‘RTL hakt in januari knoop door over Frank en Rogier’

RTL hakt in januari een knoop door over het contract van Frank Jansen en Rogier Smit. Tot die tijd krijgen ze hun salaris van naar verluidt zo’n 33.333 euro per maand – vier ton per jaar – gewoon betaald, meldt De Telegraaf.

Frank Jansen en Rogier Smit Beeld: Michel Schnater

Vlak na hun overstap van SBS 6 naar RTL 4 is de populariteit en daarmee de marktwaarde van Frank Jansen en Rogier Smit sterk gedaald. Ze zijn in een tijdspanne van enkele weken gaan behoren tot de subtop van ordinaire bekende Nederlanders. De heren gaan rollebollend over straat en ze laten de mensen in het land op de meest ranzige wijze meedelen in hun huwelijksruzie.

Contractontbinding

Het is evident dat RTL 4 niet geloofwaardig een programma kan maken met twee echtgenoten die elkaar naar het leven staan, dus het zou goed kunnen dat de tv-zender gronden kan vinden om het exclusieve contract met de heren te ontbinden. Het station betaalt naar verluidt vier ton per jaar aan het duo en dat is een behoorlijke smak geld.

RTL 4 geeft de heren nog een paar maanden de tijd om bij zinnen te komen, heeft De Telegraaf vernomen, maar het ziet er volgens de krant niet goed uit. “De twee gaan rollebollend over straat en staan inmiddels op het punt privé definitief uit elkaar te gaan”, aldus het dagblad.

Salaris tot januari betaald

De Telegraaf weet dat de heren in elk geval tot januari betaald krijgen. “Uit bronnen in Hilversum verneemt Privé dat het overeengekomen honorarium gewoon maandelijks zal worden overgemaakt naar Frank en Rogier. Pas in januari zou worden bekeken hoe de vlag erbij staat en of er nog sprake kan zijn van een vervolg.”

RTL-baas Sven Sauvé reageert: “Wij hebben absoluut de intentie door te gaan met ze. Maar eerst moet er rust komen. We hadden op dit moment ook geen programma met Frank en Rogier in de planning staan, dus wat ons betreft is er niets aan de hand.”

27 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
NSB-er Joop den Uyl
november 23, 2020 13:56

Het Ranzig Duet is zga over de houdbaarheidsdatum. Rogier blaast de moneymaker op. Kamikaze Rogier?

Gast
Bart
november 20, 2020 15:07

Formats genoeg voor in de blockbuster strategie, daar heb je deze 2 niet voor nodig. Er is wel gebleken dat met name Rogier niet weet om te gaan met zijn bekendheid. Gewoon lekker stoppen met deze 2

Gast
Medusa
november 20, 2020 12:44

Volgens mij is het 1 grote publiciteitsstunt om extra kijkers te werven. ‘Iedereen’ wilt natuurlijk zien hoe die 2 in de nieuwe serie -Frank en Rogier checken in- zien hoe die 2 met mekaar omgaan en of er iets van hun vermeende breuk te zien of te merken valt.

Gast
Toedeloe
november 20, 2020 11:50

Deze twee zijn toch gewoon wel klaar nu? Hun trucje hebben we wel gezien en door. Na Twan H. en Paul de L. de zoveelste miskoop van RTL.

Gast
Mick
november 20, 2020 12:59
Antwoord op  Toedeloe

Katja en Art niet vergeten.

Gast
anonymous
november 20, 2020 00:53

Geef ze anders beide een eigen programma.

Gast
David
november 19, 2020 23:59

De vraag die iedereen bezig houdt: wat vindt Splinter Chabot ervan?
Zou hij van woninginrichten zijn vak kunnen maken?

Gast
Beertje
november 19, 2020 20:45

De heren een docu-soap van zichzelf laten maken. Dat kan nog wel war centjes opleveren voor Peter.

Gast
Garry glamour
november 19, 2020 18:43

Voor 4 ton kun je aardig wat Colombiaanse poedersuiker kopen , aldus Gordon .

Gast
Ernestine
november 19, 2020 17:33

EvertS gaat door op zijn pauperpagina om beiden kapot te maken. Beide heren gingen heulen met vijand RTL4 en daar is Talpa niet van gediend. Enige wat dan gedaan moet worden is kapotmaken die heren. Stoken, manipuleren en kapot schrijven, laat dat aan EvertS over in zijn krantje en ranzige tv programma. Wanneer gaat iemand het riool van EvertS is opengooien?

Gast
Het Ware Woord
november 20, 2020 06:30
Antwoord op  Ernestine

Daar zorgt rioolrat Rogier hélemaal zelf voor!! De vuile streken die dat figuur Frank heeft geleverd, zeggen méér dan genoeg over dit aandachtsgeile randfiguur. Zoals het gezegde luidt: Afkomst verloochent zich niet….👁

Gast
Simon
november 19, 2020 16:14

In komen drastisch halveren

Gast
Bastiaan
november 19, 2020 16:11

Gewoon per direct op straat donderen, misselijke enge kwallen!

Gast
Philip de Goede
november 19, 2020 15:50

Rollebollende Relnichten Ruzie Duo .Kan Rogier zich nog inhouden ten bate van de pegels. Of kan het echt niet meer.

Gast
Johan
november 19, 2020 15:46

Huh. Hans Kraay had toch net bijgetekend bij Kraay Sports?

Gast
Mick
november 19, 2020 15:44

Lekker terug naar Talpa. De kijkcijfers bij RTL waren ook vrij teleurstellend. Vergelijkbaar met die op SBS6 alleen dan op een grotere zender. Brian en Peer eruit en deze twee erin.

Gast
Mark
november 19, 2020 15:53
Antwoord op  Mick

Dan zal Ome John toch wel even flink de knip moeten trekken. Bij RTL kregen ze al dubbel loon, en ik denk dat ze alleen voor het driedubbele eventueel terug willen keren.

Gast
Mick
november 20, 2020 12:59
Antwoord op  Mark

Hun waarde is ingestort na deze situatie.

Gast
Lot
november 19, 2020 15:28

Snap niet dat RTL die binnen heeft gehaald, horen echt bij SBS 6

Gast
*Buurvrouw van honderd members*
november 19, 2020 15:26

De Mol had ze door en heeft hun contract niet verlengt.

Directeurtjes Jut & Jul zijn er ingetrapt. Hoe dom kan je zijn.

Gast
Greet
november 19, 2020 15:14

Mag nu ook wel hoor!Ik heb het er wel mee gehad vooral met Rogier. Verwend kreng.

Gast
DDD
november 19, 2020 14:43

Jongen toch, waarom laat je je gezicht zo toetakelen?

Gast
Maup Caransa
november 19, 2020 15:26
Antwoord op  DDD

Is dat een jongen?

Gast
Corry Jankbal
november 19, 2020 14:42

Zonder pruik ziet Rogier er stukken beter uit. Vier ton per jaar…is 2 ton per man….en 1 ton per persoon als de fiscus is langs geweest :-)

Gast
Uuuh
november 19, 2020 14:42

‘RTL hakt in januari knoop door over Frank en Rogier’.
Hopelijk is de bijl goed scherp!

Gast
Hans
november 19, 2020 14:39

Veel geld voor die paar afleveringen !
Ook als er 2x per jaar een reeks komt belachelijk veel geld . Met dit geld Kun je toch leukere programma’s van maken lijkt mij..

Gast
*Buurvrouw van honderd members*
november 19, 2020 14:34

Dat zijn heel wat blikjes Unilever voor deze 2 halve gekken!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen