

Voorspelbaar, haha. Harm Edens doet al sinds 1996 hetzelfde kunstje bij Dit Was Het Nieuws.

Gast
Sander S
januari 14, 2021 15:22
Antwoord op  Frederik

Haha….kreun!

Gast
Ikroon
januari 14, 2021 16:48
Antwoord op  Frederik

Met zijn Autocue.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen