‘Ondankbare’ Meilandjes moeten SBS 6 hitkerst bezorgen

Martien Meiland en zijn familie beginnen zo’n beetje de pilaar te worden waar heel SBS 6 op drijft. Met vier kerstspecials van Chateau Meiland moeten ze de zender ook dit jaar een hitkerst bezorgen.

Martien Meiland Bron: Tijmen van Hul

Na het grote succes van de kerstspecials van vorig jaar, zet SBS 6 ook deze kerst weer volop in op de Meilandjes. “Goed nieuws voor alle fans van Chateau Meiland! Het wordt hoe dan ook wijnen, wijnen, wijnen tijdens de kerstdagen dit jaar: fans kunnen dan genieten van meerdere kerstspecials!”, kondigt de tv-zender aan.

Het wordt een heuse Meiland-kerst bij SBS 6. “Zo is er niet één, niet twee, niet drie, maar zijn er maar liefst vier specials te zien tijdens Kerstmis. Op 22 en 23 december is Chateau Meiland bij SBS6 op de buis en op kerstavond komt er zelfs een dubbele aflevering.”

Opgenomen in Zweden

De kerstspecials van Chateau Meiland zijn reeds opgenomen in Zweden. “Ze waren vorig jaar natuurlijk in hun chateau, maar ze wonen nu in Hengelo. Daar hebben ze een geweldige boerderij, maar qua corona kan het daar nu iets minder heftig dan vorig jaar. Wat hebben ze dus besloten? Ze gaan naar Zweden”, zei Guido den Aantrekker gisteren in Shownieuws.

Krijgen we de nieuwe vriend van Maxime Meiland ook te zien? “Leroy is de nieuwe vriend van Maxime en die heeft ook een tijdje als cameraman bij Shownieuws gewerkt. Ik denk dat ze hem met een strik eromheen om de kerstboom gaan leggen. Ik denk dat we hem allemaal gaan zien.”

Ondankbaar?

Tv-kenner Rob Goossens vindt het opvallend dat de kijker de Meilandjes zo blijft omarmen. Hij wijst erop dat Martien Meiland zich nogal vijandig opstelt tegen de fans van het programma.

Zo zei Martien in de talkshow Jinek: “Ik kan er nog niet aan wennen dat je ineens een bekende Nederlander bent. Ja, het bevalt me wel op zich. Ik vind het ook helemaal niet erg als ik aangesproken word, zolang ze maar niet de hele dag bij de bel op ons hek drukken. Dan moet ik elke keer van mijn living naar de gang lopen en kijken wie het is. Dan zijn het altijd fans. Ik kan niet de hele dag naar buiten lopen.”

Ondankbaar, vindt Rob. “Ik heb vreselijk medelijden met die man. Het zal je toch maar gebeuren dat je de hele tijd fans te woord moet staan. Ik word hier een heel klein beetje cynisch van hoor. Dan denk ik: je kiest er toch verdorie zelf voor op het moment dat jij een realityster wordt?”

“Je hebt je fans nodig en wat Martien nu aan het doen is, gaat hem niet helpen om het op de lange termijn te bestendigen.”

90 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jacqueline van Harlingen
november 14, 2020 08:46

In het begin vond ik het ontzettend leuk en moest ik er vreselijk om lachen. Maar hoe langer zij op televisie zijn, des te irritanter ze worden. Ze verbeelden zich heel wat, worden zogenaamd bekakt. Alleen maar omdat ze veel te veel geld krijgen voor een aflevering! (50.000 voor 1 aflevering) Dit moeten toch geen bekende Nederlanders worden joh! Die moet je gewoon straal voorbij lopen, op straat. Zijn zulke domme lui. Waarschijnlijk weten ze niets van wat er in de wereld gebeurt, kijken zelf geen nieuws. Maar wel een boek maken, en hierin iedereen negatief neerzetten. Ik hoop echt dat hun bekendheid weg ebt en ze geen bn ‘ers worden. Laat ze gewoon lekker gaan werken. Omhoog gevallen lui!!

Gast
Nick E
november 13, 2020 22:17

Jammer hoe dit personage totaal verneukt is door bekendheid. Hij was grappig in Chateau Meiland vooral als er iets mis ging. Maar geforceerd leuk zijn een vrij saaie relnicht.

Gast
Winterklaar
november 13, 2020 18:03

Martien Meiland is eerder weg dan Corona.

Gast
Lgt
november 13, 2020 17:09

Ik vraag mij af waar mensen naar kijken. Die man is een hystericus die ook nog eens niets kan en vooral chagrijnig is naar en over zijn vrouw. Daarnaast betreft de show vooral behangen, verfje hier en daar, een beetje inrichten en overdreven doen.
Na het eerste jaar was ik er helemaal op uit gekeken en nu als ik het zie dan erger ik mij vooral aan die man en het totalenihilisme van het programma.
Mensen kijken alleen maar omdat die Martien eigenlijk gewoon een zielig figuur is.

Gast
pauline
november 14, 2020 01:03
Antwoord op  Lgt

jouw mening, mensen kijken voor hun vermaak, waarom zou iemand kijken als hij of zij het niet leuk vindt?

Gast
Mimi
november 13, 2020 15:22

Walg er van die hele zooi, hij is een vreselijke valse nicht. Ik vind homo’s prima, maar hij is verschrikkelijk met verschrikkelijke ego en buiten de shows iedereen afblaft. Hoe kunnen ze zulke idioten entertainment noemen

Laatst bewerkt 22 dagen geleden door Mimi
Gast
Nick E
november 13, 2020 22:18
Antwoord op  Mimi

Wie blaft hij af volgens jouw?

Gast
aammehoela
november 13, 2020 14:37

Darts is er nog niet op 22 december. Hopelijk is er nog wat voetbal te zien. Hoe dan ook, hier komen die Meilandjes niet op de tv. Niet vanwege jaloezie of zoiets, maar omdat we hier nog normen en waarden kennen.

Gast
Joke
november 13, 2020 13:50

🙄ZIT EEN KNOP OP TV OM NAAR ANDERE ZENDERS TE KIJKEN KEES!!!

Gast
Kees
november 13, 2020 12:26

Dat er mensen naar deze rotzooi kijken is toch wel typerend. Zegt een hoop over hun niveau.

Gast
pauline
november 14, 2020 01:06
Antwoord op  Kees

je kunt als bv hoogleraar enorm genieten van vermaak , staat los van nivo

Laatst bewerkt 22 dagen geleden door pauline
Gast
Lenie
november 13, 2020 11:51

Wij kijken er graag naar. Mijn man gaat er echt vo o r zitten. Hilarisch is het, alleen al zijn uitspraken. Beter dan elke keer naar het nieuws kijken omtrent Corona, en jeugd die elkaar dood steken AFSCHUWLIJK

Gast
Jeany
november 13, 2020 11:21

Heerlijk dit gezin , waar we jaloers op kunnen zijn , ben blij met ze , voor mij part komen ze elke dag op tv

Gast
Ingrid
november 13, 2020 11:38
Antwoord op  Jeany

GOD BEWAARME ….NEE, NIET ELKE DAG .VRESELIJK

Gast
😷Paulus
november 13, 2020 08:49

😷Ik zie de laatste tijd op tv, niks anders dan verwijfde blanke broeders. De ene gekker dan de ander. De entertainment wereldje zit vol met poepstampers.en niet alleen dat, ze maken elkaar publiekelijk ook nog af. 🤔

Gast
Mart
november 13, 2020 08:42

TV kenner Rob Goosens. 😂😂😂

Gast
Jaap Aap
november 13, 2020 06:40

Voor ieder wat wils hoor, maar erg vernieuwend is het ook weer niet bij SBS. Van 4x Meiland in de week naar nog meer Meiland met ‘kerstspecials’ die nu al zijn opgenomen.

En oh, wat zitten we rond die tijd te wachten om de laatste vlam van aandachtshoer Maxime te zien….

Deze overdosis aan Meiland gaat echt wel een keer tegen sbs werken, mensen krijgen er een keer genoeg van. Maar het is nog altijd beter dan ‘… met BN’ers’ of ‘BN’ers ….’, waarbij niemand weet waarvan die ‘BN’er’ eigenlijk bekend is…

Laatst bewerkt 22 dagen geleden door Jaap Aap
Gast
Boukje
november 13, 2020 11:14
Antwoord op  Jaap Aap

Ik kijk zo wie zo al.niet naar de meilandjes omdat ze zo ontzettend nep overkomen. Geen greintje spontaniteit. Dat wordt met kerst een spelletje mens erger je niet spelen.

Gast
Jaap Aap
november 13, 2020 14:58
Antwoord op  Boukje

Dat kan bijna net zoveel ergernis opleveren als een avondje Meiland denk ik… Bijna… 😜

Gast
Max
november 13, 2020 06:38

Guido Aandachttrekkertje en Rob Goossens kunnen het niet hebben dat ze zelf geen A ster zijn, afgunst . blehhh

Gast
Ingrid
november 13, 2020 11:41
Antwoord op  Max

Wil jij zeggen dat de meilandjes dit WEL zijn?

Gast
Lgt
november 13, 2020 17:16
Antwoord op  Max

Max: je bedoelt dat die Meilandjes A sterren zijn. Het niveau moet toch niet veel lager worden van onze TV programma’s als dit al A-sterren zijn. Ongelooflijk, wat een stupiditeit.

Gast
Anoek
november 13, 2020 02:03

Aangezien Rob Goossens ook een BN-er is lekker bij hem aanbellen. Hij geeft aan dat BN-ers daar zelf voor kiezen.

Gast
Lenie
november 13, 2020 11:49
Antwoord op  Anoek

Helemaal mee eens. Top

Gast
MolTalk
november 12, 2020 18:20

Zum kotzen.

Gast
Ron
november 12, 2020 17:54

RTL is die Meilandjes weer stevig aan het framen en negatief en alles uit de context aan het trekken.

Gast
Max
november 13, 2020 06:39
Antwoord op  Ron

Daar zijn ze goed in, omdat De Meilandjes daar niet te zien zijn… anders hadden ze wel anders gepraat als ze bij RTL zaten

Gast
John
november 13, 2020 19:57
Antwoord op  Max

Waren al belachelijk bij NPO 1 ik vertrek!

Gast
Max
november 12, 2020 17:51

JOEPIE!! Vorig jaar maakte het mijn Kerst helemaal top! Enne,,,kan die Goossens niet emigreren of zo? Wat een ongelooflijke asshole is het toch!

Gast
Max
november 13, 2020 06:39
Antwoord op  Max

Met zn aardappel in zn keel, zo’n gooische boer

Gast
Ingrid
november 13, 2020 11:43
Antwoord op  Max

😀

Gast
Bdd
november 12, 2020 17:34

Ondankbare Meilandjes ?? Lijkt mij logisch dat je ook een beetje prive hebt en die achterlijke dazen die op de bel drukken laat staan.

Gast
Max
november 13, 2020 06:40
Antwoord op  Bdd

De tekst van dit onderwerp is verkeerd gekozen

Gast
Michiel
november 12, 2020 17:19

Het is toch ook heel raar om bij die mensen aan te bellen? Wat voor malloot doet dat nou? Als ik daar zou wonen zou ik toch echt de politie bellen. Je weet het nooit met dat soort verwarde mensen.

Gast
Caat
november 12, 2020 16:55

Ik vind ze wel grappig, ik denk dat dat komt omdat ik nooit kijk. Het is toch een programma wat gescript wordt dus zijn ze in het ‘echie’ op TV dan vind ik het leuk. Het blijft natuurlijk een unieke echtpaar.

Gast
Max
november 13, 2020 06:41
Antwoord op  Caat

denk wat je denken wil maar deze mensen zijn echt.. die mensen zijn er ook, niemand is perfect zelfs jij niet

Gast
Ingrid
november 13, 2020 11:44
Antwoord op  Max

ECHT

Gast
Bart
november 12, 2020 16:43

Alweer grote onzin uit de mond van Goossens. Het valt wel mee wat Meiland zegt over fans. En dat ze daar in Frankrijk gewoon dat terrein op komen om even de koekeloeren slaat ook echt nergens op. Dat doet je toch niet.

Gast
COkijkers
november 12, 2020 16:24

Zo over de top, Meilandjes hier en Meilandjes daar. Als SBS op die moet leunen is het wel erg ame troef daar, men gaat het op een gegeven moment irriteren en dan zakt SBS weer in elkaar als een kaartenhuis

Gast
Max
november 13, 2020 06:41
Antwoord op  COkijkers

Reageer dan niet joh als je het niks vind, zonde van jouw tijd heb je er toch weer tijd aan besteed.. beter nadenken

Gast
Els
november 12, 2020 16:20

Ze zijn tenminste eerlijk in wat ze vinden. Kunnen niet kapot

Gast
Max
november 13, 2020 06:42
Antwoord op  Els

Het is gewoon afgunst, ze hebben succes en anderen niet, kunnen die mensen niet hebben… het moet allemaal om Rob Goosssens en Guido en al die andere azijnzeikerds gaan

Gast
Misutoria
november 12, 2020 16:06

Die Guido spoort dus totaal niet. Het is toch verdomme logisch dat je niet de hele tijd gestoord wilt worden door nieuwsgierige lui! Wat een gigantisch gestoorde vent die Guido.

Gast
Max
november 13, 2020 06:43
Antwoord op  Misutoria

Hij is getrouwd met de zus van Adam Curry….en gestoord idd

Gast
Huismaker
november 12, 2020 16:05

Mensen zien de toneelstukjes.
BN-ertjes met schapen, knikkeren, schilderen, van de duikplank, zeilen, in een pak zingen, raden wie er in een pak zingen, zogenaamd grappig doen, kwissen, op een eiland zitten, wandelen, fietsen, in een villa zitten, elkaars vrouw ruilen, wereld reizen, enz enz enz enz, is blijkbaar voor hen en de bejaarden/wanhopige huisvrouwtjes interessant, maar mensen geloven het wel.
Bij Meiland is er meer herkenning dan de voorgekauwde BN-ertjes (uitgevonden voor dat mediakartel).
Gevolg: de meeste mensen stappen over naar Netflix, Youtube en de themakanalen.

Gast
Els
november 12, 2020 16:21
Antwoord op  Huismaker

Vreselijke programma’s.

Gast
Max
november 13, 2020 06:43
Antwoord op  Els

Els, als je het vreselijk vind, besteed je hier geen aandacht aan, dan kijk je toch stiekem maar schaam jij daar voor. zielig

Gast
Ingrid
november 13, 2020 11:48
Antwoord op  Max

Ik heb het nog NOOIT gezien, ik heb al dat gezeur uit de media

Gast
Ingrid
november 13, 2020 11:47
Antwoord op  Huismaker

Gewoon NED 1 ) 2))3, kijken

Gast
Marianne
november 12, 2020 14:54

Heerlijk die meilandjes. Als je een beetje verstand hebt ga je niet bij die mensen aan de deur.wij genieten ervan.

Gast
John
november 12, 2020 16:34
Antwoord op  Marianne

Als je beetje verstand hebt kijk je er niet naar!!!!!

Gast
Max
november 12, 2020 17:53
Antwoord op  John

eg wel! LEUK!

Gast
Greet
november 12, 2020 14:33

Martien heeft helemaal geen leuk karakter,ik ben al heel vroeg afgehaakt.Hij praatte zo naar over zijn gasten.

Gast
Max
november 13, 2020 06:44
Antwoord op  Greet

Vertel Greetje, Jij praat zo naar over Martien, wat is je motivatie

Gast
John
november 12, 2020 14:20

HET IQ VAN DE MEESTE DIE HIER REAGEREN IS ECHT HEEL LAAG,ZEER TRIEST 😵

Gast
Zomaar
november 12, 2020 15:08
Antwoord op  John

Weet u misschien niet hoe u Caps Lock kunt in- en uitschakelen?

Gast
Piet Lut
november 12, 2020 18:08
Antwoord op  John

komma, spatie

Gast
Max
november 13, 2020 06:45
Antwoord op  John

jij bent idd triest

Gast
Ingrid
november 13, 2020 11:50
Antwoord op  John

NEE, DEZE MENSEN HEBBEN JUIST EEN Z E E R HOOG IQ

Gast
Adriana
november 12, 2020 14:19

Waarom gunnen wij elkaar niets.wij hebben ook in Noordwijk gewoond.niets mis mee met deze mensen.Jaloerzie speelt bij sommige mensen parten.je hoeft de serie niet te kijken.zenders genoeg.laat de familie gewoon met rust

Gast
Pettie Fart
november 12, 2020 14:52
Antwoord op  Adriana

Jaloerzie? Mens, ga snel naar de ‘Feesboek’ van Shownieuws, kun je daar met je medejankers de boel verneuken met je analfabetisme en met je jaloerzie! Hop. Wegwezen! En snel een beetje!

Gast
John
november 12, 2020 16:37
Antwoord op  Pettie Fart

Analfabeet ben je toch echt !!!!!!!!!!!!!!!!!!! zelf

Gast
Max
november 13, 2020 06:46
Antwoord op  Pettie Fart

Stel je niet aan joh jankerd

Gast
Max
november 13, 2020 06:45
Antwoord op  Adriana

Als mensen succes hebben, gunt iemand het ze niet, dat is het hele punt.. jaloezie is het juiste woord

Gast
Adriana
november 12, 2020 14:16

Elkaar niets gunnen

Gast
aammehoela
november 12, 2020 14:03

Het absolute dieptepunt van de Nederlandse tv “bekoort” blijkbaar heel veel mensen. Hier zappen we gelijk weg als die mafkees op de buis verschijnt. Gelukkig is er op 22 en 23 december darts te zien op RTL 7 (WK-darts) en op kerstavond verzinnen we wel wat. Radio kan ook nog altijd aan………
Schijnt dat de meeste kijkers trouwens op de PVV of FvD stemmen.

Gast
Pettie Fart
november 12, 2020 13:58

Ik stel voor dat deze familie 4 dagen aan de crack gaat. Cracken! Cracken! Cracken! om daarna voorgoed van het toneel te verdwijnen. Genoeg=genoeg!

Gast
Respect ✌️
november 12, 2020 13:50

Wat zijn dat voor debielen die massaal langsgaan en aanbellen bij mensen die ze alleen op tv hebben gezien? Ik snap er niks van en ik adviseer die nicht om de aanbellers met een honkbalknuppel te bewerken..alhoewel , is een knuppel in de handen van een nicht een goed idee?

Gast
Meiland Fan.
november 12, 2020 13:47

In mijn woonplaats wonen vele bekende Nederlanders, waar ik fan van ben, maar haal het niet in mijn hoofd om aan het tuinhek te gaan rammelen.

Gast
Tonnie Rober
november 12, 2020 13:42

Rob Goossens vindt dat als je bekend bent dat je van je fans bent. Ik vind dat Martien gewoon gelijk heeft. Er is maar zoveel dat een mens kan hebben.

Gast
wil
november 12, 2020 13:40

HOOGMOED KOMT VOOR DE VAL , MET DEZE PISNICHT

Gast
Jeroen
november 12, 2020 13:45
Antwoord op  wil

Gaat het een beetje met je? Gelukkig ben je hetero, toch?

Gast
Johan
november 12, 2020 13:19

Toch heeft Rob Goossens hier wel een punt. Ik begrijp best dat het supervervelend kan zijn om telkens fans te woord te moeten staan, maar hij heeft zelf voor dit leven gekozen toen hij besloot reality ster te worden. Dankzij dit leven stroomt het geld bij hem met bakken binnen en staat hij continue in de schijnwerpers. De keerzijde is dat je deze aandacht niet altijd kunt sturen. Zijn fans bepalen zijn succes en de aandacht die dit met zich mee brengt hoort daarbij.

Neem een voorbeeld aan hoe bijvoorbeeld Frans Bauer hiermee om gaat. Daar stonden in het verleden ook vaak fans voor de deur. Stond Frans daar altijd op te wachten? Natuurlijk niet. Maar hij klaagt niet, blijft vriendelijk tegen zijn fans, neemt altijd tijd voor een praatje. Hij bracht zelfs wel eens koffie naar zijn fans die buiten stonden.

Martien vergeet nooit aan wie je je succes te danken hebt, want met je geklaag kom je ontzettend onsympathiek over.

Gast
O.p.lichter
november 12, 2020 13:18

Triester kan je het toch niet bedenken dit soort figuren op tv .

Gast
M. Kreukhoven
november 12, 2020 13:16

RTL Duitsland probeert Chateau Meiland kapot te maken. Dat is de mentaliteit binnen deze Duits onderneming. 2021 minder minder minder Meiland. Nederland kan niet wachten tot kerst, dan kijkt Nederland massaal naar SBS6 de oer hollands Familiezender.

Gast
Loes
november 12, 2020 13:38
Antwoord op  M. Kreukhoven

Nederlands leren!

Gast
John
november 12, 2020 16:43
Antwoord op  M. Kreukhoven

Jij gelooft in sprookjes, heb nog nooit geen Meiland gekeken
zal er ook nooit naar kijken, vond ’t al een aansteller toen hij
op 1 was!!!!!!!!!!!

Gast
Gerard Reve
november 12, 2020 13:16

Ik zou die giraffe graag eens beklimmen.

Gast
Frans.D
november 12, 2020 13:14

Wanner krijgen we een keer te zien dat die  Maxime een flinke beurt krijgt.

Gast
Insider
november 12, 2020 13:11

Laatste kerst Meilandjes bij Talpa.

Gast
Karbonade
november 12, 2020 13:11

Ik zou ook leip worden van een stel halvegare malloten die dagelijks over de heg koekeloeren of bij de poort staan aan te bellen alleen maar voor een foto samen met Martien.
Maar ja Robbie Goossens is van RTL dus dan mag je niet anders dan negatief praten over een kijkcijferkanon van de concurrent.

Gast
maatje te groot
november 12, 2020 13:10

Dus iedere halve zool mag dan zomaar deze familie in hun privésfeer lastig vallen. Als dat nu eens iedereen bij die Goossens deed. Kijken hoe hij zou reageren? Ik vermoed dat hij en zijn roddelkompanen jaloers is op deze familie. En hen telkens op een villeine manier proberen onderuit te halen..

Gast
Albert Verhinderd
november 12, 2020 13:09

Glaasje gluhwein iemand?

Gast
Kwaaie Pier
november 12, 2020 13:08

Hij blijft een geldwolf

Gast
Mono
november 12, 2020 13:07

Is dit een oproep om de hele dag bij Rob Goossens thuis aan te bellen? Als je dat niet op prijs stelt ben je namelijk ondankbaar in zijn ogen.

Gast
Jantje
november 12, 2020 13:06

dit Is echt overkill overtreffende trap. Als Nederland over een half jaar klaar is met ‘wijnen, wijnen’heeft SBS dus niets meer. Beetje hetzelfde als Messi en Barcelona. SBS moet nu de basis op orde krijgen, zonder de Mijlandjes.

Gast
Kin Ki Jim
november 12, 2020 13:03

Tv-nep-kenner Robje Goossens heeft ook weer een valse roddelnicht mening

Echt RTL/Boulevard!!

Gast
Astrid
november 12, 2020 13:40
Antwoord op  Kin Ki Jim

Nederlands leren!

Gast
Zomaar
november 12, 2020 13:47
Antwoord op  Astrid

Atrit, jij bend een vervellende kudt.

Gast
Kin Ki Jim
november 12, 2020 13:58
Antwoord op  Astrid

Wat bedoel je dom blondje?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen