Wilfred Genee boos op Fidan Ekiz: ‘Wat wil je hiermee bereiken?’

Wilfred Genee ergert zich dood aan het interview dat Fidan Ekiz afgelopen kerst heeft gegeven aan de Volkskrant. Het lijkt erop dat ze de boel moedwillig probeert te verdraaien, briest hij op de radio.

Fidan Ekiz en Wilfred Genee © NPO

De vriendschap tussen Wilfred Genee en Fidan Ekiz is in juni acuut tot stilstand gekomen door zijn optreden in Op1. Wilfred liet zich daar interviewen door Jeroen Pauw en Fidan over de racismerel rond Veronica Inside. De presentator vond dat hij veel te kritisch benaderd werd door het tweetal en begon na de uitzending flink te schreeuwen.

Sippe Fidan

Wilfred laat sindsdien geen mogelijkheid onbenut om Fidan af te kraken in zijn radioshow en daar kwam zij rond de kerst op terug in de Volkskrant. “Ik ben heel erg – de een zegt authentiek, de ander noemt me een flapuit. Soms denk ik te weinig na. Dat gebeurde bij Wilfred Genee”, zei ze in het interview.

“Het was totaal niet mijn intentie om hem aan te vallen. Ik vind het ook heel jammer dat hij mij niet meer spreekt en alleen maar via andere tv-shows aangeeft hoe verschrikkelijk hij mij vindt. Zeg het dan face to face.”

Verkeerde keelgat

Die uitspraken schieten bij Wilfred in het verkeerde keelgat. “Daar verbaasde ik me zo over. Toen ik het interview zat te lezen, las ik een aantal dingen waarvan ik denk: nou, hier ben ik toch wel heel erg verbaasd over, onder andere het verhaal dat ik in allerlei programma’s allerlei dingen over haar zou zeggen, maar volgens mij doe ik het alleen hier toch? Ik heb hier een of twee keer een opmerking gemaakt en verder ook niet.”

Ze verdraait de feiten, vindt Wilfred. “Veel belangrijker is dat ze zegt: ‘Laat hem recht in mijn gezicht zeggen wat hij van me vindt’ Maar ik heb het die avond recht in haar gezicht gezegd. Sterker nog: ik ben nogal boos geworden, dat weten jullie ook. Ik heb toen ook tegen haar gezegd wat ik daarvan vond en dat ik er niet echt amused over was en ik me in de maling genomen voelde.”

‘Wat wil je bereiken?’

Wilfred heeft Fidan bovendien de kans gegeven om het uit te praten, zegt hij. “Ze zei na de uitzending: ‘Nodig me dan uit bij BNR komende week als co-host, dan gaan we het uitpraten.’ Ze is de dag erna gebeld door mijn eindredactie en toen had ze gezegd: ‘Wilfred en zijn vrouw waren nogal emotioneel, dus dat lijkt me niet verstandig.’ De kans om het uit te praten heeft ze dus niet aangepakt. Ik heb alle kansen gegeven om het uit te praten.”

Hij wordt doodmoe van de presentatrice. “Wat wil je hier nou mee bereiken? De interviewer vroeg er niet naar. Ze begon er spontaan over. Dan denk ik bij mezelf: of ze is heel goed en ze wil het verhaal draaien of zou ze echt zo denken. Dat verbaast me dan een beetje.”

“Wat is het idee erachter? Als je het zo vervelend vindt, kun je het ook laten rusten of me even opbellen.”

Carrière

Fidan mag hem wel dankbaar zijn, aldus Wilfred. “Ik heb haar carrière wel iets verder kunnen brengen want daardoor is ze uiteindelijk ook De Vooravond gaan doen. Opeens vond iedereen het geweldig allemaal.”

“Eigenlijk zou Simone Weimans dat gaan doen; die had al vijf of zes screentests gedaan. Die laatste screentest ging niet zo goed en toen hebben ze alsnog Fidan genomen.”

Lees ook

Fidan Ekiz gaat helemaal los in Op1: ‘Arie is NSB’er’ (29 juni 2020)
Herrie bij Op1: vrouw Wilfred grijpt in na fittie met Fidan (30 juni 2020)
‘Wilfred Genee ging volledig uit zijn plaat bij Op1’ (1 juli 2020)
Wilfred Genee bij Op1: ‘Ik ben hier verdomme genaaid!’ (11 juli 2020)
Op1-ruzie Fidan Ekiz en Wilfred Genee niet bijgelegd (1 september 2020)
Wilfred Genee klaar met Fidan Ekiz en Jeroen Pauw (17 september 2020)
Wilfred Genee en sidekicks kraken Fidan Ekiz af (16 oktober 2020)
Fidan Ekiz betreurt dat vriendschap met Wilfred Genee voorbij is (24 december 2020)

57 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Umfufu
januari 8, 2021 20:49

Ik vrees dat Genee heel sterk in zichzelf is gaan geloven.

Gast
Roelf
januari 8, 2021 20:34

Kijk goed naar die drugskop van genee.
Wat een walgelijk idioot ventje

Gast
Karel
januari 8, 2021 19:32

Wilfred ‘Josti Band’ Genee is in de veronderstelling dat hij mensen verder kan brengen terwijl hij zichzelf niet eens verder kan brengen, Alles wat hij zonder de andere twee hypocrieten Derksen en van de Gijp doet mislukt. Hij heeft nog steeds niet in de gaten dat niemand hem pruimt en dat was al zo voor de Akwasi toestanden laat staan erna. Vrienden had hij in Leeuwarden en daarna in Groningen ook al niet en nu ook niet behalve een paar hielenlikkers die het voor eigen gewin doen, dat zijn de feiten. Het gemaakte mannetje z’n kaarsje is binnen de paar jaar gewoon uit.

Gast
Alleijn
januari 8, 2021 15:38

Genee vuile vieze Gore teringlijer rat

Gast
Patrick Lemmen
januari 8, 2021 18:20
Antwoord op  Alleijn

Goed Nederlands.

Gast
Jess
januari 8, 2021 13:17

Pffffff zo mot ze tegen Erdogan doen die kut met der gefakte smoel

Gast
bert
januari 8, 2021 12:39

met Wilfred Genee, is niks mis, gewoon een vakman
Fidan moet nog carriere maken…door in de linkse tuin een rechts hoedje op te zetten
naam maken bij de npo, daarna cashen bij de commerciele

Laatst bewerkt 14 dagen geleden door bert
Gast
sanne
januari 8, 2021 09:50

Eerst hadden ze Simone Weimans gevraagd?
Wat da VARA wilde natuurlijk perse een vrouw van allochtone afkomst

Gast
The Gordon Daily
januari 8, 2021 09:21

Get a life!!!!
Wilfred Genee is net als Derksen. Schijnbaar uit de losse pols en in het voorbijgaan maar in werkelijkheid rancuneus en kleinzielig.

Gast
Pim pandoer
januari 8, 2021 08:53

tja. valsche zilvervisje GeeNee weer he. werd laatst tot de orde geroepen door H.Kraaij over het valse geframede filmpje van Promes.

Gast
Harrie de Corteling
januari 8, 2021 08:24

Fidan wordt steeds gemener in haar uitspraken……

Gast
Timor
januari 8, 2021 07:44

Interessant dat gekrakeel in medialand. Moet op dit niveau ruimte en tijd besteed worden aan deze overbetaalde ‘dames en heren’?

Gast
Tracy
januari 8, 2021 07:29

Wilfred heeft beetje en facistische trekje daar kan hij de boel mee opstoken bij
vi Veronica en dombo renee lach overal hysterisch om een rtl 4 dom lachen

Gast
Tracy
januari 8, 2021 07:22

Wilfred is net zo deuger als Johan Derksen mensen die ze kunnen pakken afmaken
En als ze zelf kritiek krijgen gaan ze smijten beider narcistische mensen

Gast
Harry:-D
januari 7, 2021 23:44

De heer Genee kaatst heel graag

maar weigert om de bal te ontvangen.
Deze karaktertrek doet ‘m de das om.
Hij is inmiddels in ’n vrije val beland en
blijft hierbij maar door manden vallen.
Is Geneetisch is iets goed mis bij hem…

Laatst bewerkt 15 dagen geleden door Harry:-D
Gast
Topi
januari 7, 2021 21:42

Dhr Genee is een Egoist en Racist Basta.

Vaffanculo Bastardo 💩

Gast
WIM
januari 8, 2021 12:50
Antwoord op  Topi

GENEE is een vals kreng hij is nog erger dan die lil van Derksen

Gast
Fons
januari 7, 2021 19:13

Meneer de NSB-ER mag wel kritische vragen stellen maar o wee als iemand het waagt om een kritische vraag aan hem te stellen.
Genee wordt steeds ongeloofwaardiger en nog erger een vreselijk irritant mannetje die bij voorkeur mensen voor lul wil zetten, zich bemoeit met zaken die hem geen reet aangaan en mensen die hij niet mag, afmaken bij dat slecht beluisterde programma dat hij op Veronica op werkdagen presenteert tussen 07.00 en 09.00.
Weg met die eikel !!

Gast
P at home
januari 7, 2021 18:58

Ik vind dat hij veel erger is. Hij is de bloedzuiger en gebruikt Dennis die hij iedere dag erop uit stuurt om een bnner lastig te vallen. Heeft wilfred wat hij wilt en iedereen Word boos op Dennis want wilfred zegt dan dat hij het niet is hij doet alleen verslag.
Wilfred verschuilt zich dekt zich in en ondertussen is hij de bloedzuigers die alle touwtjes in handen wilt hebben.
Iedere keer is er wel wat met hem en hij is zelf nooit het probleem? Nee nee 1x kan 2x is opvallend en meer dan 3x is een patroon

Gast
Tom
januari 7, 2021 18:58

Genee loopt steeds meer tegen zijn eigen echo aan. Het is gewoon een pias die overal en altijd zal blijven etteren en gluiperen. Dat zit hem in het bloed. Een absolute narcist.

Gast
Piet Zwart
januari 7, 2021 20:34
Antwoord op  Tom

Tegen ze eigen echo🤣haha type dan niks Tom Tom Tom Tom Tom

Gast
Tracy
januari 8, 2021 07:23
Antwoord op  Piet Zwart

Piet hij zal ego

Gast
Timor
januari 8, 2021 07:49
Antwoord op  Piet Zwart

Piet, het is niet ze maar zijn echo. Een mooie woordspeling van Tom. Maar ja Piet soms is Nederlands moeilijk hé?

Gast
Momo
januari 7, 2021 18:39

Het maakt niet uit of dat een of twee keer is in je eigen programna. Het punt is dat je het op tv doet achter haar rug om, in plaats van persoonlijk.

Gast
Jean Paul
januari 7, 2021 18:09

Zuigertje Genee die iemand de les leest. Wat een zelfkennis.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 7, 2021 17:31

Deze is makkelijk,ik geloof Fidan

Gast
Robin
januari 7, 2021 16:58

Het smeuïgst hier is dat Simone Weimans dus eigenlijk De Vooravond zou gaan presenteren maar dat de ietwat politiek incorrecte Fidan Ekiz dat baantje nog net voor haar neus heeft weggepikt. Gelukkig maar. Anders was het avond na avond BLM, racisme en watisjeintentie geweest op de NPO. En daar hebben we (helaas) mevrouw M al voor.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 7, 2021 17:32
Antwoord op  Robin

Die mevrouw weimans schijnt eigenhandig journaal teksten aan te passen,arm land

Gast
Lies
januari 7, 2021 16:30

Probeer het eens MC. Twee weken geen Wilfred Genee nieuws?
Is voor iedereen beter…..

Gast
Luister
januari 7, 2021 16:28

Genee is een vies ventje. Zoals hij bijv. Jan Boskamp steeds weer in de zeik zet. Altijd weer hameren op zijn gewicht en het niet hoog-opgeleid zijn. Dat durft hij bij vd Gijp of Derksen niet te flikken.

Gast
Mark
januari 7, 2021 17:08
Antwoord op  Luister

Jij begrijpt het programma niet.

Gast
Toon
januari 7, 2021 16:04

Wilfred Genee, dat is toch wel de grootste Judas die er in het Hilversumse mediawereldje rondloopt!

Gast
Karbonade
januari 7, 2021 16:04

Genee is een ra ncu neuze r at.
Zijn radioprogramma mi sbr uikt hij enkel en alleen om zijn gram te halen.

Gast
Mark
januari 7, 2021 17:09
Antwoord op  Karbonade

Als je het zo’n rat vind, waarom luister je dan?

Gast
Rtd
januari 7, 2021 15:53

Ik wordt een beetje Wilfred Genee moe… elke scheet die hij laat is “nieuws”

Gast
Wilfred Gladjakker
januari 7, 2021 15:51

Is het weer die tijd van de maand Wilfred. Heb je vanochtend je tampon er scheef in gedaan en ben je weer chagrijnig?

Gast
Ralf
januari 7, 2021 15:47

Wilfred
Pak die Judas penningen van Ome Hitler ik bedoel John en hou je mond

Laatst bewerkt 15 dagen geleden door Ralf
Gast
Van der Werf
januari 7, 2021 15:31

Hou eens op met meningen van Wilfred. Zoek eens écht nieuws, maar dat gaat waarschijnlijk moeilijk zonder echte redactie? Alles wordt overgetypt.

Gast
Judas Genee
januari 7, 2021 15:30

Ik haal wel uit waar nodig is, mensen vergeten hoe ik allemaal werd genoemd. Even herhalen dan maar, ik werd NSB’er judas en klootzak genoemd.

Gast
M. Kreukhoven
januari 7, 2021 15:29

Fidan E.  moet heel snel stoppen bij de Vooravond. Zelden zo’n walgelijk programma gezien. Emma Wortelboer als haar vervanger zou nog beter zijn. Ekiz is Slechtste presentatrice in de Nederlandse media ooit.

Gast
A.M.
januari 7, 2021 15:36
Antwoord op  M. Kreukhoven

Je hebt de laatste tijd zeker geen tv gekeken, want nu is op dat tijdstip Margriet er weer!!
Fidan is een leuke, intelligente presentatrice!!

Gast
Bezorgde oma
januari 7, 2021 19:03
Antwoord op  M. Kreukhoven

Waren ze allemaal zo als Fidan .Niet met de meute mee praten een eigen mening durven te hebben,maar dat word niet getolereerd door veel jalloese bekende narcisten. (BNers )

Gast
Gynaecoloog
januari 7, 2021 15:27

Wilfred……….je had een kutje moeten hebben

Gast
Neo
januari 7, 2021 15:26

Tja Wilfred, Judas-zijn is niet altijd leuk, soms krijg je de bal dan teruggekaatst.

Btw, gotzijdank is het Simone Weimans niet geworden. Die kan alleen in beelden van zwart-wit denken, die denkt dat een blanke huidskleur hebben al zwaar racistisch is.

Gast
Juf Babette
januari 7, 2021 15:25

Als juf roept ik kleuters bij me en zorgt dan dat ze tegen elkaar sorry zeggen en elkaar een knuffel geven, misschien kan ik even langskomen.

Gast
Juf Babette
januari 7, 2021 15:26
Antwoord op  Juf Babette

ojee…roep ipv roept

Gast
Lettervreter
januari 7, 2021 15:29
Antwoord op  Juf Babette

Je vergeet zorgt Juf

Gast
Ralf
januari 7, 2021 15:50
Antwoord op  Juf Babette

Je kan editten tegenwoordig

Gast
Luister
januari 7, 2021 16:31
Antwoord op  Juf Babette

Een verplicht sorry lijkt me niet veel waard.

Gast
Ronnie
januari 7, 2021 15:24

Wat een zeikwijf is is die Wilfred.

Gast
allochtoon
januari 7, 2021 15:22

Go Fidan.
Niet de doorsnee allochtoon!

Gast
Geneens wat solide en degelijks
januari 7, 2021 15:21

Geneetjes ego is hopeloos vast in de bagger van de nasleep van zijn 22 juni VI blunder. Ja alles ego en weinig rest, wat nu te doen. Hij had beter zn kwek kunnen houden verder, maarja het ego is vol van toorn en vermeend aangedaan onrecht.

Gast
Dries Roel Vink
januari 7, 2021 15:20

Genee weg ermee!

Gast
Bartx
januari 7, 2021 15:19

Als je het met Wierd Duk hebt gedaan, ben je niet meer serieus te nemen

Gast
Rooie Rinus
januari 7, 2021 15:18

Geloof niet dat iemand Genee nog serieus neemt na het compleet mislukken van z’n eigen talkshow, en dat glazenbol drama. Want nu is het dieptepunt op dieptepunt wat sec bestaat bij de gratie van de portemonnee van J de Mol.

Gast
Jonathan
januari 7, 2021 15:17

Goed zo Genee. Volledig gelijk.

Ze is verziekt door haar ex.

Gast
Sjaak echt
januari 7, 2021 18:48
Antwoord op  Jonathan

Lees je eens in over emancipatie, een vrouw wordt niet gevormd door haar man.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen