John de Mol na geruchten: ‘Ik word hier nooit moe van’

John de Mol laat bar weinig van zich horen tijdens deze coronacrisis. We hebben hem al een tijdje niet gezien in de media en dat voedt de geruchten dat hij achter de schermen hard bezig is met een verkoop van Talpa Network. Die geruchten worden al een tijdje ontkend door Talpa, maar ze zijn behoorlijk hardnekkig: John is al 65 jaar en het is hem niet gelukt om van zijn mediagroep het succes te maken dat hij voor ogen had. Is hij het zat? Zelf zegt hij vandaag in een persbericht van niet.

Momenteel probeert John om de SBS 6-programma’s Hit The Road (begon goed, verloor daarna in rap tempo kijkers) en Split Screen (kijkcijferflop) internationaal aan de man te brengen.

John laat in een persbericht daarover weten dat hij nog altijd veel plezier beleeft aan zijn businessmodel van nieuwe programma’s bedenken, ze uittesten op een van zijn Nederlandse zenders en ze dan wereldwijd aan de man proberen te brengen.

De mediamagnaat vertelt: “De mogelijkheid om me weer volledig te kunnen focussen op het ontwikkelen en produceren van formats voor de opbouw van een nieuwe catalogus is spannend en wat ik het liefst doe. Ze lanceren op een van onze tv-kanalen met kans op succes en wereldwijde verkoop is uitdagender dan ooit, maar iets waar ik nooit genoeg van zal krijgen.

Het opbouwen van een nieuwe formatcatalogus (zijn vorige Talpa-productiemaatschappij met in de catalogus onder meer The Voice verkocht hij aan ITV) klinkt niet als een korte-termijn-ambitie.

Tv-kenner Rob Goossens hield vorige maand nog serieus rekening met de verkoop van Talpa Network: “Ik zou ook niet weten hoe John het lek nog boven zou moeten krijgen. Wat dat betreft snap ik wel dat verkopen een serieuze optie zou kunnen zijn.

Komt de radiotak van Talpa dan wél in andere handen? Talpa-bobo Paul Römer in Adformatie: “Een totaal verzonnen verhaal. Er is absoluut geen sprake van. Dan gaan weer andere journalisten het checken omdat ze het ook gehoord zouden hebben. Wij willen gewoon verder bouwen aan een mooi geïntegreerd mediabedrijf.

Foto: Talpa

Wat vindt u?

Alle polls

Heeft Matthijs van Nieuwkerk de piek van zijn carrière al bereikt?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen