Caroline Tensen met soort DNA Onbekend op RTL 4

Caroline Tensen komt met een tv-show die sterk lijkt op DNA Onbekend, het programma dat ze jarenlang presenteerde op NPO 1. Het gaat om De Reis van je Genen, zoals de werktitel luidt. Dat blijkt uit een kandidatenoproep van RTL 4.

Caroline Tensen Foto: RTL

Jarenlang was Caroline het gezicht van DNA Onbekend, maar tegenwoordig wordt dat programma gepresenteerd door Dionne Stax. De commerciëlen gaan nu ook aan de haal met het genre, want Caroline komt met een reeks die er sterk op lijkt.

Caroline in de oproep: “Weet jij niet wie je biologische vader is? Of ben je op zoek naar je broer, je zus, je moeder of misschien wel je grootouders? Vraag jij je af uit welk deel van de wereld jouw onbekende familie komt en heb je geen enkel aanknopingspunt?

Dan: “Met de nieuwste technieken en wereldwijde research kan ik je helpen. Meld je aan en dan gaan wij voor jou op zoek. Ga naar RTL.nl/familie.

Het lijkt erop dat De Reis van je Genen iets internationaler georiënteerd is, wat erop duidt dat de opnames pas later volgend jaar plaatsvinden.

DNA Onbekend

De KRO-NCRV stopte in 2014 met DNA Onbekend, waarna het programma als Familie Gezocht verder ging bij RTL 4 met Nance Coolen als presentatrice.

Na een reeks van vier aflevering besloot RTL 4 alweer te stoppen, waarna het programma in 2016 verhuisde naar AvroTros. Caroline werd wederom de presentatrice.

Toen Caroline in 2009 overstapte naar RTL, hoopte ze DNA Onbekend mee te nemen: “Ik weet niet precies hoe het werkt, maar natuurlijk zou ik het graag mee willen nemen, want ik ben enorm verbonden aan dit programma. Ik weet het niet. Ik hoop het als ik heel eerlijk ben, want ik vind het heel mooi om dit te maken.

Het is niet gelukt: DNA Onbekend bleef achter op NPO 1 met Dionne Stax als de nieuwe host.

26 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Annie van Achteren
november 2, 2020 11:32

Mooie, frisse lay-out!

Gast
Bromsnor
november 1, 2020 10:46

Caroline Tensen is fake. Ze is eigenlijk een robot.

Gast
Marcel
november 1, 2020 08:14

Lijkt me een goeie combi om op de zelfde avond als De Erfgenaam uit te zenden.
En wat een zure reacties weer,… des te meer mensen geholpen kunnen worden door een programma des te beter.

Gast
Kees1982
oktober 31, 2020 19:29

Ik vermoed dat Avro tros woest is op de producent.

Gast
Liefhebbende Moeder
oktober 31, 2020 19:25

Caroline Tensen is een stiefmoeder.

Gast
Luister
oktober 31, 2020 18:59

@HENRICA Achterlijke muts, je weet zelf niet hoe dom je praat!

Gast
Josefien
oktober 31, 2020 16:17

Bij RTL4 blinken ze nou eenmaal niet uit in orginaliteit.

Gast
tim
oktober 31, 2020 15:52

waar ligt het DNA van haar niet

Gast
MC bezoeker 44
oktober 31, 2020 14:19

Hier heb ik bij het zien van de kandidatenoproep al geen vertrouwen in. De vorige poging met Nance heeft al laten zien dat dit niet bij RTL4 past. Eigenlijk alles wat deze producent daar gemaakt heeft. Daarnaast zit daar een mevrouw die er totaal geen zin meer in lijkt te hebben.

Gast
Frank Wisse
oktober 31, 2020 13:52

Caroline Tensen, haar DNA is mij onbekend.

Gast
Fleur Op
oktober 31, 2020 13:37

Bloemen houden van mensen.
Kijkers niet meer van Caroline Tensen.

Vergane glorie. Tijd dat ze overstap gaat maken naar streekomroep Haarlem 105.

Gast
F
oktober 31, 2020 13:34

Patty Koot
za 31 okt 2020 om 11:31

Naamjatter ook weer aanwezig!

Gast
Ik weet alles van de tv
oktober 31, 2020 13:22

Dit is een van de beste programma’s van 2020 en azijnpissers stop met klagen .het is commerciële tv en kost niets beter dan die staatsomroep kost bakken met geld

Gast
Jan
oktober 31, 2020 13:19

De heren zimmerman erc lopen tegen hun earnout aan en jatten nog ff op de valreep een formatje

Gast
Feitje
oktober 31, 2020 13:18

Als het maar niet weer zo kil is als bij het spijt me.. wat was dat een flop

Gast
M@rk - Etten-Leur
oktober 31, 2020 13:11

Wat een originele pulp-zender is dat Reclame Televisie Luxemburg toch…ze gooien je dood met “talentenjachtjes” en nu weer een goedkope kopie van “DNA Onbekend”…heel simpel: gewoon NIET kijken!

Gast
Chil Persoon
oktober 31, 2020 12:49

En ja hoor. Daar gaat Petertje weer!

Wat een armoe bij RTL!

Gast
Tycho Graagnat
oktober 31, 2020 12:46

Caroline heeft nog vele zusters en broeders als Leco kloon denk ik. Ga dat eens na meisje.

Gast
Jan van Eerten
oktober 31, 2020 12:33

Triest die naaperij

Gast
Henrica
oktober 31, 2020 12:20

Dat wijf hoort niet meer op de tv,de houdbaarheid datum allang overschreden

Gast
droevig copieren copieren RTL en Talpa zijn trieste organaties zonder enig creatief vermogen, geldgraaiers zonder inhoud.
oktober 31, 2020 12:11

Oh oh ze kunnen zelf echt niks.

Geldgraaien zonder creatieve en innovatieve energie.

Zo maak je de lineaire tv dood. Lekker bezig John en Peter. :(

Gast
J
oktober 31, 2020 11:43

Vraag me af of hiermee DNA Onbekend bij de NPO weer stopt.
Producent van De Reis Van Je Genen is dezelfde als DNA Onbekend. Ook maakte zij dus Familie Gezocht toen de NPO met DNA Onbekend stopte.

Gast
BRK
oktober 31, 2020 11:33

Voordat mensen weer schreeuwen dat het gejat is: het is van dezelfde producent als DNA Onbekend (Tuvalu).

Gast
Karbonade
oktober 31, 2020 11:32

‘wereldwide research’
Klinkt spannend maar dat zijn gewoon de welbekende sites FamilySearch en Ancestry . com.

Gast
Patty Koot
oktober 31, 2020 11:31

Dat wordt genieten en natuurlijk weer een monsterscore.
RT(OP)L!

Gast
Cees
oktober 31, 2020 11:21

Altijd maar weer na-apen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen