Duncan Laurence onthult waarom hij plots wegrende bij Songfestival

Duncan Laurence besloot in mei op het aller-, allerlaatste moment niet live op te treden tijdens het alternatieve Eurovisie Songfestival. Wat ging er mis? De zanger geeft vandaag duidelijkheid in Het Parool.

Duncan Laurence Foto: AvroTros

Pas twee maanden na het alternatieve Eurovisie Songfestival – er kon vanwege corona immers geen reguliere editie gehouden worden – werd duidelijk dat het optreden van Duncan Laurence dat daarin te zien was, níet live was. Dat was absoluut niet de bedoeling en bovendien hoogst ongebruikelijk voor het Songfestival.

Duncan ontkent paniekaanval

Volgens De Telegraaf kreeg hij vanwege faalangst een paniekaanval, maar dat ontkent Duncan Laurence nu in Het Parool. “Vlak voor het optreden kreeg ik minder goed nieuws. Wat dat was, houd ik voor mezelf, maar ik was heel blij dat de mogelijkheid er was een eerdere opname te gebruiken”, aldus de zanger.

Aangezien Duncan zelf geen duidelijkheid gaf, verschenen er uiteenlopende verhalen in de media. “Ja, toen verschenen er online dus berichten dat ik overspannen zou zijn. Je wilt dan het liefst zeggen: ‘Hallo, dat is helemaal niet zo.’ Maar dat had ik dus niet meer helemaal in de hand.”

‘Niemand merkte het’

Zelf vindt Duncan het niet zo’n ramp dat hij zijn live-optreden op het allerlaatste moment annuleerde. “Gelukkig ging die laatste repetitie hartstikke goed. Volgens mij heeft niemand het toen gemerkt.”

Het is de bedoeling dat hij volgend jaar, als het Eurovisie Songfestival Rotterdam in de herkansing gaat, alsnog optreedt. “Ik verheug me op volgend jaar, op Rotterdam, op het gevoel van thuiskomen op het festival. Ik hoop dat ik in Ahoy behalve Arcade ook iets nieuws kan laten horen”, besluit hij in Het Parool.

29 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
snoezigkleinhertje
november 14, 2020 09:58

Die duffe homo kan gewoon niks behalve dan met die Margriet van der Linden zo’n kalifaatwijf klaar slobberen.

Gast
Mike
november 14, 2020 13:39
Antwoord op  snoezigkleinhertje

Wat een waardeloze reactie.

Gast
Eric Cartman
november 14, 2020 21:12
Antwoord op  Mike

Zure kut.Mike.
Waar was je toen Duncan dit terroristen wijf geen strobreed in de weg legde?

Ontkennen is het begin van verval.

Lekker begin om mensen te onthoofden in Syrië en daarna bij Margriet komen vertellen dat je het niet allemaal zo bedoeld had.

Hahaha. Zo wordt terrorisme salonfähig gemaakt.

In wat voor wereld wil je zelf leven dan?

Gast
Hennie035
november 13, 2020 15:41

Trieste reacties weer, zoals zo vaak hier.

Gast
Edward Oleijck.
november 14, 2020 21:14
Antwoord op  Hennie035

Echt heel erg dit.
Ik vind dat iedereen zich moet uitspreken tegen terrorisme.

Fijn dat jij dat ook vind.
Die Duncan heeft de kans gemist.

Gast
Bob
november 14, 2020 22:08
Antwoord op  Hennie035

Diep diep triest.
Duncan moet zich echt heel erg diep gaan schamen.

Gelukkig zijn er nog mensen die zich hiertegen uitspreken.
Maar gezien de reacties hier zijn wij de enigen.
Laat de PVV en de FvD zich maar sterk maken voor een oorlog tegen het kwaad.
De tijd zal het leren.

Gast
Josefien
november 13, 2020 12:44

Ik dacht die moet nodig plassen.

Gast
Pjotr
november 13, 2020 11:41

Ojee onze one day fly. Heeft die ondertussen al meer dan twee nummers geschreven ?

Gast
Mark 2
november 13, 2020 12:02
Antwoord op  Pjotr

Als je een beetje leeft had je geweten dat er een heel album is, redelijk hoog in de album top zoveel. Maakt mij geen moer uit, heb niets met hem, maar als je per we een klote opmerking wil maken.. zeg dan iets dat daadwerkelijk waar is

Gast
Kreeft
november 14, 2020 10:19
Antwoord op  Mark 2

Doe ff niet zo zuur ouwe azijnzeiker.

Gast
De observator.
november 13, 2020 11:27

Page Plus.

Dat is écht lekker toiletpapier.
Lekker zacht, net zo zacht als kleine donzige kuikentjes.

Gast
Vincent Verheijen
november 13, 2020 11:00

Het verklaart waarom hij zo’n raar loopje heeft.

Het lijkt me geen pretje om bij elke stap die je zet, om bij elke niesbui of als je even moet lachen te merken dat er steeds een lepeltje bruine jus in je onderbroek sijpelt.

Zullen we stoppen er grappen over te maken?
Incontinentie is een groot probleem onder dit soort mensen.

Gast
Mark
november 13, 2020 17:28
Antwoord op  Vincent Verheijen

Wat ben jij kut zeg

Gast
Hannah
november 13, 2020 20:21
Antwoord op  Mark

Let jij een beetje op je taalgebruik Mark.
Er lezen veel kinderen mee hier op deze site.

Gast
Mikkie
november 13, 2020 21:59
Antwoord op  Vincent Verheijen

Beats me.
Die schijt dus z’n hele broek vol als ie de slappe lach krijgt.
Hoe moet dat dan als hij een witte broek draagt die dag?
Dat wil je gewoon niet weten!
Dat is ook erg zeg.
Wat erg voor hem!
Arme Duncan.

Laatst bewerkt 21 dagen geleden door Mikkie
Gast
Toedeloe
november 13, 2020 10:54

Mafklapper die gast

Gast
Remi
november 13, 2020 10:33

Gevalletje chronische spuitpoep … uit beide broekspijpen.

Gast
Mieke
november 13, 2020 10:35
Antwoord op  Remi

Trekt een bruin spoor tot aan het herentoilet.

Iemand Duncan gezien?
Follow the trail…..

Gast
Dolores
november 13, 2020 10:29

Vliegende race kak.
Dat hebben we allemaal wel eens.

Gast
Tobias
november 13, 2020 10:25

Hij gaf onduidelijke duidelijkheid in het Parool. Heel mysterieus allemaal.

Gast
Valerie
november 13, 2020 09:48

Begrijp ik het nou goed?
Hij voelde aandrang en moest enorm hard bouten maar was niet in staat het op te houden omdat die kringspier was verrekt?

Gast
Patty Poep
november 13, 2020 10:01
Antwoord op  Valerie

Dat is waar ik ook zo bang voor ben.
Hard bouten is altijd fijn.
Alleen niet als je op het podium staat.

Gast
Hall
november 13, 2020 09:48

Ik wacht nog op de onthulling!? Click bait.

Gast
Koen
november 13, 2020 10:50
Antwoord op  Hall

gevalletje imago schade beperken, zeg dan niks en ga door Duncan.

Gast
Caat
november 13, 2020 09:47

Ik ben bang dat Duncan verleden tijd is. Hij won in 2019 het songfestival en heeft nu zijn eerste album uit. Heeft niets met corona te maken maar met het simpele feit dat hij een one hit wonder is gebleken. Ik hoop dat ik ongelijk krijg.

Gast
Piepmuis
november 13, 2020 09:47

Drama Queen. Was niks is niks word niks.

Gast
Alphons von Huffnakelen
november 13, 2020 09:25

Het is dan ook geen sinecure, zo in ene te horen dat je kringspier is gescheurd.
Jij had natuurlijk al een vermoeden, maar als je dat dan officieel via de telefoon hoort dan komt dat natuurlijk extra hard binnen.

Gast
Trui
november 13, 2020 09:37

Je bent goed op de hoogte van Hufnakelen. Kijk dan ook uit met die grote leutervan je!

Gast
Gerlof
november 13, 2020 10:33

Er zijn mensen die dit zeer vermakelijk vinden maar voor het gros van de jongeheren is deze aandoening zeer pijnlijk en een grote inbreuk om te gaan en te staan waar ze willen als er geen toilet in de buurt is.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen