Kopen Zonder Kijken met ‘irritant pratende’ Roos weer aan kop

De kijkcijfers van maandag 7 december 2020 (SKO) – De een na laatste Kopen Zonder Kijken van het seizoen was maandagavond weer een grote tv-hit. Een aantal kijkers ergerden zich aan het stemgeluid van styliste Roos.

Kopen Zonder Kijken © RTL

Week na week voert de Martijn Krabbé-show Kopen Zonder Kijken de kijkcijferlijsten aan en dat is deze week niet anders: met ruim 1,6 miljoen kijkers (25 procent marktaandeel) was het RTL 4-programma de grote winnaar op prime time. Een deel van deze kijkers liet op Twitter hun ergernis blijken over de stem van styliste Roos Reedijk (45), links op de foto.

Irritante stem

Het stemgeluid van Roos is volgens deze kijkers niet om aan te horen. “Je zou denken dat stylist Roos en haar stem na een seizoen Kopen Zonder Kijken wel zou wennen. Maar ja, een mens denkt wel meer”, zegt Televizier-journalist Jef Willemsen.

“Ik hoop dat er toch ook ooit nog wat budget wordt vrijgemaakt voor logopedie voor Roos”, grapt Iris. En Timo: “Ik vind het programma leuk maar die stem van Roos echt verschrikkelijk. Ze zal best aardig zijn maar op een of andere manier roept haar geluid echt irritatie op.”

CJ denkt dat Roos hét perfecte typetje is voor De TV Kantine. “Is Roos als eens nagedaan in de TV Kantine? Ik zie een nieuwe rol voor Elise Schaap.”

Nijmegen

Er werd in deze aflevering van Kopen Zonder Kijken een huis verbouwd voor Pien en Alex uit Nijmegen. Er was wederom geen budget meer over voor de zolder, maar in tegenstelling tot een eerder kandidatenkoppel klaagden ze daar niet over. “Dat kunnen we zelf nog gaan doen”, klonk het.

Pien en Alex schrokken aanvankelijk wel welk huis voor hen was gekocht. “Het is echt uitgeleefd. Van binnen is het één grote ellende. Laten we eerlijk zijn”, riep Pien. En Alex: “Holy hell.”

Het eindresultaat was zoals gebruikelijk weer om door een ringetje te halen. De aflevering terugkijken kunt u hier.

Spoorloos pakt zilver

Het meest bekeken alternatief voor Kopen Zonder Kijken was Spoorloos met 1,5 miljoen kijkers (22 procent) op NPO 1; aansluitend trok Klassen slechts 602.000 kijkers (11 procent). Het brons op prime time is voor NPO 3 dankzij het door 873.000 mensen (13 procent) bekeken Hunted.

Verder was Veronica Inside het meest in trek met 593.000 kijkers (10 procent). Zusterzender SBS 6 kwam met de combinatie van 100 Jaar Jong en Alle Hens Aan Dek uit op 548.000 kijkers ( 8 procent) en 281.000 kijkers (5 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met 100 Jaar Jong: 548.000 kijkers,
  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 498.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Handhavers in actie: 428.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Fantastic Beasts and where to find them: 419.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Christmas Getaway: 279.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Hobbit: 158.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), EenVandaag (1,4 miljoen), Half acht nieuws (1,3 miljoen), RTL Boulevard (979.000), M (939.000), GTST (938.000), Editie NL (799.000), Zes uur nieuws (697.000), Tijd voor MAX (671.000) en Per Seconde Wijzer (552.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Beau (1,1 miljoen), Op1 (776.000), Journaal laat (705.000) en Hart van Nederland (439.000) het meest in trek. Shownieuws trok 331.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22,9 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 22,7 procent en SBS 6 brons met ruim 7 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.255.00001. NPO1 / 22.9%
02. Kopen zonder kijken (RTL4) 1.612.00002. RTL4 / 22.7%
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.498.00003. SBS6 / 7.3%
04. Spoorloos (NPO1) 1.471.00004. NPO3 / 6.4%
05. EenVandaag (NPO1) 1.356.00005. NPO2 / 5.8%
06. Half acht nieuws (RTL4) 1.285.00006. NET5 / 5.4%
07. Beau (RTL4) 1.087.00007. Vero / 4.9%
08. RTL Boulevard (RTL4) 979.00008. RTL5 / 4.5%
09. M (NPO1) 939.00009. RTL8 / 3.5%
10. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 938.00010. RTL7 / 3.0%
11. Hunted (NPO3) 873.00011. Discov / 1.2%
12. Editie NL (RTL4) 799.00012. FOX / 1.0%
13. Op1 (NPO1) 776.00013. RTLZ / 1.0%
14. Journaal laat (NPO1) 705.00014. N.geog / 0.8%
15. Zes uur nieuws (RTL4) 697.00015. Comedy / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. RTL Nederland 35,3%
02. Publieke Omroep 35,1%
03. Talpa TV 18,0%

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen