Jinek op Voice-vrijdag voor eerst nipt groter dan Op1

Geplaatst op za 11 jan 2020 om 7:50


De kijkcijfers van vrijdag 10 januari 2020 (SKO)

De talkshow van Eva Jinek was vrijdagavond voor het eerst nipt groter dan het gelijktijdig uitgezonden Op1. Dankzij het succes van lead-in The Voice of Holland kwam Jinek uit op 1,032 miljoen kijkers (28 procent), terwijl Op1 er 1,010 miljoen (23 procent) had. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Jinek scoort aanzienlijk minder kijkers dan bij haar première vorige week vrijdag. Met 1,7 miljoen kijkers (41 procent) noteerde ze toen een persoonlijk kijkcijferrecord.

Op die allereerste vrijdag van 2020 had Jinek nog geen last van de concurrentie van Op1, haar opvolger op NPO 1. Op1 begon afgelopen maandag en verraste met kijkcijfers die nog hoger lager dan die van Jinek.

Gemiddeld keken er in deze week 963.000 mensen naar Op1, terwijl Jinek uitkwam op een score van 911.000 kijkers. Op1 scoort nog beter dan Jinek voorheen deed op NPO 1, maar de grootste winst is voor RTL 4. Die zender heeft in jaren niet zo goed gescoord op de late avond.

Over naar prime ttime: The Voice of Holland, met daarin de veelbesproken ruzie tussen Anouk en Lil’ Kleine, kwam uit op 1,8 miljoen kijkers (29 procent).

NPO 1 bood het meest bekeken alternatief met Flikken Maastricht, dat 1,4 miljoen kijkers (22 procent) scoorde. Evenblij Maakt Vrienden trok aansluitend 739.000 kijkers (13 procent).

Het brons is voor NPO 2 dankzij het aanhoudende succes van De Slimste Mens, waar 1,4 miljoen mensen (20 procent) naar keken. Nieuwsuur trok erna 492.000 kijkers (9 procent).

De vierde plek op prime time is voor NPO 3, dat met het EK Schaatsen Afstanden 802.000 kijkers (13 procent) scoorde.

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 5 scoorde met Douane in actie: 297.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Baywatch: 275.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Lock Up: 194.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Criminal Minds: 157.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Lone Survivor: 137.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Puss in boots: 135.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,9 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), DWDD (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Half acht nieuws (1 miljoen), Gesprek met premier (999.000), RTL Boulevard (841.000), GTST (743.000) en Editie NL (726.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (1 miljoen), Op1 (1 miljoen) en Journaal laat (520.000) het meest in trek. Hart van Nederland haalde met 397.000 kijkers niet eens de top 25.

RTL 4 avondmarktleider

RTL 4 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, NPO 1 pakte zilver met 23 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.914.000
02. The Voice of Holland (RTL4) 1.786.000
03. Flikken Maastricht (NPO1) 1.443.000
04. De Slimste Mens (NPO2) 1.368.000
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.306.000


06. De wereld draait door (NPO1) 1.223.000
07. EenVandaag (NPO1) 1.075.000
08. Jinek (RTL4) 1.032.000
09. Op1 (NPO1) 1.010.000
10. Half acht nieuws (RTL4) 1.004.000


11. Gesprek met premier (NPO1) 999.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 841.000
13. Schaatsen EK Afstanden 1500M H (NPO3) 802.000
14. Schaatsen EK Afstanden 1500M D (NPO3) 799.000
15. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 743.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 24.1%
2. NPO1 / 22.7%
3. NPO2 / 10.0%
4. NPO3 / 8.3%
5. SBS6 / 5.8%


6. RTL5 / 3.7%
7. RTL7 / 3.4%
8. Vero / 2.6%
9. NET5 / 2.1%
10. RTL8 / 1.7%


11. SBS9 / 1.3%
12. N.geog / 1.2%
13. FS1 / 1.1%
14. TLC / 0.7%
15. Eurosp / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 41,0%
2. RTL Nederland 32,9%
3. Talpa TV 11,8%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS








160 Reacties op “Jinek op Voice-vrijdag voor eerst nipt groter dan Op1”


  1. Mark2

    Mooie cijfers van Jinek. Logisch dat ze het niveau van vorige week niet heeft kunnen vasthouden.

  2. Henk

    Rtl5 op prime-time voorbij SBS6

  3. M

    2 mooie talkshows is Nl rijker!!

  4. Nicole

    NPO 1 22.7 %
    RTL 4 24.1 %
    SBS 6 5.8 %

    Gaat lekker bij SBS 6…

  5. Maxi

    Beau had exact dezelfde cijfers op de vrijdag.

  6. Mieke

    Dramatische vrijdag voor de gehele Talpa groep. Zorgwekkend.

  7. Bep

    NPO gisteren waanzinnig sterk en dan moet vanavond nog komen.

  8. Media

    Als the voice ervoor niet was geweest was Jinek ver onder OP1
    En het schil ook niet veel tussen OP1 en Jinek met de kijkcijfer op vrijdag.

  9. Zomaar een persoon

    Wat gaat John nu met HvNL doen? Misschien moet ‘ie toch maar een paar relatief rijpe dames met een warme uitstraling bij de regionalen weg plukken (die twee die weg zijn kan hij moeilijk terug halen). Doe er dan meteen een nieuwe, gezellige studio bij, in een fraai rood kleurtje.

  10. Duck

    Evenblij Maakt Vrienden dat is pas een leuk programma.

  11. Nicole

    De vergelijking is niet helemaal eerlijk omdat Jinek veel langer door liep (tot 00:00 uur) en het totaal aantal kijkers later op de avond lager is. Vandaar dat het marktaandeel van Jinek (28 %) veel hoger ligt dan dat van Op 1 (23 %).

    Ik vraag me overigens wel af waarom de uitzendingen van Jinek zo lang zijn, en niet gewoon een uurtje…

  12. Fons

    Als je na een the voice lead in gelijk scoort met op 1 heb je nog verloren.
    En haal die kauwgom kauwende regisseur nu eens uit de leader en bumpers

  13. Mike

    Was te verwachten maar goede cijfers weer voor Op1! Ik vond de gasten van Eva dit keer iets minder, maar vindt het nog steeds een fantastische show. Ik ga 2 keer per week Op1 kijken en 3 keer naar Eva.

  14. O wat een week

    Beau trok wel meer kijkers op vrijdag. Geen goed teken voor Jinek

    OP1 de winnaar en terecht. Wat een kwaliteit tegenover kopie/plak Jinek

  15. Adriaan

    Dat hele SBS6 mag dus nu wel op zwart he, duidelijk dat niemand meer zit te wachten op John en Co. Nederland twee talkshows rijker, er is duidelijk publiek voor beide shows.

  16. Nicole

    Media
    Sat 11 Jan 2020 om 7:55

    Dat valt wel mee, er zat een behoorlijk lang reclameblok tussen The Voice en Jinek.

  17. Anoniem

    Bizar dat het de hele week niet over de less-in van Op1 gegaan is. En nu ineens wel bij Jinek? Zo vreemd dat de makers van deze site haar overstap niet trekken. Waarom niet?

  18. mark!

    Zo… wat zal Jinek hier van balen. De euforie van vorige week vrijdag zal wel even zijn omgeslagen in een kater. Verleden week meer kijkers dan the voice, deze week beduidend minder kijkers dan the voice en nog maar net meer kijkers dan Op1. Laat staan als over een paar weken de reclameblokken tussendoor gaan komen.
    Natuurlijk hebben ze nu gemiddeld genomen meer kijkers dan eerst, alhoewel Beau op de vrijdag nagenoeg dezelfde kijkers scoorde, maar ze zijn nu een gigantisch bedrag kwijt aan kosten die voor Jinek beduidend minder waren.
    Dit maakt rtl niet goed met de reclameblokken.
    Het mag wel een gigantische prestatie genoemd worden van de NPO dat ze Op1 binnen no time zo goed op de kaart gezet hebben. Iedereen dacht dat ze weggevaagd zouden worden, dus niet!
    Dat men hier nu met het commentaar komt dat alle oudjes naar Op1 kijken… dat argument werd eerder gebruikt voor Jinek.

    Top gedaan NPO!

  19. Wyatt

    Op1 won de andere 4 dagen ook nipt van Jinek. Er zijn geen verliezers… Alleen Hart van NL.

  20. Richard

    Jinek met de hakken over de sloot ondanks de lead-in van The Voice.

    In feite gewoon een mislukte week voor Jinek.

  21. Nicole

    O wat een week
    Sat 11 Jan 2020 om 8:00

    Jij hebt helemaal niet gekeken naar beiden dus je roept maar wat! Jinek had gisteren een betere uitzending dan Op 1!

  22. Rob

    Nu blijkt maar weer eens dat de kijkcijfers door gestoken kaart zijn, SKO is zuiver een zij tak van de NPO, de hele week haalt op1 geen miljoen kijkers en nu nipt iets minder dan Jinek ja ja heel geloofwaardig.

  23. John de Mol Narcist

    Wacht maar af….binnenkort is Linda 3 uurtjes per week op tv. Ja en voor de rest…..nou daar ben ik mee bezig…..Ik probeer het……Ik heb zoveel geïnvesteerd, HELP

  24. O wat een week

    Nederland 53% – Duitsland 33%

    Kwaliteit wint altijd

  25. CB

    HvNL tegenover Nieuwsuur programmeren als laatste redmiddel. Tegenover Jinek en Op1 is HvNL kansloos zoals het nu is.

  26. Frans

    Gisteravond genoten van Jinek! Verschillende onderwerpen, boeiende en deskundige verhalen en een fijne sfeer. Ik keek nooit echt naar Jinek, maar ben nu fan!

  27. Mark!

    Al was de score van Jinek natuurlijk ook eenmalig.hoog vorige week. Dat wist iedereen. Mooie scores dus voor beide zenders.

  28. Nicole

    O wat een week
    Sat 11 Jan 2020 om 8:02

    Haha, SBS 6 met Baywatch en Shownieuws noem jij kwaliteit?

  29. Hans

    Gemiddeld Marktaandeel rtl 4 afgelopen 5 dagen 18.5 procent ( is jaren gelede dat 4 zo hoog ). Marktaandeel sbs 6 afgelopen 5 dagen 7.3 procent !. Na een leuke start is sbs weer terug bij af . Dit tv seizoen gaat sbs 6 nog scoren met miljoenenjacht ( 5x) en de meilandjes. En misschien nog met Linda op zaterdagavond al komt dat programma wel tegenover wie is de mol ?.

  30. O wat een week

    Hans
    Sat 11 Jan 2020 om 8:07:

    Binnenkort ook 50/50 en Lang leve de liefde in de vooravond! Moet jij eens opletten wat er dan gaat gebeuren! Kwaliteit wint altijd!

  31. O wat een week

    GTST bijna uit de top 15. Net als kijkcijfers Jinek een slecht teken voor de vrijdag

    Met Beau waren er meer kijkers Beau en GTST op vrijdag

  32. Kind van de rekening

    Talpa, hoe lang nog?

  33. Harry.M

    @Hans

    Je moet nog wel de zaterdag en zondag meenemen bij RTL4 en die
    gaan ver onder het gemiddelde.

  34. Anoniem

    De grote verlieZer van deze oorlog is Talpa, want van Hart van Nederland is bijna niets meer over. En het is helaas geen optie om HvNL door Linda of Meilans te laten presenteren.

    Winnaars zijn NPO en RTL. NPO verliest geen kijkers en RTL vervijfvoudigd ten opzichte van een jaar geleden.

  35. Hieperdepiep

    GTST bijna uit de top 15 op de vrijdag

  36. 100% Gegarandeerde RTL PULP

    Jinek haar matige kijkcijfers op vrijdagavond beloofd weinig goeds voor de komende periode.

  37. JenZ

    Ik heb sterk de indruk dat elke dag opnieuw van alle commentaren op deze site 75% door 4 of 5 dezelfde personen wordt geschreven. Deze personen draaien elke dag dezelfde riedel af over die vermeende strijd tussen de zenders en gaan niet in op de inhoud van de programma’s. Dat vind ik jammer.

  38. Hugo

    De vooravond van NET5 powered by Linda is helemaal stuk.

  39. John

    Jinek heeft de verwachting waargemaakt met dagelijks tussen 800.000 en 1.000.000 kijkers. Op1 verrassend goed van start, HvNL de grote verliezer. Per saldo is RTL4 de grootste winnaar met een flinke groei. Deze weekcijfers heeft RTL4 al heel lang niet meer gehad. Gehele avond van RTL zit in de lift. Ook RTL 5 en 7 hebben prima weken achter de rug.
    SBS verliest door de aanpassingen in de vooravond en uiteraard door twee goed bekeken talkshows op de andere zenders.

  40. Verfrissend en vernieuwend

    Complimenten voor Op1.

    Super prestatie neergezet deze week.

    Verfrissend en vernieuwende TV.

    Ga zo door!

  41. Henk

    @oh wat een week. Alles wat SBS uitzend is kwaliteit. Hahahaha geniet er van. Zet je TV vast op die zender en heel veel plezier. Geniet maar val ons er hier niet mee lastig.

  42. Henk

    @100%… matige cijfers voor Jinek? Als SBS6 de helft zou scoren dan waren het top cijfers!

  43. Jean

    Had de kop niet moeten zijn: JINEK HEEFT OP VRIJDAGAVOND MINDER KIJKERS DAN BEAU?. Het lijkt erop dat Jinek een grote miskoop is, voor hetgeen zij verdient dan wel te verstaan. Zelfs met en goede lead-in weet zij Op1 en Beau niet te verslaan.

  44. TVjunkie

    Jinek scoort wat ze moet scoren tussen 800.000 en 1 miljoen. Op1 zou 1,5 mln moeten scoren en is daar nog lang niet dus tot dusver is Jinek duidelijk winnaar

  45. Hieperdepiep

    Jean
    Sat 11 Jan 2020 om 8:23

    De RTL trollen kunnen geen 3 maanden terug denken.

    Beau trok in 2019 veel meer kijkers en Pauw minder op de vrijdag

  46. gerdien

    Evenblij maakt vrienden is een leuk programma, ja. Het wordt steeds heel gemakzuchtig met Ivo Nieuw vergeleken alleen omdat ze allebei mensen thuis interviewen maar daarmee houdt elke gelijkenis op.

  47. 100% Gegarandeerde RTL PULP

    Op1 ging over urgente en relevante onderwerpen! Jinek is alleen gegil en niet relevand.

  48. Henk

    700.000 wegzappers voor Jinek!

  49. Arie Schoenlepel

    De hele week was Op1 nieuw. Zaten paar hele hele slechte presentatoren bij. Ook een hele leuke; Carrie ten Napel. Zij wordt een grote bij NPO.

    De kijkers waren afgelopen week nieuwsgierig. Dat is nu voorbij. Jellinek gaat vanaf aankomende week haar voorsprong opbouwen en uitbouwen.

  50. Reageerder

    MC doe hier alstublieft wat aan, voorkom dat men onder verschillende namen kunnen reageren. De reacties hier zijn gewoon bizar.

  51. Assepoester

    Helemaal top Jinek en dan nog lange reclame voor je begon .
    Ik vind op 1 erg onrustig iedere avond andere, kijk liever naar Jinek lekker rustig en vertrouwd.
    We zullen over een paar weken kijken hoe het er voor staat

  52. Anne

    @Assepoester
    Wat was er helemaal top? Verklaar je nader.

  53. Verdwaald

    Jinek is in 6 dagen tijd verdwaald in het grote RTL landschap.

    Past totaal niet in deze commerciële nep wereld waarin ze in terechtgekomen is.

    Dit gaat haar binnenkort opbreken en hinderen.

    Gaat nog leuk worden de komende maanden.

  54. Anne

    @Verdwaald.
    Wat past er niet? Verklaar je nader.

  55. ja ja

    Zonder the Voice is RTL 4 ook niks , dus geen reden tot juichen !
    NPO is en blijft gewoon de zender waar de eerste voorkeur naar uit gaat, en dan pas RTL 4

  56. ADRIAN

    Kwaliteit bij OP1? Wordt wakker. Onbeduidende gasten die eigenliijk niet veel te vertellen hebben. Vrijwel altijd oud nieuws. Waarschijnlijk vindt men dit goed omdat men vrij langzaam en slaapverwekkend gepraat wordt zodat de NL’er met laag /gemiddelde IQ dit kan volgen. Bij Jinek is er meer flow in het programma met komisch tintje.

  57. Bennie D.

    IK kan niet begrijpen waarom zovelen gecharmeerd zijn van Eva Jinek. Ik vind haar lomp, log en vreselijk schreeuwerig en ordinair. Daarbij komt haar lichaamstaal, zo breeduit dominant en bazig. Allemaal zaken waar ze wat aan kan doen. Die kille ogen, het vlashaar en schelle stem zijn haar vergeven. Dat is niet haar verdienste. U zal begrijpen, ik wil haar zo weinig mogelijk zien en horen.

  58. Anoniem

    @Verdwaald: Ja ik ben ook heel benieuwd wat je nou precies wil zeggen. Zie jij iets wat wij niet zien? Ik zie dezelfde Eva met dezelfde onderwerpen als op NPO1.

  59. Anne

    @Adrian
    Goede inhoudelijke reactie.
    @Bennie D
    Vmbo-reactie

  60. Jean

    Hoe zouden de cijfers van Jinek zijn met reclameblokken? dan is ze volgens nog veel slechter af dan Op1 en Beau!

  61. O wat een week

    Jean
    Sat 11 Jan 2020 om 8:46

    Op1 is nu ook nog vertekend doordat ze deze week het reclameblok voorafgaand hebben weggehaald.

  62. HansR

    Eva verliest maar liefst 800.000 kijkers die de Voice hebben bekeken. De nieuw ingeschakelde kijkers die niet naar de Voice keken meegerekend wordt het mogelijk 1 miljoen afhakers!
    Het veel gehoorde excuus dat de doelgroep kijkers wel gunstig is slaat nergens op. Jinek zendt geen reclames uit dus de doelgroep ziet geen boodschappen!!!

  63. O wat een week

    HansR
    Sat 11 Jan 2020 om 8:49

    Je vergeet dat er voor en na Jinek wel reclame wordt uitgezonden.

  64. Wyatt

    Er zijn zelfs gekkies hier die beweren dat Beau beter scoort dan Jinek!

    Geloven jullie je eigen fake news? 🤣

  65. Adriaan

    Lijkt me inderdaad duidelijk: RTL verdubbelt haar marktaandeel in het tijdvak, NPO verliest wat (22:20-23:15) en SBS verliest als een malle.

  66. Robbie

    Wie op Op1 kwaliteit noemt heeft hele slechte ogen en oren…of een %tjes te weinig. Veel te druk, te veel mensen aan een te grote tafel, en amateurhosts. De enige met inhoud en rust is Welmoedt. Alle mannen die Jinek niet trekken (Bennie D.), zijn conservatieve mannen, waarschijnlijk zonder vrouw/vriendin, of met een vrouw/vriensing die de keuken niet uitmag! Kom op zeg, er duidelijk kwaliteitsverschil te zien, Boulevard heeft nog meer niveau.

  67. ja ja

    @ ADRIAAN ja … Bij RTL zitten ook kijkers met een veel hoger iq
    Maar dat wisten we al hoor!!

  68. Anne de tweede

    Anne kun. jij alleen maar op anderen reageren of heb je zelf ook iets te vertellen, nitwit?

  69. Anne

    Een beetje reflectie op de reacties die hier worden neergekalkt lijkt me wel wenselijk.

  70. Ken

    Nou Robbie,
    Volgens mij kunnen alle mannen ook heel goed de Op1 show alleen dragen, wat van die vrouwen niet gezegd kan worden. Sophie Hilbrand uitgezonderd.

  71. Bram

    Wat doen al die dure programma jongens bij SBS ????
    Baywatch programmeren.
    Echt subliem (daarom zijn ze dus zo duur).

  72. MC bezoeker 2

    Dat Jinek geen monsterscore neerzet op de vrijdag is helemaal niet erg. RTL heeft er voor gezorgd met deze nieuwe programmering dat SBS weer terug bij af is. Dit moet een harde klap zijn voor Talpa.

  73. Hans

    11,8 procent. Tsja.

  74. MC bezoeker 2

    Aangezien er volgens mij flinke bedragen hangen achter iedere 0,1 % meer of minder vraag ik mij af hoe pijnlijk zo”n reclameloze Jinek is.

  75. Edwin

    @Henk 8.19 Eind volgend jaar bestaat Talpa niet meer.

  76. Verdwaald

    Als Jinek de komende maanden niet wil verdwalen in het grote RTL bos mag haar programma wel inhoudelijker gaan worden.

    Daarnaast niet altijd maar dezelfde koppen uitnodigen. Jort Kelder kennen we nu bijvoorbeeld onderhand wel.

  77. Verliezers van de week

    Tweetal verliezers deze week:

    Talpa TV en daarnaast alle mediawijsneuzen die Op1 zwaar hebben onderschat.

  78. ome h

    A.s. dinsdag wordt de meestbekeken uitzending van Op1, ramptoerisme 😉

  79. E-Online

    Pijnlijk voor RTL! Dan schrap je de reclames zodat mensen door kunnen kijken, zappen er nog meer dan 700k kijkers weg wanneer Jinek begint. Terwijl na Evenblij Maakt Vrienden weer meer kijkers inschakelen voor Op1.

  80. Sandra

    Vsnaf maandag is het nieuwe bin Op1 eraf en dat gaan ze merken in de cijfertjes.

  81. Martijn

    Jinek scoort ook lager omdat de uitzending tot 12u doorging. Veel mensen kijken dan niet tot het einde door, waardoor de gemiddelde kijkcijfers lager liggen. Alsnog een mooie score.

    Het lijkt een dramatische week voor SBS. Zowel Hart van Nederland als Lingo heeft niet boven de 500.000 kijkers gescoord.

  82. Gob Reus

    Wie is er trouwens verantwoordelijk voor de promo’s bij Talpa? Die dingen doen ook niet echt waar ze voor bedoeld zijn. Wat een treurnis.

  83. Trumpo

    Beau ook op vrijdag.

  84. Rob

    @Gob Reus Dat doet Johnny met zijn downies.

  85. Mark!

    RTL is hier superblij mee. Ik verwacht de komende tijd cijfers van gemiddeld 800k. Ik denkndat Op1 afwisselend groter zal zijn door de doelgroep die langer kijkt en een gemiddeld betere lead-in. Ik vind het wel.logisch dat Eva minder hoog scoort na the Voice, omdat Eva weinig entertainment aan tafel heeft. Dat is een.pittige overgang.

  86. O wat een week

    E-Online
    Sat 11 Jan 2020 om 9:36

    Het gaat niet om doorkijken na TVOH, er zit nog wel reclame tussen, het gaat erom dat kijkers tijdens Jinek niet weg zappen.

  87. Mark!

    RTL verdient meer geld van de kabelexploitanten door een hoger marktaandeel, daarnaast verdienen ze meer geld voor en na Jinek uitzending. En als klapper op de vuurpijl…RTL.en NPO vagen SBS van de kaart.

  88. Pijnlijk

    @E online.

    Zeker pijnlijk. Beau had op vrijdagavond 23 november jl. meer kijkers met reclame dan Eva gisteravond zonder reclame.

    Wat dit uiteindelijk zegt gaan we de komende maanden zien.

  89. Cijfers

    Veel domme mensen die hier reageren. RTL is over de week gezien zowat verdriedubbeld in het tijdslot 22.15/22.30 uur. Scores die ze lange tijd niet hebben gezien. Ken je feiten voordat er van alles en nog wat geroepen wordt…

    Daarnaast duurde Jinek gisteravond tot 23.50, en was Op1 al om 23.25 klaar. Logisch dat Jinek niet weer 1,7 miljoen kijkers scoort nu de concurrentie wakker is. Vorige week had ze nog vrij spel, zonder NPO1 talkshow.

    De talkshows vrijdagavond in de doelgroep boodschappers 25-54:
    Jinek: 29,1%
    Op1: 15,4%

    Conclusie: grote winnaar = RTL 4. Na jaren van aanmodderen nu elke dag 800.000 kijkers op latenight tijdslot. Scores die alleen Humberto heeft gekend tijdens de eerste 3,5 jaar van RTL LN.
    NPO1 blijft stabiel na verlies van Pauw, ook een knappe prestatie, maar scoort voornamelijk oudere kijkers.
    SBS6 moet het helaas ontgelden met bijna een halvering voor HVNL en Shownieuws. Daar is echt iets goed mis.

  90. Thea

    @Pijnlijk: wat je in ieder geval níet meer terugziet is Beau als talkshowhost!

  91. Chiel 2

    Hoe kan het nou zo gaan bij SBS? Wat een wanbeleid. Hoe kan een zender nou zo leunen op 1 persoon…Linda….
    Er is totaal geen groei overall gezien. Het zijn piekjes in de ademhaling van een coma patiënt.

  92. MC bezoeker 2

    Ik moet er ook wel om lachen dat die weerpresentatoren zijn overgestapt van 4 naar 6 en nu doordeweeks voor nog geen 500.000 Kijkers een weerpraatje aan het houden zijn. Zoiets past ook veel beter bij het profiel van RTL4. Pure geldkwestie moet dat geweest zijn.

    Ik zag trouwens laatst een oud item van Editie NL voorbij komen met Daan Nieber. Die was daar ook helemaal op z’n plek. Eindelijk Thuis bij de NPO was overigens een prachtig programma maar ik zie het nog niet terug in de schema”s. Verder alleen de keuringsdienst?

  93. Ernst

    Het is geweldig dat je beide programma’s uitgesteld kunt kijken. Onderwerpen die mij niet interesseren kan ik skippen en dan zie je het beste van beide programma’s.