Tofik Dibi: ‘Borat kan niet meer, net als Ushi & Van Dijk’

Tofik Dibi denkt dat het typetje Borat uit de gelijknamige filmreeks anno 2020 niet meer kan, net zoals de Wendy van Dijk-show Ushi & Van Dijk niet meer kan. Dat zegt de oud-GroenLinks-politicus op Twitter. Het is heel fout, vindt Tofik. “Net als dat Ushi & Van Dijk nu niet meer zou kunnen, lijkt Borat in 2020 ook niet meer weg te komen met ‘parodie’ of ‘comedy’ of whatever. Ondanks dat hij wappies als Guliani aanpakt is er veel kritiek op het racistische stereotype. De tijden zijn echt veranderd.

Het programma van Wendy van Dijk, waarin ze als Japans typetje internationale artiesten in de maling nam, was jarenlang een kijkcijferhit. Nu zou Wendy om dezelfde televisie verguisd worden.

Tofik zegt daarover: “Ik blijf het fascinerend vinden, ook bij mezelf, dat je met de tijd met andere ogen kan kijken naar dingen die je in het verleden leuk vond.

With new knowledge comes new opinion en dat is maar goed ook“, besluit hij.

Wendy

In 2018 klaagde Wendy nog dat Ushi & Van Dijk vast nooit meer terug zal keren vanwege al het racismegedoe. “Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het niet meer zou durven. Bij alles wat je doet ben je nu racistisch. Het is een heel gevoelige wereld geworden.

Ik denk dat het dan toch beledigend is en dat je het niet zomaar kunt doen. Ik heb erover nagedacht, maar ik denk dat het in deze wereld op dit moment een moeilijke wedstrijd wordt.

Foto: NPO

88 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Mark
oktober 30, 2020 11:57

BORAT IS FANTASTISCH!

TOFIK DIBI KAN ECHT NIET MEER…
IS RAARSTE TYPETJE DAT IK OOIT HEB GEZIEN.

Gast
Momo
oktober 29, 2020 13:01

Tofik is wel de laatste die andere mensen wappies mag noemen.

Gast
colette
oktober 29, 2020 12:50

Tofic de nobody zegt wat whaaaaa karikatuur van zichzelf

Gast
jmp
oktober 29, 2020 12:37

Tfik Dibi heeft nog nooit gekund, dus dat scheelt. Jongens, kom op, Tofik Dibi, waar hebben we het over.

Gast
Lariekoek
oktober 29, 2020 10:46

@Prisma
Als jij wilt dat ik naar de VS moet verhuizen, wil ik je graag ter wille zijn. Ik wil in New York wonen; ga jij de huur betalen? En ook het verhuizen van mijn inboedel gaarne voor jouw rekening nemen!

@Covid19 Boonen remover
Jij mag Borat een geniaal komediant vinden, maar hij is racistisch!

Gast
StefanV
oktober 29, 2020 10:06

Natuurlijk kan Borat wel. Net als Ushi, trouwens. Ushi is gewoon een typetje. Mensen die daar racisme in zien, sporen niet. De lat om zaken racisme te noemen – zie ook de hetze tegen Zwarte Piet – ligt lager dan ooit. Dat betekent echter nog niet dat het daarmee ook een feit is.

Teksten als “kan echt niet meer” komen vooral uit de mond van mensen die anderen hun eigen referentiekader willen opdringen. In het geval van Tofik Dibi waarschijnlijk die prachtige, vreedzame religie van hem. Dezelfde die mensen als hij het liefst omgekeerd van daken af kiepert.

Gast
Annabel
oktober 29, 2020 09:56

Tofik Dibi is een Marokkaanse nicht en zou beter moeten weten. Satire net zoals spotprenten moet kunnen daar is niets mis mee. Tofik Dibi is een Marokkaan en zoals men weet zijn Marokkanen niet gewend met vrijheid om te gaan, kijk hoe ze met vrouwen omgaan, kijk hoe ze met h om o’ s omgaan, kijk hoe ze met J o d e n omgaan, kijk naar de crimi naliteit en de rest van de negatieve cijfers.
Ze hebben ook van die hele lange tenen …

T

De crimi naliteit en overlast vanuit jouw gemeenschap kan echt niet meer Tofik

Tofik spoel je la ffe mond en d o n d e r op met je slappe g ele uter.

Gast
Annabel
oktober 29, 2020 09:52

Tofik Dibi is een Marokkaanse nicht en zou beter moeten weten. Satire moet kunnen daar is niets mis mee. Tofik Dibi is een Marokkaan en zoals men weet zijn Marokkanen niet gewend met vrijheid om te gaan, kijk hoe ze met vrouwen omgaan, kijk hoe ze met homo’s omgaan, kijk hoe ze met Joden omgaan, kijk naar de criminaliteit en de rest van de negatieve cijfers.
Ze hebben ook van die hele lange tenen …

Tofik Bibi spel je laffe mond en rot op met je slappe geleuter.

Gast
Xxxx
oktober 29, 2020 09:51

Simon. Als ik aan iemand een hekel heb gekregen is het die ordinaire schreeuwlelijk van een Prem. Als hij op de radio is gaat hij bij mij uit. Die man moet altijd maar schreeuwen. Snap niet wat die Prem toevoegt aan de Nederlandse radio. Vreselijke vent! Laat ook nooit iemand uitspreken en valt iedereen in de rede.

Gast
Simon
oktober 29, 2020 08:53

Kan mij toch meer in de woorden van Prem vinden die zegt wij in Nederland het recht hebben elkaar te beledigen dan in de woorden van Tofik Dibi die iedereen de maat neemt.

Gast
Chelsey
oktober 29, 2020 07:48

Voor een deelnemende staat brengt het lidmaatschap van dé “Leage of Nations” nu 1 eenmaal niet alleen maar rechten met zich mee, natuurlijk ontbreken dan ook bepaalde verplichtingen niet! Immers streefde Voorganger “Volkerenbond” sinds 1 januari (covid) 1919 als intergouvernementele organisatie reeds voor 1 Heid op gebied van Mensenrechten, Internationaal Recht, Mondiale Veiligheid, Ontwikkeling van de Wereldeconomie en Wetenschappelijk Onderzoek naar Maatschappelijke en Culturele Ontwikkelingen! Oftewél:”Gelijke Monniken Gelijke Mondkappen!” #Welkom2021#

Gast
Xxxx
oktober 29, 2020 07:41

Mensen. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen. Blij dat ik geen kinderen heb die moeten opgroeien in deze steeds hardere wereld. Kunnen we racisme niet eens schrappen uit ons zieke geheugen en eens over zaken praten die er echt toe doen? Laten we het elkaar toch niet zo moeilijk maken. Niemand die nu leeft heeft de slavernij meegemaakt toch? Als we nu met zijn allen eens wat liever voor elkaar zouden zijn dan zouden we wat mij betreft al een heel eind op de goede weg zijn!

Gast
Xxxx
oktober 29, 2020 07:34

Tijden veranderen niet Tofik Dibi. De mensen veranderen. Ze laten zich helemaal gek maken door Social Media. Het lijkt wel of de mens niks meer kan verdragen. Laat iedereen in zijn waarde. Verdraagzaamheid en tolerantie moet de mens niet uiteen drijven maar juist naar elkaar. Liefde voor elkaar overwint alles!

Gast
Xxxx
oktober 29, 2020 07:27

Mohammed B. De grootste “viezerikken” als je het over “vieze homo” hebt zijn figuren als jij en levensgevaarlijk! Met figuren als jij die moet je niet als vriend willen hebben. Ik denk dat de gemiddelde “vieze homo” schoner, liever en netter is dan een gemiddeld hetero gezin. Maar blijf lekker in je extremistische denkbeelden kerel. Ik hoop met heel mijn hart dat als er een Allah voor jou is dat hij korte metten met je maakt! Ik heb altijd begrepen dat mensen elkaar lief moeten hebben. Of je nu van vrouwen, mannen houdt moet in deze samenleving niet uit moeten maken.

Gast
Xxxx
oktober 29, 2020 07:17

Mohammed B. En dat bepaal jij? Iemand doodmaken mag dat wel van Alah? Je bent al net zo gehersenspoeld als de rest van je gestoorde volk! Het is maar afwachten of je wel in dat paradijs komt. Hoe slecht kun je zijn. Verbeter de wereld Mohammed. Te beginnen bij jezelf!

Gast
Xxxx
oktober 29, 2020 07:12

Weet iemand nog wat er nog welkan? Pfffff…. wat een zeikwereld! Kan me goed voorstellen dat er jaarlijks 1800 mensen een punt zetten achter hun leven.

Gast
Ruim 3 jaar wachtgeld opgestreken
oktober 29, 2020 06:12

Kansenparel Clown Tofik toucheerde de maximale wachtgeldregeling (gemiddeld 5K per maand gedurdende ruim 3 jaar) want kon zogenaamd geen baan vinden, maar hing wel iedere avond tot diep in de nacht rond op de meest ranzige homo-ontmoetingsplekken.
En dat terwijl hij zelfs nog bij zijn mama woonde, dus in wezen geen recht had op welk gratis geld dan ook.

Gast
Covid19 Boomer remover
oktober 29, 2020 05:06

Een geniaal comediant met wereldwijde aanhang in een adem noemen, en vergelijken met polderpresentratrice Wendy van Dijk…..

Hier gaat het al mis eigenlijk.

Gast
Prisma
oktober 29, 2020 02:15

Zoek eerst maar eens op wat racistisch precies betekent, Lariekoek! Als je dan nog denkt dat wat Wendy en Sacha doen racistisch is, vertrek je maar naar de VS, daar voel je je vast thuis tussen alle beroepsgekwetsten. En neem die kneuzen van KOZP mee, alsjeblieft.

Gast
Lariekoek
oktober 29, 2020 01:48

Eens met Tofik! Wendy deed een Japans typetje na en een Antilliaans typetje. Dat is racistisch! Borat kan ook niet meer!

Gast
[MikE]
oktober 29, 2020 01:28

Je kunt het ook omdraaien: als in Japan één of andere pietlul als presentator een Nederlands typetje zou spelen, zwaar uitvergroot als Nederlandse man en ‘domme’ kaaskop. Zou ik daar dan last van hebben? Mijn antwoord is NEE. Idem als één of andere trut in Kazachstan dat doet. Niets kan meer tegenwoordig, je hoeft maar te zeggen dat je blank bent en de wereld staat op zijn kop. Misschien hebben we het wel te goed.

Gast
critikast
oktober 28, 2020 23:33

Wie is deze man? Was hij het niet die nooit meer over zijn mislukking en falen als politicus is heen gegroeid ? Misbaksel van de linkse kant en de Groen Links-signatuur onwaardig !

Gast
Bastiaan
oktober 28, 2020 23:07

Die Tofik kan niet meer, lekker oprotten als jet het allemaal niet bevalt

Gast
Luister
oktober 28, 2020 22:30

@Ali Bim Salami Leer eens Nederlands, of flikker op hier!

Gast
Juist
oktober 28, 2020 22:21

Als ik die Tofik zie, vermoed ik dat hij altijd uit een emmer heeft gegeten.

Gast
Maatje te groot
oktober 28, 2020 22:15

@Fidel hebben de lichtgetinten eens een eigen programma gaan de witnensen het inkorten.. 😀😀

Gast
Geilneef
oktober 28, 2020 21:57

Has the retard escaped?

Gast
Mohammed b.
oktober 28, 2020 21:52

Als ik vrij kom zal ik die Tofik halal slachten. Die vieze homo.
Allah akbar!

Gast
Fidel
oktober 28, 2020 21:50

Is er al een topic geweest over het feit dat de publieke omroep het programma ‘opsporing verzocht’ wil gaan marginaliseren?
Iets wat ik al voorspeld had, want dat programma zet allochtonen in een veel te negatief daglicht.

Gast
Rotterdammer
oktober 28, 2020 21:41

Tofik is niet meer van deze tijd… uitgerangeerde relnicht

Gast
M
oktober 28, 2020 21:34

Die Tofik is een prima iemand, het roer gaat draaien van 10 jaar nutteloos rechts naar eindeloos slim links.

Gast
gtstfites
oktober 28, 2020 21:14

Afrikanen in Nederland is niet meer van deze tijd.

Gast
Wendy's dealertje
oktober 28, 2020 20:49

Als er iemand een typetje speelt, dan is het wel dibi

Gast
Z w a r t e piet
oktober 28, 2020 20:34

Hij heeft inderdaad goed gezien dat de tijden zijn veranderd en dat er in de politiek geen rol meer voor hem is weggelegd. Er is nu namelijk behoefte aan authentieke, hardwerkende, open politica’s die hoofd- en bijzaken kunnen scheiden.

Gast
Garry glamour
oktober 28, 2020 20:27

Tofik bestaat niet , het is een typetje .

Gast
Tristan
oktober 28, 2020 20:25

Tofik rot toch op.

Dat het jou smaak nu niet is ….

Gast
aammehoela
oktober 28, 2020 20:20

Het kan nog steeds en het zou ook gewoon moeten kunnen. Net zoals Zwarte Piet of eventueel Grijze Piet. Oh nee, dat mocht ook niet van Awkwasi…………….

Gast
anoniem
oktober 28, 2020 20:04

@Tofu Dibiel: Vast nog voor sluitingstijd genoeg bier gehaald? :-)

Gast
anoniem
oktober 28, 2020 20:03

Oeps, wilde ik zo’n mooi tekstje maken maar sorry voor de typfoutjes.. :-)

Gast
Tofu Dibiel
oktober 28, 2020 20:02

Ik nеuk julliе allemaal de vadеr!

Gast
anoniem
oktober 28, 2020 19:59

Humor blijf onmisbaar. Karikaturen ook..

Maar wat je zaait zul je oogsten.. Haat wordt met haat beantwoord, maar goede humor kan elke cultuur verdragen… :-)

Gast
Jan X
oktober 28, 2020 19:55

Dibi laat je eens flink in de reet neuken door Borat

Gast
edwin
oktober 28, 2020 19:55

Tofik Bibi, die van uitkeringen belastinggeld leeft en niks uitvoert, DAT kan niet meer!

Gast
anoniem
oktober 28, 2020 19:54

De voorpublicaties zijn veelbelovend, dus wie weet ga ik nog eens kijken.. :-)

Gast
Echt links
oktober 28, 2020 19:54

Toen hij gevraagd werd voor GroenLinks bekende hij tien jaar later: Ik wist helemaal niets van.milieu. Hij werd aangenomen om zijn afkomst en had zelden iets zinnigs te melden. Nu kennelijk ook niet.

Gast
Donald
oktober 28, 2020 19:48

Borat is niet direct mijn humor, maar alle gevoel voor humor was en is totaal afwezig bij zelfbenoemde wereldverbeteraars en linkse deugstronken als Dibi. Humor werkt relativerend en je wordt er weerbaar van. Precies dat ontbreekt bij snowflake huilstruiken als Dibi. Bang om gekwetst te worden. * Aai over bolletje en lollie geven doet *

Gast
Krelis
oktober 28, 2020 19:46

Deze pigmentgeprivileerde volgt het businessmodel van Sylvana en Akwasi. Nu de redacties van alle nieuws- en talkshows bemand worden door hbo huppelkutjes, die Twitter afstruinen op zoek naar ophef, en de gastenlijst Van vanavond modelleren naar een rariteitenkabinet, is er een goede boterham mee te verdienen.

Gast
Logicus
oktober 28, 2020 19:33

Sinds alle anti-racistische en niet-racistisch bedoelde zwart geschminkte mensen racistisch worden genoemd en verboden worden, zoals de lieve intelligente Zwarte Piet, de Moor bij apothekers, koning Balthasar bij de kerststal enz. rukt juist de whiteface domme clown of agressieve Joker op. Hypocriet, dom en racistisch is dat.

Gast
jatoch
oktober 28, 2020 19:30

Wat er aan criminaliteit gebeurt kan niet meer.

Gast
Viespeuk
oktober 28, 2020 19:06

Tofik Dibi: het enige wat hij kan (behalve leuterpraatjes verkondigen) is zijn lul in poepgaatjes prikken. Van heren uiteraard.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen