Tv-show Bram Moszkowicz wordt soort Hello Goodbye

Het nieuwe tv-programma van Bram Moszkowicz op SBS 6 wordt een soort Hello Goodbye, maar dan bij de rechtbank. Hij gaat voor en na zittingen met passerende betrokkenen praten. Dat heeft de oud-advocaat verteld aan de desk van Shownieuws. Het nieuws over de nieuwe show van Bram is uitgelekt door een kandidatenoproep op internet. Er is al een pilot gedraaid. “Ik ga een programma maken, als de grote bazen dat tenminste een goed programma vinden“, zegt hij.

Bram vindt het een leuk project. “Wat ik heb gezien en gemerkt is dat sommige mensen alleen naar de rechter gaan. Of ze denken: ik kan het alleen, en dat is vaak een misverstand. Of ze hebben er niet de financiën voor. Dat viel me op en dat bracht me op het idee om een programma te maken waarin ik mensen opvang bij een rechtbank of Hof. At random.”

Het zijn spontane ontmoetingen, legt Bram uit. “Dan komt er iemand naar me toe. Dan zeg ik: ‘Wil je even met me praten?’ Dan merk je bijvoorbeeld dat daar iemand is voor een echtscheiding of er komt iemand die moet voorkomen omdat hij te hard heeft gereden of voor zijn kind aan het knokken is. Er zijn altijd mensen met een verhaal. Het zijn mooie verhalen. We hebben al één proefaflevering gemaakt.”

De eerste beelden uit die pilot werden vertoond in Shownieuws. Te zien is hoe Bram met een vrachtwagenchaffeur praat. “Dit was een geweldige man. Een vrachtwagenchauffeur die net uit Rome terugkwam en daarna weer naar Spanje moest. Hij was daar, omdat hij problemen had met zijn ex over hun kind.”

Het zijn allemaal huis-tuin-en-keuken-kwesties. “We hebben ervoor gekozen om geen megazaken te doen, want we willen een afgerond geheel. Die man gaat naar binnen en daarna kun je de kijker ook meegeven wat de uitkomst ervan is.”

Een soort Hello Goodbye, maar dan bij de rechtbank dus? “In die vergelijking kan ik me goed vinden.”

Foto: SBS

25 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
😷Paulus
oktober 7, 2020 11:01

😷Kijkcijfercanon. 😁

Gast
Raczik
oktober 6, 2020 11:53

Ik vindt het maar een raar idee, dit programma. Zo van: Bram moet een programma, iets met de rechtbank, maar daar mag hij niets meer wegens fraude, dus wat moeten we dan. Komen ze hier mee. Niveau schapen hoeden met de (totaal gevallen) ´stars´.

Gast
Jur
oktober 5, 2020 22:38

@Ome Cor,

Hahaha !

Gast
Betweter
oktober 5, 2020 22:10

Bram Moszkowicz is geen oud-advocaat, zoals MC de goegemeente wil doen geloven. Door herhaalde strapatsen van zijn kant is Moszkowicz definitief van het tableau geschrapt met als consequentie dat hij dit beroep niet meer mag uitoefenen. M. is dus een ex-advocaat.

Gast
Ome Cor
oktober 5, 2020 19:54

Bij de naam Moszkowicz denk ik toch vooral aan smooth talkers, louche types, verkeerde tronies, oplichters, semi-bekakt hautain kijken en praten, geveinsd intiem omgaan met het gepeupel en ruziemakers.

Gast
h
oktober 5, 2020 19:03

@Marry Hens,

Wat is er zielig voor zijn kinderen ? Die kinderen varen lekker door op de naam Moszkowicz. Nathan heeft zomaar een casting bureau onder die naam kunnen openen, en een andere zoon is er lekker advocaat mee. Wat lul je man. Die naam verkoopt als een tiet.

Gast
Marry Hens
oktober 5, 2020 18:54

Bram past qua reputatie en intelligentie, prima bij SBS. Iedereen heeft recht op een nieuwe kans; zelfs Bram. Ik blijf het wel zielig vinden voor zijn kinderen.

Gast
Sookie Stackhouse
oktober 5, 2020 18:07

Ach, en vorige week vertelde MC nog dat het een soort rijdende rechter zou worden…… Zo goed is MC……NOT

Gast
Guttegut
oktober 5, 2020 17:58

SBS6 dus dat worden weer karrenvrachten vol met paupers en tokkies

Gast
Martosaurus
oktober 5, 2020 17:54

Ik vind het niet zo een slecht idee. Het leven van de normale man / vrouw interesseert mij sowieso meer dan dat van een BN’er. Bij BN’ers is namelijk alles altijd fantastisch, terwijl normale mensen wel problemen hebben. Dat je in sommige gevallen niet beide kanten van het verhaal hoort maakt het niet minder interessant. De rol van Bram is daarbij wel belangrijk, niet alles slikken voor zoete koek.

Gast
Norvo
oktober 5, 2020 17:04

De beelden in Shownieuws voorspelden weinig goeds. Bram mag niet zelf mee naar binnen en weet amper iets over de zaak, toch geeft hij de vaak niet al te snuggere types complex juridisch advies dat ze tijdens de zitting moeten zien te herhalen. Pijnlijk.

Gast
Suomynona
oktober 5, 2020 16:59

“Het zijn spontane ontmoetingen, legt Bram uit.”

Wacht effe: Talpa en spontaan? Dat zijn twee uitersten :D

Gast
Mark
oktober 5, 2020 16:57

Als dit 400.000 haalt dan gaat bij Talpa de vlag uit. Tegenwoordig zijn ze al blij als iets uberhaupt 300.000 haalt. Volgens bij heeft Ome John niet meer zoveel pretenties, als het maar internationaal te verkopen is. Er hoeft maar één hit(je) tussen tien flops te zitten en hij is al binnen. Allerlei probeersels passeren jaarlijks langs op SBS 6, van de meeste weet je bij voorbaat al dat het niks wordt, maar Ome John kan een miljoentje of 2 lijden, dus waar praten we dan nog over.

Gast
q8
oktober 5, 2020 16:53

bram….een vreselijke man om naar te luisteren,
zo traag,
en hij hakkelt heel erg,
in een lange tijd weinig te vertellen,
hoort misschien bij de rechtbank,
praten. .praten…praten,
t verdienmodel van advocaten

Gast
Maup Caransa
oktober 5, 2020 16:35

Bram Moszkowicz als je je zo moet verlagen dat is erg.

Gast
Elevator
oktober 5, 2020 16:11

Ik vind het een sympathieke en intelligente man , kon wel eens een kijkcijfer topper worden ,

Gast
Viola
oktober 5, 2020 16:11

Daar zit je dan toch niet op te wachten????
Betweter Bram die ook nog eens z’n mening gaat geven?

Als hij het zo goed wist stond hij nog binnen.

Gast
Pettie Fart
oktober 5, 2020 16:08

‘We willen een afgerond geheel..’

Gaat moeilijk lukken als de tegenpartij van het huis tuin en keuken gezeik niet aan het woord zal komen. Kortom, we krijgen alleen maar een halve waarheid voorgeschoteld.
Die geweldige chauffeur zou dus ook zomaar een narcistische bullebak kunnen zijn die zijn exvrouw door het huis gemept heeft.
En andersom van die kutwijven die hun exmannen uit jaloezie het leven zuur maken.

Leuk hoor, Brammetje, maar de echte waarheid gaat niemand weten.
Wat een flopshow, nu al!

Gast
De Rechtbank
oktober 5, 2020 15:43

Jammer dat er geen grotere zaken aan te pas komen. De huis-tuin-en-keuken-kwesties hebben we ook al bij De Rechtbank op RTL. Juist bij de complexe zaken zit een gat en wil ik meer over weten.

Gast
ab ject
oktober 5, 2020 15:21

citaaat: Het zijn allemaal huis-tuin-en-keuken-kwesties. “We hebben ervoor gekozen om geen megazaken te doen, want we willen een afgerond geheel.

Het moet ook niet te ingewikkeld worden voor max

Gast
mediakaal
oktober 5, 2020 15:16

Hoi Mafiamaatje Hello en Goodbye

Gast
Is Bert Ernie?
oktober 5, 2020 14:59

Bij Talpa zitten ze niet stil.

Niets gejat zoals bij RTL.

Gast
Mediakenner
oktober 5, 2020 14:59

Bram je bent zielig.
Dat je nu dit gaat doen. Voor de kleine beetje geld van opa John.
Ik zou me schamen. Maar wat moet je doen als je blut bent. En je handen moet open gooien voor opa John.

Gast
Karbonade
oktober 5, 2020 14:52

Arme Bram.
Het liefst zou hij weer met zijn toga de strafpleiter willen uithangen.
Maar die tijd is definitief voorbij. Dus dan maar voor de rechtbank blijven wachten.
Als een hijgend hondje voor de ingang van de Appie Heijn.

Gast
Snoopie
oktober 5, 2020 14:52

Een schatting, 400.000 kijkers.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen