Wederopstanding Famke Louise bij Jinek is kijkcijferhit


De kijkcijfers van maandag 5 oktober 2020 (SKO)

De wederopstanding van sterinfluencer Famke Louise in de talkshow van Eva Jinek trok maandagavond veel bekijks op RTL 4. De extra lange coronaspecial wist 997.000 kijkers (23 procent) te boeien. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het is de tweede keer dat Famke Louise de kijkcijfers van Eva Jinek enorm stuwt. Nadat ze met 1 miljoen kijkers al voor de beste dinsdagscore van Jinek bij RTL ooit zorgde, levert ze nu de op een na meest bekeken maandag-Jinek bij RTL ooit af.

Slechts één keer eerder wist Jinek op een maandagavond meer kijkers te boeien bij RTL, namelijk met de allereerste maandaguitzending in januari. Daar keken 999.000 mensen naar.

Het optreden van Famke Louise twee weken geleden bij Jinek, zorgde voor flink wat media-ophef, omdat ze een behoorlijk onsamenhangend pleidooi hield tegen de coronaregels.

Famke vond de kritiek die volgde erg lastig. “Ik ben mentaal wel echt kapotgemaakt. Ik heb geprobeerd zo min mogelijk te lezen, maar je leest het toch. Ik zat er voor mijn gevoel wel met de beste intentie. Het was live op televisie met een miljoen kijkers ofzo“, zei ze in de aflevering van gisteren.

Eva: “Ik vind het ook altijd stressvol, dus ik begrijp het helemaal. Het is ook stressvol, het is ook geen makkelijke plek om dat te doen, maar je durfde toen te komen en je durft nu weer te komen. Wat ik vreselijk vond om te horen, is dat je beveiliging nodig had. Heb je in al die dagen dat dit zo’n storm was spijt gehad? Van: had ik er maar niet gezeten?

Famke: “Nee, ik heb er geen spijt van. We zitten nu in een studio vol met mensen om dit onderwerp bespreekbaar te maken. Dat is uiteindelijk het doel en daar heb ik het ook voor gedaan.”

Ondanks de kijkcijferduw van Famke Louise, wist Op1 toch net iets meer kijkers te boeien, namelijk ruim 1 miljoen (25 procent).

Prime time

Door naar prime time: daar maakte SBS 6 de dienst uit met 1,4 miljoen kijkers (22 procent) voor Chateau Meiland. De seizoenspremière van Waar is De Mol trok direct erna 872.000 kijkers (16 procent). Een topavond voor SBS 6 dus.

Het zilver is voor NPO 1, dat met Radar 1,3 miljoen kijkers (20 procent) scoorde. Het A-Woord trok erna slechts 627.000 kijkers (12 procent).

RTL 4 pakt brons dankzij Jinek en het daaraan voorafgaand uitgezonden Voor Hetzelfde Geld, waar 992.000 mensen (15 procent) naar keken.

Verder was Veronica Inside het meest in trek met 636.000 kijkers (11 procent) op Veronica.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), EenVandaag (1,4 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), De Vooravond (1,1 miljoen), RTL Boulevard (845.000), GTST (831.000), Tijd voor MAX (641.000) en Editie NL (599.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (1 miljoen), Journaal laat (692.000) en Hart van Nederland (648.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 11 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.387.000
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.490.000
03. EenVandaag (NPO1) 1.425.000
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.414.000
05. Chateau Meiland (SBS6) 1.407.000


06. Radar (NPO1) 1.291.000
07. De Vooravond (NPO1) 1.138.000
08. Op1 (NPO1) 1.026.000
09. Jinek (RTL4) 997.000
10. Voor hetzelfde geld (RTL4) 992.000


11. Waar is De Mol (SBS6) 872.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 845.000
13. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 831.000
14. Journaal laat (NPO1) 692.000
15. Hart van Nederland (SBS6) 648.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.1%
2. RTL4 / 18.6%
3. SBS6 / 11.0%
4. NPO2 / 6.6%
5. Vero / 6.2%


6. NPO3 / 4.6%
7. NET5 / 4.5%
8. RTL7 / 3.9%
9. RTL5 / 2.4%
10. RTL8 / 2.1%


11. SBS9 / 1.4%
12. Discov / 1.2%
13. FOX / 1.1%
14. TLC / 1.0%
15. FS1 / 1.0%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,3%
2. RTL Nederland 27,0%
3. Talpa TV 23,1%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: RTL

107 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jack
oktober 7, 2020 10:10

Je ziet t he Jinek probeer een topcast binnen te halen om zo meer kijkcijfers te krijgen dus niet. Alleen voor haar salaris is ze overgestapt van publieke omroep maar commerciële zender. Ik word echt doodmisselijk van haar. Uniek stip met je programma. Geef maar op1 prima talkshow. Ga zo door met jullie programma,s ip publieke zender heerlijk geen stomme reclame tussendoor chapea

Gast
John toch
oktober 7, 2020 00:09

@JobF

Je zit op Mediacourant en denkt dat Onderweg naar Morgen een talkshow is?

Gast
JobF
oktober 6, 2020 22:04

@John Toch – Wat is onderweg naar morgen? Weer een talkshow achtig iets? Dat gaat toch niet werken. Net zoals nieuws programma’s in de vooravond op SBS 6. Je ideeën zijn leuk maar gaan ook niet werken. Je vergeet trouwens dat er van de 5 dinsdag woensdagen in november 3x CL is. Met Ajax. Dus dat gaat scoren

Gast
John toch
oktober 6, 2020 20:26

Het onderste is mijn advies overigens. Alles daarboven komt van Talpa Network.

Gast
John toch
oktober 6, 2020 20:25

@CB
Ja. Talpa Network.

Gast
CB
oktober 6, 2020 20:15

@John toch – heb je een bron waar dit vandaan komt?

Gast
John toch
oktober 6, 2020 20:14

SBS6 November 2020

Maandag
20.30 Alle hens aan dek
21.30 100 jaar jong

Dinsdag
20.30 Man bijt hond
21.30 Uit het leven gegrepen: Erasmus MC

Woendag
20.30 Steenrijk Straatarm
21.30 Paleis voor een Prikkie

Donderdag
20.30 Mijn leven in hun handen
21.30 Mr. Frank Visser rijdt Visite

Vrijdag
20.30 Thank you for the Music
22.00 Ik geloof in mij

Zaterdag
20.00 Wie het laatst lacht
21.30 De 100.00 Euro Show

Zondag
20.30 Wie van de 3
21.30 Undercover in Nederland

Cash or Trash lijkt gestopt te zijn.

Flop Mr. Frank Visser: wordt u al geholpen? blijft gewoon doorgaan met dagelijks 1 uur lang uitzending om 19.30 uur.

Het om acht uur scorende Lingo gaat naar 19.00 uur.

De dodelijk saaie quiz 50/50 komt terug op het originele tijdtip 18.30 uur.

Lang Leve de Liefde blijft om 18.00 uur.

Een beetje apart. Enkel ‘Ik geloof in mij’ is een nieuwe titel om te verkopen, en dat terwijl De Mol nieuwe formats wil lanceren op SBS. Ook veel medische/zorgprogramma’s om mee te liften op de bizarre ‘helden in de zorg’ hype. Medische programma’s scoren altijd vrij slecht.

Die dure directie daar kan ook niks. Hier:

16.45 SBS Nieuws
17.00 De 5 Uur Show
17.30 SBS Nieuws
17.31 Weer
17.32 De 5 Uur Show
18.00 Shownieuws
18.30 Lang Leve de Liefde
19.00 SBS Nieuws
19.30 Onderweg naar Morgen
20.00 Lingo

22.30 Hart van Nederland
23.00 Shownieuws
23.30 De Late Show met Robert Jensen

Gast
Vroeger hadden we Kinderen voor kinderen
oktober 6, 2020 18:41

Nu hebben we Famke Louise en Diederik Gommers.

Gast
Feitje
oktober 6, 2020 17:40

Er zijn nu eenmaal meer kijkers in het najaar. Dat zie je aan de cijfers bij elk programma. (Muv Talpa)

Dat zo’n hersenloze daar gaat zitten heeft er weinig mee te maken.

Gast
Donald Dumb
oktober 6, 2020 15:34

Niemand die het heeft over die griezel van vd Staaij bij op1?
Wat een gek joh om letterlijk voor eigen parochie te preken.
De Famke Louise van de gereformeerden. Dat van Staphorst moest maar kunnen, er waren nauwelijks besmettingen in kerken…
Ik zeg Staphorst hermetisch afsluiten. God waakt daar toch over die mensen? Laat hem zijn werk doen dan…

Gast
Tv junkie xl
oktober 6, 2020 14:59

Eva heeft haar draai inmiddels weer gevonden..niet meer te hysterisch , inhoudelijk, gewoon goed. En dan Op1 ….tja

Gast
Doelgroep kinderen/jongeren is ook weer niet bereikt
oktober 6, 2020 14:42

Wie kijkt er nog na een talkshow in die doelgroep?

Gast
colette
oktober 6, 2020 14:14

Alcoholische janknek wrijft in haar handen gaat bij dat ijskonijn alleen om geld en kijkcijfers

Gast
Ricboy
oktober 6, 2020 14:01

Jongeren zijn tegenwoordig verwend en verpest. Wordt tijd dat ze de waarde van het leven respect tonen. Stuurt ze de militair dienst in dan kunnen ze hard gaan huilen en zielig doen. Zoals Famke en haar kornuiten. Weg ermee.!!!!

Gast
Joost
oktober 6, 2020 13:56

Was Famke er ook?

Gast
robb
oktober 6, 2020 13:41

Ik ben afgehaakt bij de klagende egoistische jongeren en de wel heel begrip volle Gommers door hun hebben we hoge besmettingen , op 1 was inhoudelijk sterk .

Gast
Uitmelken
oktober 6, 2020 13:22

Met alle respect.

Maar Antonie Kamerling is geleidelijk aan een “uitmelk ding” geworden.

Vooral de media zelf is er bezig. De kijker (en lezer) interesseert het niet (meer)

Gast
jesje
oktober 6, 2020 13:21

@animo,

Jongeren zijn zielig, altijd al zo geweest in Nederland. Ze willen hun leuke uitjes niet kwijt, want… Vul maar wat egocentrisch en debiels in.

Gast
animo
oktober 6, 2020 13:12

Te veel aandacht voor de verwende jongeren bij Jinek , besteed eens aandacht aan mensen die echt hun bestaan kwijtraken bv in de reiswereld .

Gast
Mark
oktober 6, 2020 13:07

Ik wilde de column van Angela de Jong lezen, die uiteraard over Jinek ging: “columns van Angela de jong zijn alleen voor abonnee’s.” Is dat nieuw?

Gast
Levi
oktober 6, 2020 13:01

Slimme actie van Famke om er weer te gaan zitten. Imago gered terwijl ze amper een woord heeft gezegd in een twee uur durende uitzending. Misschien heb ik het gemist omdat ik pas vanaf 22u keek, maar daar heb ik Famke misschien 2 keer horen praten. Misschien ook beter ook

Gast
WEST*
oktober 6, 2020 12:50

ben ik nou man of een vrouw die hier dagelijks 10 maal of meer reageert?

Ik schrijf wel stukjes die hout snijden, al zeg ik het zelf, in ieder geval boeiende stukjes, en inhoudsvoller dan de onnozelaars die hier niet verder komen dan twee zinnen, en nog onbeschoft tegen vrouwen zijn ook

maar ja die lui zullen wel in buurten wonen waar mn cavia nog niet eens zouden willen wonen.

Gast
Mark
oktober 6, 2020 12:47

Opvallend weinig kijkers voor Antonie doc op NET 5. Is nog wel de hele week zoveel reclame voor gemaakt. Bij RTLB was het vorige week 2 x trending topic en gisteren nog heel veel kijkers bij De Vooravond een half uur lang item met muziek van Suzan & Freek die er mooi op aansloot (Papa). Denk dat de concurrentie de hevig was. Men keek liever naar Meiland of VI. NET 5 had dit beter op een woensdag of donderdag kunnen zetten, zoals die andere “powered by Linda” avonden, zoals die stripshow die 1 miljoen kijkers trok op een donderdag. Of vandaag, want nu is het pas 10 jaar geleden dat die dood ging, i.p.v. gisteren.

Gast
Mark
oktober 6, 2020 12:41

Waar Is De Mol is gewoon een gouden format. Moet SBS 6 gewoon mee doorgaan. Johnny wil ermee stoppen. Het reizen staat hem tegen. Nou, dan blijf je toch gewoon in NL. Je hoeft helemaal niet naar verre landen voor mooie tv. Kan in NL ook best. En als Johnny er helemaal mee ophoudt (hij vond 10 seizoenen wel mooi rond), dan kan Linda het nog doen. Nog niet eens zo’n gek idee. de titel kunnen ze gewoon behouden. Kan Tante Linda ook best, in gesprek met bn’ers. Misschien nog wel met iets grotere namen vanwege haar statuur.

Gast
Britt Scholte Lover
oktober 6, 2020 12:40

Waar is de mol met Johan Derksen tegenover Veronica inside met Derksen? wie heeft dit bedacht?

Gast
Jimmy
oktober 6, 2020 12:32

Wat een BS van famke.Zij doet het allemaal om haar inkomen weer op te schroeven en om te voorkomen dat zij publiek geld moet terugbetalen.Maar de hoe en waarom zal ze nooit snappen.Het is dan ook terecht dat adverteerders afhaken en ik hoop dat ze ook wegblijven.Haar manier van praten krijg ik al rillingen over mijn lijf.Maar ja,waar je mee omgaat raak je mee besmet.Weet je….weet je …..,nou jij weet niks,jij bent gewoon erger dan zielig.Mooiste van alles is is dan zelfs met zo’n zwakbegaafde bitch verlies Jinek nog van Op1.Her days are over!!!

Gast
Arnold
oktober 6, 2020 12:23

Opvallend dat er tijdens de uitzending van Jinek, en ook hier, helemaal niemand het heeft over onderzoekster Michaéla Schippers, die letterlijk zei: “Coronavirussen zijn er toch altijd al geweest? Je hebt toch ook een covid-1 tot en met -18?” Wat een gigantische onbenul!

Gast
Sabine
oktober 6, 2020 12:22

Eva Jinek is de beste talkshowhost van dit moment! Ik hoop dat zij de Televizierring wint voor beste presentatrice.

Gast
WEST*
oktober 6, 2020 12:07

is Chelsey nou een man of een vrouw die hier dagelijks reageert?

Zij of hij schrijft wel boeiende stukjes, en zijn inhoudsvoller dan de onnozelaars die hier niet verder komen dan twee zinnen, en nog onbeschoft tegen vrouwen zijn ook

maar ja die lui zullen wel in buurten wonen waar mn kippen nog niet eens zouden willen wonen

Gast
tatta
oktober 6, 2020 11:46

zwakbegaafden, typefout.

Gast
tatta
oktober 6, 2020 11:45

Mooi, zijn we dan nu af van Famke Louise, heb wel genoeg van zwakbegaafde op tv. Dit mens is dus helemaal geen goed voorbeeld voor jongeren. Verwende omhooggevallen debiel dat het is.

Gast
Margreet
oktober 6, 2020 11:44

Een aanrader om te gaan kijken was maandag op net 5 de documentaire: Antonie en Merlijn. Zo mooi en integer gemaakt. Dat is pas een echt verhaal zonder opsmuk.
RTL met Jinek is zo nep.

Gast
Caramba
oktober 6, 2020 11:31

“Om het onderwerp bespreekbaar te maken…”
Wat is het onderwerp dan?
A Corona? – was al bespreekbaar
B Haar mallotige egocentrische ideeën over corona? – dan kunnen we net zo goed naar een herhaling kijken.
C Dat onnodige beugelbekje? – om alsnog talloze bakvisjes van diezelfde mallotigheid te redden?

Gast
Mike
oktober 6, 2020 11:26

Ik ben nog altijd zeer content met twee goede talkshows! Jinek en Op1 zijn beiden goed!Het gebeurt niet vaak meer in Tv land, maar dit keer wint de kijker!! Er is keuze! Net zoals zoveel Nederlanders kijk ik beide shows, afhankelijk van de gasten!

Gast
SBS fan
oktober 6, 2020 11:23

Breaking! Meiland gaat Hart van NL presenteren, hij zal het programma moeten redden! Gouden zet!

Gast
Sender
oktober 6, 2020 10:57

@Intieme en pijnlijke televisie: 37 jaar huwelijk, en met een krabbel was het voorbij
di 06 okt 2020 om 10:25,

2DOC documentaires zijn meestal goed en deze stak ook weer met kop en schouder uit uit boven het gekrakeel van iedere dag met slechts een onderwerp.
Hersensoeling heet dat, verdeel en heers kweken en degene die niet mee wil lopen in het rijtje als paria verklaren. Zie aan ‘Famke zoals de wind waait, waait mijn jasje Louis’ Walgelijk. De stilte voor de storm, en inderdaad zoals Huismaker zegt, tot na de verkiezingen. dan komt het ware gezicht ( en de beperkingen) nog meer naar buiten.
Nee dan 2DOC, de pijnlijke situatie op ‘micro niveau’van echtparen die zeer lang waren getrouwd en om uiteenlopende redenen er mee wilde stoppen.
De liefde voor elkaar, de pijn en de boosheid die dat teweeg bracht en mooi werd gefilmd ( in gesprek met mediator).
laten we het kleine leed niet uit het oog verliezen in plaats van ons te verliezen in het one issue onderwerp in alle uitzendingen. Vreselijk.

Gast
Ron
oktober 6, 2020 10:42

Mooie aflevering van Waar is de Mol met Derksen, waarschijnlijk ook weer gelijk de laatste die ik gekeken heb.

Gast
*WEST, DE ENIGE ECHTE
oktober 6, 2020 10:37

“met mijn eeuwenlang gezeur hier.” .. oeps, dat stukje hierboven was alleen bedoeld voor mijn dagboek!

Gast
*WEST, DE ENIGE ECHTE
oktober 6, 2020 10:28

Het is allemaal best verwarrend, goede uitzending dat wel hoe je van negatief iets moois kijkt maken. Kan ik zelfs nog wat van leren met mijn eeuwenlang gezeur hier.

Gast
Intieme en pijnlijke televisie: 37 jaar huwelijk, en met een krabbel was het voorbij
oktober 6, 2020 10:25

Klasse 2Doc gisteravond.
Top TV!

Gast
Carl
oktober 6, 2020 10:25

De opmerkingen van dit leeghoofd zijn symbolisch voor haar generatie: altijd jammeren over het ‘onrecht’ dat hen is aangedaan en nooit de schuld bij zichzelf zoeken. Nee, lieve hersendode muppet: je schoof zonder je huiswerk te doen of iets te lezen dat langer was dan een tweet, aan bij de volwassenen. Je dacht dit wel even te doen en kwam thuis van een koude kermis. Jammer joh, maar zo is de wereld.

Gast
Maup Caransa
oktober 6, 2020 10:21

Famke Louise het is nu mooi geweest, laat die arts Gommers met rust die man moet zijn werk doen een top arts.

Gast
Hoe bestaat het
oktober 6, 2020 10:14

Gommers naar de kapper geweest,Famke deed haar muil niet open,wat een show was het weer zeg,

Gast
Mette Bus
oktober 6, 2020 10:09

07. De Vooravond (NPO1) 1.138.000

DWDD aantallen. Wat zal Jinek jaloers zijn.

Gast
Bart M.
oktober 6, 2020 10:00

Informatieve programma’s op de eerste drie plaatsen in de lijst, het neutrale Nieuwsuur blijft nergens, verplaatsing van tijd geeft ALTIJD verlies van kijkers.

Gast
Opbouwen & Afbouwen
oktober 6, 2020 10:00

Maandag 5 oktober 2015

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 34,2%
2. RTL Nederland 29,0%
3. SBS Groep 21,6%

Maandag 5 oktober 2020

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 35,3%
2. RTL Nederland 27,0%
3. Talpa TV 23,1%

Cijfers zeggen alles

Gast
koos
oktober 6, 2020 09:58

NPO1 hetA-woord is ook aardig geflopt dus

Gast
nou zeg
oktober 6, 2020 09:53

@Chelsey, nee daar zit Nederland op te wachten, RTL die failliet gaat zoal jij wil..vele mensen op straat en dan enkel John de Mol als comm. zenderbaas.

Gast
Flippo
oktober 6, 2020 09:52

Die Talpa trollen zoals hierboven worden steeds gekker. Noem het maar Talpa waanzin.

Gast
Chelsey
oktober 6, 2020 09:50

Dood aan Herr Bertelsmann’s RTL !
Leve Talpa

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen