Franse ambassade nodigt Fidan Ekiz uit na vurig betoog in Vooravond

Fidan Ekiz heeft vrijdag een ontmoeting gehad met de Franse ambassadeur om te praten over islamitisch terrorisme. Ze werd uitgenodigd naar aanleiding van haar vurige betoog in De Vooravond. Dat vertelt de tv-ster op Twitter.

Fidan Ekiz Foto: Natalia van der Zalm

Een maand geleden sprak Fidan Ekiz haar ergernis uit over het uitblijven van Nederlandse commotie over de islamitische koppensneller in Parijs. “Naarmate de dagen en de uren verstreken, dacht ik: waar blijft die openlijke, geschokte reactie in Nederland?”, zei ze. “Het zou moeten gaan over: hoe pakken we dit aan en wat gaat de politiek eraan doen?”

Samuel Patty

Haar steunbetuiging is zeer gewaardeerd door de Franse ambassade. “Op zijn uitnodiging had ik vandaag een ontmoeting met de Franse ambassadeur Luis Vassy, omdat mijn ‘woorden in het tv-programma De Vooravond over de moord op de Franse leraar Samuel Patty hem hadden geraakt’”, vertelt ze op Twitter.

Het gesprek met de ambassadeur was volgens Fidan erg interessant. “We spraken over laïcité, islamitisch terrorisme en de prijs die je betaalt wanneer je opkomt voor onze gedeelde vrijheid. Ook mijn uitspraken tijdens die bewuste uitzending van De Vooravond hadden gevolgen.”

Giftige tentakels

Fidan is na haar uitspraken flink onder vuur komen te liggen. “Wie te maken krijgt met de giftige tentakels van het islamisme, weet hoe belangrijk het is om je ertegen te (blijven) verzetten. In de afgelopen weken heb ik me machteloos gevoeld. En alleen. Niet omdat er geen steun of solidariteit is, maar vanwege de inperking van vrijheden en de gevoelde verantwoordelijkheid voor de veiligheid van mijn dierbaren.”

Ze vervolgt: “Je vraagt je af of het nog zin heeft om je stem te laten horen. Inspirerende gesprekken met moedige mensen zoals Luis Vassy, geven hoop. Mensen met dezelfde seculier-liberale denkrichting en een brede progressieve visie. Blij dat ze er zijn!”

De foto van het onderonsje:

52 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
aammehoela
november 22, 2020 12:50

Geheel eens met Fidan. Vond dit ook. Heel veel ophef over reformatorische scholen (deels terecht, deels overdreven), maar weinig over de islamitische scholen. Met name die scholen in het weekend (Turkse invloed) zijn zeer kwalijk. We moeten heel duidelijk maken dat we hier geen sharia willen hebben of iets dat er tegen aan schurkt.

Gast
allochtoon
november 21, 2020 18:45

Zei Macron niet dat ze in oorlog zijn met extreme islam. Kunnen ze niet wat stealth F35 lenen van Nederland. Vullen met mohamed cartoons en uitstrooien over de hoofdsteden van islamitische landen. In wwII, Vietnam oorlog werden ook pamfletten uitgestrooid over de vijand. Zou het frame islam is liefde/vrede dan standhouden. Als de islamitische landen veranderen, hebben we in het westen minder problemen. Ik betwijfel het.

Gast
Harry :-D
november 21, 2020 16:27

Leuk!

Ook heel lief van je, dat je -op zijn verzoek?- met
die knul van de garderobe op de foto bent gegaan.

Gast
123
november 21, 2020 14:42

Ik vind Fidan in een paar jaar écht enorm gegroeid als presentatrice. Ik heb hoge verwachtingen van haar voor de toekomst; deze meid komt er wel!

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door 123
Gast
Douwe Kwak
november 21, 2020 13:22

Ze past niet bij de VARA.

Gast
Douwe Kwak
november 21, 2020 13:57
Antwoord op  Douwe Kwak

Pardon!

Gast
WILKE
november 21, 2020 16:09
Antwoord op  Douwe Kwak

je hoorde me ja ga je linkse mond spoelen met zeep

Gast
jaja
november 21, 2020 15:02
Antwoord op  Douwe Kwak

Wat een onzin, geef dan ook een rede.

Gast
mrGer
november 21, 2020 13:06

Unieke vrouw met een mening die ze kan onderbouwen.
Zo kan het ook. Klinkt wat beter dan ik heb respect voor Corona.

Gast
Tafka mike
november 21, 2020 13:03

Wordt die Russische spionne nou ook al binnengehaald in Frankrijk? Haar ex man weird duck, die gaat gemaakt heeft, heeft jarenlang onder invloed van Poetin gestaan! Het zijn oproerkraaiers die betaald krijgen om desinformatie en chaos te verspreiden!

Gast
Donald
november 21, 2020 13:34
Antwoord op  Tafka mike

Die Poetin heeft het er maar druk mee. Verkiezingen manipuleren, Wierd Duk influisteren, gaspijplijn aanleggen samen met Merkel en jokvrouwe Ollongren op het verkeerde been zetten. Maar gelukkig vertellen ze in Den Haag en Hilversum allemaal de waarheid.

Gast
Jabloka
november 21, 2020 13:45
Antwoord op  Tafka mike

Ik geloof dat haar man inderdaad onder invloed staat van het Kremlin, maar het gaat me echt te ver om ook Fidan daar onder te scharen. Die heeft daar echt weinig mee te maken kan ik je verzekeren.

Gast
Sjaak echt
november 21, 2020 14:55
Antwoord op  Jabloka

Ben je dronken, Wierd Duck onder invloed van Rusland? Dan wordt Marcel Gelauff door Castro aangestuurd?

Gast
tafka mike
november 21, 2020 16:17
Antwoord op  Sjaak echt

Het zijn allebei spionnen uit het Kremlin dat zie je zo. Ze nemen verregaande rechtse standpunten in maar weigeren zich met rechts te identificeren. Dat komt omdat het vrienden zijn van het communisme met als doel het liberale en seculiere denken een ruk naar rechts te geven. Het is zo doorzichtig. Als je ziet welke trollenlegers de Russen op het internet hebben rondlopen dan zie je dat hun agenda’s gelijk staan. Russen investeren graag in nationalisten hier. Ze haten liberalisme. Ze zouden hun geldstromen is moeten nalopen, dan komt alles boven water.

Gast
LD_
november 22, 2020 07:46
Antwoord op  Tafka mike

Laat me raden, ze worden zeker betaald met babybloed?

Gast
Gast
november 22, 2020 11:10
Antwoord op  LD_

En ze hebben allemaal een chip geinplanteerd met G5,en het Covid-19 virus.

Gast
Kwaaie Pier
november 21, 2020 12:13

Krachtige vrouw Fidan zo zouden er meer van moeten zijn 

Gast
Ongelofelijke Hond
november 21, 2020 12:07

Go Fidan.
Groetjes, Fido.

Gast
Duco van Deugen
november 21, 2020 12:05

Fidan is een topwijf. Vooral zo doorgaan om de schijnheiligheid hier in NL aan de kaak te stellen.
Als een gekleurde Amerikaanse crimineel wordt gedood, dan staat de Dam vol met beroepsdemonstranten. Als echter Frankrijk (weer) getroffen wordt door islamitisch terrorisme, dan blijft het in een bepaalde hoek oorverdovend stil. Het gebeurt nota bene in onze eigen achtertuin…!

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Duco van Deugen
Gast
Lariekoek
november 21, 2020 12:42
Antwoord op  Duco van Deugen

@Duco van Deugen
Als de beroepsdemonstranten het af laten weten, moeten jij en Fidan jullie achterban mobiliseren. Het valt me tegen dat dat (ook) niet gebeurd is.

@Robert
Robert had dat trouwens ook kunnen doen. Massaal de straat opgaan en demonstreren, en niet met woorden steun betuigen! Dat is gewoon slap!

Gast
Duco van Deugen
november 21, 2020 12:50
Antwoord op  Lariekoek

Onzin. Die leraar was een overheidsdienaar. Het moet niet nodig zijn om particulair iets te organiseren. De overheid (desnoods lokale overheid) dient het voortouw te nemen. Vakbonden hadden ook wel iets kunnen doen en bijvoorbeeld een staking van onderwijspersoneel kunnen uitroepen. Al was het maar voor één dag. Misschien dat de linkse kerk dan wakker was geworden…

Gast
John de hol van sbs 6
november 21, 2020 11:50

Wat zal aquarium hier van zeggen en die Amsterdamse tutten bol .je weet wel dat lelijk ding

Gast
Sapperdeflap zeg!
november 21, 2020 12:17

Je bedoelt natuurlijk Annalellebel Nanninga, dat racistische stuk verdriet van FvD…nou die is het uiteraard met Fidan eens.

Gast
robert
november 21, 2020 11:40

Vond het ook laf dat niet alle Nederlandse leraren de spotprent ophingen waardoor de Rotterdamse onderwijzer moest onderduiken. We zijn wel erg slecht in het verdedigen van onze vrijheden. Dat is een aanmoediging voor fundamentalisten; onderdrukking en geweld werkt blijkbaar. Evengoed heb ik een probleem met gematigde islamieten die hun radicale broeders niet terecht wijze. In plaats daarvan krijgen we een petitie die zij niet en masse afwijzen. Fidan heeft dus veel meer steun nodig. Die van mij heeft ze!

Gast
Geneuzel
november 21, 2020 11:56
Antwoord op  robert

Wanneer spreek jij je uit tegen grove belediging en Godslastering van 1.5 mjd mensen? Of is dat jouw definitie van ‘vrijheid van meningsuiting’? Is een beetje net als ped0fielen die ook een verdraaide definitie geven van ‘liefde’

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Geneuzel
Gast
MSC
november 21, 2020 12:01
Antwoord op  Geneuzel

Je bedoelt die ped0fiel als in de profeet van die 1,5 mjd mensen? Ja wanneer gaat dat volk dat inzien ja. Was zeker ook liefde van Mohammed om een 8 jarig meisje te verkrachten…

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door MSC
Gast
Geneuzel
november 21, 2020 12:36
Antwoord op  MSC

Graag je bron ipv praten als een kip zonder kop. Vraag maar aan Joram van Klaveren.Die klonk net zo achterlijk onwetend als jij nu. Na bestudering is ie 180 graden gedraaid. Is meestal als mensen kennis opdoen ipv roeptoeteren.

Gast
Duco van Deugen
november 21, 2020 12:37
Antwoord op  MSC

Aantallen zeggen niets. 80 jaar geleden liepen er ook tientallen miljoenen mensen achter een zeker iemand aan. Die persoon bestond in ieder geval nog, in tegenstelling tot de sprookjesfiguren van tegenwoordig…

Gast
Meindert Kramp
november 21, 2020 14:44
Antwoord op  Geneuzel

Goed dat je het zegt. Ik heb ook nog een lange lijst met andermans trauma’s, waarmee ik me nog solidair moet verklaren. Men wil er toch een beetje goed opstaan bij z’n medelanders, bovendien voordat je het weet staat er iemand bij je aan de voordeur, om te vragen “hoe jij daar in staat”. Dat noemden ze vroeger, vragen naar de bekende weg en dat kun je maar beter voor zijn.

Gast
Sjaak echt
november 21, 2020 14:58
Antwoord op  Geneuzel

Die 1.5 miljard mensen moeten maar tegen een stootje kunnen, anders moet je maar in Iran of Saoedi-Arabië gaan wonen.

Als ik mij net zo kinderachtig als moslims opstel ben ik de hele dag door alles beledigd, wordt volwassen en leer met kritiek omgaan.

Gast
LD_
november 22, 2020 07:53
Antwoord op  Geneuzel

Wie niet bestaat kun je niet lasteren.

Gast
Geneuzel
november 21, 2020 11:59
Antwoord op  robert

Wanneer spreek jij je uit tegen grove belediging en g0dslastering van 1.5 mjd mensen? Of is dat jouw definitie van ‘vrijheid van meningsuiting’? Is een beetje net als p3do filen die ook een verdraaide definitie geven van ‘liefde’

Gast
jaja
november 21, 2020 15:05
Antwoord op  robert

Heb jij die poster al voor je raam gehangen?

Gast
Geneuzel
november 21, 2020 11:39

Ik word hier zo schijtziek van. Zodra iemand met een kleurtje wat doet en iemand roept Allah is groot direct een religie zwart maken. De achterlijkheid ten top. Dat kan iedere idioot zeggen. Laten we dan voortaan ook elke daad van een blank persoon Christelijk terrorisme noemen. Die 2 vrouwen die dezelfde dag werden neergestoken onder de Eiffeltoren….daar hoor ik de aandachtsbimbo Fidan niet over.
En die Fransen hebben wel lef gezien hun verleden in kolonies. Ze hadden tot dit jaar 200 schedels van afgeslachte Algerijnen in een museum liggen om trots hun genocide -en terreurverleden te tonen.

Wat een beschaving ook dat secularisme, man man.

Laatst bewerkt 5 dagen geleden door Geneuzel
Gast
Meindert Kramp
november 21, 2020 14:52
Antwoord op  Geneuzel

Eens. Je hoeft de islam niet zwarter te maken dan die al is. Dat secularisme een beschaving is, dat is geneuzel. Scheiding der machten is ook geen beschaving.

Gast
Kuiken
november 21, 2020 21:45
Antwoord op  Geneuzel

Kijk iemand die naar de oorsprong kijkt. Top.

Gast
Dorine
november 21, 2020 11:38

Fidan je bent een held!!!!! Daar zijn er maar weinig van!!

Gast
Meindert Kramp
november 21, 2020 15:01
Antwoord op  Dorine

Fidan is een vrouwtjesheld. Dat heette vroeger heldin. Je hebt van die ouderwetse witte mannen uit het volk, die het nog steeds over de vrouwtjes hebben. Dat kan echt niet meer hoor (geh geh).
In natuurfilms hadden ze het ook altijd over de wijfjes of de vrouwtjes.
Dat kan ook echt niet meer.
Daar hebben ze bij de NPO wat op gevonden:
DAMESHERTEN. Geen damherten, nee damesherten.
De damesherten worden met een verdovingsgeweer neergeschoten en dan gesteriliseerd.
Foei toch NOS. Zo gaat men toch niet met dames om? LOL

Gast
Pettie Fart
november 21, 2020 11:26

Wat Jinek jaren tracht te bereiken lukt het Fidan met de vinger in de neus. Hulde! Eindelijk eens geen deugende meeloopster!

Gast
Ikkuh
november 21, 2020 11:30
Antwoord op  Pettie Fart

Huh, wat probeert Jinek te bereiken dan? Zij wil alleen maar in de kont blijven van die Amerikaanse democraten.

Gast
Kwaaie Pier
november 21, 2020 12:15
Antwoord op  Ikkuh

Jinek is een schijnheil

Gast
jaja
november 21, 2020 15:11
Antwoord op  Ikkuh

Jij dan bij die leugenaar Trump!!!!

Gast
JohanV
november 21, 2020 11:25

Goed gedaan Fidan, je bent heel moedig, hou vol en laat je niet intimideren door alle idioten die de vrijheid misbruiken door agressie en bedreigingen.

Gast
Koen
november 21, 2020 11:25

Ze kreeg niet alleen te maken met de giftige tentakels van het islamisme na haar uitspraken maar ook van haar woke politiek correcte blanke medemens die haar verraadde en afviel, dat is net zo gevaarlijk en fout.

Gast
Kwaaie Pier
november 21, 2020 12:15
Antwoord op  Koen

lmee eens zoals   laffe Beau  die iedereen naar de bek praat

Gast
Donald
november 21, 2020 11:24

Topvrouw! Een wijf met ballen tussen een bende slappe natte vaatdoeken, halfzachte eitjes en laffe weekdieren. Lezen jullie even mee, Jesse K., Rutger G-W, Lodewijk A. en Mark R.? Daar steken jullie sukkels misschien nog iets van op.

Gast
jaja
november 21, 2020 15:12
Antwoord op  Donald

En jij zelf !!!!

Gast
John
november 21, 2020 15:14
Antwoord op  jaja

Hij schreeuwt vanaf zijn zolderkamer niet moeilijk om commentaar
te hebben Donald

Gast
Jonnie
november 21, 2020 11:15

Wat een mooi mens, van binnen en buiten! Je moet wel heel moedig zijn om op te staan voor de vrijheid en je uit te spreken tegen islamisme en andere idioten.

Gast
vervanger van de molshoop
november 21, 2020 11:14

nederland slaapt wij maken ons meer druk om de zwarte pieten .en onze voor ouders zoals onze Zeehelden.top Fidanekiz

Gast
JanH
november 21, 2020 11:11

Fijn voor Fidan en de Fransen. Ze sloeg de spijker op z’n kop.

Gast
Sport 7 kijker
november 21, 2020 11:04

Ik pak de popcorn alvast voor de commentaren die op dit artikel zullen komen

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen