Vooral Carlo en Ruben profiteerden van uittocht RTL-sterren

Met name Carlo Boszhard en Ruben Nicolai hebben geprofiteerd van de plotselinge uittocht van grote RTL-sterren in 2018 en 2019. Zij hebben daardoor veel nieuwe kansen gekregen, zegt zenderbaas Peter van der Vorst in BM Talk.

Carlo Boszhard en Ruben Nicolai Beeld: RTL

Na een woede-uitbarsting van John de Mol – hij kreeg de deksel op de neus van RTL tijdens de onderhandelingen over een vergaande samenwerking – besloot hij in 2018 en 2019 half RTL leeg te trekken. In een mum van tijd stapten onder meer de mannen van VI, Linda de Mol, Wendy van Dijk en Gordon over naar Talpa Network.

Sterrencrisis

Deze grote sterren lieten een flink gat achter, beaamt Peter van der Vorst, maar hij wijst erop dat RTL behoorlijk sterk uit die sterrencrisis is gekomen. “Net toen ik ja had gezegd tegen deze baan, gingen er een paar grote namen weg die ook programma’s wilden meenemen. Dat was een hoop gedoe. Het was een soort van aardbeving.”

Er werd even flink aan de boom geschud bij RTL, legt Peter uit. “Het was uiterst onzeker hoe dat allemaal verder zou gaan. Het voordeel was wel: omdat er mensen vertrokken – Linda, Wendy, Gordon en VI vertrokken – kwam er ook weer ruimte voor andere mensen.”

Carlo en Ruben profiteren

Met name twee RTL-sterren hebben veel meer zendtijd gekregen. “Ruben Nicolai kreeg daardoor veel meer kansen. Hij doet nu het ene na het andere programma en dat doet het allemaal fantastisch. Carlo Boszhard kreeg daardoor ook veel meer ruimte en Geraldine Kemper konden we aantrekken.”

Al met al kijkt Peter niet met vervelende gevoelens terug op de sterrenuittocht. “Zo heb ik er altijd naar gekeken: jammer dat die mensen weggingen, want ze zijn belangrijk geweest voor RTL, maar het zorgde er ook wel weer voor dat je in die vruchtbare aarde weer nieuwe dingen kon laten groeien.”

24 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Kees
november 20, 2020 11:20

Nou nog zorgen dat deze media geile mafketels snel oprotten.

Gast
David
november 19, 2020 23:57

De vraag die iedereen bezig houdt: wat vindt Splinter Chabot ervan?
Zou hij voor RTL kunnen werken?

Gast
Garry glamour
november 19, 2020 18:40

Carlo en Ruben doen leuk ,maar zijn het niet , voor mij een reden om weinig RTL te kijken .

Gast
Mick
november 19, 2020 15:39

Haha. Het voordeel dat de mensen van VI vertrokken? Want nu hebben ze natuurlijk het succesvolle VTBL. Oh nee, na één seizoen al van de buis gehaald omdat het dodelijk saai was.

Gast
Zomaar een persoon
november 19, 2020 15:35

“…maar het zorgde er ook wel weer voor dat je in die vruchtbare aarde weer nieuwe dingen kon laten groeien” Zoals Carlo Boszhard (al ongeveer sinds de zwartwit-televisie in beeld)?

Gast
Ap gast
november 19, 2020 15:14

Teveel Carlo e Ruben,mogen van mij weg van tv,Carlo zeker,is al te lang op tv.

Gast
Art Rooijakkers
november 19, 2020 14:49

Ook IK heb enorm kunnen profiteren.

Gast
jmp
november 19, 2020 14:48

Waarbij Ruben ook nog eens een doodzonde beging. Die waagde het gewoon om met ‘Ik weet er alles van’ veel en veel beter te scoren qua kijkcijfers dan het heilige, oeverloze, uitgemolken GTST.
Waarop programma directeur Van der Vorst, briljant als hij is, na de zomerstop dit programma doodleuk weer stop zet tot aan de volgende zomerbreak van die achterhaalde soap.

Gast
Sport 7 kijker
november 19, 2020 15:28
Antwoord op  jmp

Misschien omdat Van der Vorst (RTL) gewoon een contract heeft met Endemol Shine dat ze het moeten uitzenden?

Gast
Mick
november 19, 2020 15:40
Antwoord op  Sport 7 kijker

En omdat Goede Tijden, Slechte Tijden potentie heeft en anders binnen enkele maanden terug op tv is om 20.00 uur bij SBS6.

Gast
ZeerNetteDame
november 19, 2020 14:42

Vooral die Ruben Rus zit in ieder programma. Je kunt niet zappen of je ziet die kop langskomen. Ook in reclames voor die telecomoplichters. Walgelijke manier van presenteren. Humorloos. Bah.

Gast
*Buurvrouw van honderd members*
november 19, 2020 14:18

Wanneer is de strafzaak tegen Carlo? Misbruik is namelijk strafbaar. Ook voor RTL BN’ers.

Gast
ZeerNetteDame
november 19, 2020 14:48

Wanneer is de strafzaak tegen jouw oma voor alle buurtkatten die zij naar binnen lokt en misbruikt? Dat heb ik gelezen op Facebook, dus waag het maar niet dit te ontkennen!

Gast
Miranda
november 19, 2020 16:33
Antwoord op  ZeerNetteDame

Ik weet niet hoor, maar ik heb op insta gelezen dat deze buurvrouw ook niet zo lief is met katten. En wat op Insta staat is waar natuurlijk

Gast
peacock and whiteman
november 19, 2020 13:56

Van de programma’s die meneer boszhard doet, voegt hij er eigenlijk maar weinig aan toe.
Maar rtl mist wel nog wat op de zondag, gewoon weer lekker een life&cooking achtig programma zou niet misstaan.
Af en toe weer geertje joling erbij voor een hysterische uitzending waarbij alles weer fout loopt en je hebt een prima programmaatje.

Gast
Linde
november 19, 2020 14:00

Inderdaad ja. Op zondagmiddag, zo tegen de avond, is er nu echt niks dat een beetje leuk is om te kijken. Niet raar, want in de periode voor Life & Cooking was er ook niks, behalve dan Koken met Sterren

Gast
*Buurvrouw van honderd members*
november 19, 2020 13:55

Drank en coke maakt meer kapot dan ………..

Gast
Rita
november 19, 2020 13:53

Je kan je wel afvragen waarom zo’n doorgewinterde RTL’er als Carlo, ook al bijna 30 jaar op de zaak, op het reservebankje zat. Zonde om hem zo te behandelen, goed dat Peter het wel zag.

Gast
Flabber
november 19, 2020 14:11
Antwoord op  Rita

Carlo is nog steeds een talent. Maar niet echt een heel fijn persoon.

Gast
David
november 19, 2020 14:46
Antwoord op  Flabber

Iedereen heeft zo zijn momenten…

Gast
*Buurvrouw van honderd members*
november 19, 2020 13:53

Alleen de kroeglopers, kleuters en tokkies kijken nu alleen nog maar.

Wat een niveau rioolputje is het geworden.

Gast
Bastiaan
november 19, 2020 13:51

maar de kijker profiteert hier niet van, van deze twee randdebielen!

Gast
M. Kreukhoven
november 19, 2020 13:49

Wat een stel grafkoppen zeg!!!

Gast
Sport 7 kijker
november 19, 2020 15:29
Antwoord op  M. Kreukhoven

Gooi je spiegel weg, heb je er geen last meer van.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen