Op1 zet Fajah Lourens neer als voedingsdeskundige

De talkshow Op1 gaf Fajah Lourens, fel tegenstander van de coronaregels, gisteren uitgebreid de ruimte om mee te praten over wat we zélf kunnen doen om gezond de coronapandemie door te komen. Dat was te zien in de uitzending op NPO 1. Fajah zat aan tafel met twee hoogleraren, één op het gebied van voedingsleer, de ander op het gebied van immunologie. De dieetgoeroe liet aan de kijkers zien welke supplementen zij allemaal slikt om haar immuunsysteem op volle sterkte te brengen.

Ze zat met een heel arsenaal aan capsules en tabletjes aan de talkshowtafel. “Ik heb vitamine D, olie-oplosbaar, want dat is beter dan die pilletjes van meneer de professor“, legde ze uit.

Wat slikt Fajah nog meer? “Ik heb ook vitamine B12, dan heb ik kurkuma, dart is ontstekingsremmend en wateroplosbaar. Dit is een supplement, dus dat is niet voor in de keuken. En MSM, dat is zwavel. En dan heb ik voor mijn tekorten, want ik heb een bloedonderzoek gedaan en ik had een GABA-tekort, dat is een neurotransmitter, dus dat slik ik nu bij. En dit is voor stress. Mijn cortison-levels zijn een beetje hoog.”

Is dat alles? “Ik doe ook nog wel liposomale, zo’n drie of vier keer per week. Dat is beter opneembaar. Heel veel pillen breken af in je maag.

Welke tip gaf ze mee aan de kijkers van Op1? “Ik ben vrij jong en heb gewoon een bloedtest gedaan om te kijken wat ik te kort kwam. Ik kwam vitamine D tekort en magnesium, wat de derde levensbehoefte is. Ik eet gewoon vlees en vis.”

Magnesium is je derde levensbehoefte na zuurstof en water. Dat is de waarheid gewoon, dat kun je gewoon nalezen. Het is belangrijk voor 400 processen in je lichaam en ik kwam het megatekort, terwijl ik gezond ben en in de zon kom.”

Verder herhaalde Fajah haar stelling dat stress dodelijker is dan corona en dat men vooral dáár op moet letten.

Foto: NPO

57 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Thea Doorzonwoning
oktober 31, 2020 07:37

Deskundig in wat – fout van al die redacties die meningen en feiten door elkaar laten lopen door deze mensen aan tafel te zetten – Fajah was weer een goed fout voorbeeld.

Gast
Jan x
oktober 30, 2020 17:43

Pillen in de wc doorspoelen.
En een lekkere lul leeg slurpen dan krijg je genoeg vitamine binnen .

Gast
animo
oktober 30, 2020 15:55

Ze kletst maar wat ze had een tekort aan b12 , een echt tekort los je niet op met een pilletje daar zijn injecties voor nodig , als je een tekort hebt kan je er behoorlijk ziek van zijn .

Gast
robert
oktober 30, 2020 15:54

Is die Fajah nu opeens weer van de gezondheid? Zij was toch die vrouw met die te grote, lekkende borstimplantaten? Overigens heeft zij dit zelf aan de grote klok gehangen. Is dus ook een gekkie.

Gast
Dries Roel Vink
oktober 30, 2020 15:37

Als Op1 Fajah als voedingsdeskundige ziet dan kun je niets anders dan dat programma niet meer serieus nemen.
Dat mens is echt zo dom als het achtereind van koe …

Gast
Kim Holland
oktober 30, 2020 14:52

Ik zit vanavond bij OP1.

Dan laat ik video’s zien van wat ik allemaal slik! ☺

Gast
JoopH
oktober 30, 2020 14:51

Op1 moet wel zijn naam van de beste kwaliteit talkshow hoog houden en nooit meer zo’n kakelaflevering maken totaal niet boeiend niet leerzaam totaal geen niveau.

Gast
David
oktober 30, 2020 14:38

Ze had het bij het juiste eind… bij Trump

Gast
Lariekoek
oktober 30, 2020 14:32

Ik heb de vierde levensbehoefte voor Fajah. Ik moet het haar persoonlijk toedienen, want ze mag er niet te veel van!

Gast
Olijfje
oktober 30, 2020 14:14

Allemachtig wat een niveau weer bij Jinek, Eva zou zich moeten schamen om zich voor dit soort crap te laten gebruiken, geld is en blijft een valkuil.

Gast
NPO KWALITEIT??
oktober 30, 2020 14:02

Goed bezig..het entertainment rubriekje van de NP0 met fayah en Paul de leeuw. Laat me niet lachen. OP 1 zakt naar het niveau van Boulevard en Shownieuws……

Gast
man pan
oktober 30, 2020 14:01

@Conrector
ach ja, een taalnazi.. nog wat te melden?

Gast
Conrector
oktober 30, 2020 13:54

@man pan
vr 30 okt 2020 om 13:41

Gelet op jouw kennis van de Nederlandse taal had deelname door jou aan de desbetreffende discussie beslist niet misstaan, slimmerik!

Gast
man pan
oktober 30, 2020 13:54

Even over vitamine D, er is een groot onderzoek gaande in de VS die de link tussen vitamine D en corona onderzoekt maar ze verwachten pas volgende jaar met resultaten te komen. Desondanks raden de onderzoekers aan WEL je vitamine D niveau op peil te houden omdat het geen drol kost en uit andere onderzoeken blijkt dat vitamine D helpt bij luchtweg infecties.

Gast
man pan
oktober 30, 2020 13:41

Was een vreselijke discussie gisteravond, iedereen kakelde maar wat. Een dom wicht die de Vmbo al te moeilijk vond, een man die een heel medicijnkast dagelijks inslikt… WNL maakte er een potje van.

Gast
Robert
oktober 30, 2020 12:43

Wat jammer dat kwakzalvers als Laurens de boventoon voeren.
Het is absurd en gevaarlijk dat jinek het zover laat komen.

Net als bij forum en Trump wordt de wetenschap aan de kant geschoven hoe gekker kan het nog worden!

Gast
Turnpike
oktober 30, 2020 12:27

@colette aka @Teuntje alias wereldkampioen wasknijperen
vr 30 okt 2020 om 12:19

Kijk naar jezelf, miezerig stuk vreten. Alsof jij ook maar iets voorstelt, mislukte heaumeau met zij-ingang.

Gast
colette
oktober 30, 2020 12:19

Weer een dom wicht die denkt dat ze wat is

Gast
Garry glamour
oktober 30, 2020 12:04

Heerlijke tv bij OP1.
Deskundige die zichzelf volkomen voor schut zetten en een dom gansje dat alleen vergeten was het mannelijke vocht op te noemen , dat ze dagelijks tot zich neemt .
Het presentatieduo liet het lekker uit de klauwen lopen , koffie tijd op de late avond .

Gast
Oekazie
oktober 30, 2020 11:54

Beste redactie van Op1, wat een gemiste kans voor mijn Omroep Zwart. Ik had liever bij Op1 gezeten dan bij Jinek. Ik had het pillenitem prima kunnen gebruiken om te vertellen dat mijn achterban van Omroep Zwart in Nederland zwaar gediscrimineerd wordt door het fletse zon licht. Hierdoor maakt mijn achterban te weinig vitamine D aan. Ik eis €100.000 per jaar schadevergoeding voor elk van de leden van mijn omroep omdat Nederland met zonlicht discrimineert.

Gast
Natasha Gerson
oktober 30, 2020 11:43

Het ergste is wel dst ze MSM (” magical mineral solution”) aanprees. Op de publieke omroep!!! Domoor Lourens en Op1 redactie “MSM” is geen zwavel maar een industriële chloorverbinding. Malloten smeren deze rotzooi o.a. aan aan ouders van autistische kinderen omdat hun neuro- variatie zou liggen een ‘parasieten’. Vv tast deze rommel de slijmwand van hun darmen aan. Het is een absolute schande dat dit zomaar als hulpmiddel wordt genoemd bij Op1.

Gast
Gérard Joling
oktober 30, 2020 11:29

OMG…Frits Huffnagel helemaal katje lam, net bij WNL. Ik ben niet gebeld!

Gast
Witte pater
oktober 30, 2020 11:27

BNer, te stom om te schijten, hersenen zitten in haar gleuf, maar ineens deskundig op de buis,,,, riool TV met hersenloze drollen,,, doorspoelen !!!

Gast
Dirk Dirksen
oktober 30, 2020 11:16

Als je op die leeftijd een vitamine D, magnesium en b12 te kort heb, dan doe je duidelijk iets niet goed

Gast
NPO KWALITEIT??
oktober 30, 2020 11:16

Goed bezig..het entertainment rubriekje van de NP0 met fayah en Paul de leeuw. Laat me niet lachen. OP 1 zakt naar het niveau van Boulevard en Shownieuws…

Gast
Lachgas
oktober 30, 2020 11:08

Ze was het aandachtspilletje vergeten!

Gast
Gerda
oktober 30, 2020 11:02

Fajah heeft geen opgepimpt gebit.. De fantasie kent hier geen grenzen zeg..

Gast
Henk
oktober 30, 2020 11:01

Was een leuke uitzending van Op1! Fijn dat die irritante Trumphater Rick Niemand werd aangesproken door Fajah! Er kwam niet echt een goed antwoord van die eikel! Check de feiten, wat een gelul Nieman!

Gast
belachelijk wat een onzin kraamt die vrouw uit met haar bloedonderzoek.
oktober 30, 2020 10:55

Deze fout mag Op1 niet meer maken. Deze vrouw geeft een onzinnige niet onderbouwde analyse van haar bloed. Geen enkele inhoudelijke kennis.

Hoort niet op een kwaliteitszender van de NPO maar hoort bij RTL boulevard of bij de simpele programma’s van SBS om de onnadenkende kijker wat op d mouw te spelden.

Gast
Tel sell
oktober 30, 2020 10:43

Vanmiddag wordt bekend gemaakt dat het experiment tot samenwerking van de NPO en Tel Sell geslaagd is.
Een dolgelukkige Shula Rijxman: “Het is gebleken dat Tel Sell een waardevolle toevoeging biedt aan de pluriformiteit van de NPO. Tel Sell zal daarom vanaf december elke week de donderdaguitzending van Op1 gaan verzorgen. Ab Osterhaus wordt een van de pesentatoren, en zal iedere week vitaminen door zijn wijn mixen om aan te tonen hoe gezond het is. Het presentatieduo wordt gecompleteerd door Martin Gaus, die dierenproducten zal promoten.”

Gast
Quasimodo
oktober 30, 2020 10:40

Ze ziet er zeer goed en gezond uit. Wel jammer dat ze het nodig vond om een stel nieuwe tanden te fixen. Had niet gehoeven.

Gast
mrGer
oktober 30, 2020 10:31

Fajah wordt uitgenodigd, door de redactie, ze vragen haar om haar supplementen mee te nemen, dat doet zij, en praat er over. Wat is daar nu mis mee. Al dat gezeik van al die bekrompen, simpele, vooral ook oerstomme mafkezen; allemaal kijken en dan in de rij staan om haar af te zeiken. Flinkerds en vooral, idioten.

Gast
Stanislav
oktober 30, 2020 10:29

Wat een mooie vrouw is dat toch die Fajah! En nog Trump aanhangster ook volgens ene Gerda.. (Havertong?).. Waren alle vrouwen maar zoals Fajah.. zucht..

Gast
Dupré
oktober 30, 2020 10:24

Het was sowieso een belachelijke uitzending. Ze schreeuwden allemaal door elkaar heen. De een wist het nog beter dan de ander en niemand kon zijn zin afmaken. Een waar kippenhok. En de leiding schitterde door afwezigheid. Als er al corona aanwezig was, is iedereen besmet geraakt. Zeker niet voor herhaling vatbaar.

Gast
NPO KWALITEIT??
oktober 30, 2020 10:21

Goed bezig..het entertainment rubriekje van de NP0 met fayah en Paul de leeuw. Laat me niet lachen. OP 1 zakt naar het niveau van Boulevard en Shownieuws.

Gast
Gerda
oktober 30, 2020 10:19

Fajah is trouwens de meest trouwe aanhangster van Trump in Nederland…

Gast
Youp
oktober 30, 2020 10:16

Heerlijke meid die Fajah
Bewijs dat beauty and brains ook samen kunnen gaan.

Gast
Gerda
oktober 30, 2020 10:15

Juist! En als mensen er uit willen zien als Fajah of haar als voorbeeld neemt, is ook ziek!

Gast
JanH
oktober 30, 2020 10:12

@RECHTSvanhetMIDDEN: ze doet nou juist WEL mensen kwaad. Magnesium de derde levensbehoefte? Liposomale? Ze heeft totaal geen idee van de werking van het menselijk lichaam.

Gast
Bennie Shuqer
oktober 30, 2020 10:11

Maar het pilletje van Drion zat er dan weer niet bij.

Gast
Gerda
oktober 30, 2020 10:09

Als u het heeft over beweging @Rechts van het Midden, helemaal prima..Maar voedingsleer en allerlei dure andere lapmiddeltjes, daar moet ze niet mee komen.. Overigens Is Fajah natuurlijk helemaal niet mooi, met het uitgemergelde gezicht en lijf.. Jaloers? Kom op nou!

Gast
L. Koopmans
oktober 30, 2020 10:05

Promenade maar dan echt.

Gast
RECHTSvanhetMIDDEN
oktober 30, 2020 10:04

Allemaaal haters hier!

Of het zijn dikke uitgezette mannen met een bierpens die zouden willen een vrouw als Fajah te kunnen krijgen..

Of het zijn shag rokende dikke wijven die jaloers zijn op het lichaam van Fajah..

Ze doet niemand kwaad, helpt (die dikke wijven juist) om weer in shape te komen en heeft alles vanaf de grond af aan zelf opgebouwd.. Dus waarom deze bagger praten??

Gewoon kansloze droeftoeters hier!

Gast
Gerda
oktober 30, 2020 10:01

Ik vraag me werkelijk af: mogen mensen zo maar iedereen adviseren wb voeding, semi medicatie en vitamines? We weten hoe gevoelig en angstig mensen zijn voor corona, die slikken desnoods vergif.. Een huisarts wordt gecontroleerd, maar dit soort malloten niet

Gast
Huismaker
oktober 30, 2020 10:00

Mag ze aanschuiven bij de dagelijkse pratende hoofden, zoals Ab O. en Gommers. Ook al zo geil van de aandacht en verdienmodel.

Gast
HansR
oktober 30, 2020 09:58

Vind je het gek @Bennie als ze van die extreme dieetvoorschriften adviseert en d die mensen de noodzakelijke voedings- en bouwstoffen worden onthouden moet je wel een stel pillen slikken om op de been te blijven. Juist daar zit een extra verdienmodel in. De prijs voor die pillen zit een enorme winst-marge op en zij is hendg genoeg om daar een graantje (graanschuur!) van mee te pikken.

Gast
Famke L.
oktober 30, 2020 09:52

OMG! Mensen, als Fajah het zegt dan is het waar, ja toch niet dan?!

Wat weet zo’n professor nou helemaal? Opleidingen en studeren, wordt zo overschat!

Mag ik vanavond weer aanschuiven bij Jinek? Dan zal ik het nog 1 x uitleggen!
Het eerste wat ik zal zeggen, zal zijn: “Ik heb veel respect voor die professor, maar…..”

Gast
Boerenverstand
oktober 30, 2020 09:50

@Bennie: overigens weet ik totaal niet wie Fajah Lourens is, of waar ik haar van zou moeten kunnen kennen, dus de term BN’er gaat misschien wat ver.

Gast
Boerenverstand
oktober 30, 2020 09:47

@Bennie: inderdaad is de NPO een posium voor aandachtsgeile pseudodeskundigen. Maar het is dan ook een amusementsprogramma, binnenkort met Paul de Leeuw als topjournalist.

Gast
Kwebbeldick
oktober 30, 2020 09:45

Wat een scharminkel. Eet es een hamburger of twee, mop.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen