Eva Jinek in Sterren op het Doek: ‘Ze neemt een risico’

Niemand minder dan Eva Jinek zit in de seizoenspremière van Sterren op het Doek, het interviewprogramma waarin Özcan Akyol elke week een andere A-ster interviewt.

Eva Jinek Foto: Omroep MAX

De presentatrice laat zich nauwelijks zien in andere programma’s en dat is volgens Özcan heel begrijpelijk: als talkshowhost kun je vanwege je uitspraken al snel onder vuur komen te liggen, legt hij uit. Het heeft hem daarom flink wat overredingskracht gekost om de RTL 4-presentatrice te strikken voor de show van vanavond.

Het is een unicum, benadrukt Özcan op BNR Nieuwsradio. “Het is heel moeilijk om zo iemand te strikken. Als je als talkshowhost mee gaat doen aan dit soort programma’s, dan kijkt iedereen met je mee.”

Mensen zijn erop uit om Jinek te laten vallen, weet hij. “Er wordt altijd getwijfeld aan je objectiviteit en aan welke kant je staat, dus hoe meer je vertelt, hoe meer munitie je geeft aan mensen die altijd denken dat jij in een of ander kamp zit.”

Hoe heeft Özcan haar weten te overtuigen? “Ik moest best wel wat doen om haar te overtuigen om mee te doen. Ik wist ook dat ik haar niet heel harde statements moest proberen te ontlokken, dus ik ging meer voor het menselijke aspect. De human-interest kant op.”

Heel nieuwswaardig lijkt het niet te gaan worden. “Het wordt een feelgood-uitzending, denk ik.”

Grote pr-campagne

Hoe dan ook: Eva Jinek is een heel mooie naam voor een seizoenspremière. Omroep MAX heeft flink uitgepakt met de promotie van deze nieuwe reeks. Zo is er een hele buitencampagne opgezet.

Waar komt dat vandaan? “Dat heeft te maken met twee persoonlijkheden die bij elkaar komen, namelijk Jan Slagter en ik. Jan Slagter is echt een reclameman van vroeger ook, dus die houdt er wel van om zoiets stevig neer te zetten.

Die buitenreclame is wel wat ongemakkelijk, vindt Özcan. “Ik moet zeggen: ik reed net langs zo’n bord en dan voel je je toch wel klein, ook al kijk je naar jezelf. Het is ook wel een beetje gênant eigenlijk, maar goed. Zelf weet ik ook wel publiek te bereiken via social media enzo, dus dat versterkt elkaar een beetje.”

Sterren op het Doek is vanavond om 20.40 uur te zien op NPO 2.

Een voorproefje:

21 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
ineke
november 8, 2020 17:37

Allemachtig, wat een commentaar zeg, waar gaat het nou over … over schilderen van een – voor mij – mooi en uitgesproken gezicht en ogen om het doek te zetten. Al dat andere doet er hierbij helemaal niet toe m.i.

Gast
Kijker34
oktober 31, 2020 18:55

Haar wacht hetzelfde lot als Humberto Tan. De houdbaarheidsdatum van die blije geiten shows duurt nooit lang.

Gast
Kijker34
oktober 31, 2020 18:53

Ik vraag me zo hardop af waarom mensen zo’n fan zijn van Eva Jinek. Wat zijn in vredesnaam haar kwaliteiten en op basis waarvan word zij zo op het paard getild?

Gast
Zuster Ursula
oktober 31, 2020 18:49

👍Hartstikke leuk Eva, dat je meedoet. De titel: ” Ze neemt een risico” moet weer veel negatieve reacties ontlokken.
Niet van mij, geen enkel risico wat mij betreft.
Social media bestaat sowieso grotendeels uit negativiteit.
Als je daar rekening mee moet houden, kan je helemaal niets meer doen.
Top Eva, dat je ja hebt gezegd!
Geef allen maar flink af op Eva, maar zij heeft het maar mooi gemaakt.
Ga zelf op haar plaats zitten, ik vind Eva wel echt, een goede interviewster, die het lef heeft zichzelf kwetsbaar op te stellen.
Niets mooier dan dat, je emoties laten zien.
Dat maakt een programma mooi, echt en geloofwaardig!
Dat eeuwige zakelijke, emotieloze gelul, daar bulkt het al van op tv.
Prachtig Eva, blijf zoals je bent, ik vind je een topper!
Ik kan niet wachten op “sterren op het doek” vanavond.
De uitzending met Tjitske Reidinga, geweldig, ook iemand die echt is!

Gast
colette
oktober 31, 2020 18:45

Naar die alcoholistische Vissenkop en Clintonlover kijken wij niet

Gast
Chil Persoon
oktober 31, 2020 16:20

Vanavond Ajax op Fox Sports!!!!

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
oktober 31, 2020 16:03

Sterren op het doek met Jellinek. Ik sla even over.

Gast
Donald
oktober 31, 2020 11:21

Hoezo neemt ze een risico? Ze is niet eens in staat goede inhoudelijke interviews af te nemen en laat mensen (met een ‘verkeerde mening’) nooit uitpraten. Als ze een gast niet mag steeks ze haar minachting niet onder stoelen of banken. Dat heeft niets met journalistiek te maken, eerder met nepotisme en propaganda. En objectief is ze al helemaal niet met haar vooringenomenheid, ziekelijke Hillary Clinton adoratie en Trump haat.

Gast
Bobbert boksdown-regtop
oktober 31, 2020 11:21

Het zijn geen sterren. Werknemers met beeldvulling in de functie beschrijving. Echte sterren zijn bijvoorbeeld Arnold Schwarzenegger, Bruce Willis, Demi Moore, Donald Trump, Rowan Atkinson, Dolly Parton,

Gast
G.ossip
oktober 31, 2020 11:06

Jinek en Akyol zijn een stelletje linkse deugkneuzen,het riedeltje wat zij uitblazen kennen we onderhand wel zo voorspelbaar.

Gast
mrGer
oktober 31, 2020 11:05

Wel heel erg opzichtig I scratch your back and you scratch mine. Ik heb Angela er nog niet over gehoord, dan zal die binnenkort ook wel weer aanschuiven bij bestie Eva. Exact wat zij eerder Humberto kwalijk nam is nu meer aan de hand dan ooit, maar goed, je hoort haar er niet over, doel bereikt, ze past in het pulletje

Gast
Kuis
oktober 31, 2020 11:02

Laat Akyol en Jinek het eens 2 uur lang over migratieproblemen en terrorisme in Nederland hebben.

En dan met name wat volgens hun de oorzaken en oplossingen zijn.

Ik denk dat ze al hun kijkers en imago vrij snel voorgoed kwijt zijn.

Gast
mrGer
oktober 31, 2020 10:59

Die Ozkan moet wel een kuthuwelijk hebben, er gaat geen avond of programma voorbij of hij zit er weer.

Gast
q8
oktober 31, 2020 10:45

geen belang bij deze Tsjechische schreeuwerd,
( zou ze t fotolijstje van bill en hill bij zich hebben,? )
en de hele uitzending Twamp Twamp Twamp,,

Gast
Help
oktober 31, 2020 10:44

Jinek is:

-schreeuwen
-hysterisch
-ongeïnteresseerd
-autocue
-overdreven
-niet grappig
-geen boobies
-Trump, Trump, Trump en Trump
-Die-Wilders en Die-Baudet
-weg met Zwarte Piet (kinderfeest)

enz enz enz

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 31, 2020 10:35

Gaat ze naakt?

Gast
Duco van Deugen
oktober 31, 2020 10:34

“Niemand minder dan …” Wow, na zo’n aankondiging had ik niemand minder verwacht dan Madonna, Paul McCartney en dat soort grootheden. Maar het blijkt om een NL-presentator te gaan…

Gast
@Gwendolyn
oktober 31, 2020 10:13

He kereltje waarom gebruik jij een vrouwennaam.

Gast
Bea
oktober 31, 2020 10:03

Jinek laat zich in met een Seriele Kluizen leegrover. RTL herkent zich hier wel in tav de Oaklahoma Pilzner.

Gast
Gwendolyn
oktober 31, 2020 09:50

Maar vanavond om 20:40 uur ben ik Strictly Come Dancing aan het kijken op BBC One. Dan weet je dat.

Gast
Chil Persoon
oktober 31, 2020 09:48

Vandaar dat je eerst 3x achter elkaar als gast moest opdraven bij Jinek!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen