Gordon gestrest terug van reis, ontploft tegen volger: ‘Schijth**r’
Gordon lijkt behoorlijk gestrest te zijn teruggekeerd van zijn ultrakorte en gehaaste ‘wereldreis’, want hij schiet vollédig uit zijn slof tegen een kritische volger. “Zure schijth**r”, roept hij boos.

Gordon heeft van die buien dat hij echt óveral een business in ziet: het ene moment is het een bloemenwinkel waar ze ook koffie verkopen, dan is het weer het graf van Whitney Houston en ditmaal probeert hij zijn vlieghobby tot een beroep te verheffen. Hij heeft er net een ‘wereldreis’ op zitten waarbij hij vaker in het vliegtuig zat dan ergens rondliep.
Goor-vlogs
Tijdens die gehaaste reis heeft Goor de hele tijd opnames gemaakt met zijn nieuwe vlogbril en dat allemaal onbewerkt en integraal op Instagram gegooid. Een reisvlog, noemt hij het zelf. En bij terugkeer in Nederland begon hij op te scheppen over het bereik van deze — ahum — ‘reisvlogs’. Die zijn namelijk enórm in trek, meent Goor.
Trots liet Goor wat statistieken van zijn Insta-dashboard zien. Daarbij omcirkelde hij ‘16,2 miljoen views’ en de tip van Instagram om hier een carrière van te maken. Nou, hij ziet het al helemaal voor zich, maar zijn die resultaten écht zo indrukwekkend als het lijkt? Nou, nee…
Zure schijth**r
Een kritische volger heeft Gordon een berichtje gestuurd waarin ze hem wees op zijn vertekende cijfers. “Je gelooft het zelf echt…”, zegt ze.
Goor daarop woest: “Zure schijth**r.”
Maar dan zonder sterretjes… Die kritische volger heeft een screenshot met Reality FBI gedeeld en ook het juicekanaal neemt Goor nu te grazen.
Gestrest terug
Gordon is duidelijk gestrest teruggekomen van zijn wereldreis, merkt Reality FBI op. “De man die z’n berichten nog trots openzette omdat hij ‘sterker in z’n schoenen stond’, blijkt nog steeds wankel op de benen.”
“Eerst wilde hij met een (goedbedoelde) stichting scoren over de rug van Whitney. Daarna zouden volgens hem de grote Amerikaanse media achter z’n verhaal aan zitten. Volgens bronnen: nergens contact geweest. (…) Is het niemand opgevallen dat de berichten over het contact met de Amerikaanse media zijn verwijderd?”
“En nu? Nu krijgt de doorsnee volger het te verduren.”
Vertekend beeld
Die vrouw gelooft terecht niet dat Gordon 16,2 miljoen views heeft behaald met zijn reisvlog, aldus Reality FBI. “We hebben nieuws voor Gordon: ze heeft groot gelijk. Hoe zit het nou écht met die 16,2 miljoen views?”
Volgens de statistieken die Gordon zelf deelde, gaat het om het totale aantal views op alle content in de periode van 12 mei tot 10 juni, benadrukt het juicekanaal. “Niet op één reisverslag. En hoe zit dat in verhouding?”
51.757 per post
Gordon had 16,2 miljoen views over 313 posts en dat is gemiddeld 51.757 views per post, oftewel: er kijken ’s middags nog meer mensen naar SpongeBob op Nickelodeon. Alleen Reality FBI bereikt al meer views per post, namelijk 120.555.
“Kortom: bij ons gemiddeld meer dan twee keer zoveel views per post. En dat zonder de indruk te wekken dat een reisvlog ineens het hele kanaal ‘laat ontploffen’. Gewoon even eerlijk blijven hè. En een pluim voor de ‘zure schijth**r’.”