Duncan Laurence cancelt ook Beau-optreden: wéér paniekaanval

Duncan Laurence is niet bepaald een artiest waar je als tv-maker op kunt rekenen. Hij heeft gisteren wéér last minute een muzikaal optreden afgezegd, ditmaal bij Beau.

Duncan Laurence Beeld: Beau

De Arcade-zanger zou in mei live optreden tijdens het alternatieve Eurovisie Songfestival, maar rende vlak voor de opnames weg vanwege een paniekaanval. In allerijl moest daarom de generale repetitie worden ingestart. Gisteren zou hij een optreden geven in Beau, maar ook dat zegde hij af. Dit keer had hij niet één, maar twee paniekaanvallen.

Duncan Laurence kon het wél aan om aan tafel te zitten en daar legde hij uit waarom hij niet kon optreden. De zanger vindt het heel erg zwaar dat hij vanwege de coronalockdown niet meer kan reizen en heeft daarom de hele tijd allemaal paniekaanvallen. In zijn omgeving heeft eigenlijk iedereen dat, vertelde de ietwat hysterische zanger.

Duncan in paniek door corona

Eerst even terug naar mei: wat gebeurde er nou precies bij het alternatieve Songfestival? “In het moment gebeurde er sowieso ontzettend veel. Zeker ook met de hele coronaquarantaine: het leven is voor iedereen denk ik op zijn kop gezet. Bij mij uit dat zich af en toe zoals daar in het moment met een paniekaanval.”

Het komt soms uit het niets, zegt Duncan. “Het zijn geen zenuwen. Dat is ook heel gek, om dat tegen elkaar te moeten balanceren. Ik ben niet zenuwachtig, maar soms kan ik dan uit het niets een paniekaanval krijgen. Ik denk ook omdat er gewoon zo veel veranderd is en dan staat het ineens stil. Dan moet je daar op een andere manier mee omgaan.”

Tijdens het gesprek herhaalde Duncan een aantal keer dat iedereen in zijn omgeving psychisch knettergek wordt. “Ik hoor het om me heen heel vaak, dus ik vind juist dat het besproken moet worden”, zegt het muzikaal talent. Het klinkt allemaal een beetje One Flew Over the Cuckoo’s Nest.

Niet één, maar twee paniekaanvallen

Gastheer Beau van Erven Dorens vervolgens: “Laat ik het dan meteen zeggen: wij wilden heel graag dat je hier vanavond zou optreden, want we willen je natuurlijk horen, dus dat is jammer. Maar dat was ook weer een paniekaanval die je daarvoor kreeg?”

Duncan daarop: “Ja, vandaag had ik er twee, dus ik ben blij dat ik gewoon lekker hier zit en dat is super relaxed.”

Twee paniekaanvallen in één dag tijd dus. “Wat triggert dat dan?”, vroeg bij Beau.

Duncan wil meer begrip voor paniekaanvallen

Duncan: “Dat weet ik dus niet en dat wil ik heel hard gaan onderzoeken, maar ik merk het bij heel veel jongeren om me heen. Ook mensen die jonger zijn dan mij. Daarom zit ik hier en zeg ik dit.”

De zanger wil meer begrip voor paniekaanvallen. “Als het zo is en je voelt zoiets: praat er alsjeblieft over. Ik heb gelukkig heel veel fijne mensen om me heen en jullie vandaag gehad waarvan ik vandaag feedback kreeg van: hé, weet je, helemaal oké, kom gewoon, we gaan kletsen en als dat lukt, dan doen we dat.”

Duncan voorkomt derde paniekaanval

Al met al is Duncan blij dat hij niet hoefde op te treden bij Beau. “Ik vond het vandaag fijn om hier het interview te doen, maar om dan met alle emotie – na vandaag een rotdag te hebben gehad, dat zeg ik eerlijk – op te treden… Ik was bang dat er dan een derde aan zat te komen.”

Een fragment uit Beau (RTL XL-site):

90 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Blanke man
november 19, 2020 10:19

Hij heeft alles om wereldberoemd te worden
Verwijfd, nichterig, janker, ogen vol paniek, schreeuwen als speenvarken,
overtuigd van ???????? kortom de huidige norm van nietskunnende BNers,
binnenkort, voor de bühne babytje adopteren, poepluiers verwisselen samen
met z’n dito vriendje, kirrend de pers te woord staan met zoveel pril geluk,,,
en Paul de Leeuw ziet dat het goed is,,,, wij zien alleen een kleffe zooi!

Gast
Joke
november 19, 2020 14:56
Antwoord op  Blanke man

Beetje last van homofobie,
In een woord walgelijk,
Vooral lekker anoniem van achter je computer,
Wat een held,🤮🤮🤠

Gast
Sowieso
november 18, 2020 19:30

Ik begrijp het. Thuisisolatie heeft nadelen.
Zet hem op Duncan, komt goed!

Gast
snoezigkleinhertje
november 18, 2020 15:12

Die Duncan is gewoon een over het paard getilde niksnut en als er dan iets van je verwacht word en je kan het niet dan geeft dat problemen.
Zag deze niksnut eens bij die van der Linden (M) samen met dat gruwelijke kalifaatwijf maar toen had deze deuger nergens last van en kon deze flapdrol lekker veilig de zogenaamde homo spelen.

Gast
Bens
november 18, 2020 14:34

Een zwaar overschat niemendalletje.

Gast
anoniem
november 17, 2020 20:21

Alle begrip voor podiumvrees, ik ga daar met mijn pctje ook niet zitten.. :-)

Maar ik vermoed dat een goede training kan helpen..

Gast
Sjoerd van Stavoren
november 17, 2020 20:18

Kansloze sukkel.
#riooljournalistiek-my-ass.
Er is niemand die dit wilde weten, meneertje koekepeertje kwam zelf met z’n huilie-huilie verhaaltje hoor!
Nog ff wat
Beau en zn baas hadden gewoon keiharde knaken betaald voor een optreden.
Inene zitten ze met een jankende twintiger aan tafel … normaal gesproken zou die platgespoten in een ambulance naar een rusthuis gebracht worden.

Maar deze gaan we tegen het licht houden en door alle tv en radio stations interviewen.
Net zolang tot er geen normale tieners meer zijn, alleen maar homootjes met issues en meisjes met paniekaanvallen.

Zo krijg je dus aandachtstrekkertjes.
En zo krijg je de wachtruimtes bij de psychiatrische klinieken weer vol.

Verdienmodellerkennung.
Is gewoon een woord voor.
Sukkels.
#riooljournalistiek.

Gast
Joke
november 17, 2020 21:25
Antwoord op  Sjoerd van Stavoren

Zo jij durft flinke vent.
Je kent die jongen niet eens .
Ben trots op je.

Gast
Dokter Bob
november 17, 2020 22:52
Antwoord op  Sjoerd van Stavoren

Meesterlijke analyse.
Ind er daad is zo’n halfwas zangertjes niet echt een goed voorbeeld voor jongeren en jongvolwassenen in het land.
Zodra ze denken dat psychische labiliteit de norm is krijgen we echt grotere problemen van een heel ander formaat

Gast
Salman Burgundi
november 18, 2020 00:55
Antwoord op  Sjoerd van Stavoren

Verdienmodellerkennung??

Zit je dat nou uit je dikke duim te zuigen of bestaat dat echt?
Klinkt wel plausibel overigens.
Er zijn wel erg veel gestoorde kinderen die een beroep doen op de gezondheidszorg.
Ik vraag me af of al die psychologen en begeleiders hun riante salaris uit het basispakket van de ziektekostenverzekering betaald krijgen.

Gast
Joke
november 17, 2020 20:13

Lekker makkelijk om annoniem,vanachter jullie pc iemand zo door het slijk te halen.
Ik heb respect voor duncan.
Zo een warme en hardwerkende artiest.
Open voor iedereen.
Deze bagger verdiend hij echt niet..

Gast
Stanley
november 17, 2020 20:28
Antwoord op  Joke

He Joke.
Wat dacht je ervan?
Mondkapjes af en ff lekker 😘 dingen doen?

Gast
Joke
november 17, 2020 21:27
Antwoord op  Stanley

Ben ik helemaal voor in stanley

Gast
Ingrid
november 17, 2020 17:39

#riooljournalistiek. Ik vind het misselijkmakend en niet getuigen van respect om een jonge, talentvolle, hardwerkende artiest zo naar beneden te halen met deze vorm van “journalistiek”. De mensen die zo haatdragend reageren op dit artikel zijn geen haar beter. Die zou ik willen adviseren om eens goed in de spiegel te kijken of jullie zo perfect zijn. Als je niks goeds te zeggen hebt, hou dan je mond in plaats van iemand door het slijk heen te halen. Ik heb enorm veel respect voor Duncan dat hij hier zo open over is en het bespreekbaar maakt. Hij is ook maar een mens, net als ieder ander.Voor velen is hij een voorbeeld, juist hierom. Er zijn heel veel mensen die met paniekaanvallen te kampen hebben. Dat is heel erg en kan iedereen overkomen. Heeft niets met artiest zijn te maken. Ik hoop dat hij hulp krijgt en hij een manier kan vinden om met zijn angsten om te gaan en dat we nog heel veel mooie muziek van hem gaan horen. Vind het een enorme opsteker voor hem dat zijn album binnen drie dagen al platina heeft bereikt. Een enorme prestatie en het bewijs dat hij tot de top van de Nederlandse muziek behoort en geen eendagsvlieg is zoals sommigen beweren.

Gast
Jantje
november 17, 2020 17:58
Antwoord op  Ingrid

Hoezo? Hij verteld het toch zelf op TV. Waarom loop je er dan mee te koop. Houd dit voor je zelf familie en vrienden. Schiet je niks mee op als artiest en slecht voor je imago. Waar is het management?

Gast
Nick
november 17, 2020 19:08
Antwoord op  Jantje

Alsof er ook maar iets is om zich voor te schamen. Dit getuigd van ballen om het bespreekbaar te maken en zo wellicht anderen ook te steunen.

Laatst bewerkt 17 dagen geleden door Nick
Gast
Joke
november 17, 2020 20:19
Antwoord op  Nick

He he nick eindelijk iemand die het ook voor hem opneemt,
Dit is zo walgelijk deze reacties zijn om te kotsen,.
Echte mensen met ballen hier🤮🤮🤮

Gast
Willem
november 18, 2020 00:57
Antwoord op  Nick

Ballen.
😂😂😂
Hij zei ballen.

Gast
Marleen
november 17, 2020 21:10
Antwoord op  Ingrid

Helemaal met je eens. Hij is een kanjer en zeer goed zanger. Knap dat hij dit deelt. Petje af.

Gast
Willem
november 18, 2020 00:58
Antwoord op  Marleen

Maakt niet uit Marleen.
Hij speelt voor het andere team.
Of ben jij in staat hem te genezen?

Gast
Dokter Bob
november 17, 2020 22:54
Antwoord op  Ingrid

One Day Fly

Gast
Leine
november 17, 2020 16:26

De hashtag #riooljournalistiek ontbreekt bij dit artikel. Walgelijke stijl Mdiacourant: zó formuleren dat je het maximum aan haatreacties binnenkrijgt. Van mij (en heel veel anderen) niets dan respect voor Duncan. Een geweldige zanger en songwriter en een ongelooflijk inspirerend mens.

Gast
Jorik
november 17, 2020 16:57
Antwoord op  Leine

Inspirerend voor gestoorde jonge meisjes die ook net als hij kampen met psychische problemen, anorexia en faalangst.

Gast
Leine
november 17, 2020 19:49
Antwoord op  Jorik

Jij leest duidelijk te veel mediacourant jongeman ;)

Gast
Tonny p
november 17, 2020 15:54

Pleur op met je Duncan met dat flutlied…die miet kan toch niet zingen

Gast
Jorik
november 17, 2020 16:58
Antwoord op  Tonny p

Genoeg over Duncan.
Ik ben het nu helemaal zat!

Gast
Guttegut
november 17, 2020 15:18

Kan het ook zo zijn dat het weer een ongelooflijk kut nummer is??

Gast
Jantje.
november 17, 2020 16:59
Antwoord op  Guttegut

Kans is vrij groot.
Beetje janken over het leven of over de liefde.
Deuntje uit de computer deronder.
Weer een hitje waar die niks mee durft.
Grote blij. Gefeliciteerd met weer niks.

Laatst bewerkt 17 dagen geleden door Jantje.
Gast
Ikke
november 17, 2020 14:26

Zo wordt het niks met deze jongen. Na het songfestival nog weinig van hem gehoord. Dan wordt je ook weer snel vergeten. Misschien is een therapie sessie iets om op te knappen?!

Gast
Babs74
november 17, 2020 13:31

Dit blijft aan hem kleven. jammer.

Zijn album is ontzettend goed! Wat een mooie nummers staan er op!

Gast
Jantje.
november 17, 2020 17:01
Antwoord op  Babs74

Hoi Babs.
Zin om eens af te spreken?
Wijntje, beetje zoenen en een pizza puntje verorberen. Of hou je meer van vlees?
Liefs.
J.

Gast
Hermann Boring
november 17, 2020 12:45

Duncan is een net-niet artiest. Zeker het talent, maar niet het doorzettingsvermogen. Je ziet het ook bij talentvolle jonge voetballers. Ik zie hem in de toekomst wel iets doen op een braderie of dorpsfeest, maar daar gaat het bij blijven.

Gast
Hellen
november 17, 2020 12:49
Antwoord op  Hermann Boring

Zou kunnen.
Tenzij die afhaakt.

Gast
Mono
november 17, 2020 12:38

Heel merkwaardig dat hij eerder deze week zij dat het niet om een paniekaanval ging. Tot zover zijn geloofwaardigheid.

Gast
Regina
november 17, 2020 12:30

En dan zeggen ze dat deze Duncan Laurence Talent heeft. Ik zie alleen maar slappe hap.
Wat voor talent moet dat zijn dan?
Hij kan zingen ja, behoorlijk zuiver ook nog.
Maar dat kan jij ook leren. Dat kan iedereen leren.

Talent om artiest te worden is wel iets anders dan zuiver een liedje zingen in de microfoon.
Artiest zijn gaat over interactie met je publiek, bestand zijn tegen lang reizen, overnachten in een hotelletje of diep in de nacht thuiskomen.
Artiest zijn is ruggengraat tonen, een lach en een traan delen met je fanbase, artistiek uitgedaagd worden én lekker op stap gaan met je management.

Duncan heeft helemaal geen talent.
Het is een dertien uit een dozijn knulletje met issues. Een mannetje dat respect bij veertienjarige meisjes verkrijgt door net te doen of hij óók ongesteld is.
En momenteel zijn die issues nota bene nog groter dan Duncan of het Songfestival.

Godmiljaar, voor je het weet komt er een hele sloot psychiatrische patiënten op gang die allemaal het podium beklimmen.
Dat is dan wel koren op de molen van Margriet en een aantal boulevard-rubrieken maar de gewone tv-kijkende gezinnetjes hebben er geen ene moer aan.

Gast
Coca Cola
november 17, 2020 16:48
Antwoord op  Regina

Nou ik hoop dat jou kinderen geen enkel gebrek zullen hebben, want als een moeder zo tegen dingen aankijkt als jij, mag ik hopen dat haar perfect zijn.

Gast
Regina ter Waal
november 17, 2020 17:11
Antwoord op  Coca Cola

En jij nog even naar school terug, dan kan je een doosje w-tjes halen voor je bezittelijke voornaamwoorden, en meteen maar eventjes een module begrijpend schrijven eraan vastknopen.
Reageren is één ding.
Begrijpelijke taal neerbatsen is twéé.
Maar het moet vooral l e u k zijn voor de mensen om te lezen. Dat is drie.
En jouw lukt in dit stadium van je ontwikkeling nog helemaal geen van drie.

Dus, huphuphup, aan de bak, en voortaan twee keer denken voordat je wat schrijft.

Succes ermee.

Gast
Ron
november 17, 2020 22:11
Antwoord op  Regina ter Waal

Het is “jou lukt” en niet “jouw lukt”, Regina.

Gast
Erik Mouthaan
november 17, 2020 12:25

Ik kan hem wel van die paniekaanvallen afhelpen!
Mmmmm, stuur hem maar naar New York!

Gast
Piepmuis
november 17, 2020 12:03

Als ik met Ilse Hyper de lange moest werken zou ik ook paniekaanvallen krijgen. Rustig uit de schijnwerpers blijven Duncan, is voor iedereen leuker. Lekker thuis neuzelen.

Gast
Kees
november 17, 2020 11:49

Kansloos deze man. Gaat gelukkig geen carrière maken..

Gast
StefanV
november 17, 2020 11:48

Het lijkt me een bijzonder vervelend probleem om mee te kampen, zeker als je artiest bent en financieel voor een groot deel afhankelijk van optredens. Het is goed dat Duncan Laurence er open en eerlijk over is. Goed als het onderwerp uit de taboesfeer wordt gehaald.

De man heeft – zo op het eerste gehoor – een puik debuutalbum afgeleverd, dat meteen al succesvol is. Hij heeft een ongekende prestatie geleverd door het Songfestival te winnen. Alleen daarom al verdient hij krediet. Er is geen enkele reden om hem neer te sabelen, ook niet als het niet je muzikale smaak is.

Hopelijk weet Duncan de juiste hulp te vinden om zijn aanvallen beter onder controle te krijgen!

Gast
Frank
november 17, 2020 11:57
Antwoord op  StefanV

Het zal me boeien.
Hij is jong genoeg om nog een vak te leren.
Als die gast podiumangst heeft dan is dat pech.

Maar om zo een ventje met zijden handschoentjes aan te gaan pakken is al helemaal niet goed voor z’n psychische weerstand. Wat leert ie daar nou van?

Gast
Joke
november 17, 2020 12:07
Antwoord op  StefanV

Eindelijk iets positief over duncan,
Wat een bagger krant is dit.

Gast
sjaak Trekhaak
november 17, 2020 11:38

liegeikel

Gast
Jan de 💩
november 17, 2020 10:55

Laten we nou eens afspreken dat artiesten en politici en iedereen hun psychiese problemen buiten de media om oplossen . Bedankt !

Gast
StefanV
november 17, 2020 11:45
Antwoord op  Jan de 💩

Nee, laten we afspreken dat artiesten gewoon open en eerlijk over hun problemen praten als dat van invloed is op hun functioneren. Er is helemaal niets mis mee als onderwerpen uit de taboesfeer worden gehaald.

Gast
Frank
november 17, 2020 11:54
Antwoord op  StefanV

Nee.
Laten we afspreken dat we afwijkingen en voorkeuren binnenskamers houden, ingekapseld in de privésfeer, en dat we naar buiten toe een ferme entertainer zijn.
Dat lijkt me veel leuker.
Stukken leuker dan bij elke artiest een hele serie psychosomatische klachten te horen krijgen.
En het is ook leuker voor de kinderen.
Anders gaan die nog denken dat een psychische afwijking de norm is.

Gast
Rooie Rinus
november 17, 2020 10:50

Hou dat vast Duncan! De kans is namelijk groot dat je velen hiermee een plezier doet.

Gast
Frans.D
november 17, 2020 10:49

Ik raak altijd in paniek als ik moet plassen maar er is geen toilet in de buurt. Dat ik dan gedwongen wordt om te wildplassen Zeker nu alle horeca gesloten is.

Gast
Frank
november 17, 2020 12:00
Antwoord op  Frans.D

Ik ga vaak hyperventileren als ik grote borsten zie. Een koude hand om mijn klamme zak van de dame in kwestie brengt me vaak wel weer bij m’n positieven.

Gelukkig leef ik in een gesloten inrichting.
Ik kan het Duncan ook aanbevelen.

Gast
Ronald
november 17, 2020 10:40

Met alle respect. Het klinkt heel hysterisch. Hij moet zich echt daarvoor laten behandelen, het gaat niet vanzelf over.

Gast
Buurvrouw
november 17, 2020 17:21
Antwoord op  Ronald

Hij wordt waarschijnlijk geteisterd door herinneringen, beelden of gedachten die zich telkens weer opdringen en ’s nachts heeft hij steeds angstige dromen over de traumatische gebeurtenissen die hem overkwamen. Hij reageert daarom steeds alsof de traumatische gebeurtenis telkens weer opnieuw plaatsvindt. Hij voelt zich erg angstig en onzeker als hij wordt geconfronteerd met iets wat met deze gebeurtenis in verband staat. Zijn reacties zijn zowel psychisch als lichamelijk van aard, vandaar de snellere hartslag en ademhaling, en het trillen en zweten.
Dit gaat waarschijnlijk niet snel meer over.

Gast
Jantje
november 17, 2020 10:35

Ik begrijp dat er enorm veel op hem af komt maar daar heb je toch begeleiding en management voor lijkt me? Verder niet te veel over lullen. Openheid is soms niet goed. Het blijft nu maar terug komen en omdat iedereen het weet wordt de druk nog groter en gaan mensen er voor het optreden naar vragen “Gaat het wel goed?”

En al die talkshow hosts maar zeggen “Goed dat je er zo open over bent” ja goed voor hun kijkcijfers.

Gast
Frank
november 17, 2020 12:02
Antwoord op  Jantje

Dat bedoel ik dus.
De geest is uit de fles, hier gaat hij de rest van zijn carrière mee geconfronteerd worden.
En het had niet gehoeven.

Gast
Coca Cola
november 17, 2020 10:35

Een paniekaanval kan je zelf erg weinig tegen doen. Vaak is het erfelijk of opgelopen door een jeugdtrauma. Ze zijn niet te voorspellen. Het heeft dus niets met onzekerheid te maken. Misschien is het handig als jullie voortaan eerst even opzoekt waar het over gaat voordat je iemand gaat veroordelen. Beetje kortzichtig.

Gast
pepe
november 17, 2020 10:42
Antwoord op  Coca Cola

probleem is een beetje dat Duncan zelf zegt paniekaanval heeft iedereen net zoals iedereen een beetje depressief is

maar dat kan dus niet heb je last van paniekaanvallen dan heb je hulp nodig en ga je niet op tv zitten nieuw album of niet

Gast
Tycho Graagnat
november 17, 2020 10:52
Antwoord op  Coca Cola

Lees mijn bijdrage hier.
Het is dus een jeugdtrauma. Cumulatieve ellende, zie het resultaat.

Gast
StefanV
november 17, 2020 11:50
Antwoord op  Coca Cola

Zou het niet kunnen dat het bij hem in sterke mate samenhangt? Hij is vroeger veel gepest. Daar word je niet bepaald zelfverzekerder van. Het jeugdtrauma – gepest worden – werkt de onzekerheid in de hand.

Gast
Sabine
november 18, 2020 10:25
Antwoord op  Coca Cola

Er is zeker wel wat tegen te doen! Psychotherapie en evt. medicatie. Gaat niet vanzelf weg idd.

Gast
Harry:-D
november 17, 2020 10:34

SPECIALE GAST

*Hé, Dik
***Hé Dik, Hé Dik!… Ik ben speciaal dat hele eind naar
de studio op blote voeten komen lopen zodat niemand
me kon horen. Ik zet hier één stap over de drempel en
wat hoor ik?… Hé, Dik… Schiet mij maar lek! Tinnitus
is er niks bij!… Nou, vertel op! Wat is er nu weer zo
enorm belangrijk? En snel graag want we zitten weer
nokkienokkie. Nou? Ik hoor nog niks…
*We hebben vandaag een speciale gast
***Een speciale gast? Hoe? Wie? Wat? Ik weet van niks!
*Nee, daarom is-ie ook zo speciaal
***Alleen omdat ìk van niks weet?
*Ja. Verder is het niks bijzonders
***Laat me raden: Samantha Steenwijk?
*Nee, die is het niet
***Nog een gokje: Tòch Samantha Steenwijk?
*Nee. Maar je wordt al warmer
***Gerard Joling?
*Nee. Gerard Joling zit op Curaçao
***Gelukkig. Toch nog ’n lichtpuntje aan de horizon
*Het is Duncan Laurence
***Duncan Laurence? Zeg me niks. En waar
moet ik die Duncan Laurence van kennen?…
*Nou, het is bij hem eigenlijk meer waar je
hem níet van kent, Dik
***Heb ìk weer… Een speciale gast die
bekend is om waar je hem níet van kent…
Nou, vertel op, De Groot. Waar moet ik onze
speciale gast van vandaag níet van kennen?
*Nou eh… Níet van het alternatieve Eurovisie
Songfestival, níet van de braderie in Oestgeest,
en níet van benefietavond voor zwarte pieten.
En, en nou komt het… En dan weet ik zeker
dat je zult zeggen: O, de!… Ook níet van zijn
muzikale performance bij Beau, gisterenavond
*O, díe!… Zeg dat dan meteen, De Groot!
Daar ben ik een enorme fan van!
***Ja. Dat komt mooi uit want ìk heb dus
geregeld dat-ie hier wèl komt zingen
*Ho even, De Groot… Hoe bedoel je?
***Nou, Duncan Laurence… Die komt hier
in de studio een optreden geven
*Du… Du… Duncan Laurence!… Duncan
Laurence komt hier zìngen?!…
*Ja. Hij zit al in de kleedkamer
***Duncan Laurence? Die komt hier ècht zingen?
*Ja. Leuk, hè
***Snel! Gooi die deur van de kleedkamer op slot
en smijt de sleutel weg! Barricadeer die deur!
Houd ‘m in die kleedkamer!…
*Dat kan niet, Dik, hij moet zo zingen…
***Snap dat dan, De Groot! Waarom denk je
dat die knul zoveel fans heeft?
*Dat weet ik niet. Hij zat hier vanochtend op
de stoep dus ik heb ‘m maar binnengelaten.
En zo is het balletje gaan rollen…
***Hij heeft zoveel fans omdat-ie nergens zingt!
Dat is zijn unique selling point! Ze boeken hem
alleen als ze even ergens een stilte in willen
bouwen! Een moment van rust! Hij is de vlees-
geworden Zensatie op muziekgebied! Die laat
je toch niet zíngen?! Dan is die hele mystieke
sfeer die rond die knul hangt in één keer naar
de vaantjes!… Denk aan z’n reputatie!…
*In dat geval zal ik… O, ogenblikje, Dik, ik krijg
net een telefoontje… Ja, met De Groot… Ja…
Ja… Ja… Oké… Prima… Heel fijn… Dankuwel…
***Wie was dat nou weer?
*Dat was de werkster… Duncan heeft weer een
paniekaanval gekregen. Hij is in z’n blootje de
straat opgerend en volgens twitter zou hij nou
ergens in de buurt van Artis rennen…
***Maar da… Dat is toch… Dat kàn toch niet!
We moeten hem… Stel je voor dat-ie… De
Groot!…
*Ik ben wel blij voor ‘m, Dik…
***Blíj? Die jongen is net in gillende paniek in z’n
blootje de straat opgerend! Op klaarlichte dag!…
*Ja, maar z’n reputatie is gered…
*Z’n reputatie is… Lama gaan! We zijn
begonnen! Goeiemorrege!…

Gast
Wendy Verduren
november 17, 2020 10:58
Antwoord op  Harry:-D

Meesterlijk.
Unique Selling Point.
🤣😅😂🤣😅😂🤣

Gast
Homij
november 17, 2020 16:19
Antwoord op  Harry:-D

Leuk gedaan 👍

Gast
Wyatt
november 17, 2020 10:03

Pussy.

Gast
Regina
november 17, 2020 12:17
Antwoord op  Wyatt

Het is wel echt een pussy. Heel veel lucht en geen ballen.

Ik denke dat gaat nooit meer goed komen met die jongen.

Gast
Harrie van Dakapellen
november 17, 2020 16:21
Antwoord op  Wyatt

Totaal watje.
Zal nu vast m’n deelneming betuigen.
Hij zal niet gemist worden dit scharminkel

Gast
B.T.
november 17, 2020 10:00

Aardige, getalenteerde jongen. Er zijn zoveel artiesten / schrijvers / creatieve mensen die gevoelig zijn voor angst, onzekerheid en faalangst.

Ik hoop dat hij hulp krijgt en het snel beter met hem gaat! Knap dat hij er zo eerlijk over is.

Gast
Eef
november 17, 2020 10:23
Antwoord op  B.T.

eerlijk? hij wacht tot november om toe te geven dat hij een paniek aanval had in mei!

Laatst bewerkt 17 dagen geleden door Eef
Gast
❎ O N G E S C H I K T
november 17, 2020 10:00

Dat wordt een beetje een problematisch avontuur, die “carrière” van Duncan.
Alse elke zaaleigenaar eerst een poosje z’n handje moet vasthouden voordat meneertje het podium wil beklimmen..

Wat zei die nou? Eerst even rustig kletsen en dan gaat het wel weer. Klinkt als een problematisch heerschap.

Laatst bewerkt 17 dagen geleden door ❎ O N G E S C H I K T
Gast
MolTalk
november 17, 2020 09:56

Woooooohohohoo, wohohohooooohoo

Gast
De Ongelovige
november 17, 2020 09:50

Is Nick E. een drinker?

Wat, hij zuipt!

Gast
Zalmneusje
november 17, 2020 09:47

Het is jammer. Duncan heeft echt wel talent, maar om echt een succesvolle artiest te worden, heb je een dikke huid en relativeringsvermogen nodig. Hij neemt zichzelf te serieus en legt de lat veel te hoog. Hij zal nooit aan zijn eigen eisen kunnen voldoen en zal zo eindigen met nog wel ergere kwalen dan alleen paniekaanvallen. Duncan doet er beter aan, achter de schermen te gaan schrijven voor anderen.

Gast
Wordt snel verwijderd..
november 17, 2020 09:46

Een live optreden van Duncan is ook geen pretje om naar te luisteren!

Gast
Coca Cola
november 17, 2020 10:36

Ja, daarom stemden miljoenen mensen op hem bij zijn live-optreden, zucht

Gast
Harrie van Dakapellen
november 17, 2020 16:23
Antwoord op  Coca Cola

Het is kattengejank. Kom op nou.
Hoe bevooroordeeld ben jij nou de hele tijd? Hij heeft een irritante oorwurm ter wereld gebracht ja, toevalstreffer.

Gast
Donald
november 17, 2020 09:39

Ach gut, een millennial snowflake buiten zijn veilige bubbeltje. Niet gewend aan kritiek en tegenslag, geen visie, geen ruggengraat, geen verstand en door en door verwend. Arm ventje.

Gast
Geert
november 17, 2020 09:37

Zal wel een homodingetje zijn ofzo.

Gast
❎ O N G E S C H I K T
november 17, 2020 09:57
Antwoord op  Geert

Precies dat.
Jonge jongens die zich gedragen als bakvissen.
Paniekaanvallen, hoe verzin je het.

Gast
Coca Cola
november 17, 2020 10:38
Antwoord op  Geert

Bovemnstaande opmerking zal wel een opmerking zijn can een kortzichtig eng mannetje dat intollerant als de pest is.

Gast
Harriet Veenstra.
november 17, 2020 16:24
Antwoord op  Geert

Zoiets ja. Zat nog een stukje in van gisteravond.
Bedenkelijk mannetje die Duncan.
Ik vertrouw hem niet.

Gast
Tycho Graagnat
november 17, 2020 09:37

Corona lijkt mij (een deel van) de kapstok waar zijn paniekaanvallen aan worden opgehangen.
Het gedoe en de angst voor besmetting zullen zeker onderdeel uit maken maar er moet meer zijn. Na ooit een blauwe maandag psychologie zie ik toch echt iets anders als ik naar onze beste Duncan kijk.
De man won na meer dan 40 jaar een festival , bepaald geen sinecure. Naar mijn bescheiden mening met een mooi nummer.
Maar de beste man, onze Duncan is onzeker …dat zie je in een oogopslag. Ik zag laatst een interview waarbij hij een beetje met zijn voeten stond te schuifelen en kijkend naar de grond. Oogopslag richting vloer antwoorden geven.
En dat zag ik al vaker, de man is niet alleen onzeker en kampt ondanks zijn behaalde succes met wonden van vroeger. Wonden van plagerijen en acceptatie, gruwelijke pijnen. Weliswaar heeft hij geluk in (nieuwe) partner nu gevonden en is zelfs voornemems om te trouwen geloof ik. Je ziet aan zijn zijn vriend dat die met een andere blik naar de wereld kijkt. Hopelijk lukt het hem om Duncan mee te nemen op dat pad en zelfverzekerd de wereld aan te kunnen.

Gast
Ymkje Westra.
november 17, 2020 16:32
Antwoord op  Tycho Graagnat

Precies, je hebt helemaal gelijk.
Wacht maar tot Duncan een leuke meid tegenkomt die hem kan genezen.
Dan krijgt hij meer zelfvertrouwen en zin in de toekomst, misschien gaat hij dan ook wel trouwen en krijgen ze twee of drie kinderen en een mooi huis en een hond.

Dat klinkt toch stukken beter dan een armetierig bestaan leiden met één of ander vriendje?

Ik hou het erop dat er nog hoop is voor Duncan.
Ik gun zijn ouders het ook.

Gast
Niels Holbewonert
november 17, 2020 20:41
Antwoord op  Ymkje Westra.

Het lijkt mij vreselijk als ik savonds thuiskom dat er een andere kerel in mijn
an us will wroeten.
De natuur heeft dat niet zo bedoeld.
Niet zo verwonderlijk dat duncan aan het worstelen is met zijn onzekerheid. Hij weet gewoon dat er een vrouw is die op hem wacht. Een vrouw die hem kan bekoren.

Gast
Nick E
november 17, 2020 09:19

Niet alleen iedereen word knettergek van de hysterie rond corona. Een virus met een mortaliteitspercentage van 0.13% dat de hele wereld in haar greep houd met anti-grondwettelijke dubieuze maatregelen die onschuldige mensen kapot maakt.

En dan nu het echte nieuws Ongehoord Nederland krijgt een zender op de publieke omroep. Hier wordt eerlijk ongefilterd nieuwe gebracht en niet de slinkse onzin die je normaal op tv hoort.

Laatst bewerkt 17 dagen geleden door Nick E
Gast
Buurvrouw van Bente
november 17, 2020 09:16

Bang voor corona maar wel naar de RTL brandhaard. Angela bang voor corona maar was vorige week ook te gast.

RTL heeft vreemde kostgangers.

Gast
Idee
november 17, 2020 09:11

Ander vak kiezen. Op dat soort momenten hoort juist de knop om te gaan en de artiest tot leven te komen. Aardige jongen met een goede stem maar totaal geen dikke huid of stage presence…

Gast
Koekwaus
november 17, 2020 09:20
Antwoord op  Idee

Wat een gelul. Je moet eens weten hoeveel artiesten kampen met issues als podiumvrees tot paniekaanvallen maar de meesten nemen daar drugs voor om zich beter te voelen.

Gast
JWJ
november 17, 2020 09:29
Antwoord op  Idee

Ik zou zeggen: geef ‘m wat tijd om aan zichzelf te werken. Ander vak hoeft echt niet direct. Hoogstens tijdelijk als dat ‘m helpt. Als je voor jezelf leert te zorgen, bij je emoties te blijven en zo’n seizoen van paniek doorkomt, groei je hard en zal vermoedelijk z’n ‘stage presence’ ook toenemen.

Gast
Albert Verlinken
november 17, 2020 09:09

Lastig voor Duncan! Hopen dat hij snel de juiste hulp weet te vinden om er vanaf te komen.

Gast
Frank Mollema
november 17, 2020 09:07

Ik krijg een paniekaanval als ik deze fruitdruif hoor zingen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen