Johan Derksen vond Akwasi bij Eva Jinek heel slap

Johan Derksen vond het optreden van Akwasi in de talkshow van Eva Jinek donderdagavond heel erg slap. Hij praatte heel erg wollig en gaf nergens echt antwoord op. Dat heeft de voetbalanalist vrijdagavond gezegd in Veronica Inside.

Akwasi en Johan Derksen Foto: RTL / Talpa

Het is een vervelende man, vindt Johan. “Ik kende die man helemaal niet. Ik heb hem horen schreeuwen op de Dam en nog een keer horen raaskallen bij Beau, maar gisteren heb ik hem gewoon horen praten“, laat de 71-jarige Veronica-ster weten.

Het was buitengewoon oninteressant, vindt Johan. “Hij is geloof ik twintig minuten aan het woord geweest, toen was hij klaar en toen kreeg ik de indruk at hij Omroep Zwart wilde beginnen, maar hij gaf eigenlijk nergens antwoord op. Hij lulde gewoon door.”

Collega René van der Gijp: “Ik haak af, ik ben hem kwijt, ik ben hem na vijf minuten kwijt.”

Johan: “Hij hing me na vijf minuten ook geweldig de strot uit, maar ik denk: ik wil nou toch eens luisteren. Jinek probeerde het wel, maar het gaat het ene oor in, het andere oor weer uit en hij lult gewoon weer door.”

René: “Ja, maar bij mij ook. Ik heb zoiets: ik zit ernaar te luisteren en denk: het zal wel.”

Johan: “Het is gewoon een kletsmajoor. Ik vind dat zijn omroep de tweespalt in Nederland weer vergroot, want bij de reguliere programma’s zitten toch heel veel minderheidsgroeperingen, of vergis ik me?

Voorafgaand aan de uitzending van Jinek werd gehoopt op spectaculaire televisie, omdat hij eerder bij Beau schreeuwend aan tafel zat. Bij Jinek hield hij zich wél gedeisd.

75 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ginger
november 2, 2020 12:31

Als je echt eerlijker meningen wil zien op tv, wordt dan lid van Ongehoord Nederland. Kost maar 5 euro zoveel, er hoeven nog maar 9800 leden bij. Op naar veel betere docu´s, eerlijker nieuws en meningen. Zegt het voort.

Gast
Woke geborene
november 1, 2020 16:40

Amerikakenner@
De Engelse en Duitse betekenis voor blank gebruiken voor blanken in de VS en Duitsland enz. pikken de blanken daar natuurlijk niet. Dit maakt wel duidelijker herkenbaar hoe dom en racistisch de discussie en trend in de randstad is om het woord blank door wit te vervangen.
Caucasion klinkt trouwens als Asian cock. Dat woord zal daarom ook binnenkort wel verbannen worden.

Gast
Strategospeler
november 1, 2020 15:07

De elitaire media zijn alleen geïnteresseerd in zwart racistische schreeuwers omdat zij inderdaad ervoor zorgen dat PVV en FVD extra stemmen krijgen. Omdat die nooit gaan regeren krijgen we de volgende keer een nog linkser kabinet van misschien wel vijf partijen.

Gast
Ben
november 1, 2020 14:35

Hij hoort vervolgd te worden. Gaat niet gebeuren.
En dat zorgt ervoor dat hij eigenhandig de grootste stemmentrekker wordt voor fvd en vooral pvv. Schat dat hij goed is voor ruim 50% vd stemmen. Het gedrag van npo, pistolen fempkje, Yasser ferat klaver enz draagt daar ook een flink stempeltje bij.
En het idiote is dat ze steeds hetzelfde geconditioneerde gedrag veryonen. Aandacht vragen voor vooral zichzelf wat als resultaat heeft sat er nu juist aandacht komt voor degene die ze willen “afmaken”.
Zo gruwelijk dom. Maar ja verstand zit er vaak niet veel bij deze lieden.

Gast
Amerikakenner
november 1, 2020 13:30

Suzette@ Het is raar dat je voor de racistische Whitepowerterm ‘w(h)it(e)’ kiest.
In Angelsaksische landen willen anti-racisten juist af van ‘white’. Naast ‘caucasian’ vindt men ook blank een goed alternatief omdat het ‘niets’ betekent. In Duitstalige gebieden idem omdat wit daar ook wijs betekent en omdat ‘Ich bin blank’ Ik ben blut betekent. Alleen in Nederland (lees: het extreem racistische Amsterdam, wil men juist af van het neutralere woord blank. Juist mensen die eenzijdig negatieve (verzonnen) associaties hebben bij woorden zijn vatbaarder voor vergelijkbare negatieve ideeën bij mensen. De nep anti-racisten uit Amsterdam zijn zo intolerant dat ze onterecht woorden in de ban doen en zelfs eisen dat anderen dat ook doen. Het zijn feitelijk racistische dictators en omroep zwart is daar het symbool van.

Gast
😷Paulus
november 1, 2020 12:00

😷Trola Paulus, leer Nederlands😡. Ik heb geschreven : Hoorde in de wandelgangen . Sukkel! 🤬🤬Rioolfiguur.

Gast
Israëliet
november 1, 2020 11:58

@Josefien,Akwasi is een trotse Ghanees. en geen Surinaams persoon. Vuile antisemiet! en zwarte hater dat je bent! Ga lekker in bad met je moslimvriend.

Gast
Etymoloog
november 1, 2020 11:17

….wit in de betekenis: autochtoon….

Gast
Analist
november 1, 2020 11:09

Suzette@ Aanhangers van omroep zwart zullen, als ze net zo extreem denken als Akwasi, de nieuwe Adele een blackface vinden omdat ze op Beyonce lijkt. Dezelfde fanatici zullen Beyonce weer te veel een whiteface vinden die haar Afrikaanse wortels verloochent. Niemand hoort deze extremistische omroep te steunen. Steun omroep X.

Gast
anoniem
november 1, 2020 10:58

@I love covid: Ja, ik heb ook alles gevonden.. :-) Misschien is het wel zo vriendelijk van de redactie als ze het even willen verwijderen. Hij kan er problemen mee krijgen…

Gast
Etymoloog
november 1, 2020 10:52

MrGer (Meijboom) @ Je speelt op de man of vrouw. Probeer voortaan alleen inhoudelijk te reageren.
Suzette, cultuurhistoricus, Anton Karel@ Ook wit in de betekenis allochtoon is incorrect. Waarom wijken, scholen ook in Angelsaksische landen niet wit mogen worden genoemd staat bijv. in opiniestukken in de NRC en Volkskrant. Het woord niet-wit is incorrect omdat hierdoor de basis wit de norm lijkt. Bovendien betekent nitwit niet-weten. Gekleurd of het anglicisme ‘mensen van kleur’ is incorrect omdat je suggereert dat autochtonen geen kleur hebben. Bovendien is mensen indelen in (huids)kleuren al racistisch. Helemaal dom is het om dan niet-bestaande huidskleuren zwart, wit, rood en geel te gebruiken.

Gast
mrGer
november 1, 2020 09:30

@Chelsea, wat een bij elkaar geraapte flauwekul. Neem het je niet kwalijk, je moet wat als je ze niet allemaal op een rij hebt en je wilt toch ergens bij horen. Dat negatieve gelul van die Derksen ben ik ook wel zat aan het worden, het is een trucje om weer de aandacht op zich te vestigen. Het lult maar een eind weg met van die vrijblijvende meninkjes over van alles en nog wat met 1 thema: altijd negatief. Dat komt omdat hij over voetbal niks te melden heeft en alleen maar de plank misslaat

Gast
Chelsey
november 1, 2020 08:08

Pro BLM c.q. Agenda 2030 trollen vieren hoogtij! Het op een voetstuk plaatsen van een Zwarte racistische haatzaaiende bedreiger is hen dan ook niet vreemd! Medewerking verlenen en hem natuurlijk waar nodig ondersteunen in zijn, of liever gezegd hun missie van 1 Wereldnatie met de daarbij horende 1 Wereldheerschappij! Onder valse voorwendselen racisme en vreemdelingenhaat zogenaamd willen verbannen! Immers is het devies slechts de afschaffing van Democratische elementen die dat tegen kunnen gaan! Zeer geleidelijk én op slinkse wijze, dat dan weer wel hé! Johan Derksen heeft wederom gelijk! Akwasi O. én al zijn aanhangers kunnen de pot op! Omroep X van Guilly Koster en Yvette Forster verdienen méér aandacht van de Media dan zo’n Zwarte Dam schreeuwende agressieve klootzak met zijn zogenaamde omroep Zwart! #Welkom 2021# #All 1 (samen) krijgen we (corona onder) controle!

Gast
Kleffo Jones
november 1, 2020 07:41

Die typische onverzorgde en smoezelige wijven die de deur van het GGZ platlopen zijn dol op deze ghanees. Omdat ze zelf met alles de plank misslaan gaan ze roeptoeterend andere goedwillende mensen framen. Dit alles ondersteund door bange en slappe karakters zoals M en Jinek. Beiden beantwoorden wel enigszins aan die smoezeligheid

Gast
I love covid
november 1, 2020 07:24

Haha die anton karel die hier reageert is echt dom om zo zijn Gmail adres bij website in te vullen zeg: naam+achternaam bekend nu en ik heb al z’n socialmedia al gevonden.

Het is echter geen Boomer; dat verbaast mij dan weer wel! Want dit is echt 100% een boomer streek; je email adres invullen bij het website veld, netzoals het invullen van complete website adressen in het zoekveld van google, ook zoiets wat alleen ouwe kut babyboomers doen.

Les nr 1 op het internet: geef je identiteit nooit prijs!

Gast
Cultuurhistoricus
november 1, 2020 02:26

Anton Karel@
Piet veranderde wel in positieve zin. De roe en de zak verdwenen en de Pieten werden lieve, intelligente, chique, sportieve, vrijgevige mannen en vrouwen. Daar wil iedereen op lijken en elk kind wil later zwarte Piet(a) worden. De roetveegpiet is racistisch omdat die niet door gekleurderen mag worden gespeeld. Terecht dat google deze enge ro(e)tveegpiet tegenwoordig boycot. Als het een sterotype is is ZP positief en de whiteface domme (horror) clown of joker extreem negatief.

Gast
Taalkundige
november 1, 2020 02:12

Suzette@ Je hebt geen helicopterview en omdat nu zelfs ‘wit’ de betekenis heeft van autochtoon is het positieve woord wit extra verwarrend. White Poweraanhangers noemen zichzelf niet voor niets wit en tropisch Afrikanen denigrerend zwart. Want ‘wit’ staat voor maagdelijk, vrede, sereen, vredig, schoon en wijsheid. Zwart staat in alle talen voor alles wat negatief is tot en met de dood en de duivel. Dat je deze racistische polariserende woorden gebruikt die al in de koloniale tijd de norm waren is absurd. Zwart (swaert en swaertinnen) stond voor drievijfde mens. Pas na de slaventijd is het besef ontstaan dat we allemaal gelijkwaardig zijn en werden mensen ingedeeld in groepen zoals blank, betekenis: doorzichtig en negroïde, betekenis zwart(ig) en mongool, betekenis: dappere krijger. Dat werden ‘varianten’ genoemd. Later is onterecht het etiquette ‘ras’ eraan geplakt. In 1945 heeft de VN wederom bevestigd dat er geen rassen bestaan. Maar extreme groeperingen vinden extreme woorden voor niet-bestaande huidskleuren een verdienmodel.

Gast
Sylvana
november 1, 2020 01:48

Ik vind Akwie best een lekker ding, grrrrr

Gast
anton karel
november 1, 2020 00:59

Hoi Suzette,

Ik waardeer je mening en ben het er ook mee eens.

Als is zelf naar mijn jeugd kijk was sinterklaas bijzonder spannend.
In die tijd was het nog echt een figuur waarvoor je bang was.
“in de zak naar Spanje” en Zwarte piet had een roe. Echt zo’n martelwerktuig.
Daar was je bang van en had je respect voor.

Didactisch niet het meest sterke verhaal. Maar toch maakte dat indruk. En het was een wapen van ouders om te gebruiken.
In principe was er niets racistisch aan. Totdat het veranderde. En niet in goede manier.

Tegenwoordig heb ik 3 keer in de week een Afrikaans pleegkind in huis. En die begint nu al over Sinterklaas en zwarte piet. Dat mannetje heeft echt geen benul.
Laten we het gewoon een leuk kinderfeest houden. En het vooral spannend houden voor kinderen. Dat is het leukste wat er is.

mvg Anton K.

Gast
Suzette
november 1, 2020 00:01

@objectieve moderne linkse vrouw
Ik noem mij wit omdat ik me nooit comfortabel met het woord ‘blank’ heb gevoeld en vanuit de Bijlmer ook nooit het gevoel heb gehad daar werkelijk bij te horen. Hoe gevoelig het ook ligt, dat er telkens zo’n nadrukkelijke veelzeggendheid in woordkeuzes lijkt te zitten, we moeten er allemaal boven staan zonder persoonlijke insinuaties naar elkaar.

Meningen blijven verdeelt en ik denk dat we taal gewoon weer moeten laten ontwikkelen zoals dat eeuwen is gegaan en we niet moeten verwachten dat alle neuzen in een paar jaren/dagen dezelfde kant op wijzen. Dat gaat nooit gebeuren en daarom moeten we daar allemaal met een helikoptervisie steeds beter boven leren staan. Daarom denk ik dat omroep zwart een kans geven ook jou voldoening gaat geven.

Verontwaardigde reacties op de foto van Adele waren wat mij betreft ronduit belachelijk, maar kritiek op het sinterklaasfeest van de afgelopen decennia is gewoon terecht. Dat loopt nu na jaren contraproductief vastlopend discussiëren op z’n eind, dus gaan we vanaf ‘21 hopelijk weer de diepte in voor ontwikkeling en echt productief tijdsbenut

Gast
azijnzeiker
oktober 31, 2020 23:59

Suzette, ik heb een babynaam, maar jij kan er dus ook wat van. Ik heet je van harte welkom in deze peuterspeelzaal.

Gast
Objectieve moderne linkse vrouw
oktober 31, 2020 22:41

Suzette@ Mooi dat je omroep X gaat steunen. Het benoemen van mensen in (nep)huidskleuren kan echt niet meer en werkt contra-productief. En als je bovendien vindt dat het om.de intentie gaat, waar ik het op zich mee eens ben, dan mogen mensen die minder bruin zijn zichzelf ook blank of bruin noemen.

Gast
Anti-racist
oktober 31, 2020 22:25

Suzetje@ Als er iemand is die stigmata en stereotypen versterkt is het de door de neplinkse Amsterdamse media op handen gedragen A.
Verder worden mensen die deels van Afrikaanse afkomst zijn denigrerend ‘citroenneger’ genoemd. Dus noem nooit jezelf of anderen gelig!

Gast
Suzette
oktober 31, 2020 22:24

@Anton, als ik op je blauwgedrukte nickname klik weet ik precies wie jij echt bent ;-)

@objectieve moderne linkse vrouw, ik vind je heel erg grappig en daarom ga ik omroep x inderdaad ook steunen, je hebt t verkocht, liever geven we ook X een kans en dan nog beter; om powned met stijl te vervangen!

En verder, of je nou links bent of rechts; je begrijpt het nog niet; en dat maakt niets uit!
Gezien ik daadwerkelijk als Suzette .. .. .. .. .. … geboren ben, vind ik dat ik mijn woorden zelf mag bepalen net als iedereen dat mag voor welke reden dan ook, zolang dat wat puur dit betreft niet verder gaat dan belediging. Jou reactie lijkt bijna uit frustratie geschreven over wat we volgens mij allemaal steeds meer herkennen.
Nu is het tijd om echt samen te komen dus mevrouw, ik zeg wordt gewoon lid!

Gast
Henk w
oktober 31, 2020 22:15

Tv zwart gaat Verslag doen in Qatar hoe gaan ze dat doen??

Gast
anoniem
oktober 31, 2020 22:06

Nederland geeft vooral veel aandacht aan Akwasi, omdat zo racisme te kunnen blijven goedpraten. Er zijn talloze andere tegenstanders van discriminatie die ook eens in het nieuws mogen komen dan die foute BN-ers..

Gast
M. Finders
oktober 31, 2020 21:58

🖕

Gast
M. Finders
oktober 31, 2020 21:51

Akwasi is een opruier en zeer gevaarlijk voor onze samenleving.
Onze normen en waarden worden worden door door deze narcist ten gronde gericht. GEEF DEZE AKWASI GEEN PODIUM!!!

Met vriendelijke groet.

M. Finders

Gast
Anton karel
oktober 31, 2020 21:16

Ben Akwasie he. Ook wel Anton Karel genoemd.

Gast
Objectieve moderne linkse vrouw
oktober 31, 2020 21:15

Suzette@ Brunette betekent ‘bruintje’. Dit is racistisch en seksistisch net als blondine. Nog erger: Dom blondje. Als je zwart haar hebt zeg je ook niet dat je een zwartje bent.
Verder noem jij jezelf geel.
De meeste Oost-Aziaten vinden dat een beledigende omschrijving. De VN gebruikt niet voor niets topografische omschrijvingen voor mensen. Maar jij zit nog vastgeroest in de middeleeuwse, koloniale, racistische, polariserende, stigmatiserende termen zwart, geel en wit enz.
Je kunt sowieso beter lid worden van Omroep X die wel naar een positieve multi-culturele samenleving streeft en slechts een bijdrage van ruim 5 euro vraagt en niet zelf het geld houdt als het niets wordt.

Gast
Suzette
oktober 31, 2020 20:16

@anton ik ben gewoon een brunette met groene ogen.
Op het bericht onder jou ga ik niet eens verder reageren

Gewoon lid worden mensen! Of je nou een tint van bruin, roze of n beetje geel hebt zoals ik, sta je voor het verbreken van stigma’s en komt de voorspelbaarheid van de npo je de keel uit, dan geef je dit een kans

Lubach is voor mij iig de druppel geweest

Gast
Analist
oktober 31, 2020 19:55

Anton@ Die Suzette is albino (albina) en een kleurenblinde racist. Ze noemt tropisch Afrikanen die bruin zijn negatief stereotypisch ‘zwart’.

Gast
Anton karel
oktober 31, 2020 19:29

@suzette

U bent albino?

Gast
Jan de 💩
oktober 31, 2020 19:15

Wanneer is iets misbruik van vrijheid van meningsuiting ? Moet daar niet eens over nagedacht worden ?

Gast
Suzette
oktober 31, 2020 19:03

@Colette, we zijn allemaal gestoord.
Ik vind het een meesterlijke zet en het gaat werken
En @anton, kijk maar uit dat Sylvana je niet beschuldigd voor armoed(ig)en
insinuaties. Ik ben wit, geboren en getogen in de bijlmer en ik gier om mensen die hier reageren omdat ze er niet tegen kunnen dat zwart zendtijd zal krijgen

Vanaf de top is het niet zo lastig om alleen het wit te tonen dat goedgekeurd is en de rest in hun provincie of achterbuurt weg te censureren. De stille meerderheid is nooit stil geweest

Gast
colette
oktober 31, 2020 18:44

Aquarium is geestelijk gestoord geen aandacht meer aan schenken

Gast
colette
oktober 31, 2020 18:43

Aquarium is geestelijk gestoord

Gast
Anton karel
oktober 31, 2020 18:39

Ik hoop dat we de 50.000 net niet halen. Dat geld wat ik dan binnenkrijg gaat dan direct naar vastgoed in Weesp.
Bedankt stomme tata’s!

Gast
Gijsbert en Suzan
oktober 31, 2020 17:59

Geloof mij maar dat het er wel meer dan 50k worden. Zodra de discussie verder opgevoerd wordt, gaat dit tegen de NPO gebruikt worden zoals onze laatste referenda’s, meneer van de NPO gaat dat niet tegen kunnen houden met een inlegvelletje.

Genoeg blanke, donkerharige Gijsberts en Suzannes, die weten dat een lidmaatschap het dubbel en dwars waard gaat zijn. Baudet, Nanninga en Wilders zijn typische uitvergrotingen, die NIET representatief zijn voor de diverse samenleving

Gast
ha trol Paulus
oktober 31, 2020 17:51

@paulus,

Nou Paulus, sorry maar op hun website staat: nog 28000 leden nodig. Je kunt dus niet tellen. Dan hebben ze een krappe 22000 leden. Moeilijk he, de waarheid vertellen. Maar ja, je bent dan ook een eenzame trol. Succes hoor verder, met je strijd.

Gast
Herman
oktober 31, 2020 17:43

@6,

Er is nog iets waar we niet intrappen. Namelijk het oersimpele truukje om iedereen die kritiek heeft op deze zogenaamde ´omroep´ in wording en die Akwasi zelf, racist te noemen. Dat is voorbij. We hebben het hele gebeuren door. Succes verder met jullie geknoei.

Gast
6
oktober 31, 2020 17:40

Wie nog achter deze geldoplichter aanloopt, is niet al te slim. Dat even daargelaten. Fijn als hij zijn 50.000 idioten weet te verzamelen. Het Nederlandse volk moet hem NIET, en gaat hem ook nooit moeten. Laat dat even duidelijk zijn. Wij houden niet van regelrechte oplichters en geldgraaiers zoals dit heerschap. Er is niets wat hem in beweging brengt behalve geld en zijn motieven worden alom compleet gewantrouwd. Al die trollen hier uit dat Akwasi kamp staanhelemaal niet voor het Nederlandse volk, dat Akwasi lekker leegzuigt met zijn truucjes en hypocriete lachjes en praatjes. Wij trappen er echt niet in. Laaielichter.

Gast
😷Paulus
oktober 31, 2020 17:23

😷Hoorde net in de wandelgangen dat Zwart (Akwasi) al over de 30.000 is. Met dank aan de Racisten hier🤬😬.

Gast
Rambolienus
oktober 31, 2020 16:37

Mooi bedrag van de staat gekregen. Meeste tientjes komen uit de grote uitkeringspot. Zijn fans piekeren er niet over om mee te doen en een baan te zoeken. Gepamperd door linkse goedgelovige sukkels!

Gast
MolTalk
oktober 31, 2020 16:21

Akwasi? Of was het Zwarte Piet?

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
oktober 31, 2020 16:05

Stop making stupid people famous.

Gast
Analist
oktober 31, 2020 15:58

Dames en heren 13.02@
Of racistisch zwart de 50.000 leden haalt is niet interessant. De minister geeft hem toch geen licensie. Het geld: circa 500.000 euro kan hij dan zelf opmaken. Zie reglement. Hij heeft hierdoor met een paar uur kritiekloze reclame-interviews geven voor racistische media, zoals volkskrant en nrc voorkomen dat de anti-racistische omroep x de drempel wel haalt, ondanks dat zij maar circa 5 euro vragen en zij wel een goede kans zouden hebben gehad toegelaten te worden. Schandelijk dat de zich links noemende media X geen aandacht geeft en intussen wel racistische provocateurs kritiekloos reclame laat maken.

Gast
Erik Odekerke
oktober 31, 2020 15:45

Zo, met het hele gezin lid geworden van Omroep Zwart.
Ik vind Akwasi een vreselijke kerel, maar alles om Johan Derksen en die achterbakse ayatollah uit Soest dwars te zitten.
Die 50.000 leden komen er wel.

Gast
Duo penotti twee kleuren in een pottie
oktober 31, 2020 15:26

Dussss

Gast
Julske
oktober 31, 2020 15:24

Die (Ebola Virus) blijft maar besmetten hier op M C, vooral als het over Akwasi gaat. Opa Derksen ga maar lekker met je hond spelen, en geeft de jongeren nu de kans. Want je bent oud en irritant. Zo misselijk ben jij, en maar denken dat je de wijsheid in pacht bent. Ouwe stoker dat je bent, zo ga je blijven , alleen die complotdenkers zal je blijven steunen in je l u l verhalen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen