Arjen Fortuin: ‘Fidan Ekiz heeft rare dubbelrol’

Arjen Fortuin, tv-recensent van het NRC Handelsblad, vindt dat Fidan Ekiz een ‘rare dubbelrol’ heeft in haar talkshow De Vooravond. Het knelt een beetje. Dat heeft hij gezegd op NPO Radio 1. Fidan wil heel graag haar eigen mening kwijt en juist daardoor zijn de politieke interviews in De Vooravond niet zo goed, meent Arjen. “Op het gebied van ontspanning en amusement gaat het heel erg goed en in de actuele, politieke kant gaat het soms wat moeizamer“, laat de televisiekenner weten.

En dat heeft volgens Arjen dus te maken met die dubbelrol. “Het heeft er mee te maken dat Fidan Ekiz een heel rare dubbelrol heeft, waarbij ze het ene moment alleen maar presenteert en het andere moment een soort sidekick is die je vroeger bij De Wereld Draait Door had. Dat schuurt soms.

Moet ze haar mening voor zich houden? “Niet iedereen hoeft van mij Jeroen Pauw te zijn. Je ziet wel dat ze in de actuele en politieke interviews nog heel erg zoekende zijn. Het heeft er volgens mij mee te maken dat Fidan Ekiz dan denkt: o jé, straks flap ik er iets uit.

Haar co-host Renze Klamer heeft daar ook last van, vervolgt Arjen. “Dan laat Renze Klamer de mensen veel te lang door kletsen, omdat hij denkt: we zijn met z’n tweeën aan het interviewen, dus waarschijnlijk is nu de ander aan de beurt. Als het ernstig wordt, zitten ze nog een beetje te pielen.”

Verder heeft De Vooravond het volgens hem best goed gedaan. “Ik vind dat ze zich heel kranig weren op een plek in een schema waar je altijd enorm hooggespannen verwachtingen hebt.

Foto: NPO

44 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jannes
oktober 30, 2020 12:16

Wat een geleuter van deze nrc-man. Het komt niet uit dat deze dame een mening heeft. Geweldig Fidan, eindelijk iemand die tegen de linkse, deugleuteraars ingaat. Nrc staat voor Nepnieuws Had vroeger een abonnement, maar ik wil het nog niet op de plee hebben voor….je weet wel.

Gast
Jaapww
oktober 30, 2020 11:21

En wat vindt deze man van M gisteren met een islam salie die van haar echt onzin mag uitkramen of van Eva die geen enkele kritische vraag stelt aan haatzaaier en subsidie graaier Akwasi ?

Gast
Mieke
oktober 29, 2020 20:39

Ja natuurlijk past Fidan in jullie straatje,maar ik snap het.

Gast
colette
oktober 29, 2020 12:53

Ze zijn beter dan die Lover van IS Margriet… wat een vreselijk wijf is dat zeg

Gast
jmp
oktober 29, 2020 12:35

Aldus het meest linkse media deel van Nederland, het NRC. Jáá’, de linkse maffia roert zich volop.

Gast
Lies
oktober 29, 2020 12:10

Sorry allemaal, ik zal mijn vooringenomen mening voortaan niet meere uiten.

Gast
Jimmy
oktober 29, 2020 11:59

Nee,over M wordt niets gemeld.Maar vergeet niet dat ze met gemeenschapsgeld een programma maakt in Amerika.Ze kruipt letterlijk en figuurlijk in de hop van Rijxman en daardoor ook weer terug mag komen.Tot overmaat van ramp wil die pot Rijxman een belangrijk programma zoals Opsporing Verzocht de zendtijd halveren.Boycot haar gewoon en ook M!!!

Gast
jim67
oktober 29, 2020 10:59

De mening van Fidan is niet de mening van Arjan, dus is het een verkeerde mening, lekker journalistiek.

Gast
robert
oktober 29, 2020 10:07

Ik vind het nog te saaiig. Probeer regelmatig te kijken maar merk toch snel weg te zappen.

Gast
Jan
oktober 29, 2020 09:51

Tsja, Fidan geeft inderdaad regelmatig een menig. Soit, vrij eerlijk lijkt me. Anderen in dezelfde positie doen indirect hetzelfde door vragen wel of niet te stellen en redacties door mensen al of niet uit te nodigen voor bepaalde onderwerpen. In se niet direct slecht, zolang anderen de ruimte krijgen hetzelfde te doen. Beetje ophef om niets. Buiten het verschil in opinie, zie ik weinig verschil in de mate van opinierendheid tussen bijvoorbeeld Fidan Ekiz en Paul Witteman bijvoorbeeld.

Gast
Koos
oktober 29, 2020 03:34

Arjen Fortuin. Wie zit in hemelsnaam op jouw voorgeprogameerde mening te wachten? NPO staat bol van de ” meningen”. En Mathijs was een kwijlende ja knikker die zelfs bij Claudia de Breij in haar broekje kroop. Bwahhhh. Volgens Arjen is Fidan geen Jeroen P. Deze alles wipper mocht wel een mening hebben. Waarom hij wel? Geen idee. Fidan, kanjer, prachtwijk. Ik word stil als ik naar je kijk en warm als ik naar je luister. Ik maak een diepe buiging voor jou. Blijf lekker tegen de stroom inroeien. Ik wens je veel warmte en liefde toe. En, o ja, voordat ik het vergeet… Fidan, wil je met me trouwen?

Gast
anonymous
oktober 29, 2020 02:13

De mening van Fidan is niet links dus alle media heeft daar
probleem mee.
Door Fidan zien we hoe NPO en media willen deugen.
Denj ook dat de VARA Fidan niet laat terugkeren in De Vooravond.

Gast
Ruud
oktober 29, 2020 01:23

Iedereen is blijkbaar vergeten dat Matthijs van Nieuwkerk ook in zijn rol moest groeien en uiteindelijk is DWDD verworden tot een incestueus grachtengordelfeestje. De Vooravond is uitstekend van start gegaan. Fidan en Renze moet de tijd worden gegund om in en met het programma te groeien.

Gast
Arie
oktober 28, 2020 22:59

Maar bij Margriet van der Linden van M schrijft hij dat niet, want haar opvattingen zijn exact de zijne.

Gast
Youp
oktober 28, 2020 22:36

Dat de presentatoren meningen hadden was never nooit een issue in de talkshows bij de staatsomroep maar nu het bij hoge uitzondering eens een mening is die niet in het straatje past van de extreem linkse grachtengordel babbelaars is het ineens een groot probleem.
Dat krijg je bij mensen die alleen in hun eigen cultuur marxistische bubbel leven die hebben geen idee van de echte wereld.

Gast
Duco van Deugen
oktober 28, 2020 22:13

Na het woord “NRC” ben ik gestopt met lezen. Wat een nare zure linkse rotkrant is dat geworden. En dan te bedenken dat ik in de jaren ’90 nog een tijdje abonnee ben geweest…

Gast
azijnzeiker
oktober 28, 2020 20:32

M= reageerder echt links, jij bent deze site niet waard. Nu zal M straks reageren onder mijn naam.

Gast
C
oktober 28, 2020 20:11

wo 28 okt 2020 om 16:25

Slaap kindje slaap!!!!

Gast
Echt links
oktober 28, 2020 20:10

NRC heeft neutraal verslag en commentaar geven al dertig jaar geleden opgegeven. Hypocriet neplinks, eenzijdig opiniegeversvolkje.

Gast
Donald
oktober 28, 2020 19:59

Arjen Fortuin heeft ook een rare dubbelrol. Studeerde geschiedenis en filosofie, schreef boeken en geeft nu commentaar op commentaren op TV, dezelfde rioolput als twitter maar dan met beeld. Folkert Jensma van NRC had ook een rare dubbelrol. Hij moest het nieuws objectief en onafhankelijk brengen en wou heel graag zijn mening kwijt maar had zijn haat en minachting voor Pim Fortuyn niet onder controle. De uitkomst weten we.

Gast
B
oktober 28, 2020 19:57

wo 28 okt 2020 om 16:25

Als een kleuter reageren is ook een vak apart!

Gast
Jaapw
oktober 28, 2020 19:15

Pauzes.
Politieke diepgang heb ik bij dwdd ook niet gezien..

U bedoelt bij Jinek het halfzachte interview met ambassadeur Hoekstra door Jinek? Wat een diepgang.

Gast
Jaapw
oktober 28, 2020 19:11

God dat heb ik hem nooit horen zeggen over M.
Links wil een hun niet welgevallige mening kant stellen.

Beide presentatoren doen het uitstekend en zijn vakantie een goed stel.

Gast
😷Paulus
oktober 28, 2020 19:10

😷Zowel Renze als Fidan zijn gewogen en te licht bevonden voor dit programma. Zodra het over politiek gaat, is er geen diepte. Integenstelling met Eva Jinek, die durft de diepte op te zoeken, ook in het Engels. Dat noem ik een vakvrouw. De politieke gasten en advocaten zullen een bezoekje aan dit talkshow, achteraf (grijzend) achter de oren krabben. Er wordt elke dag een analische gemaakt in de media over hun. Dus zijn ze erg voorzichtig of er ontbreekt aan durf, want niemand wil negatief de volgende dag in de krant staan. Jeroen Pauw was een duidelijke voorbeeld van hoe het moest. Schijt aan alles en gaan met die banaan. Dat level ontbreekt bij deze twee.

Gast
Maandag
oktober 28, 2020 18:53

Het demoniseren is begonnen. Iemand met de “verkeerde” insteek moet worden kaltgestellt.
De nsb heeft gesproken.

Gast
azijnzeiker
oktober 28, 2020 18:24

Wat zou Angela de Jong hier van vinden?.

Gast
Lies
oktober 28, 2020 18:19

@Karin: goed verwoord, ben het volledig met je eens!

Gast
Karin
oktober 28, 2020 18:15

alsof links niet een vooringenomen mening heeft als ze Wilders of Baudet interviewen.

Gast
Karin
oktober 28, 2020 18:11

best grappig, nou is er een vrouw van turkse komaf op een prominente plek gezet, Ze heeft een goed stel hersens, spreekt perfect nederlands, goed opgevoed en heeft wat bereikt in haar leven. je zou zeggen dat de linkse kliek zijn vingers er bij aflikt ware het niet dat Fidan meningen heeft die niet in hun straatje past. Dat is toch enorm grappig, links zakt zo door het ijs met hun deugleven en kritike op Fidan.

Gast
Blinde Herdershond
oktober 28, 2020 17:49

Tja, precies hetzelfde gaat op voor mevrouw Jinek. Die laat geen kans liggen om haar afkeer van Twamp te etaleren. De andere kant op net zo, zodra het over de Clintons gaat schaamt Eva zich er niet voor duidelijk te laten merken dat ze een nat broekje van die familie krijgt. Ze kwijlt er nog net niet bij. Maar ja, Fidan is geen linkse deuger he, en dan is je mening verkondigen opeens een probleem. Typisch.

Gast
roevka
oktober 28, 2020 17:48

Ze moet natuurlijk kapot omdat ze aan de verkeerde streep van de #MSM staat. Er is nauwelijks objectiviteit en veel, heel veel, meningen zijn links gekleurd bij de NPO en nu Fidan aanvallen op een andere mening is echt belachelijk.

Gast
Lies
oktober 28, 2020 17:46

Voor de linkse deugers is dat natuurlijk best wel eng. Een mooie dame, die als geen ander weet hoe de vork in de steel zit, met een eigen mening.

Gast
Huib
oktober 28, 2020 17:44

Journalisten zijn zo gewend dat alle presentatoren het groenlinks, D’66, PvdA verhaal aanhangen en verkondigen. Het is even schrikken als dat nu een keer anders is. Besef wel dat het overgrote deel van Nederland niet op deze 3 parijen stemt.

Gast
Black Panther
oktober 28, 2020 17:20

Als Matthijs een mening had was het wel prima? Haha wat maakt deze kerel zichzelf belachelijk.

Gast
Nathalie Tielen
oktober 28, 2020 17:17

Looool, ja want alle andere NPO presentatoren zijn zo objectief. Ze zijn misschien slinkser in hun mening laten blijken, maar objectief? Neuh!

Gast
tja
oktober 28, 2020 17:11

@Blessyou 16:55
+1
U ziet het

Gast
Blessyou
oktober 28, 2020 16:55

Zegt hij dit ook over M? Want daar is de politieke voorkeur/mening ook zeer duidelijk. Of bevalt die politieke voorkeur/mening Arjan wel en vindt hij het dan wel oke?

Gast
Lennie
oktober 28, 2020 16:36

Fidan verdient een eigen talkshow 10x beter dan Jinek of M.

Gast
🤔 Ingrid
oktober 28, 2020 16:35

Helemaal gelijk! Lijkt erop dat Fidan vooral het programma gebruikt voor eigen propaganda en dat komt niet prettig over. Goed dat ze even stoppen want ik had geen zin meer om te kijken. Fidan is storend en Renze heeft veel positieve stappen gemaakt door vooral te luisteren. Fidan eruit,komt het programma ten goede!

Gast
Isa
oktober 28, 2020 16:32

Wat is dat met het pesten van een persoontje.. in wat voor shit wereld leven we

Gast
StefanV
oktober 28, 2020 16:31

De mening van Fidan Ekiz is een probleem omdat het niet de wenselijke mening is. De vooravond op NPO1 is jarenlang gevuld met talkshows die een duidelijke politieke signatuur hebben. Regelmatig waren ze ronduit activistisch. En dan zou het nu ineens een probleem zijn?

Gast
Nelly Veenendaal
oktober 28, 2020 16:25

Overal Angela de Jong bij betrekken is ook een vak apart!

Gast
man pan
oktober 28, 2020 16:24

Probleem is dat Fidan Ekiz een interview begint met “Ik vind”, sla je gelijk het hele gesprek dood. Sonja Barend zei het ook in de laatste uitzending tegen haar, je moet eerst goed luisteren en open staan voor de mening van de gast.

Gast
Mijn naam is geheim
oktober 28, 2020 16:21

Ik ben fan van Arjan Fortuin!

Ook hier is hij weer hartstikke sterk. Wat is Angela dan een AD trol!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen