Nicolette van Dam vreest verlenging horeca-lockdown

Nicolette van Dam vreest dat de vier weken durende horeca-lockdown wordt verlengd. Ze ziet niet gebeuren dat we begin december alweer naar restaurants kunnen. Dat laat ze weten aan het AD. Vanwege een aaneenschakeling van tv-flops is Nicolette tegenwoordig niet meer te bekennen op televisie. Ze houdt zich voornamelijk bezig met haar brasserie in de BN’er-hotspot Amsterdam-Zuid, maar vanwege corona heeft haar zaak alweer voor de tweede keer zijn deuren moeten sluiten.

Nicolette had het niet zien aankomen. “Mijn broer en ik hadden niet verwacht dat we helemaal dicht zouden gaan. We dachten aan een avondklok, of om zes uur sluiten.”

De persconferentie van Mark Rutte kwam vorige week hard bij haar aan. “Je houdt je aan alle regels en doet er alles aan, dus het komt even als een klap. Dan sta je met je rug tegen de muur“, zegt ze.

Nicolette zat in de lente huilend op de trap toen de eerste horecalockdown werd aangekondigd. Ook nu was ze behoorlijk emo. “Toen we hoorden dat de horeca weer moest sluiten, was dat dan ook best een emotioneel moment, maar het is wat het is.”

De oud-presentatrice en haar man Bas Smit hebben naar eigen zeggen genoeg vet op de botten. “Wij kunnen daarom nu kijken naar andere mogelijkheden, maar dat is niet voor iedereen weggelegd en dat gaat me aan het hart.

Het wordt een zware tijd, verwacht Nicolette. “We kunnen er echt niet vanuit gaan dat dit met een paar weken voorbij is. Ik denk dat iedereen daar rekening mee moet houden. Als je hoort hoeveel besmettingen er nu zijn en hoe veel mensen er op de IC liggen, daar word je verdrietig van.”

Foto: YouTube

28 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Gerda
oktober 21, 2020 12:23

wat is demensie? @raam ?

Gast
Paul
oktober 21, 2020 12:19

@raam
Er gaat genoeg geld naar Zuid-Oost toe.
In de vorm van uitkeringen.

Gast
raam
oktober 21, 2020 12:14

dag nicolette

doe je ook iets voor de armen in Zuidoost

doe het alsjeblieft

1 op de 3 vrouwen

hebben te maken met dimensie

pas je ook op!

Gast
MolTalk
oktober 21, 2020 08:43

Wat een gegrien om niks. Denk je dat zij echt 1 stuiver minder gaat besteden en heeft te besteden? Laat me niet lachen. Zielige vertoning.

Gast
Piet Pannelap
oktober 21, 2020 08:30

Gooi anders je complete servies aan diggelen!! Achterlijke slagers-trien…

Gast
Flits Böm
oktober 21, 2020 06:42

Gelukkig is haar vriend “heeeeeel” rijk.

Gast
critikast
oktober 21, 2020 00:02

Ik heb te doen met mijn favoriete kroegen en restaurants, maar voel nog geen greintje medeleven met deze vrouw en haar zum kotzen-echtgenoot. Dat hoeft ook niet want zij hebben geld genoeg en het zogenaamde medelijden met hun collega’s is even achterbaks als niet-gemeend.

Gast
de
oktober 20, 2020 23:38

Ik heb schijt aan de regels. Verleden week was ik in het ziekenhuis. Talloze bejaarden op hun rollator te roken buiten. Loop ik naar buiten, zegt een ex-corona patiënt -niet ic-: ‘Ik ga lekker effe een sjekkie doen. Corona of niet.’

Gast
J.J. de Koningh
oktober 20, 2020 23:30

Coronaontkenners en gekkies hebben bloed aan hun handen; die moeten ze allemaal oppakken en voor de rechter brengen.

Gast
Rutte
oktober 20, 2020 22:07

Of het een algemene lockdown wordt is aan jullie, een duidelijke tip. Gewoon je bek houden dat is echt niet zo moeilijk, en de duidelijke regels volgen.

Gast
Liefhebbende Moeder
oktober 20, 2020 22:07

Nicolette van Dam is een echte liefhebbende moeder.

Gast
Lachgas
oktober 20, 2020 21:25

Hieveel bn’ers hebben we nog te gaan. Wordt dit soort verhalen zo beu.

Gast
Corona scam
oktober 20, 2020 20:24

De Koning.
Ze hebben groot gelijk hoor.
Corona is een scam.
Hoop dat de prinsessen nog een fijne tijd hebben in Griekenland.

Gast
De Koning
oktober 20, 2020 20:21

Even weer een korte toespraak, onze 2 prinsessen Amalia en Alexia verblijven nog wat langer in Griekeland. Ik hoef daar niets voor te betalen, dat gaat uiteraard op jullie kosten. De 2 mogen daar nog even door feesten, zonder de bekende regels.

Gast
Erno-BE
oktober 20, 2020 19:15

Boeiend. Laten we het eens over echt nieuws hebben. Waarom hoor je niemand over dat nieuwe nivarna-album?!

Gast
Realist
oktober 20, 2020 17:07

Volgens de Europese sterftecijfers ( euromomo.eu ) is er niets te zien van een 2de golf. Sterftecijfer is eerder aan de lage kant. Dus er is geen enkele reden voor mondkapjes en lockdowns.

Gast
Denk Na
oktober 20, 2020 16:52

Mevrouw van Dam moet zich eens beter in de cijfers verdiepen en de nuance eens zoeken dan zie je dat het allemaal best wel mee valt met die z.g.n. ziekenhuis/ IC opnames waar ook nog eens dikke vertraging in zit, en over die positief geteste personen hoeven we het al helemaal niet meer te hebben. Er wordt maar net gedaan of een zelfde situatie hebben als in maart/april maar dat is geenszins het geval.

Gast
Klant
oktober 20, 2020 16:24

@Ex van Debby,

De slagerij heet nu Slagerij de Schuyt, en heeft een nieuwe eigenaar. Rene is gestopt.

Gast
robert
oktober 20, 2020 16:21

Gaan ze toch gewoon weer een schildpadden actie op touw zetten.

Gast
Huismaker
oktober 20, 2020 16:18

Wiebes (vvd) zei het luid en duidelijk op WNL op Zondag:

Als ondernemers nu failliet gaan, dan is het hun eigen schuld.

Dus Nicolette; blijf vooral op de vvd stemmen. Ze hebben er totaal geen problemen mee als jullie kopje onder gaan.

Gast
Ex van Debby.
oktober 20, 2020 16:07

Dan maar weer een onsje worst snijden bij pappie en mammie.
Of is die ter ziele? Pappie’s centjes zitten in haar dure lunchroom. Bas had zelf geen nagel om aan zijn…te krabben,

Gast
Whitedog
oktober 20, 2020 16:02

OMG, de corona gekkies/ complot denkers komen hier nu ook al de boel vergiftigen.

Houdt je gewoon aan de regels en anders die gekkies in één stad opsluiten. Kunnen ze elkaar ziek maken en bliven aanpraten dat het niet bestaat.

Gast
rob
oktober 20, 2020 16:00

krokodillen tranen

Gast
Pjotr
oktober 20, 2020 15:55

Eric di 20 okt 2020 om 15:34 Ik hoop dat je gelijk krijgt anders wonen we rond de kerst in een concentratiekamp 2.0 en zijn we jaloers op oom Tom en zijn n@ger hut.

Gast
Eva
oktober 20, 2020 15:54

En die vent van haar schreeuwt van de Instagram daken dat ie bakken geld verdient met zijn Insta Posts dus zij moet gewoon haar smoel houden. Heb medelijden met horeca jongens en meiden die van ellende niet weten hoe ze de de lasten moeten opbrengen en die tot over hun oren in de schuld zitten.

Gast
Twanleo
oktober 20, 2020 15:35

Corona gekkies zijn juist complotdenkers.

Gast
Eric
oktober 20, 2020 15:34

Als president Trump weer herkozen gaat worden is het snel over met die corona hoax.

Gast
Patty Koot
oktober 20, 2020 15:32

Met dank aan 5% corona gekkies!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen