Fajah Lourens is woest: ‘Stress is erger dan corona!’

Fajah Lourens benadrukt dat ze zichzelf niet ziet als de Lange Frans van de bekende vrouwen, maar steekt ook niet onder stoelen of banken dat ze behoorlijk tegen het coronabeleid is. Ze was afgelopen weekend in de radioshow van Wilfred Genee op BNR Nieuwsradio behoorlijk geërgerd toen het ging over het coronavirus. “Het is echt heel erg. Ik wil het eigenlijk niet over corona hebben, want ik ben het er niet helemaal mee eens. Met hoe het gaat zeg maar“, aldus de mediapersoonlijkheid.

Nederland is enorm aan het falen, vindt Fajah. “In het begin toen de lockdown gebeurde, zeven maanden geleden, werd het gewoon beslist zonder na te denken over de economische en psychologische gevolgen.”

Nu zitten we volgens haar precies in hetzelfde schuitje. “Nu zijn er nog steeds geen extra bedden geregeld in die zeven maanden, nog steeds geen extra personeel geregeld. Wat hebben we nou eigenlijk geleerd van die vorige keer? Helemaal niets. We kunnen nu wel weer gaan lullen over te weinig ziekenhuisbedden, maar daar hebben we zeven maanden de tijd voor gehad.”

Wartaal

Oud-Telegraaf-baas Sjuul Paradijs: “Met alle respect voor jou en wat je zegt, maar ik vind het wartaal. Een gemiddelde ic-verpleegkundige heeft een opleiding van anderhalf jaar.

Fajah: “Er moesten eerder ook mensen bijspringen die geen opleiding hadden gehad. Die hadden in de tussentijd in elk geval een soort van extra opleidinkje kunnen hebben gehad. Dat is ook niet gebeurd. Er hadden ook meer bedden kunnen zijn.

Minister-president Mark Rutte heeft het volgens Fajah niet goed gedaan. “In elk geval: we hebben het zeven maanden al lang gehad over die tweede golf, dus ze hebben gefaald in het bijschalen. Misschien had er een noodziekenhuis moeten komen of andere mogelijkheden om ervoor te zorgen dat nu niet weer hetzelfde gebeurt.”

Stress erger dan corona

Laten we niet vergeten dat stress veel erger is dan corona, aldus Fajah. “Je merkt dat heel veel mensen heel angstig zijn en dat is heel erg slecht voor je gezondheid. Stress is op dit moment nog steeds doodsoorzaak nummer één, boven corona, dus ik denk dat het heel belangrijk is dat we gewoon niet met z’n allen zo gestresst zijn, maar ook nog proberen gelukkig te zijn in deze situatie.”

Dat is het enige wat ik erover wil zeggen.

Foto: NPO, EO

52 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
jaap
oktober 27, 2020 16:27

Alles altijd maar beter weten, altijd verongelijkt.
Bah.
Ga zelf de politiek in. Ga zelf aan een bed staan.

Gast
De Fopheffer
oktober 26, 2020 23:16

Normaal zijn mensen al erg dom.
Maar tijdens het nieuwe normaal zijn ze nog dommer dan normaal.
Door de grote (c)ovid fophef vindt een scheiding der geesten plaats.
Aan de ene kant van het lint staat fier rechtop Fajah en aan de andere kant de bukkende domoortjes, die voortdurend door het lint gaan als ze bang worden door weer een besmetting, lees verkoudheidje, griepje of longontstekinkje.

Gast
Solidariteit vragen voor leugens?
oktober 26, 2020 23:01

Kunnen wij niet beter geld terugvragen? Aan de zuidelijke landen van de EU?

Gast
Niet all avro-leden sporen
oktober 26, 2020 22:59

Eerst excuses maken voor hoofdletter gebruik en vervolgens in een tweede post iemand uitschelden voor stomme doos.

Er loopt iets uit de rails.

Gast
anoniem
oktober 26, 2020 22:20

Tja, ik kan me voorstellen dat deze moeilijke tijd erg lastig is voor mensen die zich de hele tijd boos lopen te maken.. :-)

Gast
Boerenverstand
oktober 26, 2020 20:59

Ach, De Jonge beweert ook al sinds het voorjaar dat de IC-capaciteit naar 2500 bedden opgehoogd kan worden, en elke twijfel over de haalbaarheid wees hij af. Dus zo raar is de vraag dan niet waarom dat toch niet gebeurd is. Maar dat zou een journalist dus aan De Jonge moeten vragen.

Gast
Dennis
oktober 26, 2020 20:50

Er zit een kern van waarheid in en het is vervelend om te lezen dat iemand die het niet met het beleid eens is wordt afgeslacht. Deze crisis kost ook niet Corona gerelateerde slachtoffers. Laat staan dat dit financieel niet is op te brengen. Veel bedrijven zijn al failliet en nog meer staan op het randje. Ik stel voor de lasten gelijk te verdelen en iedereen met een vaste baan en ouderen10% in te laten leveren en dit voor steun aan financiële slachtoffers ten goede te laten komen. Alleen samen lossen we de crisis op.

Gast
Ome Cor
oktober 26, 2020 18:46

Als velen, in haar leeftijdsgroep en daaronder, zich nou eens netjes hadden gedragen dwz niet toch op vakantie waren gegaan, niet toch feesten bleven (en blijven) organiseren/bijwonen om zich enige tijd later af te vragen waarom er toch een oplopend aantal besmettingen is en dan anderen beklagen dat ze hun zaakjes niet op orde hebben qua capaciteit, middelen etc. Da’s lef hebben.

Gast
Witte pater
oktober 26, 2020 18:39

Hersendode deuggleuf

Gast
Vanessa
oktober 26, 2020 17:48

@Wat een tuig;

´Ah, dus vanwege rancune mogen patiënten die niks met het ontslag te maken hadden letterlijk doodvallen. Sorry, maar dan waren deze ‘verpleegkundigen’ sowieso al niet op hun plek.’

DAT heb ik toen ook veelvuldig geschreven aan diezelfde werkweigeraars. Ik werd virtueel afgeslacht, zoals gewoonlijk als je de waarheid durft te zeggen. Walgelijk kutvolk dat enkel aan hun portemonnee denkt ipv onschuldige patienten, inderdaad!

Gast
Guttegut
oktober 26, 2020 17:30

Mediapersoonlijkheid? Pleur toch alsjeblieft een heel eind op man!

Gast
Liefhebbende Moeder
oktober 26, 2020 17:25

Fajah Lourens is een echte liefhebbende moeder.

Gast
Chantal
oktober 26, 2020 17:15

@henkie Fajah is allerminst dom, jaloerse mcreageerdertrol!
Alles wat ze heeft, heeft ze zelf verdiend/opgebouwd.
Een miljoenenimperium!

@gerda Bovenstaande geldt ook voor jou, kadaver!

Gast
Gerda
oktober 26, 2020 17:10

Wat is die vrouw (Fajah) dom he? Niet eens blond, maar vast weinig intellect en minstens weinig empathie.. Laat ze lekker in een paal gaan hangen, weer een ander boekje schrijven en zich niet met en over corona uitlaten.. Domme troela.. Ga zelf een opleidinkje volgen!

Gast
henkie
oktober 26, 2020 17:06

De Domheid straalt uit haar ogen , deze nikszeggende c ster met cup dd , big ass en die binnen wil zijn voor haar veertigste.
Moet ze wel een rijke vent weten te strikken :)

Gast
rob
oktober 26, 2020 16:37

als fajah stelt dan stress erger is als de corona dan heeft ze helemaal gelijk. Dus wie zijn dus de gekkies?

Gast
88
oktober 26, 2020 16:35

Hou je BEK, jij!

Gast
MC alternatieven
oktober 26, 2020 16:26

Dit is echt wel de Trolcourant geworden hè. Zijn er nog goede alternatieven waar echt medianieuws is te lezen met of zonder reactiefunctie?

Gast
Biery Twalet
oktober 26, 2020 16:17

Ah jah Lourens met haar Compote theorie!

Gast
Paul Lamote
oktober 26, 2020 16:16

@Beuk de Boomer
We geven 300 miljoen PER DAG uit aan zorg.
Hoezo geen geld?????

Gast
Paul Lamote
oktober 26, 2020 16:13

Ze heeft zelf geen enkele opleiding afgemaakt en dat soort mensen denken dan vaak dat je arts, ingenieur of econoom kunt worden met een cursus van drie maanden.

Gast
Sport 7 kijker
oktober 26, 2020 16:13

Wat een onvoorstelbaar domme vrouw.

“Nu zijn er nog steeds geen extra bedden geregeld in die zeven maanden, nog steeds geen extra personeel geregeld.”

Ja lieverd, hoe kun je in vredesnaam een vierjarige opleiding tot arts/verpleegkundige in 7 maanden doen? Dat kan niet!

Gast
Genee
oktober 26, 2020 16:09

Ik als judas klets graag met een andere judas, zo als jullie weten zo lang het mij goed uitkomt, deel ik graag van alles met jullie.

Gast
Wieger Keutelhapper
oktober 26, 2020 16:06

@jmp
ma 26 okt 2020 om 15:55

Over leeghoofdig en intelligentie gesproken. Lees jouw onzinnige geneuzel eens en je zal eerlijkheidshallve moeten concluderen dat jij achteraan in de rij stond toen het IQ werd uitgedeeld. Nog vragen?

Gast
Blessyou
oktober 26, 2020 15:57

Wat is zij toch extreem lekker en wat een mooi koppie.

Gast
jmp
oktober 26, 2020 15:55

Hè ja, laten we deze leeghoofdige troela vooral ook aandacht geven. Zo lang zij enige bekendheid geniet hebben we haar nog nooit op enige vorm van intelligentie kunnen betrappen. Laten we haar dan nu inderdaad naar haar mening vragen over het Corona virus.

Gast
Wat een tuig
oktober 26, 2020 15:50

@Vanessa
Ah, dus vanwege rancune mogen patiënten die niks met het ontslag te maken hadden letterlijk doodvallen. Sorry, maar dan waren deze ‘verpleegkundigen’ sowieso al niet op hun plek.

Gast
BEUK DE BOOM
oktober 26, 2020 15:49

Fajah heeft natuurlijk 100% gelijk.

Kabinet geeft geen geld uit aan de zorg. Niet voor, niet tijdens en niet na corona. En stress is niet minder dodelijk omdat je het misschien niet aan de buitenkant ziet.

Gast
Keta Minek
oktober 26, 2020 15:43

Een bipolaire gekkie een platform geven. Lekker bezig jongens.

Gast
Ole
oktober 26, 2020 15:34

De reacties hier zijn een beetje zuur en persoonlijk. Maakt niet uit daar staat MC ook een beetje bekend om. Ik vind ook dat ze een punt heeft. Het is niet inzichtelijk hoe geanticipeerd is op een nieuwe golf. Of ik heb liggen slapen kan ook natuurlijk.

Gast
Albert Verhinderd
oktober 26, 2020 15:22

Fajah Lourens is namelijk politicoloog, viroloog, econoom en übermensch.

Gast
Vanessa
oktober 26, 2020 15:17

Heel veel verpleegkundigen willen niet komen opdraven omdat ze door bezuinigingen ooit zijn ontslagen, Dit werd door nogal wat ex verpleegkundigen zelf verteld in de media. Maw, zij die ooit om hun medemens gaven steken nu een middelvinger op, uit rancune. En dus zullen we een tekort aan personeel blijven houden.

Verder ben ik van mening dat ‘we’ gewoon het leven dat we kennen moeten voortzetten. Het slappe gedoe hier zet geen zoden aan de dijk. De sterkeren moeten teveel inleveren op de zwakkeren alsook het aso volk dat vanaf de zomer overal schijt aan heeft gehad en nu patient zijn. Die laatste groep mensen gun ik van harte het coronavirus!!! Daar hoeft de rest van het volk niet voor thuis te blijven!

Gast
Whitedog
oktober 26, 2020 15:06

Duidelijk een van haar kettlebelts op haar hoofd gekregen

Gast
Bennie
oktober 26, 2020 15:03

Waar ik op tegen ben is alle aandacht voor Bekende (en iets minder bekende) Nederlanders die allemaal praten vanuit eigen belang en het dan ineens over ‘het beleid’ hebben.

Wanneer ze succesvol ZZP-er zijn en de inkomsten uit optredens, boeken en royalties als vanzelf gaat, dan hoor ik nooit iets over beleid, hongersnood, aandacht voor eenzame mensen of psychologische problemen bij kinderen.

Maar nu de bron een tijdje droog staat, is het ineens allemaal de schuld van een premier, minister of viroloog.

Het gaat maar om 1 ding; de aandacht voor hun persoon en de bankrekening.

Gast
Jaap Aap
oktober 26, 2020 14:58

Domme knol.

Gast
Luister
oktober 26, 2020 14:56

Wat een dom wijf! Als de inkomsten teruglopen dan worden ze vals.

Gast
Misutoria
oktober 26, 2020 14:53

Stress is het allerslechtste voor een lichaam. Klopt helemaal.

Gast
kritisch avro-lid
oktober 26, 2020 14:47

Overtrainde anorexia meisjes kweken, dat is gezond.

Stomme doos met haar onnatuurlijk magere lichaam.

Gast
kritisch avro-lid
oktober 26, 2020 14:45

STOP MAKING STUPID PEOPLE FAMOUS!

Excuses voor de hoofdletter maar ik kon het even niet laten.

Gast
Dildo
oktober 26, 2020 14:41

Ga lekker met jezelf spelen joh,kutwijf

Gast
Carolien
oktober 26, 2020 14:40

Fajah Lourens is gestoord. ze is hysterisch en net als bij die mafketel Lange Frans zitten er een paar steken goed los. Beide moet je opsluiten in een inrichting. Misschien een idee als die enge Fajah Lourens wordt opgesloten in een inrichting in Suriname? Zijn we van dat maffe nietszeggende wijf verlost. Lange enge diepgestoorde en drugsgebruiker Frans mag gratis mee.

Gast
Wilfred Genee
oktober 26, 2020 14:38

Mens ga eens aan het werk, aandachtsho#r

Gast
Fajah Lauw Mens
oktober 26, 2020 14:38

Ik ben alleen maar blij als het fout gaat, want dan kost het me minder moeite om wat te zeiken te hebben over het beleid.

Gast
Schilwat
oktober 26, 2020 14:35

Als stress erger is dan corona, waarom bezorgt ze de luisteraars van BNR Nieuwsradio dan zoveel stress met haar gezwam in de ruimte?

Gast
Jos
oktober 26, 2020 14:34

14:19@ ze heeft toch eigenlijk wel een punt. Ze zeg toch niks geks. Waarom haar dan een gekkie noemen. Arjan lubach heeft met zijn programma toch laten zien. Dat in ieder geval het test capiciteit op orde had kunnen zijn. Daarnaast heb je ook personeel nodig, om elke patient minimaal 2 keer om te draaien. Daar hoef je geen 1,5 jaar opleiding voor nodig te hebben. Dan hadden de verpleegkundigen weer andere werkzaamheden kunnen doen. Want dat is fysiek heel zwaar en dan heb je ook nog de mondkapjes. Eerst was het scijnveiligheid en nu wil het kabinet het gaan verplichten. Terwijl in het buitenland vanaf dag 1 iedereen al met een mondkapje op moest lopen. Dus het kabinet heeft wel degelijk veel fouten gemaakt.

Gast
Stag
oktober 26, 2020 14:33

Het probleem met dit vrouwtje is dat het niet uitmaakt wat de regering had gedaan, het was toch nooit goed geweest. Ze is van het soort dat bij elke oplossing, hoe goed ook, een tegenwerping verzint. Ze klaagde al steen en been aan het begin van de pandemie. Ze heeft nooit ook maar één minuut opengestaan voor oplossingen, deze plaspop.

Gast
anoniem
oktober 26, 2020 14:28

fajah

ga plassen

of

fietsen zonder zadel

dom kind

Gast
Flauwe Kul
oktober 26, 2020 14:27

Is Fajah het nichtje van Famke Louise?

Gast
W.A. van Buuren
oktober 26, 2020 14:27

Dom wicht

Gast
Rutte
oktober 26, 2020 14:25

Al had die 2de golf er niet gekomen, had ik het ook te horen gekregen. Het is ook nooit goed. Plus jullie houden jullie ook niet aan de regels.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen