Veel lof voor Op1-duo Astrid Joosten en Paul de Leeuw

Veel kijkers hebben erg enthousiast gereageerd op hét nieuwste presentatieduo van Op1: Astrid Joosten en Paul de Leeuw. Het kijkt toch wat prettiger weg dan Hugo Logtenberg en Sophie Hilbrand, zo klinkt het op Twitter.

Op1 Foto: NPO

De weekafsluiter van een late talkshow bevat traditiegetrouw iets meer entertainment dan gebruikelijk, maar er is natuurlijk geen hond die zich zit te verkneukelen op een uitzending met het zakelijke, koude Op1-duo Hugo Logtenberg en Sophie Hilbrand. Daarom wordt nu geëxperimenteerd met tv-sterren Astrid Joosten en Paul de Leeuw.

Er waren aanvankelijk sceptische reacties – Wilfred Genee sneerde bijvoorbeeld dat Paul de Leeuw geen journalistieke achtergrond heeft – maar tijdens het debuut van Astrid en Paul gisterenavond waren de reacties over het algemeen erg positief. “Astrid en Paul maken al meer dan 30 jaar televisie. Kwaliteit en ervaring heet dat”, zegt kijker Jan-Willem.

Kijker Peter: “Paul de Leeuw was prima. Juist met een gast zoals Rob de Nijs. Hij bracht een vrolijker toon aan bij op1 dan het normale van de andere presentatoren. Astrid Joosten is complementair.”

Jaap: “Mogen Astrid Joosten en Paul de Leeuw elke dag? Wat een verademing.”

En Lonneke: “Leuk om Paul de Leeuw weer terug te zien bij de publieke omroep. En hij deed het goed samen met Astrid Joosten. Topteam.”

Astrid en Paul hadden een mooie, gevarieerde uitzending, met naast een politiek interview (Klaas Dijkhoff) ook een emotioneel optreden (Rob de Nijs).

Astrid Joosten vs VVD-Klaas

VVD-Klaas werd aan het begin van de Op1-uitzending gepest tijdens de aankondiging van Astrid: “Je denkt dat je het verkiezingsprogramma van de Partij voor de Arbeid zit te lezen, maar het is van de VVD. Klaas Dijkhoff zit nu al met zijn hoofd te schudden, dat wordt een leuk gesprek straks.”

Later kwam Klaas daarop terug: “Ik snap als je dit lijstje eruit haalt, dat je een grapje maakt over de PvdA, maar die zal er echt wel anders over denken.”

Astrid: “Nou, het is geen grapje, nee. Zij willen gratis kinderopvang, jullie goedkoper. Zij willen ook het minimumloon omhoog. Ze willen een heleboel dingen hetzelfde, dus ik maak eigenlijk helemaal geen grap.”

Klaas: ‘Niet links, maar warmrechts’

Klaas: “Nee oké, maar je kunt altijd verkiezingsprogramma’s over elkaar heen leggen en overeenkomsten zien.”

Astrid: “Zou je dit zelf geen koerswijziging noemen?”

Klaas: “Jawel, alleen niet dat het links is. Ik noem het zelf warmrechts. Als ik twee kilo afval, dan ben ik wel naar slank toegegaan, maar ik ben niet slank. We zitten rechts van het midden.”

Rob de Nijs ontroert kijkers

De Op1-uitzending eindigde met een emotioneel optreden door Rob de Nijs, die aan de ziekte van Parkinson lijdt. Het is misschien wel zijn laatste tv-optreden ooit. Men is het er op de socials unaniem over eens: dit was prachtige televisie.

De hele uitzending ziet u via NPO Start. Een fragment:

57 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Uuuh
november 7, 2020 20:28

Astrid Joosten deed het perfect. Interviewen is een vak en Astrid deed het alsof ze nog nooit iets anders heeft gedaan. Paul moet nog leren dienstbaar te zijn en zichzelf niet zo centraal te zetten. Ken je plek en probeer een intelligente vraag te stellen. Zoals hij nu is gedegradeerd van jarenlang ‘Welkom bij Paul de Leeuw’ naar ‘Welkom bij Op1, meer is en wordt het niet. Het gaat niet om Paul. De sfeer moet van de gasten komen en niet van Paul. En daar zit ie dan…..

Gast
Greet
november 7, 2020 21:01
Antwoord op  Uuuh

Goed weergegeven.

Gast
JohanMarc
november 7, 2020 19:09

Okay, was wel iets té veel Paul af en toe. Als de redactie hen uitlegt dat het niet de Paul show is kan het wel wat worden.
Ze hebben mijn voordeel vd twijfel.

Gast
Greet
november 7, 2020 19:03

Waardeloos met lolbroek Paul de Leeuw. Geef mij Sophie Hillebrand maar.!!!

Gast
Tonny
november 7, 2020 16:26

Astrid deed het prima.maar paul vreselijk.het is niet de paul show. Weet waar je plaats is.

Gast
Joe Biden
november 7, 2020 14:19

Als elected President of the USofA kan ik u meedelen dat wij het koppel Joosten de Leeuw zeer waarderen.

Gast
Donald J. Trump
november 7, 2020 22:48
Antwoord op  Joe Biden

NOOO I AM THE ELECTED PRESIDENT OF THE UNITED STATES. WEEEEEHHHH. DONT STEAL MY JOB!!!! WEEEHHHHHHHHH

Gast
bart
november 7, 2020 13:49

Een verschrikking was het en vooral De Leeuw. Schoenmaker blijf…………………….

Gast
Katinka Verdonk
november 7, 2020 13:43

Ik vond Paul juist met Rob de Nijs tenenkrommend door vragen te stellen waar Rob niks meer mee kon door de aantasting van zijn brein. Zijn onvermogen en ziekte werden er pijnlijk te kijk gezet en levert Rob een extra gevoel van onzekerheid op. Weinig respectvol vind ik dat

Gast
Greet
november 7, 2020 21:02
Antwoord op  Katinka Verdonk

Precies!

Gast
elvi
november 7, 2020 22:10
Antwoord op  Katinka Verdonk

Vond ik ook!

Gast
Theo
november 8, 2020 15:52
Antwoord op  elvi

Ik ook, doe mij mevr. Jinek maar.

Gast
Cornelie
november 12, 2020 00:14
Antwoord op  Theo

JineK zit niet meer bij NPO. Dus niet reëel. Daar blijven svp.

Gast
Ruud
november 8, 2020 01:20
Antwoord op  Katinka Verdonk

Paul heeft gewoon behoefte aan gasten met een Downsyndroom zoals in zijn vorige shows. Rob de Nijs werd zo “gebruikt” als plaatsvervangend geestelijk gehandicapt. Een belediging voor die man maar Paul de Leeuw kan niet functioneren naast normaal gezonde gasten.

Gast
Bastiaan
november 7, 2020 12:52

Goed duo

Gast
Ingrid
november 7, 2020 12:05

Ik vond dat ze het prima gedaan hebben iets losser en niet zo truttig! Van mij mogen ze iedere dag

Gast
Klaaswaal
november 7, 2020 11:13

Prachtige uitzending!!!!

Gast
IngridHenk
november 7, 2020 11:04

Paul de Leeuw is heel goed gekozen voor de vrijdag uitzending, de afsluiting van de week. Prima zo. RTL heeft weer het nakijken.

Gast
Taalkundige
november 7, 2020 10:30

Redactie@ Keurig Nederlands is: ‘Het was misschien zijn laatste optreden’. ‘Ooit’ voegt in die zin niets toe en maakt de zin zelfs verwarrend.

Gast
Vol
november 7, 2020 10:35
Antwoord op  Taalkundige

Wat dacht je van zich verkneukelen op?

Gast
Taalkundige
november 7, 2020 11:34
Antwoord op  Vol

Ook heel erg. Maar een nietszeggend, schreeuwerig anglicisme gebruiken is nog erger.

Gast
G.Bak
november 7, 2020 10:22

Hoedanook, Paul de Leeuw eist alle aandacht op en laat er geen misverstand over bestaan dat hij de spil is waar alles om draait. Zeker niet de gasten. Die zijn er ter faveure van Paul. Voorlopig geen Paul op1 meer voor mij.

Gast
bungel
november 7, 2020 10:09

Ik nog niet wat ik er van vind , het is een duo dat bijna zwart wit is wat daar uitkomt zullen we de komende weken zien , op vrijdag is het ook wel heel kort 45 minuten , Jinek was voor de rtl kijker goed denk ik ,ik heb alleen het eerste deel gezien.

Gast
Bep
november 7, 2020 10:05

Dit had ik al verwacht en dit is niet de bedoeling van Op1, het is niet de Paul de Leeuwshow.Astrid deed het prima maar Paul zit er alleen om lollig te doen.Jammer en vermoeiend.

Gast
bitterpeter
november 7, 2020 09:56

Ik kan me de uitzendingen met het kussen van Keesje en het schandalig afbranden van een kwetsbare Bonnie st Clair nog goed herinneren.

Gast
Joost
november 7, 2020 09:48

Ik vond het een prachtige uitzending. Misschien moet Paul de meer serieuze onderwerpen bij Astrid laten, maar gesprekken met gevoel passen heel goed bij hem. De combinatie was voor mij perfect.

Gast
Anja
november 7, 2020 09:43

Die Paultje is gewoon een kwal van het bovenste water en zoals altijd maar met een ding bezig en dat is Paul. Vreselijke Geldwolf.

Gast
Karbonade
november 7, 2020 09:25

Rob de Nijs heeft toch al eerder in Op1 gezeten om te vertellen over zijn ziekte?
Toen zat hij daar onder andere samen met Ernst Daniel Smid die ook Parkinson heeft.
Voegde het nog iets toe deze keer of was het het een herhaling van zetten?

Gast
Cees
november 7, 2020 11:21
Antwoord op  Karbonade

Zijn nieuwe album/boek promoten.

Gast
Garry glamour
november 7, 2020 14:18
Antwoord op  Cees

Het promoten was deze week al begonnen met stuk in het Ad, je kon de antwoorden al zelf invullen. Ik vond het niet best.

Gast
Onze Held Geert
november 11, 2020 13:04
Antwoord op  Karbonade

DWDD !

Gast
Bente
november 7, 2020 09:23

Dat kun je beter tegen anderen zeggen, ik reageer overal inhoudelijk op. Jij gebruikt ook niet bepaald argumenten.

Gast
Karbonade
november 7, 2020 09:18

Paul was verbijsterend slecht tijdens het interview met Dijkhof en Joost Vullings. Dijkhof was nog antwoord aan het geven en Paul stelt alweer de volgende vraag. Ook heeft hij geen idee hoe het werkt in het Haagse. Arme Vullings en Dijkhof. Word je geïnterviewd door iemand die helemaal niet op de hoogte is van het politieke bedrijf en moet je hem steeds corrigeren
En vanuit het niets gaat hij over op Rob de Nijs.

Gast
Storm ’t Hart
november 7, 2020 09:08

Ontroerende uitzending OP1 met Rob de Nijs.

Begin Jinek 1,5 miljoen kijkers zappen heel vlug weg.
Begin Op1 na de voetbal + ruim een half miljoen. TOP.

Gast
Bente
november 7, 2020 09:12
Antwoord op  Storm ’t Hart

Beter 1.5 miljoen kijkers met een lead-in van 3 miljoen, dan 1.3 miljoen kijkers met een lead-in van 0.8 miljoen.

Gast
Sender
november 7, 2020 09:07

Joosten heeft dit echt wel eerder gedaan. Met Jaap Jongbloed ( helaas maar een seizoen) was destijds al het bewijs dat ze ook als duo prima fungeert en een keur aan kwaliteiten heeft.
Het is een persoonlijkheid die rust en kennis van zaken ook echt uitstraalt.

Maar de Leeuw, sorry hoor. Ik heb vaak plaatsvervangende schaamte gehad tijdens het kijken en heb een paar geroepen in mijn eentje…:’ Astrid je had dit moeten weten’.
Tijdens het interview met Rob de Nijs was de Leeuw iets beter en dat respect verdient de Nijs.
Het blijft grotendeels een de Leeuw show en dat is zo jammer met een ‘ grand dame’ als Joosten als mede co host.
Haal hem aub alsnog weg.

Gast
Bart
november 7, 2020 16:54
Antwoord op  Sender

Altijd stom gevonden dat ze niet door zijn gegaan met Jongbloed & Joosten. Was een goed programma.

Ik vond Paul en Astrid ook wel leuk samen. Echter hoop ik wel dat Paul nog de kans krijgt om nog wat andere dingen te doen. Het zou leuk zijn als hij de kans krijgt van BNNVARA om Lekker Laat terug te brengen en dit programma verder uit te bouwen. Zou een mooie vervanger zijn van OP1 in December en (een deel van) de zomer maanden

Gast
Ronald
november 7, 2020 09:06

Heel rommelig en dit is duidelijk niets voor Paul. In deze setting heel irritant.

Gast
xandertje
november 7, 2020 09:06

Twitter was negatief over Paul de Leeuw. Jullie halen precies de vier positieve Twitter reacties eruit en vergeten de honderd negatieve reacties.

Gast
Garry glamour
november 7, 2020 08:58

Gisteren bij OP1 werd weer eens duidelijk wat voor een vakvrouw Astrid Joosten is .
Paul probeert 1 minuut serieus te zijn , maar vervalt daarna weer in het oude patroon van lollig doen.
De gespeelde emotie aan het eind was een Mathijs van Nieuwkerkje , interessant doenerij dus .
Ik hoop dat het volgende week minder rommelig oogt en beter is voorbereid dan kan het uitgroeien tot een top duo .

Gast
Eddie Emmer
november 7, 2020 08:47

Astrid Joosten is erg goed, waarom heeft zij dit niet eerder gedaan!? Paul de Leeuw moet zich veel meer inhouden, het moet gaan om het gesprek niet om de grap. Maar dit lijkt wel goed te komen, gewoon voor je gevoel geen grappen maken Paul, dan kan het top worden.

Gast
man pan
november 7, 2020 08:33

Astrid Joosten heeft duidelijk meer ervaring, Paul de Leeuw moet nog groeien. Zo nu en dan chaotisch en van hak op de tak. Maar ik heb me wel vermaakt, kan ik niet van elk OP1 duo zeggen.

Gast
Sender
november 7, 2020 09:50
Antwoord op  man pan

Groeien???
De man is 58 en zal nooit meer groeien..
Zoals hij op Radio2 zeer kort geleden vertelde wil hij graag een beetje blijven rellen.
Op zich zou dat de discussie en tv op zich levendig kunnen houden ware het echter niet dat in tegenstelling tot de Leeuw zelf de kijker al lang afstand heeft genomen van de Leeuw en zijn programma’s. Maar hij wil alles hebben geproefd en zijn minuut in het Journaal ooit zo divers mogelijk voor Nederland etaleren.

Logtenberg en Joosten zou logischer zijn. Beiden zeer erudiet en aan elkaar gewaagd.

Gast
*NAAM*
november 7, 2020 08:30

Prachtig duo en wat een mooie uitzending! Top

Gast
Bente
november 7, 2020 08:57
Antwoord op  *NAAM*

Eerst alleen maar gezeur over Paul de Leeuw dat hij passé is, en te dik is. En nu hij weer iets bij de NPO doet is hij ineens weer top. Het gaat je dus alleen om de zender.

Gast
*DUBBEL*
november 7, 2020 08:59
Antwoord op  Bente

Wat een dubbele onzin!! O wacht dat is ……

Gast
Bente
november 7, 2020 09:05
Antwoord op  *DUBBEL*

Je kunt ook gewoon inhoudelijk reageren. En wat is de bedoeling van die puntjes, moeten mensen daar iets invullen ofzo?

Gast
PeeWeeJee
november 7, 2020 08:25

Ze hebben een plekkie gevonden voor de gewezen clown, maar ze doen mij er geen plezier mee. Astrid Joosen blijft prima. Geschrokken van Rob de Nijs waarvan ik altijd dacht dat hij voor altijd jong zou blijven. Triest om te zien, maar mooi toch aandoenlijk om te zien samen met zijn vrouw. Benieuwd of het ego van Paul in de vervolguitzendingen niet in de weg gaat zitten! Het past namelijk niet bij dit programma!

Gast
Eva
november 7, 2020 08:22

Vol lof voor Astrid ja maar absoluut niet voor opdringerige en irritante Paul die terecht af en toe door Astrid weer terug in zijn hok werd gezet. En tja het is maar net welke tweets je leest, ik zag vooral veel negatieve

Gast
JanH
november 7, 2020 08:21

Op1 met Paul de Leeuw: stuitend. Het interviewen van ernstig zieken ter meerdere glorie van jezelf (‘Oh, wat is-ie toch meelevend.’) is niet om aan te zien.

Gast
Johan
november 7, 2020 08:17

Vind Paul de Leeuw ook niet passen bij dit programma. Voor een programma als Op1 moet de presentator ten dienste staan van het programma en de gasten. Het ego van Paul de Leeuw is hier veel te groot voor. Alles moet om hem draaien en hij plaatst zichzelf telkens op de voorgrond.

Gast
Jeroen Smit
november 7, 2020 08:14

Astrid was geweldig maar Paul vreselijk en waarom zijn ego is te groot om dit programma te dragen, Het PDL sausje is uitgewerkt.

Gast
Frank Drebbing
november 7, 2020 08:07

Veel.. 10 lesbo’s en hipstermannetjes in de grachtengordel!

Gast
Mark2
november 7, 2020 08:18
Antwoord op  Frank Drebbing

Goed verwoord, NOT. Flauwe opmerking, als van een kind van zes dat niet tegen verlies kan

Gast
Raymond
november 7, 2020 09:45
Antwoord op  Mark2

Paul de Leeuw en Astrid Joosten…niet dus! Hugo en Sophie veel beter….

Gast
Onze Held Geert
november 11, 2020 13:12
Antwoord op  Raymond

Echt niet , wat een grimas altijd op dat smoelwerk van Soppie 😂

Gast
Cornelie
november 12, 2020 00:25
Antwoord op  Raymond

Mijn idee. Andere partner voor Astrid. Hugo en Sophie laten. En de donderdag ook inwisselen.
Welmoed en Jort, twee veel te grote ego’s.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen