Kijkcijfers: The Masked Singer ramt nog niet door 3 miljoen heen

De kijkcijfers van vrijdag 6 november 2020 (SKO). Het is veruit dé grote verrassing van het tv-seizoen: The Masked Singer. Het lukte gisteren nog niet om door de grens van 3 miljoen kijkers heen te knallen.

The Masked Singer Foto: RTL

De kijkcijfers van The Masked Singer zijn bizar hoog. Het programma was de afgelopen weken echt aan een zegetocht bezig: élke week waren de kijkcijfers hoger dan de week ervoor. Het begon met 2 miljoen kijkers en daarna keken er 2,2 miljoen, 2,3 miljoen, 2,6 miljoen, 2,7 miljoen en – vorige week – bíjna 3 miljoen kijkers.

Voor de allereerste keer stijgt The Masked Singer deze week niet verder: gisteren zagen ruim 2,9 miljoen mensen (41 procent marktaandeel) hoe Babette van Veen en Samantha Steenwijk uit de kast kwamen als BN’er in een pak. Er is volgende week nog één aflevering te gaan: weet de RTL 4-show dan wél de magische 3-miljoen-grens te doorbreken?

Direct na The Masked Singer hield de seizoensfinale van Jinek een mooie 1,5 miljoen kijkers (31 procent) over. Ze versloeg daarmee concurrent Op1, waar 1,3 miljoen mensen (31 procent) naar keken.

Prime time

Ondanks de dominante positie van RTL 4, deed de publieke omroep het nog prima. NPO 2 bood het meest bekeken alternatief met Twee voor Twaalf, waar 1,1 miljoen mensen (15 procent) naar keken. Nieuwsuur hield er daarna 512.000 (8 procent) over.

Het brons is voor de NPO 1-combinatie Droomhuis Gezocht (1,1 miljoen en 15 procent) en De Rijdende Rechter (941.000 en 14 procent).

Op de vierde plek volgt Veronica met 428.000 kijkers (6 procent) voor Veronica Inside. Zusterzender SBS 6 blijft achter met 288.000 kijkers (4 procent) voor Thank You For The Music en 270.000 kijkers (5 procent) voor Ik Geloof In Mij.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Net5 scoorde met Snowman: 307.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Thank you for the music: 288.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Poirot: 232.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 164.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Louis Theroux: 135.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met World Cup of Darts: 122.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), Half acht nieuws (1,7 miljoen), Zesuurjournaal (1,7 miljoen), EenVandaag (1,5 miljoen), M (1,2 miljoen), RTL Boulevard (930.000), Editie nL (829.000) en Tijd voor MAX (781.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (1,5 miljoen), Op1 (1,3 miljoen), Journaal laat (808.000), Eredivisie op vrijdag (755.000) en het late RTL Nieuws (640.000) het meest in trek. Hart van Nederland trok 385.000 kijkers, Shownieuws 246.000 kijkers.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 32 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 22 procent en NPO 2 brons met 7 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. The Masked Singer (RTL4) 2.934.00001. RTL4 / 31.5%
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.245.00002. NPO1 / 21.7%
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.725.00003. NPO2 / 6.6%
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.650.00004. SBS6 / 5.5%
05. Jinek (RTL4) 1.549.00005. Vero / 4.2%
06. EenVandaag (NPO1) 1.465.00006. NET5 / 4.0%
07. Op1 (NPO1) 1.286.00007. RTL8 / 2.8%
08. M (NPO1) 1.192.00008. NPO3 / 2.6%
09. Twee voor Twaalf (NPO2) 1.111.00009. RTL5 / 2.4%
10. Droomhuis Gezocht (NPO1) 1.064.00010. RTL7 / 2.0%
11. De Rijdende Rechter (NPO1) 941.00011. RTLZ / 1.0%
12. RTL Boulevard (RTL4) 930.00012. FS1 / 0.9%
13. Editie NL (RTL4) 829.00013. Discov / 0.8%
14. Journaal laat (NPO1) 808.00014. SBS9 / 0.8%
15. Tijd voor MAX (NPO1) 781.00015. TLC / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. RTL Nederland 40,1%
02. Publieke Omroep 30,9%
03. Talpa TV 14,5%

Huishoudelijke mededeling

Enkele opties van de nieuwe Mediacourant-site, waaronder de darkmodus en het stemmen op reacties, zijn tijdelijk uitgeschakeld vanwege een storing. Er wordt hard aan gewerkt om ze snel weer toegevoegd te krijgen!

62 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Wordt snel verwijderd..
november 8, 2020 20:42

Gunoten van V.l.
TLP wederom 3de…..
Veronica andermaal beter!

Gast
Mevrouw Plu- in ’t Hol
november 7, 2020 18:35

Tijd voor Max, Op1 en M trekken dag in dag uit HEEL veel kijkers!

Gast
Bente
november 7, 2020 18:19

Alle kleutertjes weer genoten van de verkleedshow met C BN’ers

Gast
Jinek er uit, RTL Boulevard Late Night er in
november 7, 2020 13:16

Zal zeker net zoveel kijkers gaan trekken.

Gast
GGZ RTL heeft doelgroep weer vermaakt
november 7, 2020 12:42

Zoals Beau vandaag al aangeeft in het AD “de RTL programma’s worden steeds lichter”.

Geleidelijk aan zitten we onder het IQ van 85.

Gast
anonymous
november 7, 2020 13:54

Dan passen die programma’s heel goed bij jou, als ik je reacties zo lees.

Gast
Jinek, de mediaflopper van 2020 is voorbij
november 7, 2020 12:33

We wachten op de diverse “objectieve” analyses die nu gaan komen in de media.
Kan niet wachten op “het kruip bij elkaar in de kont” nieuws.

Gast
Ron
november 7, 2020 10:57

Zo, wat een licht op deze website ineens. Mis de dark mode wel. Lijkt wel een zonnestudio…

Gast
Topshow
november 7, 2020 11:05
Antwoord op  Ron

Wees blij dat je het nu merkt. Ik zat gisteravond met mijn neus op t scherm toen de dark mode door die grapjassen van MC werd uitgeschakeld. Ze hebben me bij wijze van spreken bijna blind gemaakt.

Gast
Hans Anders
november 7, 2020 15:31
Antwoord op  Ron

Dat kun je zelf instellen op je pctje en anders een programmatje downloaden.

Gast
Arjan
november 7, 2020 10:42

Mark,enz
Wie durft mee te doen??
Wie durft mee te doen met voorspelling??
Van vanavond!!!

Top 3

Npo1
20:30 1.1 miljoen

Rtl4
20:00 1.4 miljoen

SBS6
20:00 1 miljoen

Wat denken jullie ??

Gast
Paula V
november 7, 2020 10:31

5,5 procent marktaandeel voor SBS6
Wanneer stoppen ze er nu eens mee
Het was niks, is niks en zal nooit wat worden.
Straks ook Meiland afgelopen en dan hebben ze nog een heel TV seizoen te gaan

Gast
Tim
november 7, 2020 10:28

Oh my god, bij SBS6 echt alles onder de 500.000 kijkers,
Daaaaag Talpa!

Gast
William
november 7, 2020 10:21

The Masked Singer is een heel leuk programma. Wel vallen de onthullingen wat tegen, op Willeke Alberti na, is het allemaal RTL volk. Dat is jammer.

Gast
Topshow
november 7, 2020 12:35
Antwoord op  William

Nu ben ik geen vaste RTL-kijker, maar Kim Feenstra, Joris Linssen, Ernst Daniël Smid en Churandy Martina zijn toch geen RTL-volk?

Gast
robb
november 7, 2020 10:14

De journalist Jinek kan toch niet tevreden zijn bij het afsluiten van haar 2de ronde wat haar gasten betreft .

Gast
Kees
november 7, 2020 10:02

Jinek is een soort rtl boulevard geworden. Inhoudsloze zooi.
Maar goed, mevrouw kan haar miljoenen die ze bij de npo niet kreeg lekker opstrijken

Gast
JobF
november 7, 2020 09:50

Hart van NL heeft het de afgelopen dagen lastig door twee dingen: door Voetbal en ook gisteren begint het pas om 23:00 en later. Maar ook door de Amerikaanse verkiezingen. Dat interesseert heel veel mensen en Hart van NL geeft daar amper aandacht aan omdat het natuurlijk geen Nederlands nieuws is.

Gast
Karbonade
november 7, 2020 09:43

Het was toch wel duidelijk dat Samantha Steenwijk in dat pak zat.
Die dikke stalpoten en die bolle buik die ze probeerde te maskeren met een soort sluier ervoor.

Gast
Kees
november 7, 2020 09:41

The Masked Singer bijna 3 miljoen… Jinek verliest direct daarna ruim anderhalf miljoen. En dan nog het lef hebben om dit programma succesvol te noemen. Lachwekkend

Gast
Bente
november 7, 2020 09:45
Antwoord op  Kees

Bij dit soort enorme hits is het logisch dat een groot deel erna afhaakt, 3 miljoen kijkers voor Jinek is niet realistisch, het is kinderachtig om daaruit te concluderen dat Jinek geen succes is.

Vergelijkbare patronen zie je ook bij bijvoorbeeld Wie Is De Mol en Boer Zoekt Vrouw.

Gast
Kees
november 7, 2020 10:06
Antwoord op  Bente

Boer zoekt vrouw en wie is de mol zitten op de zondagavond. Daar komt geen talkshow achteraan. Was dat wel het geval dan zouden er in ieder geval veel minder mensen afhaken

Gast
Pietpiet
november 7, 2020 10:15
Antwoord op  Kees

Je hebt er weinig kaas van gegeten. WIDM zit op zaterdag. Maar goed, dan een vergelijking die je moet bevallen: op 10 april had The Passion 2,8 miljoen kijkers. Op1 had er direct daarna nog ‘slechts’ 1,3 miljoen over. Meer dan de 50% verlies van Jinek dus. Niemand noemde toen Op1 een flop!

Gast
Kees
november 7, 2020 10:38
Antwoord op  Pietpiet

Zegt genoeg over jou niveau
2,8 naar 1,3..ook 50 % dus

Gast
Pietpiet
november 7, 2020 12:23
Antwoord op  Kees

Dank je! Wie niet weet wat 2,8 gedeeld door 2 is en jouw zonder w schrijft geeft inderdaad zijn niveau wel aan. Een zwakke reactie als ik je argument met feiten onderuit haal tegen de gedachte dat Jinek meer kijkers zou verliezen dan Op1 in een vergelijkbare situatie.

Laatst bewerkt 27 dagen geleden door Pietpiet
Gast
Bente
november 7, 2020 10:17
Antwoord op  Kees

Nee, maar er komen wel andere programma’s na. Een programma is een hit als er erg veel mensen naar kijken, veel meer dan naar andere goed bekeken programma’s. Het is logisch dat andere programma’s om zo’n hit heen veel lager scoren, maar nog steeds erg goed!

Als je je druk wilt maken zou ik eerder eens kijken naar de cijfers van SBS 6 gisteravond, daar is meer aan de hand!

Gast
Storm ’t Hart
november 7, 2020 09:49
Antwoord op  Kees

Wat een afgang voor Jinek!

Gast
Kees
november 7, 2020 10:10
Antwoord op  Storm ’t Hart

Dat is het hele seizoen al een afgang

Gast
Bente
november 7, 2020 10:17
Antwoord op  Kees

Jullie gaan dat verder niet beargumenteren?

Gast
Pietpiet
november 7, 2020 12:26
Antwoord op  Bente

Nee, Storm alias Kees vinden het leuk Jinek te bashen maar hebben daar geen argument voor dat niet direct onderuit te halen is. Sneu maar waar.

Gast
Beste paard van stal
november 7, 2020 10:19
Antwoord op  Kees

Ja tuurlijk kijk je gezellig met je gezin met kids van 11 en 14 naar The Masked Singer, maar die kids kijken geen talkshow. Logisch dat er mensen afhaken.

Gast
Seind
november 7, 2020 10:20

Kids? Wat is dat voor mongolenwoord?

Gast
Stoot 'em
november 7, 2020 10:25
Antwoord op  Kees

Keesje toch, wat een idiote gedachtekronkel. Succes wordt afgemeten aan het aantal kijkers, niet aan de vergelijking met de hoeveelheid kijkers naar het voorgaande programma. Met die logica zou bv. elk programma dat volgt na een wedstrijd van Oranje een flop zijn.

Gast
Fox Mulder
november 7, 2020 09:36

Lekkere cijfers voor Talpa. Maar goed, John en Baantjer junior zijn natuurlijk nog aan het bouwen.

Gast
Dennis
november 7, 2020 09:11

Hoelang gaat Talpa nog door met SBS?

Gast
Bente
november 7, 2020 09:28
Antwoord op  Dennis

Ze zijn nog aan het opbouwen, geef ze even rustig de tijd!

Gast
Nelly Veenendaal *DE ECHTE*
november 7, 2020 09:42
Antwoord op  Bente

Hardlopers zijn doodlopers!!!

Gast
Storm ’t Hart
november 7, 2020 09:50
Antwoord op  Dennis

Hardlopers zijn doodlopers. Kijk naar RTL!

Gast
Kromhout
november 7, 2020 08:49

The masked singer? hu? Die 2 mln plus lui kijken toch naar The masked playbacker?

Gast
Storm ’t Hart
november 7, 2020 08:49

Kijkt er geen mens meer naar Darts?

O wacht, sinds de VI mannen zijn vertrokken is RTL7 op sterven na dood!

Gast
Bente
november 7, 2020 09:29
Antwoord op  Storm ’t Hart

RTL 7: 2.0%
SBS 9: 0.8%

Gast
JobF
november 7, 2020 09:47
Antwoord op  Bente

Ja erg logisch om een zender op plek 7 te vergelijken met een zender op plek 19…

Gast
Storm ’t Hart
november 7, 2020 09:53
Antwoord op  Bente

Wel beter onderbouwen SVP!

Gast
Pietpiet
november 7, 2020 12:30
Antwoord op  Storm ’t Hart

Dat moet jij zeggen. Jij zet er wat verdwaalde kreten neer zonder argumenten dat Jinek en RTL7 een afgang zijn.

Gast
*NAAM*
november 7, 2020 08:28

Wat een pracht cijfers voor OP1 en M. Top!!!!!

Gast
*NAAM*
november 7, 2020 08:34
Antwoord op  *NAAM*

En ook voor The Masked Singer en Jinek natuurlijk! Ook top!

Gast
*NAAM*
november 7, 2020 08:38
Antwoord op  *NAAM*

Ziekelijk!!!!!!!

IK kijk geen RTL maar alleen NPO en Talpa!!!!

Laatst bewerkt 27 dagen geleden door *NAAM*
Gast
Philip
november 7, 2020 08:46
Antwoord op  *NAAM*

Lijkt me niet gezond, ik zou maar gewoon kijken wat je leuk vindt, en niet zo met zenders bezig zijn! Alle zendergroepen hebben goede programma’s!

Gast
Storm ’t Hart
november 7, 2020 09:58
Antwoord op  Philip

Wel beter onderbouwen svp! Ik reageer op ziekelijke misbruik van namen!

Laatst bewerkt 27 dagen geleden door Storm ’t Hart
Gast
Topshow
november 7, 2020 12:47
Antwoord op  Storm ’t Hart

Alleen jammer dat je zelf door de mand valt met het misbruiken van namen. Je reageerde eerder als *NAAM* en nu als Storm ’t Hart.

Gast
Chiel
november 7, 2020 08:12

Hvn in de 300.000 kijkers. Hoe moeilijk kan het zijn om gewoon om 22.30 uur te beginnen? En nu is er niet eens voetbal. Wie programmeert daar?

Gast
Nelly Veenendaal
november 7, 2020 08:19
Antwoord op  Chiel

Inderdaad, en als die prime-time programma’s nou erg goed zouden scoren dan was er nog wat voor te zeggen, maar dat is ook niet het geval…

Gast
*DUBBEL*
november 7, 2020 09:01
Antwoord op  Nelly Veenendaal

Ga je nu ook al dubbele onzin ………..

Gast
Frank Drebbing
november 7, 2020 08:05

Noodgedwongen wordt er tv gekeken. Niet omdat de programma’s en bn’r s zo interessant en populair zijn. Maat omdat de hele economie wordt lamgelegd omdat er niet doorgepakt en gehandhaafd durft te worden. ” ja maar de kiezers….” slappe bende.

Gast
Blame it on the boogie
november 7, 2020 07:59

Die Samantha zie je ook werkelijk overal opdraven. Je moet toch wat als haar muziek niet verkoopt. Ho wacht! Maakt zij eigenlijk wel muziek????? behalve dan covertjes zingen van overleden artiesten, maar dan kan elke mongool.

Vreslijk dit soort ‘artiesten’. Ooit ergens gewonnen met een flopshow en verder komen ze niet dan in elk programma komen opdraven als opvulling.
Beste Samantha; als je je nog afvraagt waarom radiostations jou niet draaien, heb je hier het antwoord; wie ben jij en wat doe je nou precies?

Gast
Nelly Veenendaal
november 7, 2020 07:55

Erg mooie cijfers voor Rtl 4! Sbs 6 wordt nu wel erg droevig. Op Lingo na alles onder de 400.000 kijkers terwijl er in deze tijden erg veel mensen tv kijken. Van Hart van Nederland is ook niet veel meer over. En geen enkel programma haalt de eigen (bescheiden) doelstelling van 10% marktaandeel.

Gast
Koos
november 7, 2020 08:09
Antwoord op  Nelly Veenendaal

Heel triest

Gast
*Naam*
november 7, 2020 08:18
Antwoord op  Nelly Veenendaal

Liever echt dan gejat! Is te verwachten van iemand uit …….

Laatst bewerkt 27 dagen geleden door *Naam*
Gast
Nelly Veenendaal *DE ECHTE*
november 7, 2020 09:35
Antwoord op  Nelly Veenendaal

Wat een prachtcijfers voor OP1

Gast
Pietpiet
november 7, 2020 12:34

Vind je? Twee dure kijkcijferkanonnen en nog winnen ze bij lange na niet van Jinek. En begin niet over de lead-in want dat wordt ook nooit bij Op1 gedaan. Mensen kijken gewoon wat aanspreekt en kijken niet wat ervoor of erna erop is, die tijden zijn voorbij.

Gast
Wim
november 7, 2020 07:46

Zo zo, wat een cijfers voor het nieuwe OP1 debuut.
Was ook een prima uitzending.

Gast
ome H
november 7, 2020 07:54
Antwoord op  Wim

Vind de Leeuw niet geweldig. Alle talkshows scoren, zal wel aan de Amerikaanse verkiezingen liggen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen