Bataclan-jongens werden feestend dronken na RTL Late Night

De vier jongens die de aanslag op de Bataclan overleefden, werden in 2015 feestend dronken na de uitzending van RTL Late Night waarin ze hun verhaal vertelden. Dat vertelde een van hen, Ferry Zandvliet, donderdag in Beau.

RTL Late Night Bron: RTL

Het is vandaag precies vijf jaar geleden dat de aanslag op de Bataclan-concertzaal in Parijs werd gepleegd (zie NOS-artikel). Slechts drie dagen na de aanslag zaten de vier vrienden die de aanslag overleefden aan de talkshowtafel van Humberto Tan: Ferry Zandvliet, Bob de Zwart, Frank de Wilde en Dexter Sillem.

Feestend dronken

De vier jongens hielden een dermate aangrijpend en emotioneel verhaal, dat het interview werd bekroond met de Sonja Barend Award voor beste tv-interview van het jaar. Terwijl de kijker met bedrukte gevoelens achterbleef, blijkt nu dat de vier vrienden zelf na de uitzending flink hebben lopen feestvieren.

Ferry Zandvliet (foto: rechts) heeft een boek geschreven over zijn traumatische ervaring en die kwam hij gisteren pluggen bij Beau. Daar werden de beelden van hun optreden in RTL Late Night herhaald. Beau van Erven Dorens vroeg aan Ferry hoe hij terugkijkt op dat tv-optreden.

‘Het was een feestje’

Het was een fijne avond, herinnert Ferry zich. “Dat programma, Humberto Tan en zijn team hebben ons zó integer behandeld die avond. We hadden nog nooit in een talkshow gezeten, dus we dachten: dat gaat altijd zo. Nou, inmiddels weet ik dat dat niet zo is, maar dat is niet belangrijk voor nu.”

Ferry: “Het was gewoon – het klinkt gek – ook een leuke dag voor ons. Wij werden daar echt vertroeteld en zijn backstage na de uitzending héél erg dronken geworden. Het was ook een beetje een feestje, omdat we voor het eerst ons verhaal hadden verteld. Heel veel familie van mij hoorde mijn verhaal daar, op tv, en niet live.”

Luuk Ikink reageert

Luuk Ikink, destijds de sidekick van Humberto, kan zich de uitzending met de vier vrienden nog goed herinneren. “Ferry Zandvliet nu bij Beau”, twitterde hij gisterenavond tijdens de uitzending op RTL 4. “Hij overleefde de aanslag op Bataclan en was met z’n vrienden twee dagen later bij RTL Late Night.”

“Een van de meest indrukwekkende afleveringen van ons programma die ik mocht bijwonen. Tijdens het gesprek kon je een speld horen vallen.”

27 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Piet Pannelap
november 14, 2020 11:01

Gezellig vriendjes worden met de vader van de terrorist die je wilde doodschieten. Pfff…. hoe ver kan pacifisme gaan?? 🤮

Gast
Geneuzel
november 14, 2020 09:10

Dus 3 dagen na een aanslag zit je in een Tv-programma, wat op zich al apart is, om vervolgens te gaan feesten.

De geloofwaardigheid van die knullen is daarmee helemaal weg.

Gast
Simon
november 14, 2020 08:21

Een beetje de spanning van zo’n gebeurtenis (en je verhaal doen op TV) wegdrinken lijkt mij heel normaal.

Gast
Hans
november 13, 2020 13:06

Wat een kut artikel. Ik snap dat jullie graag sensatie artikelen schrijven (en daarom bezoek ik ook deze site) maar deze gaat te ver. Ze zijn gewoon dronken geworden nadat ze hun verhaal hebben gedaan en dat ze dat onhandig uitdrukken als feestje moet je als schrijver ook gewoon inzien.

Gast
Angela de Jong
november 13, 2020 12:57

Uiteraard heb ik hier ook een scherpe mening op, als zo iets plaatste als titel, had ik ze meteen ontslagen. Hoe haal je zo iets in je hoofd, om het zo te doen.

Gast
Leo
november 13, 2020 12:22

Die Ferry Zandvliet koketteert altijd dat hij één van de slachtoffers was van de aanslag op de Bataclan. Hij is ziekelijk op zoek naar de aandacht en ‘in the picture’ staan. De meeste van z’n vrienden hebben hem daarom ook inmiddels verlaten.

Gast
Erno-BE
november 13, 2020 15:24
Antwoord op  Leo

Krijg toch fipronil

Gast
Leo
november 13, 2020 16:09
Antwoord op  Leo

Nu weer in de FridayMove bij BNR. Pff….

Gast
Lieke Van Lexmond Lover
november 13, 2020 12:04

Dus ze gingen feest vieren na een aanslag deze jongeren! WALGELIJK

Gast
Yori
november 13, 2020 11:42

Gaat wel een beetje bergafwaarts met jullie he MC?!

Laatst bewerkt 21 dagen geleden door Yori
Gast
JasperV
november 13, 2020 11:41

Eerst een emotioneel verhaal vertellen en daarna een zuipfeest houden! Een vreemde combinatie.

Gast
Black Panther
november 13, 2020 12:01
Antwoord op  JasperV

Ben je nog zo jong dan? Ik heb meerdere begrafenissen meegemaakt en daar komt na verdriet op zo’n dag ook een drankje, lachen etc om de hoek kijken. Is de beste afleiding. Maar jij denkt dat die jongens stil en huilend in een kleedkamer moeten zitten?

Gast
Kin Ki Jim
november 13, 2020 11:33

Boekje verkopen! Over ruggen …………..

Gast
John
november 13, 2020 11:35
Antwoord op  Kin Ki Jim

Onzin heeft ’t zelf mee gemaakt!!!!!!

Gast
Kin Ki Jim
november 13, 2020 11:38
Antwoord op  John

Zijn verhaaltje 2 dagen geleden al gedaan bij Radio1.

Waar zit hij vanavond? Bij boulevard.

Gast
azijnzeiker
november 13, 2020 11:32

Een dodelijke titel, beheer van deze site, ik ga zelfs een stap verder. Eigenaar van deze site, scoren om te scoren, heel dom van jouw.

Gast
Mark
november 13, 2020 11:30

Ik heb totaal geen respect voor deze gozers; je zag ze destijds in elk programma hun “worst nightmare” etaleren onder het mom van 15 minutes of fame. En natuurlijk lekker over lijken gaan door een boek uit te brengen, lekker cashen. Lekker gaan zuipen is ook een vorm van disrespect.

Gast
oha
november 13, 2020 11:49
Antwoord op  Mark

Wie denk jij wel dat je bent, onbekende Mark op MC! Je weet letterlijk 0,0 van het verwerken van een dergelijke terreuraanslag, maar je staat wel meteen met het vingertje te wijzen. Jij bent zo iemand die bij een vermissing meteen de moeder beschuldigt van moord omdat ze volgens jou net één traan te weinig liet op tv. Ga je inlezen over traumaverwerking.

Gast
Noortje
november 13, 2020 11:27

En wederom zien we aan de reacties dat de MC-lezer meer fatsoen heeft dan MC hoopt.

Gast
mrGer
november 13, 2020 11:24

Hoe haal je het in je hoofd om deze mannen te duiden als de Bataclan jongens, het is geen band; het zijn de overlevers van een vreselijke terroristische aanslag die open en eerlijk vertellen over o.a. bezoek aan RTL en daar vreselijk dronken zijn geworden. Kan dat niet met een beetje meer fatsoen en integriteit? Het zijn geen BN-ers die met een boekje langs komen. MC slaat hier de plank wel heel erg mis.

Gast
Ron
november 13, 2020 11:10

Zo kennen we MC weer, en doen niet onder voor andere hysterische media om dit zo te duiden. En het dan gek vinden dat mensen beginnen te spugen over sturende berichtgeving in de media. Smakeloos!

Laatst bewerkt 21 dagen geleden door Ron
Gast
Pettie Fart
november 13, 2020 11:10

En dus?! Zou ik ook doen als ik zoiets meegemaakt zou hebben. Sterker nog, ik zou me helemaal de tyfus in hebben gezopen, gesnoven, gespoten en geslikt! Fijne dag verder!

Gast
Henk
november 13, 2020 10:57

Verschrikkelijk smakeloos artikel weer. Schrijver weet niet dat mensen weleens alcohol gebruiken om aan de realiteit te ontsnappen?

Gast
Stan
november 13, 2020 10:57

Het lijkt erop of de opsteller van deze bijdrage hengelt naar afkeurende reacties op de jongens. Dat zij het na afloop op een zuipen zijn gaan zetten is hun goed recht. Dit waren slachtoffers met een traumatisch verhaal.

Gast
Pierre
november 13, 2020 10:49

Die titel vind ik nogal smakeloos.
Dat kan wel een tandje minder toch?

Het klinkt nu alsof er vier aanslagplegers na een halve dag werken dronken hebben zitten feesten.

Doe is even aanpassen alstublieft. Ik ervaar dit als bijzonder kwetsend.

Gast
Linde
november 13, 2020 10:46

Wat een nare titel zeg..

Gast
Mieke
november 13, 2020 10:39

BATACLAN-JONGENS WTF????

Dit zijn overlevenden van een grote massale moordaanslag in parijs
Wie typeert dit nu weer als Bataclan Jongens???
Ga je diep diep schamen om zo een insinuerende titel boven je stukje tekst!!

En verander het aub.
Dit doet de vele honderden nabestaanden geen recht.

Laatst bewerkt 21 dagen geleden door Mieke
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen