De Nationale Sekstest groot succes voor RTL 5
De kijkcijfers van dinsdag 12 januari 2016 (SKO)
De eerste editie van de Nationale Sekstest met Rick Brandsteder en Yolanthe Sneijder-Cabau trok woensdagavond 675.000 kijkers naar RTL 5, goed voor 9,9 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Nationale Sekstest is een groot succes voor de jongerenzender. Ter vergelijking: vorige week zette RTL 5 gemiddeld 3,3 procent marktaandeel neer. De studioshow van Rick en Yolanthe doet het dus maar liefst drie keer zo goed.
RTL 5 was na NPO 1, NPO 2 en RTL 4 de meest bekeken tv-zender op prime time. De Nationale Sekstest was over de hele avond gezien het twintigste meest bekeken programma.
De grote winnaar op prime time was Floortje Naar Het Einde Van De Wereld met 1,7 miljoen kijkers (26 procent) op NPO 1, gevolgd door De Slimste Mens met 1,5 miljoen kijkers (21 procent) op NPO 2 en Tussen Kunst en Kitsch met 1,4 miljoen kijkers (21 procent) op NPO 1.
De andere toppers op prime time waren Nieuwsuur, dat 1 miljoen kijkers (15 procent) trok op NPO 2, gevolgd door de RTL 4-titels Puur Geluk met 1 miljoen kijkers (15 procent) en Ik Zorg Voor Jou met 937.000 kijkers (15 procent).
NPO 3 scoorde 442.000 kijkers (6 procent) met Nick & Simon: The Dream en 348.000 kijkers (5 procent) met Rot Op Naar Je Eigen Land. SBS 6 trok 304.000 kijkers (4 procent) met De 25 en 438.000 kijkers (7 procent) met Hoeveel Ben Je Waard.
De vooravondtoppers waren het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), GTST (1,6 miljoen), Half Acht Nieuws (1,4 miljoen) en DWDD (1,2 miljoen). RTL Boulevard trok 1,1 miljoen kijkers en Utopia 702.000 kijkers.
Hart van Nederland was het meest bekeken programma op de late avond met 1,1 miljoen kijkers (20 procent) op SBS 6, gevolgd door RTL Late Night met 812.000 kijkers (18 procent) en Jinek met 794.000 kijkers (24 procent).
NPO 1 was avondwinnaar met 22 procent marktaandeel, gevolgd door RTL 4 met 18 procent, NPO 2 met 10 procent en SBS 6 met 9 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.237.000 02. Floortje naar het einde van (NPO1) 1.693.000 03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.642.000 04. De Slimste Mens (NPO2) 1.456.000 05. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.444.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 21.8% 2. RTL4 / 18.2% 3. NPO2 / 9.6% 4. SBS6 / 8.5% 5. RTL7 / 5.4%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 34,9% 2. RTL Nederland 31,5% 3. SBS Groep 16,2% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |