‘Complotdenker op tijdslot Wie is de Mol? Ik kijk niet!’

Na twee maanden megacijfers te hebben gescoord met Wie is de Mol, moet NPO 1 het nu weer zónder mollenjacht stellen op de zaterdagavond.

Kamp van Koningsbrugge Foto: AvroTros

Vanavond wordt de opvolger geïntroduceerd: Kamp Van Koningsbrugge. Hierin ondergaan vijftien gewone burgers acht dagen lang een loodzware militaire training. Wie haalt het eind van dit experiment waarbij zowel fysiek als mentaal het uiterste wordt gevraagd? Jeroen van Koningsbrugge is er om zijn rekruten een hart onder de riem te steken.

Die 3,5 miljoen kijkers van Wie is de Mol gaat Jeroen natuurlijk niet halen, maar een miljoen kijkers moet er met de geringe concurrentie – RTL 4 zendt de finale van Holland’s Got Talent uit, maar SBS 6 alleen een film – wel in zitten.

Wie in elk geval níet gaat kijken, is schrijver Arthur Japin. Hij liet van de week, in een inmiddels verwijderde tweet, blijken absoluut geen behoefte te hebben aan Jeroen van Koningsbrugge.

Arthur liet zijn ongenoegen blijken over deze keuze van de NPO, toen hij op Twitter voortdurend met advertenties over dit programma geconfronteerd werd: “Een complotdenker als kampleider… denkt u zelf dat iemand dit wil zien? U blijft mij dit de hele dag maar vragen, echt ik hoop over dit programma nooit meer iets te horen!

Complotdenker

Begin 2019 kwam Jeroen uit de kast als hysterische complotdenker. Hij gaf aan te geloven dat de Amerikanen zélf de Twin Towers hebben opgeblazen. “Ik heb er te veel dingen van gezien. Documentaires, maar ook de echte beelden. En daarop zie ik gewoon ontploffinkjes in de raampjes van de Twin Towers.

Jeroen gaf ook aan grote voorraden van gevriesdroogd voedsel aan te houden, voor als het land instort. “Je ziet hier en daar al een land omvallen, op een gegeven moment kun je die economieën niet meer oplappen. En dan gaan ze als dominosteentjes. Dat is denk ik het eerste wat gebeurt. En dat heeft állemaal gevolgen.

Kamp van Koningsbrugge is vanavond om 20.30 uur te zien op NPO 1.

91 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
aammehoela
november 1, 2020 12:38

Een hoop reacties weer. Wat die onzin van complotten betreft. Deze gasten nemen het veelal op voor Trump. Deze maf kees beweerde live dat de dokters in de USA bewust het aantal doden door corona laten oplopen vanwege geld. Totale onzin en niet waar. Het aantal doden door corona ligt stukken hoger (oversterftecijfer zegt genoeg) en bovendien krijgen de dokters niets extra. Maar Trump liegt en verdraait alles. Ook het stemmen per post bv. De reden hiervoor is duidelijk. Veel democraten stemmen per post, republikeinen meer op het bureau. En vooraf je indenken met fraude etc. zegt genoeg.

Gast
Kleffo Jones
november 1, 2020 10:45

Het leger werd onder de voet gelopen door de oppermachtige duitse oorlogsmachine toendertijd. Toen hadden jaren van bezuinigingen en haat tegen defensie de organisatie ook verzwakt. Net als nu. Het leger van ons is klein maar nog steeds kwalitatief goed. Dat komt niet door de politiek maar de mensen zelf in de vuurlinie staan en hun leven op het spel zetten op plaatsen waar we niets te zoeken hebben. Net wat die commandant zei; ‘het laatste redmiddel, boven ons is er niets!’

Gast
Karel de Grote
november 1, 2020 10:30

@Korporaal1: kalmeer s een beetje man, dat hoort ook bij ’t commando-zijn

Gast
Gerda
november 1, 2020 10:23

Dat arrogante, zogenaamde grappige van Jeroen Koningsbruggen is nu toch niet meer om aan te gluren? Met hem, Gordon en Ali is het effect begonnen wat we overkill-tv noemen.. Die man is om uit te kotsen.. Zelfs toen hij een jaartje uit zicht verdween om in de VS een sabbatical te vieren, vloog hij nog elke week naar Nederland..

Gast
mrGer
november 1, 2020 09:22

Complotdenkers zijn hetzelfde als jehova’s, overtuigd van hun bij elkaar geraapt gelijk zonder ruimte voor iets anders, oftewel narrowminded,

Gast
anoniem
november 1, 2020 08:37

@Korporaal1: de laatste keer dat we het leger nodig hadden collaboreerde men met de vijand..

Gast
Frank Drebbing
november 1, 2020 08:37

Rondje Commando’s. Dan vallen je masturbatie filmpjes met jongens wel uit de toon! Bikkels vs Randstadnichten.

Gast
anoniem
november 1, 2020 08:33

Aan de foto te zien is het vast langer dan een 1/2 jaar geleden opgenomen.. Of zijn het ook coronawappies die zich niet aan de maatregelen houden?

Gast
Kim Wieft
november 1, 2020 08:13

Dom wijf Simone heeft geen argumenten. Dom wijf Simone kan alleen maar schelden. Dom wijf Simone is dom.

Gast
Kleffo Jones
november 1, 2020 07:47

Mooi programma. Op SBS ofzo was een gelijk programma uitgezonden. Met bikkels van de SAS. Keiharde gasten zonder mededogen. Want die weten als geen ander dat zielig slachtoffertje spelen en verwijfd egoïstisch ikke ikke gedrag levens gaat kosten.

Gast
Korporaal1
november 1, 2020 06:47

Die oppep momentjes en lief doen tegen de kandidaten is zeker contra van die jeroen. Instructeurs balen van deze liefkozerij Onzekerheid, spanning, stress en nog meer onzekerheid en wat fysiek ongemak zijn de bouwstenen en tools om de juiste kandidaten eruit te filteren. De meeste afvallers kunnen het niet meer bolwerken en breken mentaal. Dan ga je grote fouten maken. Mooi programma, dankzij de instructeurs die onbuigzaam de kandidaten aanpakken zonder dat linkse medelijden en ‘wat ben je een zielig slachtoffer ’ gelul.

Gast
Oudemanvan74weethet
november 1, 2020 06:31

Die Jeroen is voor mij een van de meest irritante personen die mijn TV scherm bevuild.

Gast
Korporaal1
november 1, 2020 06:31

Prachtig programma. Werkelijkheid bij de commando’s is nog hartelozer. Daar gaat het om! Bijdehante smoel dichthouden en de groep niet vertragen. Mensen verkijken zich er zo op en komen zichzelf al snel tegen. In werkelijkheid was 3/4 al afgevallen. Van te voren vanuit je veilige sportschooltje roepen in enorme volzinnen dat je nooooit opgeeft en bij de eerste oefening al ligt te krijsen om je moeder? Zegt al genoeg over jezelf. De marokkaan, fotomodel, boer, en de ondernemer zijn potentieel. Moet hier en daar nog aan geslepen worden. De rest wordt straks belicht en op het voestuk gezet. Doorbijter of verliezers? Sommigen worden erin gehouden voor de spanning. In werkelijkheid; endex richting naar huis!

Gast
Edwin
november 1, 2020 01:59

Simone, hou jij
niet van pijpen dan?

Gast
Simone
november 1, 2020 01:58

Kim Wieft, ga jezelf pijpen, loser!

Gast
Kim Wieft
november 1, 2020 01:30

Dom wijf Simone moet ook weer onzin uitkramen. Een hekel hebben aan Defensie maar wel blij zijn dat we in vrijheid leven. Een vrijheid die bevochten is door jonge Amerikanen tijdens WW2. Idioten volgens dom wijf Simone. Jonge mannen die hun leven hebben gegeven voor linkse weekdieren als dom wijf Simone. Dom wijf Simone die tijdens 4 en 5 mei stoer en vastberaden roept:”Dit nooit meer!” en eigenlijk denkt dat ze daarmee eeuwige vrede heeft afgedwongen. Dom wijf Simone is een typisch product van gestoord Links.

Gast
Mislukte Sjineese NKKR
november 1, 2020 00:30

ut mehnsh,
Ik de kale NKKR uit Amstelfeen, ben niet van de buis te slaan horrr! Ik ga lekkur kip eetuh en daansun en swinguh! Gooejunavunt mensuh!

Gast
S. Stokvis
oktober 31, 2020 23:32

Goed en informatief programma… genoten

Gast
Simone
oktober 31, 2020 23:24

De laatste 10 minuten gezien, had even het gevoel dat ik in een uitgebreide promotiefilm van Defensie zat te kijken “ kijk eens hoe fantastisch het in het leger is, lekker kuilen graven en een commandant die je afsnauwt en vooral bezig is je eigen identiteit de grond in te boren”. allemaal in semi-legerleiding. welke idioot stelt zich hiervoor beschikbaar? Wat is de hoofdprijs? Een vaste baan in het leger? Dergelijke verkapte promotieprogramma’s zouden verboden moeten worden en ook nog betaald van ons belastinggeld.

Gast
allochtoon
oktober 31, 2020 22:30

Voor het eerst sinds jaren zaterdagavond naar npo1 gekeken. Goed dat het leger laat zien wat ze doen. Meer van dit soort programma’s. Patriottisme mis ik in Nederland als allochtoon. Witte Nederlander haalt meestal zijn schouders op over zijn eigen cultuur. Uitzonderingen daargelaten. Presentator paste alleen niet bij het programma met zijn dikke hoofden buik . Dat was een vreemde een in de bijt in dit programma

Gast
Donald
oktober 31, 2020 21:56

Ik ben zo puur als het maar kan 2de donald, you are under me. een werker zonder a firm opinion, zo zie ik jouw 2de donald.

Gast
Waf zegt de Hond
oktober 31, 2020 21:56

Ahhhhh lekkur naar een corona feest zodadelijk. Lekker zuipuh en tegen wijven aanrijden. Misschien ik er wel eentje doppen vanavond.
Schijt aan de overheid en aan ouwe mensen.

Gast
Lies
oktober 31, 2020 21:49

Schaap hierboven moet nodig ritueel geslacht. Toch al verpest door de coronabangmakerijfabriek van Rutte en De Jonge V.O.F.

Gast
Donald
oktober 31, 2020 21:47

@Richard & Schaap
De werkelijkheid is vaak absurder dan de meest rare fantasie. Maar ik lees dat jullie je verheven voelen boven ‘laaggeschoolde complotidioten’ en mensen graag willen opsluiten dus dat zijn uitstekende argumenten om je kop in je reet te houden.
@Halfvolle Melk: je staat te lang in de koelkast en bent verzuurd.
@Donald 20:23 jij bent een vervelio.

Gast
Lies
oktober 31, 2020 21:46

Arthur Japin hoort in het concentratiekamp der linkse deugmensen. Een goede kandidaat voor het spelletje schedeldak klieven.

Gast
Ik ben een inwoner van Ulan Bator
oktober 31, 2020 21:27

Kippie van Koningsbergen heeft twee broodjes complot met mayonaise opgegeten.
Veel wiet roken is de enige oplossing.
Zeg jongen, doe mij twee melkschudsels aardbei.

Gast
Roodkapje
oktober 31, 2020 21:26

@schaap.
Frusti met minderwaardigheidscomplex alert. Borderliner gespot.
Wees allert.

Gast
Rutte
oktober 31, 2020 20:54

Schaap zo lang ik blijf, blijft Nederland rechts. Geen links geouwehoer. Het laatste kabinet wat linkse neigingen had was Balkenende 4. Je zou het kunnen zien als centrumlinks.

Gast
Piet Phikzuuker
oktober 31, 2020 20:39

Moment, ik moet poepfen, ik mis de mol maar pak de drol.
Geweldig.

Gast
Schaap..
oktober 31, 2020 20:35

Donald, kijk even naar de bron, Jan Dijkgraaf briefje van jan.

Gast
Donald
oktober 31, 2020 20:23

Schaap hoe veel eeuwen heb jij daar over moeten nadenken?, you have sunk deep. Zie het maar als een ladder ik sta boven, jij komt die ladder geen eens op.

Gast
Schaap..
oktober 31, 2020 20:18

@Donald nog een stukje voor jouw.
Wie niet meegaat in jullie onzin en zo dom is om dat te melden, kan een even voorspelbaar als vermoeiend reeksje aan opdrachten tegemoet zien.
“Word wakker!!!”

(Wie gewoon alleen op gezond boerenverstand en wetenschappelijk bewijs wil varen, is volgens jullie altijd aan het slapen, óf door chemtrails inmiddels vergiftigd)
“Verdiep je eens!!!”

(Alsof er ook maar een begin van een plicht is om andermans wanen te onderzoeken – er zijn ook mensen die wel gewoon moeten werken)
“Bekijk dit!!!”

(Waarbij je 100 van de 100 keer een linkje krijgt naar een langdradig YouTube-filmpje waarop iemand met een titel de stelling ‘1 + 1 = 2’ onderuit haalt en er ‘1 +1 = 666’ van maakt)

“Bewijs maar dat het niet zo is!!!”
(LOL)
“Zie je wel!!!”

(Alsof ze vroeger in die kliniek in bos of duin wel de moeite namen om te bewijzen dat al die ‘cliënten’ die dachten dat ze Jezus Christus waren in werkelijkheid gewoon Frans, Patricia of Robert Jensen heetten)

En als afmaker komen jullie dan steevast met: “Controlled opposition!!!”

(Afgewisseld met: “Vrijmetselaar, want je kijkt op je profielfoto door je vingers heen!!! Betrapt!!!”)

Ik ben jullie spuugzat.
Jullie begonnen als curiositeit, maar inmiddels ontwikkelen jullie je tot een virus waartegen geen kruid is gewassen.

Het dieptepunt is wat mij betreft bereikt nu mensen zoals jullie (uiteraard laf onder een pseudoniem) foto’s plaatsen van Nederlandse ziekenhuizen zonder af en aan rijdende ambulances met corona-patiënten en dan zeker weten dat dat hele corona-verhaal slechts een verzinsel is. Jan Dijkgraaf briefje van jan.

Gast
Schaap..
oktober 31, 2020 20:15

Nederland is een rechts land al heel lang.

Gast
COkijker
oktober 31, 2020 19:59

@ Echt Links Nederland is zo links als het maar zijn kan, beetje rechts is niet verkeerd ;-) leve de PVV en FvD

Gast
Schaap..
oktober 31, 2020 19:58

Aan alle aluhoedjes.
Beste aluhoedjes,
Steeds vaker verlang ik terug naar de tijd waarin ik van het bestaan van complotdenkers geen benul had.

Maar helaas.
Jullie zijn met zo velen en zo nadrukkelijk aanwezig dat het serieus tijd begint te kosten om jullie uit mijn leven te blocken.

Oorzaak 1: de bezuinigingen op de geestelijke gezondheidszorg.
Oorzaak 2: internet.

Vroeger werden mensen die net als jullie leden aan ernstige achtervolgingswanen en krankzinnigheid weggestopt op een plek waar zee- of boslucht mogelijk een frisse wind door hun verwarde brein zou blazen. En als dat niet werkte, wat helaas meestal het geval was, definitief opgeborgen en platgespoten, vastgebonden of erger.

Tegenwoordig mogen jullie gewoon vrij rondlopen.
Sterker: jullie hebben een megafoon gekregen.

Dat Elvis leeft, de aarde plat is en elke bewegende ster een UFO was, konden jullie vroeger hooguit kwijt in de plaatselijke kroeg, waar jullie in het beste geval werden genegeerd en in het slechtste, als de clientèle het zat en zelf zat was, in elkaar werden geslagen.

Maar toen kwam internet.
En Facebook.
En YouTube.
En nu kunnen jullie je wanen de hele wereld over schreeuwen.
Jan Dijkgraaf briefje van jan.

Gast
Schaap..
oktober 31, 2020 19:53

Beste Arnold,
Benieuwd hoe snel de media het nieuws ontdekken.

Toen Haye van der Heyden bij het NPO-programma De Perstribune in de val trapte, waren ze er als de kippen bij.

Zijn ‘filosofische opmerkingen’ over pedoseksuelen en Holocaust-ontkenners en de vrijheid van meningsuiting waren precies wat ze na de eerste zureouwemannenaanvallen op jouw omroep in wording nodig hadden.

Dat Van der Heyden niet doorhad dat zijn pleidooi voor de ultieme vrijheid van meningsuiting de groei van Ongehoord Nederland in de weg zou zitten, was een onvergeeflijke blunder.

Dat hij daarna nog een aantal dagen in de slachtofferrol kroop, maakte het pathetisch.

De man werkt al decennia met media en moet dus weten hoe het werkt.

Als je een nieuw project hebt en het is ook nog een project dat de gevestigde orde aanvalt, dan mag je geen fouten maken.

Dus het is goed dat je hem er uit hebt geflikkerd en het is chic dat je dat brengt alsof het zijn eigen beslissing is (“in overleg”). Jouw verklaring “Hij wilde geen onderdeel zijn van een discussie die de groei van de omroep zou belemmeren” is heel grappig; het is nagenoeg letterlijk wat eerder die dag Klaas Dijkhoff zei over het feit dat hij na tweeënhalf jaar af wil zien van de rest van zijn wachtgeld (om diefstal van 4900 euro per jaar aan reiskosten te verdoezelen).
Zijn oude vriend Jan Dijkgraaf briefje van jan.

Gast
Halfvolle melk
oktober 31, 2020 19:46

Ja,ja, Arnold Karskens. Zichzelf zwaaroverschattende lulhannes die gezien zijn uiterlijk, gespleten persoonlijkheid en daarmee samenhangende relativeringsvermogen (not), rijp is voor de Respijtzorg. Beter nog, opsluiten deze opruier, de sleutel weggooien en verder aan zijn verdiende lot overlaten. Good riddance.

Gast
Schaap..
oktober 31, 2020 19:37

Arnold Karskens complotdenker nr 1.

Gast
Richard
oktober 31, 2020 19:37

@ Donald:

Grappig, die naam deed me een belletje rinkelen. Na even zoeken vond ik hem in een reportage waar hij in EenVandaag geïnterviewd werd, vorig jaar.

Wat verrassend. Ook al zo’n boze man die heel de dag boos en woedend is, de bekende twee partijen steunt die veelal door laaggeschoold complotidioten worden gesteund, en gelooft dat alles en iedereen tegen hem is. Dat zal vast een heel neutraal boek zijn zonder enige vooringenomenheid.

Gast
Richard
oktober 31, 2020 19:36

@ Donald:

Grappig, die naam deed me een belletje rinkelen. Na even zoeken vond ik hem in een reportage die ik heb gezien: https://eenvandaag.avrotros.nl/item/arnold-karskens-richtte-omroep-ongehoord-nederland-op-mensen-zijn-de-eenzijdige-kijk-helemaal-zat/

Wat verrassend. Ook al zo’n boze man die heel de dag boos en woedend is, PVV / FVD steunt en gelooft dat alles en iedereen tegen hem is. Dat zal vast een heel neutraal boek zijn zonder enige vooringenomenheid.

Gast
Bart
oktober 31, 2020 19:36

@Matthijs zelf Nee dat slaat echt helemaal nergens op.

Gast
Echt links
oktober 31, 2020 19:32

Nederland is een extreem rechts land. Rechts is rechts en links is extreem rechts omdat ze rechts generaliserend als complotdenkers wegzetten of discriminerend en seksistisch ‘boze ‘witte’ (lees: blanke, autochtone) mannen noemen. Links is zo racistisch dat ze mensen met Afrikaanse wortels heel negatief ‘zwart’ noemt. Ze zijn zo hypocriet en zo dom dat wanneer Nederlanders die een Pools paspoort krijgen zij ons verbieden dan de anglicistische term ‘tot Slaaf gemaakt’ te gebruiken.

Gast
Boze wolf
oktober 31, 2020 19:31

@Roodkapje
za 31 okt 2020 om 19:19

allert? Wat een taalbeheersing. Je bent nog dommer dan ik dacht. Je bent eigenlijk te stom om voor de duvel te dansen. En jij – of all people – wijst met de beschuldigende vinger naar een ander en hanteert daarbij de uitdrukking ‘wappie alert!’ Pas eerst zelfcensuur toe, als je al begrijpt wat dat inhoudt, sukkel die je bent!

Gast
Henk
oktober 31, 2020 19:25

Mooi programma. Beter als weer die morsige amsterdammers de hele tijd in beeld met hun racisten gezeik

Gast
Schaap..
oktober 31, 2020 19:24

Roodkapje Wappie alert. leer spellen.

Gast
Roodkapje
oktober 31, 2020 19:19

@Schaap

Wappie allert.. Sneeuwvlokje gespot.

Gast
Donald
oktober 31, 2020 19:18

@Schaap & Richard
Zoek maar eens op ‘zwartboek NOS journaal’ van Arnold Karskens, daar vindt je genoeg zaken die de meer dan twijfelachtige agenda van NOS bewijzen.

Gast
Richard
oktober 31, 2020 19:08

@ Schaap..:

Weet ik, daarom dat ik er ook om vraag. :) Zodra je ook maar enigszins de inhoud ingaat kom je erachter dat ze geen inhoud hebben. Alleen maar onderbuikgevoelens en een obsessie met boos en woedend zijn omdat het hele nare mensen zijn.

Gast
Schaap..
oktober 31, 2020 19:06

Richard, die link heeft hij niet en bestaat ook niet deze mensen zijn ziek heel ziek net zoals Jensen, en Jan Roos, en Café Weltschmerz.

Gast
Richard
oktober 31, 2020 18:58

@ Kim Wieft:

Zou je me de link kunnen geven waar NPO er alles aan doet om mij te laten geloven dat Macron de schuldige is aan een schietpartij?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen