Antoinette Hertsenberg trekt veel kijkers met straffen Martien Meiland
De kijkcijfers van maandag 30 november 2020 (SKO) – Het bestraffen van Martien Meiland met een Loden Leeuw trok gisteren veel kijkers naar het programma Radar van Antoinette Hertsenberg.
Antoinette Hertsenberg deelde aan Martien Meiland de Loden Leeuw voor meest irritante BN’er in een reclame uit, omdat hij in de VriendenLoterij-reclame een karikatuur van zichzelf speelt en hysterisch ‘bingo, bingo, bingo!’ roept. De uitreiking was goed voor 1,6 miljoen kijkers en 25 procent marktaandeel. Daarmee was Radar de grote winnaar op prime time.
Hoewel Martien aanvankelijk erg onsportief reageerde op zijn Loden Leeuw-nominatie, nam hij de prijs toch in ontvangst uit handen van Antoinette. “Laten we één ding even toegeven: dat ‘bingo, bingo, bingo’ op het laatst ging écht te ver”, sprak ze hem streng toe. Martien: “Nee hoor! Want het was net als ‘wijnen, wijnen, wijnen’!”
Kijkers vinden het niet leuk
Later deed Martien bij Shownieuws net alsof hij een populariteitsprijs had gewonnen. “De ene prijs na de andere slepen we binnen. Nou ja, hoe leuk is dat? Ik vond het enig om Antoinette te ontmoeten en het is een prachtig beeldje van de leeuw. Ik had ook geen idee dat ik zo goed kon acteren. Ik ben heel blij dat heel Nederland weer massaal gestemd heeft. Volgens mij was het 45 procent en bij de Ring was het 55 procent.”
Antoinette: “Ja, hij zei meteen: ‘Wat leuk, wat leuk, wat een eer om te mogen ontvangen!’ Dan is het altijd aan mij om te vertellen: ‘Ja, luister eens, het is niet een feestje, mensen vinden je gewoon heel irritant.’ Het gedrag dat hij laat zien in Chateau Meiland, wat bij hem past, daar is het leuk en daar is het origineel. Maar dat is nagespeeld voor een commercial en heel veel kijkers vonden dát niet leuk.”
Nicky-docu trekt veel bekijks
Het meest bekeken alternatief voor Radar was het tweede en laatste deel van de Nicky Verstappen-documentaire van tv-maker Ewout Genemans. Naar de uitzending daarvan, op RTL 4, keken 993.000 mensen (16 procent). Door deze ingelaste uitzending was Kopen Zonder Kijken, een van de grootste kijkcijferhits van de zender, niet te zien.
Verder waren op prime time NPO 3’s Hunted en NPO 1’s Klassen (dat na Radar te zien was) het meest in trek met 843.000 (13 procent) en 838.000 kijkers (15 procent). De nummer vier op prime time was 100 Jaar Jong met 604.000 kijkers (9 procent) op SBS 6. Direct erna hield Alle Hens Aan Dek er 337.000 (6 procent) over.
Top zes
De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:
- Net5 scoorde met Harry Potter Deathly Hallows 2: 578.000 kijkers,
- Veronica scoorde met Veronica Inside: 543.000 kijkers,
- NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 541.000 kijkers,
- RTL 7 scoorde met Braven: 388.000 kijkers,
- RTL 5 scoorde met In Overtreding: 316.000 kijkers,
- RTL 8 scoorde met Moordvrouw: 94.000 kijkers.
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (2,6 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), EenVandaag (1,4 miljoen), RTL Boulevard (975.000), M (940.000), GTST (897.000), Editie NL (833.000), Tijd voor MAX (816.000), Sinterklaasjournaal (694.000) en BinnensteBuiten (688.000) waren de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Op1 (945.0000, Beau (819.000), Journaal laat (654.000) en Hart van Nederland (607.000) het meest in trek. Shownieuws trok 348.000 kijkers.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 9 procent.
Top 15 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) |
---|---|
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.593.000 | 01. NPO1 / 24.5% |
02. Radar (NPO1) 1.607.000 | 02. RTL4 / 17.9% |
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.462.000 | 03. SBS6 / 8.7% |
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.422.000 | 04. NET5 / 7.8% |
05. Eenvandaag (NPO1) 1.390.000 | 05. NPO3 / 6.0% |
06. Zaak Nicky Verstappen (RTL4) 993.000 | 06. NPO2 / 5.9% |
07. RTL Boulevard (RTL4) 975.000 | 07. Vero / 5.4% |
08. Op1 (NPO1) 945.000 | 08. RTL7 / 3.9% |
09. M (NPO1) 940.000 | 09. RTL5 / 3.5% |
10. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 897.000 | 10. RTL8 / 1.9% |
11. Hunted (NPO3) 843.000 | 11. Discov / 1.8% |
12. Klassen (NPO1) 838.000 | 12. SBS9 / 0.9% |
13. Editie NL (RTL4) 833.000 | 13. BBC / 0.8% |
14. Beau (RTL4) 819.000 | 14. RTLZ / 0.8% |
15. Tijd voor MAX (NPO1) 816.000 | 15. Spike / 0.8% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) |
Meer kijkcijfers bij: |
01. Publieke Omroep 36,4% | |
02. RTL Nederland 28,4% | |
03. Talpa TV 22,8% |
Nog even de opmerking dat Haribo de terechte winnaar was van de “gewone reclames”. De bekende Nederlander is gewoon bijzaak. Maar die reclames zijn sowieso irritant en die van Haribo en Hornbach zijn ronduit verschrikkelijk, net zoals dat gezwets van die dames over dat bedmatras.
Wat is die mevrouw Hertsenberg zuur zeg. Die dweilland vind ik helemaal niks en mag achter het behang gestopt worden maar zijn reactie vind ik dan wel weer leuk
Gelukkig is er (nog) geen prijs uitgereikt voor het meest irritante nieuwe huis in Nederland!
Tja die Meiland kerel is erg irritant. Maar die mislukte voetballer met zijn ‘Koning Toto’rap spant de kroon wat irritatie betreft…
Wat Hertsenberg even vergeet is dat haar absurde salaris grotendeels betaald wordt door diezelfde reclames. Een adverteerder besteedt zijn reclamecentjes bij de NPO en krijgt als dank een mes in z’n rug. Lekker dan.
Ik vind die bingoreclame ook niks, maar wat een briljante reactie van Martien. Meteen uitgeschakeld, die dame van Radar. Goed gedaan.
174.000 kijkers (17,5%) verlieten spoorslags RTL 4 toen Beau in beeld verscheen!
Ge-noten van V.I.
TLP wederom 3de…..
Veronica andermaal beter!
Goed gereageerd door Martien. Gewoon lekker vrolijk het toneelstukje meespelen. Mevrouw Radar is er op uit om mensen en bedrijven zwart te maken.
Leuke was wel dat Paul Haenen direct werd doorgestreept als kandidaat. Begrijpelijk, hij is van de VPRO en bij de publieken s dat huisje heilig. Voor mij zou hij de loden leeuw al voor de tweede keer mogen krijgen.
Als je die onbenullige geldgraaier verdedigt dan ben je wel erg in de war. Een nietszeggende man met een nietszeggend programma.
De radar mevrouw is goed bezig Mark zij is kritisch denkt na en geeft ons een inhoudelijk prima onderbouwd programma.
Betere reclame voor je product kun je niet krijgen, de loden leeuw winnen.
Wat zal Linda de Mol blij zijn ! Ze stond vanmorgen op en zag dat haar zender (powered by Linda) opeens een half miljoen kijkers had met Harry Potter. Het hele maandbudget van het blad is nu op, maar dat had ze er graag voor over.
Hoezo maandbudget op?! Talpa heeft contract met Warner (en ook vrijwel alle andere grote maatschappijen) en het kost ze geen drol om die steenoude Harry Potters te vertonen. Ze betalen alleen voor de nieuwste films en al die oudjes krijgen ze er voor niks bij.
Ooit van humor en sarcasme gehoord?
Ze zullen een aantal jaar geleden echt wel in de buidel hebben moeten tasten om deze films aan te kopen hoor. Alleen ondertussen lachen ze zich wel dood, omdat ze aan advertentieinkomsten aardig wat binnen halen. bijna 600.000 kijkers is natuurlijk hoger dan welk Net5 programma dan ook.
Nu is Mark weer in de war met de verdediging van Talpa /Linda. Nietszeggende bv en nietszeggende presentatrice. Mark neem een pilletje joh.
Het perfect plaatje ook naar 1,8 miljoen met uitgesteld kijken!
Wat een flapdrol. Zegt ook weer veel over de mensen die naar deze acteur kijken.. Gelukkig is deze alcoholist even een tijdje pleitte..
100 jaar jong verdiend beter kijkcijfers. Een van de leukste en oprechtste programma’s van 6 op dit moment. Bij dit soort ENG programma’s is Gordon op zijn best.
De ouderen die eerlijk tegen hem zeggen dat hij uit de buurt moet blijven, worden uit de opnames gemonteerd, dus we zien vooral de aaibare oudjes. Dat zie je ook altijd bij Johnnie de Mol: alleen maar aaibare mensen met een beperking. En verder zie je Gordon steeds zo hard lachen om zijn eigen grappen (over de rug van de oudere met wie hij spreekt), dat de oudere niet anders kan dan ook maar meelachen.
Precies!!!!
De 800.000 kijkers die Rtl4 heeft verloren door het niet uitzenden van Kopen zonder Kijken zijn in ieder geval niet naar Gordon gegaan. Daarmee kunnen we dus wel stellen dat 100 Jaar Jong ook t laatste seizoen is.
Gaat met kijkcijfers van boven de 600.000 nog jaren door bij Talpa.
Iedereen die wil dat z’n programma goed scoort, moet Martien uitnodigen. Hij wil altijd wel, zolang het betaalt. En gegarandeerd succes!
Toneelstukje op Chateau Bingo gisteren bij de uitreiking, allemaal betaald door de Vriendenloterij. Martien maakte gelijk even reclame voor de loterij.
2,1 miljoen voor kopen zonder kijken!
WAUW!
Godallemachtig. Als dat wijndrinkend heerschap denkt dat dat loden beeldje een populariteitsprijs is, dan is het een nog grotere mafklapper dan we al dachten.
Ik hoop dat die Martien Meiland heel snel van het scherm verdwijnt. Ik probeer hem al overal weg te zappen, komt hij ook nog bij radar, maar die prijs gun ik hem van harte!!!
Verschrikkelijk hoe hij homoseksualiteit negatief neerzet, met zijn achterlijke aangeleerde gedrag. Gelukkig zijn er weinig homo’s die zich zo als valse nicht neerzetten. ( ik ken er wel een paar helaas)
In zijn geval geldt zéér: Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg!!!
Om te kotsen!!!
Te triest voor woorden. het gaat over de loden leeuw, en dan gaan de mafklappers het hier weer over kijkcijfertjes hebben. pffff….. zielig!!
Eh…..volgens mij gaat dit artikel over kijkcijfers hoor. Heb je het artikel wel helemaal gelezen? Maar het klopt als je zegt dat er altijd vreemde reacties zijn op de cijfers, mee eens.
Was gister een stukje van M aan het kijken, maar mijn God..
Snapt M het principe dat als je iemand een vraag stelt, je een antwoord kan verwachten? Ze bleef maar overal doorheen praten, zelfs de gasten zag je ongemakkelijk worden..
Helemaal mee eens. M zit er vooral voor zichzelf, niet voor haar gasten en zeker niet voor de kijkers. Het verwondert me dat die slechte interviewpraktijken (en trouwens ook die therapiegasten) niet terug te zien zijn in de kijkcijfers.
M die denkt dat men haar serieus neemt met deze belachelijke bril kun je alleen maar medelijden mee hebbben.
Ik schijn 1 van de weinigen te zijn die haar bril wel leuk vind!
Op basis van 1200 kijkers kastjes. 😭😭😭
Beau en Max
Het zijn bijzondere tijden in Hilversum tegenwoordig
Shownieuws 348.000 kijkers, dat lijkt me meer iets om je zorgen over te maken!
Last van een obsessie!
Als je elke dag reageert op zijn berichten dan blijft die doorgaan. beste is gewoon niet reageren.
Berichten ook niet meer (dis-) liken, want daar krijgen ze een harde plasser van.
GTST
Meest bekeken aflevering per jaar
2015 – 2.219.000 kijkers
2016 – 2.033.000 kijkers
2017 – 1.745.000 kijkers
2018 – 1.515.000 kijkers
2019 – 1.351.000 kijkers
2020 ?
Gisteravond nog maar 897.000 kijkers (met vernieuwde verhaallijn, betere look & feel, etc.) en inclusief “de thuisblijf bonus”.
Dat gaat nog leuk worden in 2021.
@Merthe, Joepieee getallen, cijfers, berekeningen, sommen! Het mooiste wat er is. Ik zal een aantal sommen voor je zoeken, ik hoop dat ik je er blij mee maak!
M doet het goed de laatste tijd. Mag haar vragen wel wat vlotter stellen. Poe, wat een intro’s steeds.
Op1-Beau: 1e uitzending 1-0
Op1-Beau: 2e uitzending 1-0
Beau zie je langzaam wegzakken. Hardlopers zijn doodlopers.
Shownieuws 348.000 kijkers, dat lijkt me meer iets om je zorgen over te maken!
Ik heb het over Beau en Op1.
Ben niet gek!
Ja, en ik heb het over Shownieuws.
Die RTL obsessie duidt er op dat jij wel gek bent.
Obsessie! Wie?
Gekke Merthe!
Shownieuws was maar kort tussen het voetbal door dus logisch zo weinig kijkers
2,6 miljoen mensen om 20:00 gehersenspoeld door de Staatsomroep: dat is pas erg.
Overal een onzinnige menig verkondigen onder een fake naam is erger…..
Joost mag het weten.
Nu verwachten wij WEL dat jij dit tot het einde van Beau’s shift volhoudt he!? je kan het!!
VI laagterecord op maandag?
Laagterecord weet ik niet, maar het scoort in elk geval niet goed meer.
Het is ook elke week hetzelfde.
Derksen bagatelliseerde opnieuw het mooie voetbal van Ajax, en herhaalde zichzelf weer eens met kritiek op diezelfde trainers, en dan Genee opnieuw met zijn badjasreclame.
Zelfs Gijp is een beetje stil van al die onzin.
Zomaar Johan is een narcistische man en Genee is de judas en renee de idioot die overal hysterisch om lach ook al val er niet veel te lachen daarom
zitten ze ook altijd van die goren taal uit te slaan en ze zijn ook op Johan aan gewezen als die echt zou stoppen wie kijk er dan nog naar Veronica inside meestal
Lijkt er wel op. Zeker voor de maandag vrij slechte cijfers. Ik ben zelf ook afgehaakt. Derksen heeft het helemaal gehad en dat merk je.
hij vond er maar wijnig aan die loden leeuw
Hele goeie..
Mooie documentaire Ewout over Nicky Verstappen!
Wat een troosteloze en continue repeterende armoede.
Kom eens met wat andere zaken.
Alleen journalistiek Nederland zit muurvast in de fuik.
Klasse NPO!
SBS is nog steeds aan het opbouwen zeker?
Wederom niet in de top 15. Man, man, man.
Deze gore alcoholist is in zijn eigen programma ook om te kotsen. Dat hele volksstammen naar dit k programma kijken zegt al genoeg over de samenleving waar we inzitten. Niet te snappen dat dit gedrocht nog op tv mag. Blij met de Loden leeuw….aandachtshoer dat ie is….
Kijk dit is nu eens een diep triest niveau.. Walgelijk.
Zolang er geen taboe rust op het
dollen met zwakbegaafden, blijf
ik ’t medium televisie verachten.
De docu van Verstappen moet qua kijkcijfers wel een hele grote tegenvaller zijn, nog niet eens de helft van de kiujkers van Kopen zonder kijken en beide dagen niet boven het miljoen uit. Andres gezegd een stevige miskleun van RTL 4.
Teveel PeterR de Vries geluid
Misschein dat er maar weinig intelligente kijkers zijn in ons Tokkie land???
Misschien dus
Maandag 30 november 2015 ( Maandag 30 november 2020)
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 33,7% (36,4%)
2. RTL Nederland 27,9% (28,4%)
3. SBS Groep 21,5% (22,8%)
Trek zelf uw conclusies ook vandaag weer. Tip: RTL gaat zowaar opeens 1 dag opbouwen.
Wie plaatst er nu elke dag nietszeggende cijfers?
Die idioot hierboven.
Niet meer op reageren, ook niet meer disliken. Zijn ze zo uitgedaan. Zijn allemaal van die likes-kickers.
Een vergelijking met 1 dag 5 jaar geleden laat niet zien of zenders in een stijgende of dalende trend zitten, en dient dus geen enkel doel.
Dit zegt veel meer dan dagcijfers
Iedere dag een top bericht. Kijk er altijd naar uit! Er iedere dag negatief op reageren is zo oliedom.
Conclusie: NPO en Talpa op dikke winst en RTL een heel klein plusje.
Hahaha, jij gaat nu vertellen dat je uitkijkt naar je eigen bericht?
Ik reageer niet op mezelf. Ik ben goed maar niet gek!
Rtl4en de npo zijn een zender ze ruilen mekaars presentators uit Jinek Paul ze belazeren gewoon de boel Jinek en Paul verdiende teveel dus schuiven hun gewoon door naar rtl en na een Tijdje als het geluwd is komen ze weer terug
100 jaar jong is best een mooi programma, denk dat het meer kijkers zou hebben als Dennis van der Geest het zou presenteren.
Alleen wat moet je met de loden pijper op je schoorsteen?
Ik had de loden Loekie aan de dames van decuprématrassen gegeven. Die zijn nog veel irritanter.
Oh ja! Of de mannen van Lidl, tenenkrommend.
“Later deed Martien bij Shownieuws net alsof hij een populariteitsprijs had gewonnen.” … slim van Martien Meiland. Waarschijnlijk beste manier om ermee om te gaan.
zo kan je het ook bekijken ! In iedergeval negatief kan ook positief uitpakken, want iedereen kent hem en heeft heel veel kijkers , daar kan een kantoor medewerker alleen maar van dromen ,
Die man is overal blij zolang het maar aandacht, aandacht, aandacht is🤮
Zo is dat toch bij bijna bij alle bNners
Als ze geen aandacht meer krijgen zijn ze gauw vergeten in de showbizz , daarom struinen de meeste ook altijd premieres en recepties af , en staan vooraan als de Story Prive of ander blad aanwezig is !
Het is natuurlijk wel hun broodwinning , en moeten wel in de running blijven , en niet iedereen heeft miljoenen achter de hand , zoals de grote A sterren Gevestigde b.N`ers. werken niet bij de Spar,of hebben een kantoorbaan van 9 to 5
Dus in de picture blijven is van essentieel belang
alleen de Meilandjes zullen we over 50 jaar nog wel herinneren Net zoals Tante Hannie. Mies, Willem
uit vervlogen jaren !
Of je bent oliedom !!