Rick Romijn: ‘De leider van een land moet een man zijn’

Rick Romijn, de sidekick van Wilfred Genee op Radio Veronica, vindt dat de leider van een land altijd een man moet zijn. Vrouwen kunnen dat soort dingen niet. Dat heeft hij gezegd in Veronica Inside.

Radio Veronica Inside Foto: Radio Veronica

De lachzak van Wilfred Genee blijkt er nogal ouderwetse denkbeelden op na te houden. Hij deelde zijn mening toen het ging over de Amerikaanse presidentskandidaat Joe Biden, die met zijn 77 jaar al erg op leeftijd is. “De kans is natuurlijk best groot dat hij overlijdt”, merkte Wilfred op.

‘Een vrouw?!’

Rick Romijn, die in januari slachtoffer werd van een netvliesloslating, vervolgens: “Dan heb je toch de nummer twee. Wie is dat?”

Wilfred: “Kamala Harris.”

Rick: “Een vrouw?!”

Wilfred: “Een vrouw, ja. Wat is dat nou voor opmerking zeg?”

Rick: “Nou ja, ik vind toch wel: de leider van een land moet een man zijn.”

Wilfred geshockeerd: “Wat is dít zeg?”

Nieuwslezeres Florentien van der Meulen: “Nou zeg!”

‘Wat een gek’

Collega-lachzak Niels van Baarlen: “Wat een gek.”

Wilfred: “Ik denk dat we nu een aantal luisteraars kwijtraken.”

Niels: “Kijk even naar Angela Merkel, man.”

Wilfred: “Wat is dit nou man?”

Rick: “Hebben we in Nederland ooit een vrouwelijke premier gehad?”

Wilfred: “Kijk naar Margaret Thatcher! The Iron Lady. Waar hebben we het over zeg?”

Rick: “Dat zijn de enige twee. De rest kun jij ook niet opnoemen.”

Wilfred: “Als vorige keer alles was gelopen zoals we verwacht hadden, dan was het Hillary geworden.”

‘Mona Keijzer for president!’

Rick: “Had jij dan Rita Verdonk als leider willen hebben?”

Wilfred: “Ja, dan noem je er gelijk wel eentje.”

Ziet hij Sigrid Kaag niet zitten? “Verschrikkelijk. Nee, die vind ik echt niet oké.”

En Mona Keijzer dan? Niels: “Ja, die is top, want die heeft net onze FM-frequenties verlengd. Ha ha ha.”

Rick: “Ja, ik zeg één ding: Mona for president!”

51 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
cea
november 7, 2020 11:51

Als je dat domme hoofd van Rick Romijn ziet, weet je al genoeg.

Gast
Kees van der Staaij
november 6, 2020 12:04

Goedemorgen Rick,

Je loopt al 3 maanden achter met het betalen van de contributie van je lidmaatschap van onze SGP!
Wil je dit godverdomme nou eens betalen?

Gast
Elmar Mol
november 6, 2020 08:07

Mee eens. Vrouwen horen aan t aanrecht.

Gast
Och Och
november 6, 2020 08:36
Antwoord op  Elmar Mol

Jij in de loop graven

Gast
Marcel
november 7, 2020 11:49
Antwoord op  Elmar Mol

Vrouwen trekken zich niets aan van mannetjes als jij die in het begin van de vorige eeuw leven. Zielig tiep !

Gast
Josefien
november 5, 2020 23:36

Lieve Mona? Alsjeblieft niet zeg! Doe dan Corry Konings maar.

Gast
Chelsey
november 5, 2020 23:20

Volledig eens met Rick!

Nadat Adam en Eva hadden gezondigd, stelde God de man aan als leider in het gezin: “Tot de vrouw zeide Hij: Ik zal zeer vermeerderen de moeite uwer zwangerschap; met smart zult gij kinderen baren en naar uw man zal uw begeerte uitgaan, en hij zal over u heersen” (Genesis 3:16).

De leiderspositie van de man in de gemeente wordt aldus door Paulus gestaafd: “Want eerst is Adam geformeerd, en daarna Eva. En Adam heeft zich niet laten verleiden, maar de vrouw is door de verleiding in overtreding gevallen” (1 Timoteüs 2:13, 14).

Gods aanstelling van de man als leider berust dus (1) op de volgorde van de schepping en (2) op de zondeval, dus niet op voorbijgaande culturele omstandigheden, zoals soms wordt beweerd.

De man is het hoofd van zijn vrouw!

Gast
Bromsnor
november 6, 2020 00:15
Antwoord op  Chelsey

En God zeide tot de man, Grab ‘em by the pussy.

Gast
Nick
november 5, 2020 23:05

Based en red pilled.

Lekker Rick!

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
november 5, 2020 22:05

Nederland wordt echter weer niet geleid door een echte man, maar door een bètaman. Dat is ook weer niet alles. De marionet is hoogstwaarschijnlijk ook een jeanet. Duitsland wordt weer geleid door een manwijf, ook dat is niet alles, want zij verkwanselde haar land aan de Saudi’s (oil for people programme).

Gast
Deug niet
november 5, 2020 20:29

Leider is man. Leidster is vrouw. Rick heeft gelijk

Gast
Sander
november 5, 2020 20:31
Antwoord op  Deug niet

Nee, jij kent je taal onvoldoende. Leidster is vrouw, leider is man of vrouw. Jij hebt ongelijk.

Gast
Kuis
november 5, 2020 17:55

De rol van minister president stelt staatsrechtelijk helemaal niet zo veel voor.
Het zou, elke man of vrouw in die functie, passen, om zich gewoon aan de wettelijke bevoegdheden te houden.

Gast
Dreetje
november 5, 2020 17:56
Antwoord op  Kuis

Dus omdat het niet zoveel voorstel kan een vrouw het dus ook. Okay.

Gast
Dreetje
november 5, 2020 17:55

Tsjah, hier heeft die Rick wel een punt. De enige vrouwen met ballen zijn / waren Marine le Pen en Margaret Thatcher. Die Angela Merkel zette de grens wagenwijd open voor allerlei tuig uit achterlijke landen en kijk maar eens waar we nu mee zitten: aanslag na aanslag en leraren die geen cartoon meer aan de klas met allemaal labiele “kinderen” kunnen laten zien.

Gast
L. Koopmans
november 5, 2020 17:47

Totaal onnozel. Er zijn best wat bekende vrouwelijke leiders geweest, bv Indira Ghandi , Golda Meir. Nu bv Noorwegen, Denemarken, Nieuw-Zeeland. En Lagarde van de ECB.

Gast
Bromsnor
november 5, 2020 17:24

Rita Verdonk, niet links, niet rechts, maar recht door zee. Geen man, geen vrouw, maar gewoon een kwee.

Gast
vrouw
november 5, 2020 17:04

Je ziet anders wel voorzichtig aan steeds meer vrouwen aan de top van een bedrijf komen, het mag van mij wel nog wat sneller gaan!.

Gast
Jaap Aap
november 5, 2020 17:03

Gaaaaap! Naar dit kneuzenkwartet luister je toch niet voor je lol?!

Gast
Woordkunstenaar Sjors van Kempen
november 5, 2020 16:37

De lachzak van Genee moet een vrouw zijn.

Gast
[MikE]
november 5, 2020 16:34

Ik ben het wel met hem eens. Je hebt mannendingen en vrouwendingen, daar is helemaal niets mis mee en zeker ook niet ouderwets. Ik persoonlijk zou ook nooit een relatie aangaan met een carriere-vrouw. Ik breng het geld binnen, klaar. Vrouwen daarentegen zou goed in andere zaken. Het managen van de familie, zorgtaken enzovoort. Zo hoort het, altijd uitzonderingen natuurlijk. Merkel is overigens ook gewoon een man, zou me niets verbazen dat daar een pikkie onder hangt.

Gast
Paul Dino
november 5, 2020 15:58

Om met Maffia leider Rutte te spreken: Gewoon je bek houden, Romijn!!!

Gast
Tuuttuuttuuttuut
november 5, 2020 15:54

Vanmorgen toevallig een oude lp van de Fabeltjeskrant aan mijn kinderen laten horen. Ging op een gegeven moment ook over de rol van man en vrouw. Om meneer de Raaf te citeren: “Wat een ouwe tekst, daar kun je zo de kermis mee op.”
Rick Romijn is dommer dan een poppenkastpop.

Gast
Zal wel
november 5, 2020 15:50

Wat een heerlijk programma maken die gasten in de ochtend. En dan nu allemaal huilen over een totaal uit zijn context getrokken stukje van de heer Romijn.

Gast
MaMa Noeskoeri
november 5, 2020 15:48

Kunnen wij het niet beter VI-courant noemen?

Gast
Maup Caransa
november 5, 2020 15:34

Deze man uit de media halen die leeft in de vorige eeuw.

Gast
anoniem
november 5, 2020 15:34

Als je iedereen tegemoet wil komen stel je een hermafrodiet aan?

Gast
Geert W.
november 5, 2020 15:34

Vrouwen denken inderdaad te vaak met hun baarmoeder en hormonen of zijn gewoonweg te labiel om met sterke arm een land te leiden, overgevoelig als ze zijn.
Halsema is een goed voorbeeld van hoe het niet moet! Een vrouw als Rita Verdonk is wat een land als NL nodig heeft maar die is pleite.

Gast
Henk K
november 5, 2020 15:47
Antwoord op  Geert W.

En mannen lopen hun seksistische lul achterna dus wat is je punt?

Gast
MaMa Noeskoeri
november 5, 2020 15:49
Antwoord op  Geert W.

Rita heeft wel hormonen, maar geen testosteron

Gast
MaMa Noeskoeri
november 5, 2020 15:49
Antwoord op  MaMa Noeskoeri

Excuus, juist wel testosteron, geen oestrogeen

Gast
[MikE]
november 5, 2020 16:37
Antwoord op  Geert W.

Maar Rita Verdonk is weer een man.

Gast
*DE ECHTE*
november 5, 2020 15:28

De beste, en dat is niet altijd een man!

Gast
Kim Wieft
november 5, 2020 15:19

Terechte opmerking. Vrouwen denken en handelen niet rationeel maar emotioneel. Kijk naar Merkel (Wir schaffen dass) of Kaag met haar zielige palastijntjes. Beiden zadelen ze ons op met terroristen.

Gast
Kolere zeg
november 5, 2020 15:29
Antwoord op  Kim Wieft

Lol, ik kan me gewoon niet voorstellen dat hier een normaal persoon achter zit. Bijna 80 procent zeker dat dit een trolactie is. Je hoeft alleen maar te kijken naar de besmettingscijfers van Duitsland of Nieuw Zeeland om te zien wie hier naar ratio handelt.

En nee, het gaat echt niet alleen om corona. Deze landen presteren ook goed op economisch vlak.

Gast
[MikE]
november 5, 2020 16:35
Antwoord op  Kolere zeg

Ik ben het anders volledig met Kiem Wieft eens.

Gast
Och Och
november 6, 2020 08:42
Antwoord op  [MikE]

En wat dacht je van die oorlogen die altijd door mannen zijn begonnen.

Gast
Oke
november 5, 2020 15:18

In Nieuw Zeeland wordt weer geknuffeld. In Amerika zijn 230.000 mensen dood.

Dus geef mij maar de leider uit Nieuw-Zeeland.

Gast
Jerom
november 5, 2020 15:27
Antwoord op  Oke

Bijna lachwekkend dat mensen leiders bij voorbaat al gaan beoordelen op basis van hun gender.

Gast
Neutrale lezer
november 5, 2020 19:10
Antwoord op  Jerom

Je bedoelt ‘geslacht’.

Gast
Chen
november 5, 2020 19:43
Antwoord op  Neutrale lezer

Dat zijn synoniemen.

Gast
Taalkundige
november 5, 2020 23:16
Antwoord op  Chen

Echt niet.

Gast
Dondermier
november 5, 2020 23:42
Antwoord op  Taalkundige

Volgens Van Dale wel, maar jij weet het vast beter.

Gast
[MikE]
november 5, 2020 16:36
Antwoord op  Oke

Flikker toch op man, een afgezonderd eiland managen met een handjevol inwoners, dat is andere koek dan het leiden van de machtigste natie op Aarde. Met dito vliegverkeerd, handel, uitwisselingen enzovoort.

Gast
netw
november 5, 2020 18:59
Antwoord op  [MikE]

It’s all a hoax. It’ll magically go away. Noem je dat soort fratsen het leiden van een natie?

Gast
Chen
november 5, 2020 19:46
Antwoord op  netw

En de hele dag op Twitter ’s lands belangrijkste immunoloog en het populairste lid in je virustaskforce onderuithalen.

Gast
Garry glamour
november 5, 2020 15:09

Zielig typje , volkomen overbodig op de radio en hij wil nu ook aandacht .
Bij deze , het is je gelukt en nu weer dom gaan lachen.

Gast
[MikE]
november 5, 2020 16:38
Antwoord op  Garry glamour

Hij heeft gewoon keihard een punt. Vrouwen moeten zich niet bezig houden met mannendingen.

Gast
Furia
november 5, 2020 19:47
Antwoord op  [MikE]

Volgens mij krijg jij een keiharde punt van Rick Romijn.

Gast
AJA
november 5, 2020 15:07

Nou Rick Romijn, ik moest je googlen. Succes met je carrière!

Gast
Sja
november 5, 2020 15:03

Rick is voornamelijk een lachende lul met vingers.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen