Linda de Mol haalt wederom uit naar oud-RTL-collega’s

Linda de Mol heeft gisteren tijdens haar optreden in De Vooravond wederom uitgehaald naar haar oud-tv-collega’s. Dat was te zien in de uitzending op NPO 1. Na haar overstap van RTL 4 naar SBS 6, ging Linda ervan uit dat ze haar shows Weet Ik Veel en Oh Wat Een Jaar gewoon mocht meenemen. RTL hield er echter aan vast en respectievelijk Beau van Erven Dorens en Chantal Janzen hebben die titels ingepikt, zonder het Linda te melden. Al eerder liet Linda weten ‘not amused’ te zijn.

Zonder hun namen te noemen, deelde Linda gisteren opnieuw een sneer uit aan haar ‘oud-tv-collega’s’. “Er zijn wel wat dingen gebeurd die ik als kwetsend ervaren heb. Er zijn wel een aantal dingen gebeurd waarvan ik dacht: dat had ook vriendelijker, collegialer en leuker gekund. Mensen met wie ik gewerkt heb, ja. Er zijn wel dingen die teleurstellend waren, laat ik het zo zeggen.

Linda laat haar humeur niet meer verpesten door de Chantallen van deze wereld. “Ik werk, ik heb een schat van een vent, twee heel leuke kinderen en ik ga een leuke film maken. Ik ga me toch niet door een recensent of een ex-collega of door whoever helemaal van slag laten maken?

Tv-koningin

Ook had Linda het weer even over haar titel van tv-koningin. “Daar heb ik al zo vaak van gezegd dat ik het zo’n rottitel vind. Dat plakken mensen je op en op het moment dat dingen dan iets minder gaan, dan ligt daar ook ontzettend de focus op. Veel meer dan bij andere mensen. Eigenlijk probeer ik de druk niet toe te laten, want ik vind dat een heel vervelend soort stress.”

Nu staat die titel onder druk, omdat haar kijkcijfers afnemen. Dat komt door haar overstap naar SBS 6. “Ik dacht gewoon: er is iemand uit mijn familie waar ik heel veel van hou en die vraagt om mijn hulp. Ik kon me wel voorstellen dat dat zou kunnen betekenen dat sommige programma’s wat minder gaan scoren, maar you take one for the team.”

Het is ontnuchterend, aldus Linda. “Het is soms best wel heel goed dat het niet meer alleen om jou draait, maar dat je met z’n allen probeert iets te bereiken. De laatste tijd is er best een hoop negativiteit in de pers enzo en dat probeer ik dan gewoon van me af te laten glijden.”

Als water van een eend zeggen wij altijd bij ons in de familie. Loslaten. Dat lukt best wel heel goed, helemaal in deze tijd, waarin mensen met zo veel grotere problemen te kampen hebben.”

Geen spijt

Linda herhaalde geen spijt te hebben van haar vertrek bij RTL. “Nee, nogmaals: bij ons in de familie is het zo dat je elkaar helpt. Ik heb ook heel veel te danken aan mijn broer, vooral in het begin van mijn carrière.”

Weet je, ik heb al zo veel prijzen gewonnen en goed scorende programma’s gemaakt, het gaat een keer gebeuren dat het een keer ietsje minder is. Het geeft ook wel weer een soort drive om iets nieuws te bedenken. Nee, echt niet, ik heb er echt geen grote last van.”

Lees ook: Linda vloekend voor de buis: Chantal in ‘haar’ studio (22 september)

Foto: NPO

62 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
UitHetVak
oktober 11, 2020 23:32

Er zijn maar weinig mensen in het vak, die zo passioneert werken.
Een echte vakvrouw.
En dan al deze zure opmerking hierboven, als er iemand met beide benen op de grond is blijven staan, dan is het Linda.
Nee maar eens de moeite om alle interviews van haar terug te kijken, zij heeft totaal geen kapsones.
En vergeet niet wat ze allemaal bedacht heeft, en series waar we het wel allemaal naar hebben zitten kijken.
Gooische vrouwen, divorce , weet ik veel , en de bekroonde april may June

Gast
Discuswerper
oktober 11, 2020 14:02

Nadat SBS had aangekondigd dat het niet meer terug zou keren. Dus hou op met te suggereren dat er smerige spelletjes zijn gespeeld.

Gast
Henk
oktober 11, 2020 13:57

2Discuswerper: RTL heeft het hun eerste seizoen in de zomer van 2010 uitgezonden. Gevolgd door eerste seizoen van the Voice en XFactor. was in juli en augustus, vlak na het EK voetbal en doorslaand succes. Daarvoor had je maar 1 talentenjacht per seizoen en sinds 2010 het hele jaar door op de vrijdag

Gast
Discuswerper
oktober 11, 2020 13:53

En je punt is?

SBS hoefde HGT niet meer. In 2010 is het niet uitgezonden. Het formaat lag vrij voor iedere omroep die het wilde hebben.

Maar laten we het in dat kader eens hebben over het “jatten” van het Wie van de 3 format door SBS. Ook niks mis med contractueel gezien, maar wat moet je wanhopig zijn als je dat soort keuzes maakt…

Gast
Hypocriete RTL deugnieten
oktober 11, 2020 13:32

Zielige RTL’ers die Linda na haar overstap naar haar eigen familiebedrijf proberen te slopen.

Bij RTL was het ‘de televisiekoningin’ en nu steken ze de ‘koningin’ messen in de rug. Want ja ze is weg bij RTL. Maar geen woord over de van SBS6 overgekomen Robert ten Brink en de programma’s Holland’s got Talent en Weekend Miljonairs.

Gast
Discuswerper
oktober 11, 2020 11:25

Chelsey zoek hulp. Je bent ernstig ziek. In je bovenkamer.

Gast
Chelsey
oktober 11, 2020 07:39

Karma is a bitch rücksichtslose moffenfamilie Bertelsmann/Mohn denkt anno 2020 nog steeds de dans te kunnen ontspringen? Deze familie denkt net zoals overigens al hun aanverwante soortgenoten daadwerkelijk vrijuit door te kunnen blijven gaan met het spreiden van hun tentakels in Europa?! Met het door Herr Bertelsmann’s opgerichte bedrijfje dat sinds 1835 met vals uitgezogen geld van hardwerkende mensen aldaar, de boel over de grenzen en ver daarbuiten weg aan het jatten is om die te bezitten? Zodat ze hun financiële, commerciële, economische en politieke machtsexpansie kunnen uitbreiden? Karma zal dit keer harder gaan ingrijpen dan de vorige keren, dat waren slechts wake up calls vergeleken bij de algehele Reset die er komen gaat! Reken er maar op dat dit óók jullie keihard zál gaan raken! Immers Herr Bertelsmann en consorten zijn mede schuldig aan de ontstane situatie! Zij zullen dan door dé Enige Opperrechter uiteraard niet worden ontzien! En terecht niet!

Gast
Wil van Bil
oktober 11, 2020 02:06

Het is mooi geweest Linda, kap ermee en lekker het huishouden gaan doen.

Gast
Mick
oktober 11, 2020 01:26

Linda kan zo Love Letters nieuw leven inblazen hoor. Gewoon bij EndemolShine aankloppen. Een grootste trouwshow maar dan voor mensen die om mensen die daar geen geld voor hebben toch een sprookjesbruiloft te bezorgen. Dat past prima bij SBS6.

Zonde dat er nog maar weinig grootste programma’s zijn. Enkel Miljoenenjacht is nog een echt groot showprogramma.

Gast
Wees eerlijk
oktober 11, 2020 01:23

Linda begon hier niet zelf over. Renze en Fidan vroegen dit omdat Coen en Sander ook een overstap maakten van de NPO naar Talpa.

Linda kwam juist niet zeurderig over.

Gast
AlexF
oktober 10, 2020 23:11

in de UK is er nu een postcode lockdown

Wellicht enigsinds de programma aanpassen en je hebt weer een hit. ;-)))

Gast
Discuswerper
oktober 10, 2020 21:31

Tja Linda mensen hebben nou eenmaal geen compassie met vieze vuile overlopers. Van dat soort NSB praktijken is Nederland niet gediend. Dus raar is het niet dat ze je niet meer moeten en niet even gebeld hebben. Sterker nog, dat siert ze.

En nou kappen met je schijnheilige gejammer. Ga gewoon achter de geraniums zitten. Is beter voor iedereen.

Gast
Nic
oktober 10, 2020 21:09

Bah wat is Linda toch een stront vervelende opoe geworden.

Gast
Chelsey
oktober 10, 2020 21:08

… Ze zijn namelijk net zo slinks en vals zoals al die open rioolratten van Duits mediaconglomeraat Bertelsmann AG! …

Gast
Chelsey
oktober 10, 2020 20:35

Opvallend veel rtL-tokkies hier onder dit artikel! Helaas hebben ze niet in de gaten dat ze zó hun ware aard aan het tonen zijn! Sterker nog het bevestigd het vooroordeel over hun. Ze zijn namelijk net zo slinks en vals zoals al die open rioolratten van Duits mediaconglomeraat Bertelsmann GA! Kortom een bloedzuigende Moffenfamilie! Niet iedereen laat zich omkopen voor geld, Hollandse Talpa Network laat niet zomaar met zich sollen!

Gast
Jonna
oktober 10, 2020 20:20

Wat een verwend achterbaks mens is Linda geworden. Als jij je broer achterna loopt die alles jat van andere zenders. Programma’s jat. Je moet niet zeuren, je hebt een paar programma’s mee mogen nemen. Je hebt misschien meegedacht aan de formats oh wat een jaar en weet ik veel, maar rtl heeft het ontwikkeld en heel veel geld in gepompt. Dat heb jij niet gedaan, want jij wilt je centjes er niet aan spenderen. Dus hou opgespoten lippen dicht. Vreselijk mens

Gast
J. Bloemheuvel
oktober 10, 2020 19:35

Ik vind Linda overkomen als een vervelend
en verwend nest.
Zij kan niet tippen aan Chantal en Beau
die natuurlijker zijn, beter presenteren en
hun kennis hebben te danken aan hun
talent terwijl L alleen maar kan bogen op
het talent en geld van haar familie.
Niets geen eigen talenten maar alleen
maar familie met centen.

Gast
Yala
oktober 10, 2020 18:26

Jee, over zuur gesproken…ik zie hier toch heel veel
negatieve reacties….vast veel kinnesinne.
Tsja, hier krijg je de kans om je jaloezie te ventileren..
Wat een sneue types hier.
Get a life!

Gast
Feitje
oktober 10, 2020 16:21

De formats worden nog even goed uitgemolken door RTL en daarna krijgt Talpa ze terug. Mag je voor 3 man gaan uitzenden op SBS.

Zo gaat dat Linda, je gaat een overeenkomst aan met elkaar. Dat betekent dat je voor x periode de rechten hebt. En RTL is gewoon een bedrijf dat winst moet maken. En de programma’s zijn betaald dus dat iemand anders het presenteert is dan het gevolg.

En nou klaar met dat gemekker, en ga wat nieuws bedenken!

Gast
Josja
oktober 10, 2020 15:48

LindA is in het echt, niet leuk hoor. Ze heeft het hoog in de bol, haar collega’s werden niet aangekeken.. geen blik waardig. De koningin voelde zich boven een ieder staan. Het is echt een naar mens. Ik ben blij dat ze opgezouten is en lekker in de vergetelheid raakt bij sbs. Zo lang de zender nog gaat bestaan. Want.. dat is nog maar de vraag. Binnenkort staat het te koop.. John is 65 geweest en verdiend bijna niets.. kost bakken met geld, met al die sterren die niets waarmaken. Behalve meiland. Maar lindA is een mens die niets doet voor de medemens en alleen aan haar zelf denkt.

Gast
Maurice
oktober 10, 2020 15:32

Dat mens de Mol moet niet zo blijven zeuren had ze bij rtl moeten blijven.
Ze moest zo nodig haar broertje helpen en nu maar janken.
Ik kijk nooit naar sbs 6 en nu zeker niet met zo’n zeik wijf.

Gast
NBC
oktober 10, 2020 15:16

Klaar over uit, ze moest zn naar SBS en het is een flop gebleken. Daag!

Gast
CB
oktober 10, 2020 15:06

Zucht… Linda wordt zo wel een rancuneuze ouwe taart.

Gast
GW
oktober 10, 2020 15:01

Ach hou toch op Linda. Zelden iemand zoveel woorden zien nodig hebben om maar vooral uit te leggen dat ze er echt niet mee zit hoor! Ik word echt moe van Linda en haar steeds alternatiever wordende waarheid. Wat is die vrouw hard op weg om in recordsnelheid haar gunfactor te verspillen.

Ja ze koos haar woorden zorgvuldig maar het was vrij duidelijk op wie ze doelde.

Als zelfs buiten de grenzen van de televisiewereld bekend is hoe rücksichtslos John de Mol te werk gaat, dan heb je het best wel bont gemaakt. Decennialang stond Linda erbij en keer ernaar en vond het helemaal prima. De angstcultuur die nu bij Talpa heerst? Allemaal prima. Maakte zij zich druk over het eventuele afpakken van een presentatieklus als het John gelukt was om met zijn legertje advocaten The Voice naar SBS6 te krijgen? Nee natuurlijk niet. Omdat ze niet aan de ontvangende kant van John’s toorn stond.

Maar nu precies diezelfde tactieken, ditmaal gehanteerd door RTL4, Linda nu eens treffen is het allemaal “niet fair boehoe”. Please.

En dan dat zorgvuldig ingestudeerde weeïge riedeltje “als je door je broer gevraagd wordt dan ga je”. Oogrol.

Doe lekker een Hennyhuismannetje en blijf het nog jarenlang oprakelen.

Einde rant.

Gast
COkijker
oktober 10, 2020 14:57

Die programma’s waren en zijn niet van Linda, ze moet niet zo klagen.

Gast
Wyatt
oktober 10, 2020 14:49

Linda TV Koningin? Voormalig TV Koningin ja.

Gast
WEST*
oktober 10, 2020 14:37

@M Ja daar heb ik ook wel eens last van , maar dat komt omdat ik weer aan de Bokma heb gezeten. Maar bij een kopje thee schrijf ik de mooiste stukjes en met een goed kop koffie ben ik superieur met het geven van reacties! Alleen als ik mijn buurvrouw een lekkere beurt heb gegeven, dan ben ik op zijn best hier !
Heb zo juist een glas karnemelk op , dus weing inspiratie !

Gast
M
oktober 10, 2020 14:24

Mensen jullie moeten mij niet zo serieus nemen, ik weet niet wat ik allemaal voor onzin type.

Gast
M.
oktober 10, 2020 14:22

The Queen has spoken… Linda de Mol de keizerin, de alles omvattend, grootste talent en dat al iets meer dan 30 jaar… Langer dan 30 jaar aan de top. Linda bedankt dat jij er bent…

Gast
AlexF
oktober 10, 2020 14:08

Ach u heeft middels afgelopen 25 jaar ook bepaalde dingen gepikt

Gast
willembever
oktober 10, 2020 13:59

Joh meid, als je zo’n leuke vent hebt en kinderen. Geef dat contract terug aan je broer, als familie zou hij je daar toch niet aan houden zeker? kap me die botox, ga elke dag lekker de hond een paar uur uitlaten om daarna met je modderlaarzen nog aan met een paar vriendinnen te lunchen in Laren. Wie maakt je wat? Zonde van je tijd om je hier druk om te moeten maken. Voor wat? erkenning? Zonde.

Gast
colette
oktober 10, 2020 13:55

Het gif kwam uit haar afgezakte Botoxkop wat een zeikerd zeg ziet er niet meer uit steeds maar over hetzelfde zeiken zit haar nogal hoog je bent uitgekakt door Nederland arrogante muts en die film wordt een flop net zals al die films die je maakt ga eens wat doen met je leven ipv steeds hetzelfde te roepen

Gast
Douwe Scha
oktober 10, 2020 13:47

Ze heeft 100% gelijk!

Wat een klasse straalt ze uit!

Gast
Bennie
oktober 10, 2020 13:37

Vooral ontnuchterend vind ik Linda de Mol zelf.

Met deze televisie- en mediapersoonlijkheid is het goed kersen eten als je in haar straatje praat en werkt.
Maar degenen die dit niet van plan zijn, anders denken, of haar afvallen, mogen rekenen op de toorn van Linda de Mol.

Dat valt mij toch een beetje tegen van iemand die zichzelf regelmatig als ‘heel doorsnee’ omschrijft.

Gast
🤔 Ingrid
oktober 10, 2020 13:30

Woorden waren heel vilein gekozen door Linda! Duidelijk voor wie het bedoeld was! Flauw,wees volwassen,heb jij toch niet nodig Linda!

Gast
Help
oktober 10, 2020 13:12

Ach. Nog even en we zijn van haar verlost. TV wordt alleen nog door bejaarden en wanhopige huisvrouwtjes bekeken. Het verdienmodel droogt op.

Gast
Bart
oktober 10, 2020 13:10

@oijoepio Linda koos heel bewust haar woorden maar doelde overduidelijk op Chantal en Beau. Hier had ze van te voren over nagedacht. Beetje kinderachtig dat ze dit maar blijft herhalen. Terwijl ze heel goed weet hoe het werkt en haar broer andersom waarschijnlijk het zelfde had gedaan als RTL.

Ik had trouwens haar de programma’s en The Voice gewoon meegegeven. The Voice is aardig zijn glans aan het verliezen. Als RTL4 daar een nieuwe talentenjacht of een nieuwe versie van X Factor tegenover had gezet hadden ze makkelijk kunnen winnen van SBS6. Dit geld ook voor Oh wat een jaar en Weet ik veel. Het is niet mogelijk om een betere nostalgische show te maken dan Oh wat een jaar en Weet ik veel is gewoon een simpele quiz.

Gast
west*the one and the lonely
oktober 10, 2020 13:06

Alle fame gaat een keer ten onder, ook dat van Linda

Gast
Chelsey
oktober 10, 2020 12:58

Zo hoort dat eigenlijk ook in elke familie te zijn, je helpt elkaar waar nodig is! Tv Koningin is verre van een rottitel, al zou het even wat minder gaan met de tv-carrière, dan nog blijft zo’n titel gewoon daarboven staan! Inzet, professionaliteit, creativiteit, betekenis als tv persoonlijkheid en familie voor Medialandschap NL mag best voorzien worden van een titel dat past in het rijtje van tv helden van eerste uur! Herr Bertelsmann’s Tv Luxembourg Wannabe’s Jinek, Beau en Chantal kunnen met z’n drieën tegelijk slechts verlangen en zelfs fluiten naar zo’n titel! Matroosje Peppi van der Vorst kan zich voortaan beter maar bezig houden met de aankoop van diverse Kleuter formats voor zijn Luxemburgse Kinderachtige Wannabe Kleuters!

Gast
Petty Fart
oktober 10, 2020 12:50

Je snapt ook echt niks pannenkoek!

Gast
Johan
oktober 10, 2020 12:47

Ik snap Linda niet, zij wilde toch voor zijn broer naar overstappen.
Vind dat je niet moet zeuren had je gewoon bij RTL moeten blijven en niet gaan janken. Vreselijke mens. Ze ziet haar carrière voorbij gaan.
Trouwens Beau en Chantal dien het heel goed.

Gast
MC bezoeker 41
oktober 10, 2020 12:42

Wat een zuur mens is dit geworden. Die ook nog eens denkt dat de hele tv-wereld om haar draait. Zeer terecht dat Beau en Chantal haar programma’s bij RTL hebben overgenomen. Inmiddels kunnen we wel stellen dat Beau het in ieder geval erg goed doet.

Gast
Ik
oktober 10, 2020 12:31

Die Linda begint ech5 een zure vrouw te worden, slechte verliezer.
Hoort perfect bij Talpa, nare club mensen bij Talpa

Gast
G.ossip
oktober 10, 2020 12:30

Wat een klote uit zijn verband getrokken artikel,opruien is ook MC niet vreemd.

Gast
Liefhebbende Moeder
oktober 10, 2020 12:30

Linda de Mol is een echte liefhebbende moeder.

Gast
Mono
oktober 10, 2020 12:28

Hahaha, en we vergeten maar even dat John de Mol een leger advocaten heeft ingezet om de Voice bij RTL weg te krijgen.

Gast
Jan Droplol uit Staphorst
oktober 10, 2020 12:26

Heb samen met mijn vrouw Greet, en onze kinderen Jopie Rietje Koosje Jantje Carla Frans Peter Leo Annie Droplol eens niet naar de hoogmis gegaan ,of kerkbezoeken afgelegd , Laat de dominee maar eens de ko le re krijgen met zijn achterlijke geloof! Wij in het dorp zijn bekeerd , en laten ons nu verleiden met platvloerse vermaak ,en ons lekker eens laten gaan bij RTL vier
Deze week hebben we dan eindelijk de knoop doorgehakt, en een televisie toestel aangeschaft . De dorpsgenoten laten ons nu links liggen, en kijken ons met een scheef oog aan bij de kruidenier,de slager bakker. Maar de duivel heeft ons verlost en wij kunnen na zoveel jaar eens naar een tv program kijken, en niet het eeuwige gepreek van die kerkgekken bij de KRO NCRV of EO via de radio aanhoren
Ook wij willen leven. en genieten wat god heeft verboden! Bij RTL vier kunnen wij ons hart ophalen. Alleen moeten we wel de kinderen opvoeden er mee om te gaan. We denken er ook aan on ons dorp vaarwel te zeggen, en een grachten pand in Amsterdam te kopen We hebben al een bod gedaan op een pand op de Oudezijds achterburg wal.
Van jaren soberheid willen we nu gaan leven met ons geld op de bank!
En laat de dominee maar kletsen, het volk dom houden ,en 3x naar de laten kerk !

Gast
Ra de Maker
oktober 10, 2020 12:22

Linda was ooit de TV koningin, zoals haar broer ooit de TV koning was. Inmiddels zijn het passagiers geworden van de Titanic in het Nederlandse medialandschap.

Gast
Ronald
oktober 10, 2020 12:20

Haha, doet ze een Yvonne Jaspertje? Lol

Gast
Sabine