The Masked Singer meest bekeken RTL-programma sinds Idols in 2003

De kijkcijfers van vrijdag 13 november 2020 (SKO). RTL 4 heeft een historische tv-avond achter de rug. De grote finale van The Masked Singer 2 kwam gisteren bijna door de magische 4-miljoengrens heen.

The Masked Singer Beeld: RTL 4

Na twee weken lang bíjna drie miljoen kijkers te hebben gescoord, was de grote vraag: zou het The Masked Singer met de finale wél lukken om deze bijzondere kijkcijfergrens te doorbreken? Nou, met gemak: er keken vrijdagavond maar liefst 3,9 miljoen mensen (50 procent) naar de muzikale BN’er-show. Dit zijn verbijsterend hoge kijkcijfers voor RTL 4.

Het is de meest bekeken RTL-uitzending sinds de grote finale van het allereerste Idols-seizoen op 8 maart 2003. De uitslag, waarin Jamai Loman won ten koste van Jim Bakkum, scoorde 4,9 miljoen kijkers (65 procent).

Om precies te zijn wist de finale van The Masked Singer, waarin Jan Dulles tot winnaar uitgeroepen werd, gisteren 3,860 miljoen kijkers te boeien. Sinds die Idols-finale lukte het RTL 4 nooit meer om zó veel kijkers te scoren. Althans, niet op de uitzenddag zelf.

Ínclusief uitgesteld kijken lukte het RTL 4 slechts één keer: The Voice of Holland piekte in 2011 op 3,885 miljoen kijkers (op de uitzenddag zelf waren het er 3,6 miljoen). Daar zal The Masked Singer volgende week, als de kijkcijfers inclusief uitgesteld kijken bekend zijn, uiteraard met gemak overheen komen.

Corona stuwt The Masked Singer

Het tweede seizoen van The Masked Singer was de afgelopen weken bijzonder in trek, waarschijnlijk mede vanwege het feit dat het hele land binnenzit vanwege de coronalockdown. Er keken gemiddeld bijna 2,7 miljoen mensen naar de acht afleveringen. Vorig jaar, toen The Masked Singer voor het eerst te zien was, waren dat er ruim 1,6 miljoen.

Direct na de finale van The Masked Singer waren de finalisten, naast Jan Dulles ook Nicolette van Dam, Noortje Herlaar en Najib Amhali, te gast bij Beau. Daar keken 1,9 miljoen mensen (25 procent) naar.

Eén ding is zeker: na de oudejaarsspecial van The Masked Singer, kunnen we volgend jaar gaan kijken naar een derde seizoen van de vermomde-BN’ers-show, al kon presentator Ruben Nicolai daar gisteren bij Beau nog geen uitsluitsel over geven.

NPO 1 houdt stand

NPO 1 hield nog heel aardig stand tegenover dit kijkcijfergeweld. Droomhuis Gezocht scoorde 1 miljoen kijkers (13 procent) en De Rijdende Rechter had er 1,1 miljoen (15 procent).

Het brons is voor NPO 2, dat met Twee voor Twaalf 992.000 kijkers (13 procent) binnenhengelde. Verder was Veronica Inside het meest in trek met 446.000 kijkers (6 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • SBS 6 scoorde met Thank you for the music: 326.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Breaking In: 266.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Eagle Eye: 181.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Poirot: 179.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Louis Theroux: 155.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Voor de rechter: 154.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Half acht nieuws (1,7 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), EenVandaag (1,4 miljoen), Gesprek met premier (1,3 miljoen), Sinterklaasjournaal (1,2 miljoen), M (1 miljoen), RTL Boulevard (962.000), Editie NL (843.000) en Tijd voor MAX (789.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Beau (1,9 miljoen), Op1 (1 miljoen), Journaal laat (809.000) en het late RTL Nieuws (683.000) het meest in trek.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 38 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 19 procent en NPO 2 brons met 6 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. The Masked Singer (RTL4) 3.860.00001. RTL4 / 37.6%
02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.900.00002. NPO1 / 19.0%
03. Beau (RTL4) 1.899.00003. NPO2 / 5.9%
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.674.00004. SBS6 / 5.7%
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.478.00005. NPO3 / 4.2%
06. EenVandaag (NPO1) 1.388.00006. Vero / 3.8%
07. Gesprek met premier (NPO1) 1.287.00007. NET5 / 3.6%
08. Sinterklaasjournaal (NPO3) 1.180.00008. RTL8 / 2.6%
09. De Rijdende Rechter (NPO1) 1.113.00009. RTL5 / 2.4%
10. M (NPO1) 1.048.00010. RTL7 / 2.2%
11. Droomhuis Gezocht (NPO1) 1.034.00011. Discov / 1.1%
12. Op1 (NPO1) 1.014.00012. N.geog / 0.9%
13. Twee voor twaalf (NPO2) 992.00013. RTLZ / 0.8%
14. RTL Boulevard (RTL4) 962.00014. Ziggo / 0.7%
15. Editie NL (RTL4) 843.00015. Comedy / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. RTL Nederland 46,2%
02. Publieke Omroep / 29,1%
03. Talpa TV / 13,5%

126 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Harry
november 15, 2020 03:16

Wat interessante feitjes:

  • Merry Little Christmas wordt opgenomen in het Efteling Hotel
  • BlueCircle komt met het programma ‘Huizenflippers’
  • BlueCircle komt met een nieuw programma over vrijgezelle waddeneilandbewoners
  • BlueCircle komt met een moestuinprogramma
  • BlueCircle gaat mensen met een exentattoo koppelen aan iemand met dezelfde naam
  • BlueCircle komt met een grote spelshow over mensenkennis
  • ITV produceert Beat the Champions
  • ITV komt met een programma waarin reizen te winnen vallen met mensenkennis

Oftewel, weinig vernieuwends.

Gast
Kromhout
november 15, 2020 01:31

Uiteraard kijk ik niet naar the masked playbacker. Maar vanwege de vele herhalingen komt wel eens wat voorbij. Iedere keer als zo’n masker afgaat denk ik: Who the f*ck is dat nou weer?

Gast
Sookie Stackhouse
november 14, 2020 22:22

Hopelijk komen we ook van Loretta af nu. Wat doet dat ouwe wijf kinderachtig zeg!

Gast
Ik ik
november 14, 2020 17:52

De opvolger “the masked swinger” gaat van start zodra de parenclubs weer open gaan

Angela de Jong, Rapper Sjors en Maarten van Rossum hebben zich zelf al aangemeld

Gast
Rambo
november 14, 2020 16:55

Wow 38 procent marktaandeel. Wat een avond voor RTL4, krankzinnig goede score voor TMS (50% van tvkijkend NL keek ernaar!!). Het is ook een erg vermakelijke show om naar te kijken. Goed gemaakt, leuk panel en ook Ruben maakt er een feestje van!
Gefeliciteerd aan alle makers en betrokkenen!

Benieuwd naar de uitzending op oudjaarsdag. Gaat ook vast en zeker de pannen van het dak scoren!

Gast
Buurman van Jantje Smit
november 14, 2020 16:35

Poppenkast Klaasen en Katrijn ook weer afgelopen.
Wat een kleuter TV.

O wacht, de RTL trollen vinden het prachtig.

Gast
anonymous
november 14, 2020 16:26

Goed hoor, die Jsn Dulles,
Hij moet voortaan in het Engels gaan zingen.

Gast
Lieke Van Lexmond Lover
november 14, 2020 16:18

Waar is Veronica Inside?

Gast
😷Paulus
november 14, 2020 14:44

😷Volgens mijn zingen deze gasten in dat pakje niet live 🤔. Enkel wanneer het kapje eraf gaat. Technisch gezien dan.

Gast
Remco
november 14, 2020 17:30
Antwoord op  😷Paulus

In de Vlaamse versie wel degelijk alles live. Hun hebben ook een apart achter de schermen programma waar je eens iemand ontmaskerd was, hun verloop kon volgen. Tijdens de eerste repetitie waren ze na paar zinnen buiten adem en viel de helft van de tekst weg. Aangezien het in zo een pak niet alleen heel warm is, maar er totaal geen nieuwe lucht in komt en ze ijler worden des te langer ze de zelfde zuurstof moeten hergebruiken.

Gast
😷Paulus
november 15, 2020 08:22
Antwoord op  Remco

😷Dat bedoel ik.In z’n pak zuiver zingen🤔. Komt normaliter alleen maar gebrabbel uit. Ze houden de kijkers gewoon voor de gek! Vooral die Joling

Gast
Remco
november 15, 2020 12:49
Antwoord op  😷Paulus

Als het in Vlaanderen wel kan, waarom zou het hier dan niet kunnen? Btw, na de eerste repetitie en deze problemen zich voordeden, hebben ze in Vlaanderen de pakken onder andere voorzien van kleine luchtventilatoren, zodat ze wel zuiver kunnen zingen.

Gast
Sinas
november 14, 2020 13:58

De Belgische versie is veel mooier. Waar je in het Nederlands kijkt naar een soort hele foute furryshow met TL-verlichting in een goedkope studio, heb je in België meer een songfestival-setting en de kostuums zijn van veel hoger niveau, dat meer doet denken aan professioneel cosplay.

Gast
Remco
november 14, 2020 17:25
Antwoord op  Sinas

VTM heeft voor de kostuums de Amerikaanse ontwerpster ingehuurd die ook de pakken maakt voor de FOX versie.
Van decor is voor mij hun versie ook veel mooier.

Gast
Henny
november 14, 2020 12:10

Drukte en gegil om helemaal niks. Niet wie er in het pak zit, maar waarom er 4 miljoen mensen naar kijken is het grootste raadsel.

Gast
Janus
november 14, 2020 12:03

Heeft die gertjan met z’n dikke vaseline arm toch goed gedaan.

Gast
Dreetje
november 14, 2020 11:58

Ach ja de kinderen mogen langer opblijven met chips en cola

Gast
Remco
november 14, 2020 11:53

In Vlaanderen was The Masked Singer ook een kijkcijferklapper. De finale van het eerste seizoen vorige week was met 2.115.000 kijkers een record voor VTM. Het is hun meest bekeken uitzending ooit. Vorige record stond op 2.091.000 voor Wedden Dat?! uit 1989. Met 2.115.000 kijkers hadden ze een marktaandeel van 70% in de doelgroep. Ter vergelijking, 2.115.000 staat gelijk aan een derde van de Vlamingen, wat in NL dan gelijk staat aan 5,8 miljoen kijkers.

Gast
Robert
november 14, 2020 13:12
Antwoord op  Remco

Daar hebben ze ook veel kinderen.

Gast
Jantien Visser
november 14, 2020 11:29

Ja wat moet je anders? Kinderachtig programma wat wordt opgeklopt als Haagse bluf (voor de onwetenden; een torenhoog opgeklopt eiwit van 1 eitje) Maar het geeft precies aan hoe leeghoofdig de grootste groep Nederlanders is!

Gast
Robert
november 14, 2020 11:15

Kinderprogramma’s doen het altijd goed.

Gast
Bente
november 14, 2020 11:14

Het raten van de berichten is een goede toevoeging. Je ziet dat precies alle onzinnige berichten hieronder een negatieve score hebben.

Gast
Sven L.
november 14, 2020 11:05

Ben benieuwd of TMS ook aan Talpa is aangeboden destijds. RTL heeft best n gok genomen met dit format. Het pakt in ieder geval goed uit voor ze 👌🏻

Gast
Miranda
november 14, 2020 11:47
Antwoord op  Sven L.

Jazeker, maar John de Mol vond het een dom programma. Sterker nog, RTL had er eerst ook geen vertrouwen in en deed niet eens de moeite om sponsoren te vinden.

Gast
Ron
november 14, 2020 10:59

Het was ook niet moeilijk, Najib Amhali en Jan Dulles. Vrouwen zangstemmen raden is wel moeilijk gebleken dit seizoen. Iedereen kon het zijn, en dan ineens roepen dat het ook nog wel een Nicolette van Dam kon zijn vond ik wat te toevallig, net zoals met Kim Feenstra. Dat is gewoon doorgestoken kaart natuurlijk.
Verder een erg leuke show, en op zich ook wel weer origineel dus daarom is het zo populair. Al vind ik een Oud en Nieuw editie misschien weer iets te veel van het goede.

Gast
aammehoela
november 14, 2020 10:46

Heb niet naar deze onzin gekeken, wel naar Beau en zeg maar de nabeschouwing van dit programma. Ja natuurlijk kunnen die Jan en Noortje goed zingen. Dat is toch geen verrassing. Maar voor het eerst dat een nabeschouwing beter is dan “de wedstrijd” zelf. Volgende week The Voice, waarschijnlijk dit seizoen beter bekeken. Heeft niets met het vertrek van die Lil’ Kleine te maken maar met corona. Dus vertekende cijfers. Normaal gesproken zou ik gisteravond niet eens thuis zijn geweest.

Gast
Monique
november 14, 2020 13:12
Antwoord op  aammehoela

Als je bedoelt dat omdat er nu meer mensen thuis zitten en daarom de kijkcijfers nu hoger zijn, dan heb je het mis, jou kijken telt niet, of je moet een speciaal kastje hebben zodat jou kijkgedrag gevolgd word maar dat zal wel niet.

Laatst bewerkt 18 dagen geleden door Monique
Gast
Hans
november 14, 2020 10:31

Kan er niet bij waarom dit onzinnige en langdradige programma nou zo’n hype is. Wat is er zo leuk aan een verklede BN’er die staat te playbacken met daarbij een giechelend panel. Boeiend? Totaal niet.

Gast
COkijkers
november 14, 2020 12:12
Antwoord op  Hans

Was de Azijn in de reclame of zo, jemig wat een zure reactie van jou.
Jij kijkt zeker alleen naar het testbeeld, das pas saai en onzinnig.

Gast
Henk
november 14, 2020 10:26

RTL4 heeft december schema’s geüpdate.

Voor de zondagen komende weken nog herhaling van i can see your voice om 21.20 uur. Op 6 december herhaling van Philip Geubels met z’n show Bedankt voor alles. Op de 13e Veldhuis en Kemper met Geloof ons nou maar. Op 20 december Rome Verveer met Op het laatste moment.

Woensdag 30 december is de show van Richard Groenendijk uit de schema’s gehaald. Nu Martijn Koning met Koning van alle dieren
Zondag 27 december 21.20 en maandag 21 december 20.30-22.30 zijn nog open in t schema

RTL5 gaat stoïcijns door met hun reality tv ook tijdens de feestdagen

Gast
COkijkers
november 14, 2020 12:13
Antwoord op  Henk

waar haal jij die onzin vandaan

Gast
Sport 7 kijker
november 14, 2020 12:42
Antwoord op  COkijkers

Uit zijn dikke duim

Gast
Mien uit Meppel
november 14, 2020 10:24

Wij keken vroeger altijd na Jan Klaassen en Katrijn.

Gast
Juul
november 14, 2020 11:12
Antwoord op  Mien uit Meppel

Erna? Of bedoel je naar?

Gast
Jo de Jong
november 14, 2020 10:21

De RTL trollen zijn weer terug in hun hok.

Gast
Juul
november 14, 2020 11:11
Antwoord op  Jo de Jong

Als iemand een andere mening heeft dan jij is het een RTL trol?

Gast
Sjoerd
november 14, 2020 10:15

En volgende week komt SBS met een Netflixserie die iedereen al heeft gezien. Denken ze nou echt dat dat het verschil gaat maken.

Gast
Fox Mulder
november 14, 2020 10:04

Lekker bezig Talpa TV. Die draconische maatregelen hebben jullie echt geholpen. Het grootste probleem zit er namelijk nog steeds, John zelf. De tijd van deze ‘ik weet alles zelf beter’ is over en uit! Neemt niet weg dat wat hij in het verleden heeft gepresteerd nog door niemand van Nederlandse bodem is overtroffen.

Gast
Pieter
november 14, 2020 10:02

Waar is ik geloof in mij?!

Gast
Chiel
november 14, 2020 10:17
Antwoord op  Pieter

Best gek dat er na alle media aandacht 0 mensen mèèr kijken dan de week ervoor.

Gast
By the way
november 14, 2020 10:00

Dat belooft een topscore voor The Masked Singer op oudjaarsavond. Gewoon een heuse familieshow op de laatste avond van het jaar. Wat een weelde.

Gast
Help
november 14, 2020 09:46

Grappig dat een aantal playbackers in een een pak zoveel aandacht krijgen. Geef het volk brood en spelen.

Gast
Wordt snel verwijderd..
november 14, 2020 09:39

1.961.000 kijkers (50,8%) verlieten RTL 4 toen Beau in beeld verscheen!

Gast
Seth
november 14, 2020 09:49

Je hebt écht veel aandacht nodig hè.
Wil het in ’t echte leven niet zo lukken?

Gast
Wordt snel verwijderd..
november 14, 2020 09:37

Gunoten van V.l.
TLP wederom 3de….
Veronica andermaal beter!

Gast
Wyatt
november 14, 2020 09:13

RTL4 37.6%
SBS6 5,7%

Wat riepen mensen ook alweer toen Linda en Wendy naar Talpa gingen? SBS6 gaat groter worden dan RTL4. 🤣

Gast
JobF
november 14, 2020 09:41
Antwoord op  Wyatt

Ik weet niet wie dat heeft gezegd maar die heeft er dan nul verstand van. SBS 6 hun doel is ook helemaal niet RTL 4 in te halen.

Gast
Bart
november 14, 2020 10:20
Antwoord op  JobF

Dat heeft ook verder niemand gezegd hoor maar Wyatt is fan van de zendergroep RTL.

Gast
SOS6
november 14, 2020 10:31
Antwoord op  JobF

Vandaar dat ze een goedkope RTL4 kloon zijn. RTL sterren/programma’s wegkapen. 5 uur show en nu ook nieuws in de ochtend. SBS6 moet gewoon programma’s maken voor hun tokkie doelgroep laat Wendy maar lekker weer over de rooie doen ofzo.

Gast
Hans
november 14, 2020 13:39
Antwoord op  JobF

Dat is nu niet het doel dat geloof ik .
Maar of John de mol tevreden is nu hoe het gaat ??. De cijfers die 4 nu in het weekend scoort had hij verwacht te scoren met zijn eigen zender . The voice zou verhuizen naar 6 . Linda op zaterdagavond oh wat een jaar/ ihvh en op zondag Linda met weet ik veel / miljoenenjacht. Dat is niet gelukt wat nu ? Gaat hij sbs verkopen ? Of komt hij nog met wat nieuwe programma’s die wel gaan scoren ?

Gast
powered by jasper
november 14, 2020 11:04
Antwoord op  Wyatt

Bij SBS6 zijn ze nog aan het bouwen.

Gast
Jan
november 14, 2020 09:06

Hoe geloofwaardig zijn de kijkcijfers nog als iedereen zegt dat lineair op zijn gat ligt ?
Deze cijfers zijn ongeloofwaardig ! Zal wel in de ogen van vele ongelijk hebben, maar het systeem rammelt aan alle kanten ! Begrijp me goed ,iedereen gun ik hoge kijkcijfers, maar dit klopt gewoon niet

Gast
Miranda
november 14, 2020 09:18
Antwoord op  Jan

Jan, vriend, heb je door in welke tijd we leven of leef je onder een hunebed?

Gast
Jan
november 14, 2020 09:28
Antwoord op  Miranda

Neen, zal ook wel met de corona crisis te maken hebben , maar dat zoveel mensen tv kijken op een avond lineair, gaat er bij mij niet in! en dat RTL zoveel kijkers heeft zal dan wel aan de jeugd liggen die hebben gekeken
Ook de verdeling van SKO kastjes kan een rol spelen Is de verdeling 35 bij vaste NPO kijkers 25 bij RTL en 15 bij TALPA dam zit het al meteen fout

Gast
Bart
november 14, 2020 10:03
Antwoord op  Jan

Lineair kijken ligt helemaal niet op zijn gat. Nooit geweest ook. Je moet niet naar (jonge) napraters luisteren. Nieuwe manieren van luisteren en kijken komen en gaan. Het ene blijft een tijdje en het ander verdwijnt weer net zo snel als dat het gekomen is. Dat grote scherm in al die huiskamers is de basis. Ook radio is een basis. Beide zullen echt deze eeuw nog niet gaan verdwijnen. Jongeren kijken vaak alleen online content maar kijken in gezinsverband nog gewoon televisie. Net als jij dat vroeger deed. Zeker in Europa, dat met name in de wintermaanden echt tv kijk landen zijn.

Gast
John
november 14, 2020 12:33
Antwoord op  Jan

Je lijkt Trump wel!!!!

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
november 14, 2020 09:05

Zit ik naar een verklede zanger te kijken, komt er ineens een viswijf uit. Naaaaaa!

Gast
John
november 14, 2020 12:35

Zielig als je zo reageert!!!!!!!!!!!!!!

Gast
droevige tv voor instellingen en bejaarden orden
november 14, 2020 09:02

De nietszeggende geldgraai zenders van Pulpa en RTL hebben mensen de laatste jaren zo geïnfecteerd dat dit het resultaat is.
Een belachelijk simpel programma met een verkleedpartijtje laat de vele onnadenkende kijkers hierop afstemmen.

De tokkies van Talpa en RTL verzamelen zich om de finale te ondergaan. De hersenen van de kijker worden bevroren en de kijkers zitten versteent met een zak chips naar een dramatisch item te gluren.

De Nederlandse kijker is volstrekt de weg kwijt. Na decennia gedevalueerde rotzooi programma’s als The Voice is er weer iets nieuws om de geldgraaien zenders zonder inhoud behulpzaam te zijn. Gelukkig voor de kijker is het even klaar en kan de geestelijke gesteldheid van de kijker enigszins bijtrekken.

Het is weer een droevige constatering om te zien dat het geestelijk welzijn van de kijker ernstig is aangetast.

Gast
Rlrl
november 14, 2020 09:07

Hoe zuur kan je zijn…….

Gast
Jan
november 14, 2020 09:29

U heeft helemaal gelijk

Gast
Feitje
november 14, 2020 09:59

Je vrouw had geen zin gisteravond? Laat mensen even 2 uur domme programma’s kijken. En als je het niets vind dan kijk je een andere zender, pak je een boek of pak je je buurvrouw terwijl je vrouw toekijkt.

Gast
MC bezoeker 46
november 14, 2020 08:58

Hoe zou John de Mol hier naar kijken? :) Het gaat onwijs goed met RTL4.

Gast
Zomaar een persoon
november 14, 2020 09:27
Antwoord op  MC bezoeker 46

Die is vast al aan het bedenken hoe hij een combinatie kan creëren van bn’ers in dierenpakken die iets leuks doen, hotseats, hoge geldprijzen en Deal Or No Deal-achtige elementen. En dan noemt ‘ie het een nieuw, baanbrekend format.

Gast
Ernestine
november 14, 2020 09:36
Antwoord op  MC bezoeker 46

John de Mol gaat binnen een jaar met een variant komen van de Masked! Begint nu ook met een huizenprogramma! Hoe hard kan je zakken, van ooit een gerespecteerd programmamaker naar een kopieerder. Slecht🤢

Gast
Tim
november 14, 2020 10:18
Antwoord op  Ernestine

Het is toch juist net andersom. De realife soap (big brother) komt uit de koker vd mol en de zanger niet laten zien, (de voice) ook uit de koker vd mol. En zo hebben verschillende varianten de revue gepaseerd, maar uiteindelijk is het allemaal hetzelfde. Dus om nu te zeggen dat de mol iets kopieert. Op een gegeven moment is alles wel gedaan, dus alleen in een ander jasje stoppen. Dus de volgende keer eerst nadenken, voor je wat typt.😉

Gast
Ernestine
november 14, 2020 11:18
Antwoord op  Tim

Goh meneer Tim wat een lange tenen voor de vroege zaterdagmorgen! Dat zijn dan ook de enige 2 programma’s uit de Mollenkoker die goed gescoord hebben. Prettige zaterdag!

Gast
Bart
november 14, 2020 21:25
Antwoord op  Tim

De reallifesoap komt niet uit de koker van de Mol. Voor hij met Big Brother kwam had je The real world in Amerika. Alsmede Nummer 28 onderdeel van Crash in 1992. Dit was het jongerenblok van de KRO. Hier werd gedurende een periode een groep studenten met elkaar opgesloten in een huis.

Wat betreft De Voice, een genre talentenjacht bestond natuurlijk ook al heel lang. Zo had je in Nederland voor de Mol met De Voice kwam: Nieuwe Oogst, De Soundmixshow, De Mini playbackshow, De Pats Boem show, Sterrenjacht, Karaoke op 4, A Star is Born, Opzoek naar (Evita/Joseph/Mary Poppins/Zorro), Showmasters, Popstars de rivals, Idols, So wannabee a Popstar, X Factor, Popstars K2 zoekt K3, Kinderen zingen met de sterren en In de Huid van (deze laatste komt overigens van de Mol maar had hij gewoon 1 op 1 gejat van De Soundmixshow) Ik ben er vast nog een paar vergeten. Pas na al deze shows kwam de Mol dus met De Voice en dit was gewoon weer een zoveelste variant op een talentenjacht. Dus zelf bedacht?

Overigens is er niets mis mee want alles is al eens gedaan op televisie. 1 of 2 talentenjachten op je zender(groep) hoort er bij. Maar het mag wel een tandje minder met de talentenjachten. Tijd dat er weer wat grote shows terugkomen met onbekende mensen.

Gast
Rob
november 14, 2020 08:53

RTL gefeliciteerd met zulke mooie kijkcijfers voor zo’n fantastisch familie programma, laat alle azijnpissers en zuurpruimen hier maar te keer gaan over TMS want die hebben namelijk geen leven.

Gast
Jan
november 14, 2020 09:11
Antwoord op  Rob

Heb gewoon medelijden met volwassen mensen zoals jij die staan te juichen , verklaart ook wel de stommiteit van kijkers die zich met kleuter tv vermaken

Gast
Rob
november 14, 2020 09:36
Antwoord op  Jan

Jan, dit bedoel ik nou met azijnpissers zoals jij waar is het mis gegaan in je jeugd? Mijn twee kinderen van 8 en 7 jaar hebben gekeken en ik kijk dan mee, geweldige tv ook voor zo’n kleuter als ik dan. Straks ook de aankomst van de Sint kijken? O nee jij bent een volwassen zeurpiet.

Gast
luna
november 14, 2020 10:57
Antwoord op  Rob

Rob je hebt 100% gelijk een heerlijk programma en terechte kijkcijfers
wat zijn nou twee uren in een mensen leven!
veel plezier met het kijken naar de Intocht met je kroost.!!

Gast
pastoor Justus uit Schin op Geul
november 14, 2020 08:48

Wij in het klooster hebben natuurlijk ook van deze hype gehoord.
Dus op de vrijdag avond maar eens gekeken met z`n allen .
Ons oordeel over het Nederlandse volk die daar naar kijken ?
De mens wordt vermaakt met ledigheid, goedkope beeldvulling,
en onnozelheden ,Zelfs een telefoonboek voorlezen en verkopen als groot amusement op RTL 4 zou ook scoren !
De kerken stromen leeg, maar bij RTL 4 stroomt alles vol !
De mens kiest steeds meer de kant van de duivel ,
en zeker niet meer de kant god ! Alleen op kerstnacht, dan gaan ze voor èèn keer naar de nachtmis, doneren 50 eurocent,
en hebben goedkoop amusement gehad !

Amen

Gast
WEST*
november 14, 2020 09:46

Heel goed eerwaarde! Wordt niet door de zedeloze ,heidenen, zondaars, als dank aangenomen , maar u slaat de spijker op zijn kop

Gast
Zomaar
november 14, 2020 08:45

Zal The Masked Singer Kids en Senior ook nog wel komen.

Gast
Bart
november 14, 2020 08:54
Antwoord op  Zomaar

En waar zou je dan naar moeten raden?

Gast
Albert mijn buurman
november 14, 2020 08:43

BEAU RTL4 1.899.000 4.224.000

Wat een afgang voor Beau. 2 miljoen zappen weg bij het zien van de kop van Beau. Nog eens 1,5 miljoen na 5 minuten.

Uiteindelijk een half miljoen gekkies bleven hangen.

Gast
Susan
november 14, 2020 08:47
Antwoord op  Albert mijn buurman

Hahahaha het valt niet mee he, om een negatief bericht te schrijven als de kijkcijfers blijven groeien. 1,8 miljoen kijkers voor de talkshow. Vervelend voor je. Zet die kijkers maar weg als gekkies. De enige gestoorde is iemand die zo’n bericht weet te fabriceren.
Ik heb genoten van Beau. Hij doet het prima!

Gast
Bente
november 14, 2020 08:48
Antwoord op  Albert mijn buurman

1.9 miljoen is het gemiddeld aantal kijkers over de hele uitzending, en dit is een zeer mooie score! 375.000 kijkers voor Hart van Nederland is zorgelijker!

Gast
456
november 14, 2020 19:56
Antwoord op  Albert mijn buurman

Ten eerste is het een gemiddeld cijfer, dus zappen er niet direct zoveel mensen weg.
Daarnaast is het toch logisch dat RTL niet tot middernacht 4 miljoen kijkers houdt…. mensen gaan een keer naar bed slimbo.

Gast
Frans.D
november 14, 2020 08:42

Wat een kinderachtig en overdreven gedoe met die verkleed partij.

Gast
luna
november 14, 2020 10:58
Antwoord op  Frans.D

zuurpruim dan kijk je het niet

Gast
Alex
november 14, 2020 08:40

Wie had begin 2020j gedacht dat het mogelijk is om een oud kijkcijfer record te kunnen verlaan. Tv was zo goed als dood.

Gast
Feitje
november 14, 2020 08:37

Ja was een vermakelijke programma voor het hele gezin. JdM die in de DWDD aangaf dat het niet ging scoren heeft het nakijken. Maar over een half jaar zal S3 wel beginnen. Maar zulke cijfers ga je niet meer halen zodra de horeca weer open gaat.

Gast
Alex
november 14, 2020 08:43
Antwoord op  Feitje

Ik verwacht dat het pas in het najaar terug komt, net als S1.

Gast
Frans van Meerveld
november 14, 2020 08:34

Oei, 5.7% voor SBS 6… Ze zitten bijna op de helft van hun eigen doelstelling.

Gast
Susan
november 14, 2020 08:48
Antwoord op  Frans van Meerveld

ze zijn aan het opbouwen, nog even geduld.

Gast
JobF
november 14, 2020 09:43
Antwoord op  Frans van Meerveld

Het gaat om het gemiddelde niet elke dag koers. Gemiddeld zit het de laatste weken boven de 10%

Gast
Feitje
november 14, 2020 13:13
Antwoord op  JobF

Geef dat ook even door aan je vriendje met z’n cijfers van 5 jaar geleden

Gast
GGZ avonden RTL weer voorbij
november 14, 2020 08:34

Weer 1 jaar wachten op de volgende reeks.

Vanaf vrijdag weer 20 weken Voice doorkauwen.

Gast
Bente
november 14, 2020 08:36

Je hebt het er maar zwaar mee, gelukkig hoef je niet te kijken als je het niet leuk vindt!

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
november 14, 2020 08:25

Zag Loretta Schrijver zo high als Fred van Leer iets zeggen over een zangeresje in een vossenpak en toen dacht Sjors: naar deze geënsceneerde onzin kijkt dus bijna een kwart van de bevolking. Ze zouden alle 3,9 miljoen in een gesloten inrichting moeten worden opgemomen.

Gast
RlRL
november 14, 2020 08:28

Gun toch iedereen zijn lol…. waarom zo een snobistische opmerking…. zuur … alles klopte gewoon aan dit programma

Gast
Bente
november 14, 2020 08:30

Zure reactie, Loretta Schrijver doet het juist erg leuk in dit programma, en bij Beau was ze ook weer erg enthousiast!

Gast
luna
november 14, 2020 11:00

Waarom zon debiele opmerking ze kunnen jou beter opsluiten in een inrichting.
en wat een minachting komt er uit je strot gadverdamme!!!!!

Gast
Opbouwen & Afbouwen
november 14, 2020 08:25

Vrijdag 13 november 2015 (Vrijdag 13 november 2020)

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

1. RTL Nederland 35,9% (46,2%)
2. Publieke Omroep 29,1% (29,1%)
3. SBS Groep 20,4% (13,5%)

Cijfers zeggen alles. Iedere dag weer.

Bijzondere dag: RTL voor het eerst sinds vele weken in de opbouw. Eendagsvlieg?

Gast
Bente
november 14, 2020 08:28
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Hahaha, je kunt niet over opbouw en afbouw praten door één avond te vergelijken met één avond vijf jaar geleden. Als je naar veranderingen wilt kijken moet je naar trends kijken!

Gast
Max
november 14, 2020 08:39
Antwoord op  Bente

Inmiddels post hij/ zij? deze cijfers al weken op deze site en bijna elke dag zie je dat RTL Nederland een lager marktaandeel heeft t.o.v. 5 jaar geleden. Dat kun je dan toch wel een trend noemen (als de cijfers kloppen tenminste)?

Gast
Bente
november 14, 2020 08:45
Antwoord op  Max

Nee, het geeft een vertekend beeld. Ten opzichte van 5 jaar geleden is RTL eerst gaan dalen, maar inmiddels stijgen ze weer. Als je dus zou vergelijken met een jaar geleden krijg je een heel ander beeld. Dit is selectief zoeken naar cijfers om te proberen een punt te maken.

Gast
Max
november 14, 2020 08:58
Antwoord op  Bente

Helder! Thnx voor de aanvulling!

Gast
Susan
november 14, 2020 08:51
Antwoord op  Max

Als je een trend wilt ontdekken dan het volgende: Vijf jaar geleden ging het helemaal top met RTL. alles was een succes. In de jaren daarna zijn ze behoorlijk gezakt met de cijfers. SBS6 kon toen veel dichterbij kruipen.
Maar sinds twee jaren zit er weer een behoorlijke groei in bij RTL en het laatste jaar is vooral Talpa weer aan het dalen.

Gast
Mitchel
november 14, 2020 08:29
Antwoord op  Opbouwen & Afbouwen

Alleen sukkels plaatsen elke dag nietszeggende cijfers

Gast
Ronnie
november 14, 2020 08:24

Top! Leukste programma van dit TV seizoen, Ruben Nicolai is erg goed als presentator en de jury is ook erg goed bij elkaar gezocht. Waar Carlo Boszhard als presentator van dat nieuwe muziekprogramma enorm overdreven doet en gewoon irritant is, vind ik hem als jurylid wel leuk. En Loretta is echt hilarisch!

Gast
Feitje
november 14, 2020 08:30
Antwoord op  Ronnie

Carlo is in vele programma’s overdreven aan het doen. Die mag er volgend seizoen wel uit. Ruben brengt het inderdaad leuk.

Gast
Berenboot
november 14, 2020 08:17

Is toch geweldig voor iedereen die eraan mee heeft gewerkt en er met plezier naar heeft gekeken? Leuk!

Gast
Beert
november 14, 2020 08:17

Ik snap niet waarom er serieus mensen kijken naar the masked singer

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen