Masked Singer-pakken kosten 10.000 euro, RTL verkocht er al drie

De pakken die de BN’ers dragen in The Masked Singer kosten zo’n 10.000 euro per stuk. RTL 4 heeft er tot nu toe zo’n drie kunnen verkopen aan buitenlandse edities van de tv-show, zegt oud-kandidaat Samantha Steenwijk op Radio Veronica.

The Masked Singer Beeld: Laura Oldenbroek

Samantha Steenwijk wilde dolgraag haar pak – ze trad op als kameleon – mee naar huis nemen, maar ze kreeg RTL niet over de streep. “Ja, dat pak is wel speciaal voor mij gemaakt. Ik wilde heel graag dat pak mee nemen naar huis, maar die pakken zijn zo duur”, aldus de zangeres.

Meeste pakken nog in opslag

RTL heeft de meeste pakken van het eerste seizoen nog in een opslag liggen. Vorige week werd het tweede seizoen afgesloten. “Ik zei: ‘Wat is er dan met die pakken van vorig jaar gebeurd?’ Nou, die stonden nog steeds in de opslag en daar was nog steeds niets mee gebeurd.”

Nu de tv-markt wereldwijd weer aantrekt na de behoorlijke forse coronadreun, lukt het RTL weer om die pakken te slijten aan buitenlandse edities. “Ik heb inmiddels vernomen dat er al drie pakken verkocht zijn aan het buitenland. Vanaf nu gaat Nederland dus wel pakken uitleveren.”

10.000 euro

Het is maar goed dat die peperdure pakken weer hergebruikt worden, vindt Samantha. “Ze zijn gewoon te duur om te laten liggen, dat is hartstikke zonde. Maar goed, mijn pak was helemaal nieuw, dat was voor mij gemaakt.”

Hoe duur zijn die pakken dan? “Ze hebben mij verteld dat die pakken ruim 10.000 euro per stuk zijn. Ik snap wel dat het zonde is om te laten liggen.”

RTL 4 heeft verdeeld over twee seizoenen al 27 pakken laten maken, wat neerkomt op een kostenplaatje van zo’n drie ton. Op oudejaarsavond volgt er nog een speciale editie van The Masked Singer te zien, met pakken in oudejaarsthema.

37 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
David
november 19, 2020 23:58

De vraag die iedereen bezig houdt: wat vindt Splinter Chabot ervan?
Zou hij al zo een pak besteld hebben dan?

Gast
Respect ✌️
november 19, 2020 18:10

Geef die pot snel zo’n pak dan zien we die lelijke kop tenminste niet meer, wat een lelijk ding.

Gast
Crystal
november 19, 2020 19:11
Antwoord op  Respect ✌️

Ik vind het een mooie vrouw. Ze zal ook van binnen mooier zijn dan jij als ik je reacties zo lees.

Gast
idioot
november 19, 2020 16:08

een opvullen met de resten van de b0rsten van Glenda

Gast
Norvo
november 19, 2020 15:59

Interessant dat RTL ze aan het buitenland verkoopt. De pakken zijn helemaal op maat gemaakt, dus je moet maar net de juiste kandidaat vinden die het formaat van een Najib, Samantha of Willeke Alberti heeft.

Gast
Poep
november 19, 2020 16:50
Antwoord op  Norvo

Die zijn nog wel te vinden. Een vrouw met de lengte van Kim Feenstra wordt moeilijker.

Gast
Mark
november 19, 2020 15:50

Moeten ze die pakken natuurlijk wel eerst ontsmetten. Los van de mogelijke coronavirussen die er nog inhangen stinken ze natuurlijk ook nog een uur in de wind van het angstzweet (het was meer dan 40 graden daarin).

Gast
Ron
november 19, 2020 15:54
Antwoord op  Mark

‘coronavirussen die er nog inhangen…’ ik moest lachen…

Gast
Mike
november 19, 2020 16:15
Antwoord op  Ron

Als een triest boertje met kiespijn.

Gast
4.000.000 kijkers
november 19, 2020 15:45

Masked Singer is dé show van 2020.
Wat een succes!

Gast
Steenwijk??? Wie is da?
november 19, 2020 16:55
Antwoord op  4.000.000 kijkers

Wat een ellendige armoe.
Woensdagmiddag ‘Ria Bremer verkleedpartijtje’ van weleer.

Gast
Mick
november 19, 2020 15:42

En dan straks zeuren. ‘Oh wat jammer dat we hier geen tentoonstelling van kunnen houden.’

Gast
Sitting Bullshit
november 19, 2020 16:29
Antwoord op  Mick

Dat dacht ik dus ook. Verkocht is verkocht. Over tien jaar worden ze bij Beeld en Geluid een keertje wakker en willen ze de pakken graag hebben voor hun omroeparchief.

Gast
Sinas
november 20, 2020 02:42
Antwoord op  Sitting Bullshit

Jezus waar maken jullie je in godsnaam druk om zeg

Gast
Jasses!
november 20, 2020 11:09
Antwoord op  Sinas

Overdrijf niet zo. Je doet net of ze moord en brand gillen.

Gast
Wat kan ze goed zingen, he?
november 19, 2020 15:40

Die kinderkraambagger mag flink wat duiten kosten. Wat een waanzin!
En ja hoor, daar is ze weer: ons ‘zangeresje’ dat nooit zingt maar als een soort vrouwelijke Dreetje H6 overal opduikt om een flopshow te vullen of een niet relevante mening te moeten uitdragen.

Gast
Snorlax
november 19, 2020 18:42

Ze slijmt ook altijd bij Dré en Mo onder hun social media posts. Erg triest.

Gast
Asjemenou
november 19, 2020 15:32

Weet jij hoeveel 4,5 miljoen dominosteentjes kosten voor 1 avond tv?

Gast
Donald Dumped
november 19, 2020 15:22

Gaat het weer over die Samantha Steenwijk…
Waar moeten we die toch van kennen?

Gast
Mark
november 19, 2020 16:26
Antwoord op  Donald Dumped

Geregeld met je eens, maar je kunt echt heel vervelend in herhaling vallen. Nu weten we wel dat je haar niks vindt. Leg dan uit waarom, maar klik niet op elk artikel dat rechtstreeks of zijdelings met haar te maken heeft om een cynisch bericht over haar te plaatsen. Blijf lekker weg bij artikelen over zaken waar je niks mee hebt.

Gast
Marjan
november 19, 2020 16:53
Antwoord op  Mark

Dumped is aan het dementeren.

Gast
Donald Dumped
november 19, 2020 17:01
Antwoord op  Mark

Ik haar niks vind?
Ik ken haar muziek niet eens dan behalve wat dingetjes toen bij beste zangers met Floor Jansen die haar vocaal totaal de baas was. Waarom moet zij telkens de aandacht op zich gevestigd krijgen? Om niks…

Gast
*Buurvrouw van honderd members*
november 19, 2020 15:19

Wat een geldverspilling. Dat zijn heel wat blikjes unilever.

Gast
Geox
november 19, 2020 15:58

En er zit geen cent gemeenschaps/belastinggeld bij.
In tegenstelling tot jouw geliefde NPO waar zelfs de etentjes en de wijnflessen van de staatsambtenaren door het uitgeknepen volk betaald moeten worden.

Gast
Marjan
november 19, 2020 15:18

Wat zei John de Mol ook al weer? The Masked Singer gaat niet aanslaan in Nederland?
Duh.

Laatst bewerkt 12 dagen geleden door Marjan
Gast
Taken
november 19, 2020 16:03
Antwoord op  Marjan

Nee zijn poppen show deed het veel beter hahahahaha

Gast
Marjan
november 19, 2020 16:46
Antwoord op  Taken

🤣🤣 Net als die hele omroep van ‘m! 😂😂

Gast
Poep
november 19, 2020 16:49
Antwoord op  Taken

Wat een kutpoppen waren dat!

Gast
De Mol = loser
november 19, 2020 17:37
Antwoord op  Poep

Net zo kut als zijn eigen rotkop en de dikke reet van zijn hoerige zus!!

Gast
Sinas
november 20, 2020 02:50
Antwoord op  De Mol = loser

Niks aan toe te voegen!

Gast
Caldron
november 20, 2020 03:21
Antwoord op  Poep

Kan me nog herinneren dat John zich druk maakte over de cupmaat van Eva Jineks pop. Had zich druk moeten maken om inhoud en humor en satire. Die absurde prioriteiten waren het enige lollige aan dat programma!

Laatst bewerkt 12 dagen geleden door Caldron
Gast
Henk K.
november 19, 2020 18:03
Antwoord op  Taken

Dat was ook maar een slecht aftreksel van Spitting Image, maar dan zonder humor, diepgang, en kwaliteit.

Gast
Crystal
november 19, 2020 19:06
Antwoord op  Henk K.

Was een gebrek aan lef. Punt. De Mol was bang dat ze in de dagen voor uitzending geen grappen konden verzinnen en ze geen aflevering zouden hebben. Dus hebben ze maar een hele hoop niet-grappige rommel opgenomen. Met dat gebrek aan lef heeft hij het programma de nek omgedraaid nog voor er ook maar één aflevering was uitgeonden. Dat slappe verhaaltje bij DWDD waarmee hij zich indekte was een veeg teken.

Gast
Steenwijk??? Wie is da?
november 19, 2020 15:16

Lelijkkkkkkkkkkk

Gast
Jan Klaassen en Katrijn
november 19, 2020 15:03

Wij kosten slechts €2,- per stuk bij de Action.

Gast
De Poppendokter
november 19, 2020 15:08

En bij jou Katrijn kan ik mijn hand diep onder je rokje steken.
Daar moet ik bij Samantha Steenwijk even niet aan denken.

Gast
COkijkers
november 19, 2020 15:31

Echt niet

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen