SBS 6 verslaat RTL 4 én NPO 1 met Waar is De Mol


De kijkcijfers van maandag 12 oktober 2020 (SKO)

SBS 6 heeft ineens flink wat successen te vieren. De zender is nog maar net bijgekomen van het kijkcijfergeweld van Wie van de Drie of de champagne kan alwéér ontkurkt worden. Dankzij de Johnny de Mol-show Waar is De Mol is SBS 6 op maandag nu gedurende het héle prime-time-blok groter dan RTL 4 én NPO 1 en dat komt, zonder sport, niet vaak voor. Waar is De Mol begon vorige week al, maar toen won RTL 4 nog dankzij de wederopstanding van Famke Louise.

De aflevering van Waar is De Mol met Gordon kam uit op een score van 850.000 kijkers (15 procent). Het A-Woord op NPO 1 was goed voor 824.000 kijkers (15 procent), terwijl KL 2020: Terug in de Lucht 571.000 kijkers (10 procent) wist te boeien op RTL 4.

Vanwege het coronanieuws wist NPO 2 overigens alle concurrentie te verslaan om half tien: Nieuwsuur scoorde 868.000 kijkers (15 procent).

De winnaar om half negen was Chateau Meiland met 1,4 miljoen kijkers (23 procent) op SBS 6. NPO 1 trok met Radar een paar duizend kijkers minder, maar afgerond ook 1,4 miljoen kijkers (23 procent), terwijl RTL 4 met Voor Hetzelfde Geld uitkwam op 932.000 kijkers (15 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Veronica scoorde met Veronica Inside: 629.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Harry Potter 1: 397.000 kijkers,
  • NPO 3 scoorde met Hateful Eight: 312.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Darts World Grand Prix: 254.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met In Overtreding: 242.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Doc Martin: 114.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,6 miljoen), Half acht nieuws (1,5 miljoen), EenVandaag (1,4 miljoen), De Vooravond (1,2 miljoen), RTL Boulevard (903.000), GTST (847.000), Tijd voor MAX (731.000) en Editie NL (694.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (1 miljoen), Jinek (808.000), Hart van Nederland (724.000) en Journaal laat (623.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 25 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 13 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.487.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.586.000
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.491.000
04. EenVandaag (NPO1) 1.442.000
05. Chateau Meiland (SBS6) 1.437.000


06. Radar (NPO1) 1.413.000
07. De Vooravond (NPO1) 1.162.000
08. Op1 (NPO1) 1.011.000
09. Voor hetzelfde geld (RTL4) 932.000
10. RTL Boulevard (RTL4) 903.000


11. Nieuwsuur (NPO2) 868.000
12. Waar is De Mol (SBS6) 850.000
13. Goede tijden slechte tijden (RTTL4) 847.000
14. Het A-Woord (NPO1) 824.000
15. Jinek (RTL4) 808.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 25.2%
2. RTL4 / 16.7%
3. SBS6 / 12.9%
4. NPO2 / 6.7%
5. NET5 / 6.3%


6. NPO3 / 5.5%
7. Vero / 5.2%
8. RTL5 / 3.2%
9. RTL7 / 3.1%
10. RTL8 / 2.0%


11. TLC / 1.2%
12. Discov / 1.1%
13. SBS9 / 1.1%
14. RTLZ / 0.9%
15. FOX / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 37,4%
2. Talpa TV 25,5%
3. RTL Nederland 25,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

55 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
AlexF
oktober 13, 2020 23:56

ja de kijkcijfer kastjes van het Noorden van Nederland hebben een whatsapp gesprek gehad samen en besloten dat de komende weken de cijfers gezamelijk op sbs 6 gestemd gaat worden.

Gast
aammehoela
oktober 13, 2020 20:58

Gisteravond naar de dartsfinale zitten te kijken. Leek een afstraffing te worden, leek ineens mogelijk nog spannend te worden, maar uiteindelijk werd het toch een bijna afstraffing. Helaas, maar ja of zo’n finale kijken of naar Gordon………… dan is de keuze niet moeilijk. De serie A-woord volg ik niet, maar ik begrijp dat het wel een goede serie is. Maar ja, ik kan niet alles volgen.

Gast
aammehoela
oktober 13, 2020 20:56

Marlies, dat vraag ik mij ook af. En niet enkel Gordon, maar ook die Meiland.
Daar scoort SBS mee, veelal FvD en PVV stemmers die naar de bagger van Gordon en Meiland zitten te kijken.

Gast
Marlies
oktober 13, 2020 20:40

850.000 mensen die vrijwillig naar Gordon kijken…

Waar is het mis gegaan in die levens?

Gast
Jan
oktober 13, 2020 18:40

Mooie cijfers voor SBS 6, Het gaat langzaam maar er zit verbetering in.
RTL zit duidelijk met de gebakken peren , nu ze bijna elke dag minder kijkers hebben dan voorgaande jaren.
Alleen met een paar programma`s , die vooral nog jeugd trekken op de vrijdag en de zaterdag , daarmee kunnen ze nog scoren , maar over het algemeen is het wel armoe troef wat de zender aanbiedt
RTL is helaas niet meer de zender uit de jaren 90 – 2000-2010 dat is wel een heel verschil met nu

Gast
West1999
oktober 13, 2020 18:05

Ik heb mijn naam alvast maar laten vastleggen, gebroederlijk naast onze oprichter: West001 (en West #110- welkom bij de club!)

Gast
Arjan
oktober 13, 2020 16:28

Mark, enz

Ik denk wel boven de 5 miljoen of nog meer.
Npo1 4.8 miljoen
Rtl4 1.7 miljoen
SBS6 500.000 kijkers

Gast
Mick
oktober 13, 2020 16:14

Lingo had beter om 20.00 uur kunnen staan. Dagelijks 1 uur Frank Visser is veel te veel. Een half uurtje zou genoeg zijn.

Gast
Ria
oktober 13, 2020 14:37

Geweldig goed ! SBS6 waar is de Mol met Gordon

Gast
Stelletje Amateurs
oktober 13, 2020 14:08

Stukje proza gelezen?
Wat een ongelooflijk dom gelul weer van MC.

Maar ja, dat gebeurd hier bijna dagelijks.

Gast
Mark
oktober 13, 2020 14:07

Ongelooflijk die Harry Potter films, die komen al gemiddeld 15 jaar lang op NET 5 (in het begin SBS 6) elk half jaar en het begint altijd met 400.000 voor de eerste en het eindigt met 600.000 voor de laatste, dus komende weken komen er telkens zo’n 50.000 kijkers bij. Ze zijn trouwens iets vroeger nu, meestal beginnen ze in november en zijn de laatste 3 films tegen de kerst de echte kijkcijferkanonnen.

Gast
Mark
oktober 13, 2020 14:04

Arjan, Henk, enz.

Persconferentie vanavond om 7 uur boven 4,5 miljoen kijkers??? Alleen NPO 1 dan. RTL 4 nog eens 1,3 miljoen kijkers erbij; SBS 6 400.000 kijkers.
colette: Blijft een campingzender

Gast
robb
oktober 13, 2020 12:54

Jinek trok een bik BN’ers open die wat moesten verkopen toch nog 800.000 kijkers .

Gast
Dirk
oktober 13, 2020 12:31

Kees gezien bij Martien?….dat kan echt niet

Gast
West #110
oktober 13, 2020 12:13

Hallo, ik ben ik ben er vandaag ook nieuw bij gekomen. Wat zou de originele West (volgnummer 1) trots zijn op zoveel nazaten! Of zou hij toch het gevoel krijgen dat hij/zij voortdurend in het ootje wordt genomen?

Gast
johan
oktober 13, 2020 12:04

wie kijkt nu na zon mafkees

Gast
Bart
oktober 13, 2020 11:39

@Ron Ik vond hem in Wie van de 3 ook wel passen.
Bij Cash or Trash kan hij van toegevoegde waarde zijn maar niet als de presentator van het programma. Die Bingo show is afwachten. Ik had het beter en leuker gevonden als ze het format van de Staatsloterij show terug hadden gebracht met alles er op en er aan rondom de Vriendenloterij maar met een nieuw Miljoenenjacht achting eindspel. Met als presentator Rolf Wouters. Jan bij het thuiskoppel en dan zonder Martien.

Gast
De RTL en SBS doelgroep is snel in kaart gebracht
oktober 13, 2020 11:29

Het aantal burgers dat of laaggeletterd, verstandelijk beperkt of digitaal niet geschoold is, of een combinatie daarvan, wordt in Nederland op 2,3 miljoen geschat.

Gast
Ron
oktober 13, 2020 10:40

Chateau Meiland scoort als een malle nog steeds. Ben benieuwd naar de opvolger van Martien in een format zoals Wie van de Drie of dat Cash or Trash en nu ook weer die show die hij met Jan Versteegh gaat maken is een beetje overkill. Martien moet je gewoon in zijn eigen habitat laten met zijn eigen mensen/familie om zich heen dan is hij grappig en succesvol.

Gast
west*the one and the lonely
oktober 13, 2020 10:04

Maar alle gekhied op een stokje, ik ga nu eerst mijn postrode lopen op het mediapark. De dagelijkse hoeveelheid brieven bij ome John en zijn zus bezorgen

Gast
west*
oktober 13, 2020 10:01

Ik ben ook springlevend!

Gast
West de 1e
oktober 13, 2020 09:58

Nee hoor, ik ben springlevend.🤾‍♂️

Gast
west de 62e
oktober 13, 2020 09:53

zojuist de familieberichten na gezocht maar WEST nr 1 is inderdaad gestorven op 5 dec 2019

Gast
JobF
oktober 13, 2020 09:51

Nieuwe vooravond SBS 6 scoort prima (zeker voor de eerste keer want ik verwacht dat het nog gaat stijgen). Het marktaandeel (12.9%) is ook de hoogste maandag score sinds het begin van dit tv seizoen. Dat komt door de vooravond.

De scores :

16:50: 5 uur show 111.000 (5.5%)
17:50: Hart van NL 212.000 (7.8%)
18:00: Lang leven de liefde 293.000 (8.3%)
18:30: 50/50 252.000 (6.3%)
19:00: Lingo 359.000 (7.8%)
19:30: Mr Frank visser 489.000 (8.7%)

Hoogste score sinds de eerste aflevering denk ik voor mr Frank visser. Profiteert dus flink van de betere lead in.

Gast
west de 5e
oktober 13, 2020 09:51

Nee die is volgens mij van verdriet gestorven omdat SBS zo laag scoorde verleden jaar

Gast
WEST 109*
oktober 13, 2020 09:47

Ja gelukkig want de originele is dement en weet niet zoveel meer.

Gast
west de 5e
oktober 13, 2020 09:42

er waait dus een heuse WEST virus op deze site

Gast
west de 108 e
oktober 13, 2020 09:40

En ik ben er vandaag nieuw bij gekomen

Gast
west de 107 e
oktober 13, 2020 09:39

Goh wat zijn we populair

Gast
WEST*
oktober 13, 2020 09:37

Vvoor dat ik naar het Mediapark ga , eerst even op de Gijsbrecht wat Bokma en Bordeaux in slaan De wijnkelder mag wel aardig aangevuld worden met die beperkingen ! Straks zijn alle flessen uitverkocht Dus haas je rep je naar uw slijter als je niet zonder wil ziiten!

Gast
Tim
oktober 13, 2020 09:36

En nog staat SBS onder RTL !

Gast
west*
oktober 13, 2020 09:35

Wisten jullie al dat ik aan een meervoudig persoonlijkheidssyndroom leidt?

Gast
west*the one and the lonely
oktober 13, 2020 09:12

Er zijn dus zeker 21 reaguurders die tussen 8 en 9 niets beters te doen hebben dan hier hun plasje te doen voor de overige 30… Whahahah

Gast
Een ander geluid
oktober 13, 2020 09:12

Gisteren 1Vandaag. Na niet werkende mondkapjes (zie Abutaleb) wilen ze nu de avondklok er doordrukken.
Zullen we eerst alle niet werkende maatregelen afschaffen voor we nieuwe beginnen.
In Belgie werkte de avondklok amper

Gast
Huismaker
oktober 13, 2020 09:07

Beste Jurgen van den Berg (Radio1):
KUKIDENT. Plak dat gebit vast. Het is niet om aan te horen !

Gast
Chelsey
oktober 13, 2020 08:56

We love You Talpa we do,
We love You Talpa we do,
O Talpa We Love You!

Gast
Chelsey
oktober 13, 2020 08:54

We love You Talpa we do,
We love hou Talpa we do,
O Talpa We Love You!

Gast
WEST*
oktober 13, 2020 08:52

goedemorgen naamgenoot 8.49
Met een kater opgestaan hedenmorgen
en er zwaar de pee in ?

Gast
RTL fan
oktober 13, 2020 08:49

huilie huilie geeft me nog een zakdoek
huilie huilie huilie oh, wat erg
huilie huilie huilie
we zijn nu calimero de dwerg
huilie huilie huilie we gaan de afgrond in
huilie huilie huilie
heb er zwaar de kolere in

Gast
Bromsnor
oktober 13, 2020 08:49

Ik kijk niet altijd naar de voorhuid.

Gast
WEST*
oktober 13, 2020 08:49

850000 kijkers naar Gordon gekeken maf volk !

Gast
Sjors
oktober 13, 2020 08:48

Weet iemand hoe lang Chateau Meiland nog doorgaat? En daarna? Worden ze nog gevolgd door een cameraploeg in Nederland?

Gast
Piet Sama
oktober 13, 2020 08:46

Wat zijn de gillende RTL fans stil!!

Zijn jullie ziek?

Gast
mikey
oktober 13, 2020 08:44

De vooravond scoort prima. Helaas moeten ze binnenkort weer plaatsmaken voor het ultra linkse grachtengordel feestje Dit is M.

Gast
WEST*
oktober 13, 2020 08:38

Hallo fans…
hier ben ik weer met mijn flauwekul en RTL fans Nee jullie hebden de verkeerde bril niet op , je leest het goed…
Niet te geloven , SBS gaat RTL voorbij , er is een mirakel gebeurt
en al zeikers die maar schrijven dat SBS nooit van RTL kan winnen, worden net hun neus op de feiten gedrukt
De strategie van John de Mol past als een puzzel in elkaar
Dit zal een dreun voor de concurrent RTL zijn .

Gast
Heeft het laatste Nieuwsuur geslagen voor Jinek?
oktober 13, 2020 08:38

Nieuwsuur: 868.000 kijkers.
Jinek: 808.000 kijkers.

Gast
Philips de Goede
oktober 13, 2020 08:35

Zou ik een man van de bijbel zijn, zou ik zeggen het is de zevende dag voor talpa.
En zou ik wat wantrouwend zijn, zou ik zeggen kijk uit met die Molletjes, want niet te vertrouwen.

Gast
Piet Sama
oktober 13, 2020 08:34

De Vooravond (NPO1) 1.162.000
Op1 (NPO1) 1.011.000
Nieuwsuur (NPO2) 868.000

De NPO kies ook in de 2e golf voor kwaliteit!!!!

Gast
Art Rooijakkers
oktober 13, 2020 08:31

Omdat ik bijna niets meer te doen heb bij RTL mag ik vanavond ook foto’s maken van Peter vd Vorst in Het perfecte plaatje.

Gast
Guttegut
oktober 13, 2020 08:31

Hadden ze Gordon niet op die zandbank kunnen achterlaten??

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen