Jan de Hoop vindt Giel Beelen erg onprofessioneel

Jan de Hoop vindt het echt heel erg onprofessioneel dat Giel Beelen in één week tijd twee keer zijn radio-uitzending op NPO Radio 2 heeft gemist. Dat zegt de nieuwslezer voor de camera van Editie NL.

Giel Beelen en Jan de Hoop Foto: RTL / Talpa

Giel heeft zich twee keer verslapen, omdat zijn telefoon – tevens zijn wekker – niet aanstond. Een heel erg slecht excuus, vindt Jan. Zelf heeft hij zich in 31 jaar nog nooit verslapen. “Het kan één keer gebeuren, maar als het voortdurend gebeurt, dan is er structureel iets mis volgens mij.

De radio-dj moet er gewoon voor zorgen dat hij op tijd wakker wordt, al is het met vijf wekkers, vindt Jan. “Ik vind het niet heel professioneel. Als je je laat inhuren om een programma te doen, dan mag je toch verwachten dat je er op tijd bent en dat je je uiterste best doet om dat zo goed mogelijk te doen? Ik vind dat echt niet professioneel.

Hoe doet hij het zelf? Jan wordt voor het RTL Ontbijtnieuws wakker om 3.45 uur. “De wekker staat aan de kant van mijn man Coen en die is niet in staat om een wekker uit te doen ’s ochtends. Die is in een soort coma, dus ik moet over hem heen of langs hem heen om dat ding uit te doen en dan ben ik wakker.”

Jan adviseert op een vast tijdstip naar bed te gaan. “Als ik het Ontbijtnieuws doe ’s ochtends, dan ga ik om 22.00 uur naar bed. Dan zorg ik dat ik ’s ochtends fris en fruitig ben. Een enkel keertje gaat het mis, omdat we wonen in het bos en dan staat er soms een hert voor de deur te burlen.”

Heeft hij nog een andere tip? “Niet te veel alcohol drinken. Een wijntje kan wel, maar niet te veel, dat je rustig slaapt. Als ik hier ben ’s ochtends wordt van mij verwacht dat ik onmiddellijk scherp ben. Ik kan niet langzaam wakker worden.”

20 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Golden
november 7, 2020 22:17

Heeft andere prioriteiten

Gast
Chil Persoon
november 2, 2020 14:16

Opa Jan heeft ook een mening!

Gast
Onze Held Geert
november 1, 2020 14:40

Gek , als ik naar mn werk moet hoor ik de wekker niet en als ik vrij ben spring ik er 5 uur uit.
Conclusie, Giel vindt zijn werk niet leuk.

Gast
Xxxxx
november 1, 2020 08:45

Dat vindt Coen dan vast niet erg als Jan over hem heen moet. Maar dit ter zijde. Ja, Jan heeft gelijk als hij zegt dat het niet goed is dat Giel zich telkens verslaapt. Kwestie van discipline en desnoods 10 wekkers naast je bed zetten en je hoeft je nooit te verslapen. Het is mij ook nog nooit overkomen dat ik me versliep, omdat ik twee wekker zet. Mijn telefoon zet ik zo hard dat ik wel wakker moet worden.

Gast
critikast
november 1, 2020 08:39

Drie tips voor nitwit Beelen: 1. Blijf van jonge meisjes af 2. Was je haren op tijd 3. Abonneer je op de Wekcentrale, die blijven je bellen ’s nachts totdat je wakker wordt .

Gast
Dremels
oktober 31, 2020 20:43

Tsja, “drink niet te veel alcohol”, zegt Jan. Dat klinkt natuurlijk logisch, maar voor Giel is dat echt niet zo eenvoudig. Hij is alcoholist. Dat is nou net het probleem.

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
oktober 31, 2020 16:07

Het gras is groen, de hond die blaft en Giel Beelen is onprofessioneel. Ik ga alvast mijn wekker zetten voor maandag, want dit gaat mij niet overkomen.

Gast
Mark
oktober 31, 2020 15:06

Jan is een held: al 31 jaar bij het ontbijtnieuws, da’s toch 8000 keer je wekker zetten. Daar kan Giel nog een puntje aan zuigen.

Gast
Sapperdeflap zeg!
oktober 31, 2020 13:11

Heeft Akwasi hierover ook een scheet gelaten? Toe nou…het domvolk kan niet wachten om hier weer (n)iets van te vinden.

Gast
Bobbert boksdown-regtop
oktober 31, 2020 11:40

Misschien een rare gozer die Giel. Makkelijk even 70K pakjen was nooit zo eenvoudig!

Gast
Quasimodo
oktober 31, 2020 10:55

@ Henk: Je denkt toch niet dat ik alle dagen de hele dag in de gaten ga houden wie wat heeft gezegd?
Toch bedankt voor de moeite om te melden dat MC zelf achter de feiten aanhobbelt. Ik neem mijn reactie over Jan dan ook terug bij deze.

Gast
Jan van Eerten
oktober 31, 2020 10:10

Punt voor Jan

Gast
Henk
oktober 31, 2020 10:04

Quasimodo: zo zie je maar weer hoe beeldvorming kan ontstaan.

Deze uitspraken heeft de Hoop al veel eerder gedaan maar wordt nu pas op Mediacourant geplaatst. Jammer dat je dat niet zelf hebt kunnen ontdekken.

Gast
Frank's Klootwijker Mast
oktober 31, 2020 09:56

Frank van der Mast laat weer van zich horen.

Gast
Quasimodo
oktober 31, 2020 09:44

Inmiddels zijn we alweer dagen verder en komt dat hoopje ellende ook nog eens zijn niet relevante mening over Giel uitkotsen.

Gast
Chil Persoon
oktober 31, 2020 09:35

Deze opmerking is vast op advies van zijn man, waar hij op twitter tot vervelens toe reclame voor maakt.

Gast
Fuck The System
oktober 31, 2020 09:31

Misschien minder tiktok filmpjes kijken van jonge meisjes.

Gast
Mijn naam is privé
oktober 31, 2020 09:30

Ik vindt Jan de Hoop een onprofessionele kleuter!

Gast
HalloJumbo
oktober 31, 2020 09:24

En als dat niet lukt; namens de gehele crew een fijne dag.

Gast
Rob
oktober 31, 2020 09:23

Oud nieuws. Dit zei Jan afgelopen woensdag al. Dit artikel kan weg

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen