Stoere truckervrouwen zijn regelrechte kijkcijferhit op NPO 3

De kijkcijfers van woensdag 17 februari 2021 (SKO) – De realityserie Meiden Die Rijden over veertien stoere truckervrouwen is uitgegroeid tot een regelrechte kijkcijferhit op tv-zender NPO 3.

Meiden Die Rijden © Warner Bros Nederland/PowNed

Bij vrachtwagenchauffeurs denken we al snel aan stoere brede kerels achter het stuur van enorme trucks, maar er zijn ook meiden die dit zware vak uitoefenen. Juist daar gaat het programma Meiden Die Rijden van Omroep PowNed over. Na zeven afleveringen kan wel worden gesteld dat dit programma een heuse kijkcijferhit is.

Meiden Die Rijden is hit

Meiden Die Rijden begon in januari met een voor NPO 3 prima 445.000 kijkers en de kijkcijfers zijn in de loop der weken alleen maar toegenomen. Zo keken er gisteren 669.000 mensen (11 procent marktaandeel) naar de tv-reeks. Dat is maar liefst 86 procent boven NPO 3’s avondgemiddelde van gisteren.

Dankzij Meiden Die Rijden was NPO 3 de op twee na meest bekeken tv-zender op prime time. Alleen NPO 1 en RTL 4 wisten meer kijkers te boeien. Er is nog één aflevering van de realityserie te gaan.

Frits verslaat iedereen

De grote winnaar op prime time was de NPO 1-hit Tussen Kunst en Kitsch van Frits Sissing, goed voor een score van 2 miljoen kijkers (32 procent). Aansluitend kwam Doorbakken uit op 1,6 miljoen kijkers (27 procent) en wist Het Dorp 1,3 miljoen kijkers (26 procent) te bekoren.

RTL 4 pakt zilver op prime time met de combinatie De Perfecte Verbouwing (932.000 kijkers en 15 procent) en Brut (773.000 kijkers en 13 procent). Daarna volgt dus NPO 3. De vierde zender op prime time was SBS 6 dankzij het door 614.000 mensen (11 procent) bekeken Porto – Juventus.

Top zes

  • NPO 2 scoorde met Nieuwsuur: 589.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met De Slechtste Chauffeur: 445.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met De K van Karlijn: 312.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Triple 9: 233.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met The Bad Samaritan: 216.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met The Dating List: 201.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,3 miljoen), Half acht nieuws (1,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,5 miljoen), EenVandaag (1,3 miljoen), RTL Boulevard (1 miljoen), De Vooravond (923.000), Editie NL (844.000), Zes uur nieuws (811.000) en Tijd voor MAX (788.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Op1 (902.000), Jinek (876.000) en Journaal laat (590.000) het meest in trek. Hart van Nederland trok 236.000 kijkers en Shownieuws 292.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 28 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 9 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.301.00001. NPO1 / 27.6%
02. Tussen Kunst en Kitsch (NPO1) 2.018.00002. RTL4 / 18.1%
03. Doorbakken (NPO1) 1.567.00003. SBS6 / 8.7%
04. Half acht nieuws (RTL4) 1.530.00004. NPO2 / 6.8%
05. Journaal 18:00 (NPO1) 1.503.00005. NPO3 / 5.7%
06. EenVandaag (NPO1) 1.304.00006. RTL5 / 4.5%
07. Het Dorp (NPO1) 1.299.00007. Vero / 3.6%
08. RTL Boulevard (RTL4) 1.028.00008. NET5 / 3.1%
09. De Perfecte Verbouwing (RTL4) 932.00009. FOX / 2.6%
10. De Vooravond (NPO1) 923.00010. RTL7 / 2.5%
11. Op1 (NPO1) 902.00011. RTL8 / 2.5%
12. Jinek (RTL4) 876.00012. ESPN / 2.1%
13. Editie NL (RTL4) 844.00013. RTLZ / 1.1%
14. Zes uur nieuws (RTL4) 811.00014. BBC / 0.9%
15. Tijd voor MAX (NPO1) 788.00015. Discov / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 40,1%
02. RTL Nederland 29,0%
03. Talpa TV 15,9%

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen