De Mannen van Taal verliest bijna 40 procent kijkers


De kijkcijfers van donderdag 14 maart 2019 (SKO)

De nieuwe tv-show De Mannen van Taal van Kim-Lian van der Meij heeft donderdagavond kijkers verloren op SBS 6. De tweede aflevering trok 404.000 kijkers (7 procent) naar de familiezender. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Van der Meij heeft bijna 40 procent van haar kijkerspubliek verloren. Het programma begon vorige week met 653.000 kijkers (11 procent), wat voor SBS 6 een bijzonder hoopvolle score was. Die hoop is nu alweer vervlogen. 

NPO 1 was de marktleider op prime time met Floortje Naar Het Einde Van De Wereld, waar 1,3 miljoen mensen (25 procent) naar keken. Daaraan voorafgaand trok Oogappels 824.000 kijkers (14 procent).

Het zilver op prime time was voor NPO 3. Keuringsdienst van Waarde kwam uit op 856.000 kijkers (15 procent).

RTL 4 pakt brons met Groeten uit 19xx, waar 754.000 mensen (13 procent) naar keken. Aansluitend keken er naar Is Er Een Dokter In De Zaal 486.000 mensen (9 procent).

Verder keken de meeste mensen naar Verborgen Verleden op NPO 2 (688.000, 12 procent).

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time (Nieuwsuur uitgezonderd):

  • Net5 scoorde met We Bought A Zoo: 421.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met De Mannen van Taal: 404.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde Arsenal – Rennes: 403.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Temptation Island: 347.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Lethal Weapon: 290.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Prime Suspect: 257.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (1,8 miljoen), DWDD (1,3 miljoen), Zesuurjournaal (1,1 miljoen), Half acht nieuws (1,1 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), GTST (825.000), Met het mes op tafel (792.000), RTL Boulevard (772.000) en BinnensteBuiten (704.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Pauw en Jinek (910.000), Mag Dat (695.000), Hart van Nederland (623.000), Nieuwsuur (544.000) en Shownieuws (520.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 13 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.849.000
02. Floortje naar het einde (NPO1) 1.326.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.265.000
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.115.000
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.090.000


06. EenVandaag (NPO1) 1.079.000
07. Pauw en Jinek (NPO1) 910.000
08. KVW (NPO3) 856.000
09. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 825.000
10. Oogappels (NPO1) 824.000


11. Met het mes op tafel (NPO2) 792.000
12. RTL Boulevard (RTL4) 772.000
13. Groeten uit 19xx (RTL4) 754.000
14. BinnensteBuiten (NPO2) 704.000
15. Mag Dat (NPO1) 695.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. NPO1 / 24.2%
2. RTL4 / 13.1%
3. NPO2 / 9.6%
4. SBS6 / 7.6%
5. Net5 / 6.2%


6. NPO3 / 5.7%
7. RTL7 / 5.4%
8. Vero / 4.1%
9. RTL8 / 3.4%
10. RTL5 / 3.3%


11. RTLZ / 2.2%
12. SBS9 / 1.3%
13. Discov / 1.0%
14. TLC / 0.9%
15. Comedy / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. Publieke Omroep 39,5%
2. RTL Nederland 25,2%
3. Talpa TV 19,2%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Noot bij marktaandelen per zendergroep: het gaat hier om de opgetelde marktaandelen van de drie grootste zenders van NPO en de vier grootste zenders van RTL en SBS.

Foto: SBS

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen