‘Sterren willen dolgraag in Boulevard en Shownieuws, bellen zelf op’

Bekende Nederlanders worden dolgraag besproken in RTL Boulevard en Shownieuws, de twee showrubrieken van de Nederlandse televisie. Sterker nog: ze hangen er vaak zelf aan de lijn.

Shownieuws © Shownieuws

Guido den Aantrekker, de baas van Story en deskundige in Shownieuws, wijst er in Veronica Magazine op dat sterren maar al te graag gebruikmaken van het podium van de twee programma’s. “Showprogramma’s zijn heel belangrijk voor BN’ers. Naar Shownieuws kijken gemiddeld tussen de 400.000 en 700.000 mensen.”

Groot publiek

Een behoorlijk publiek. “Dat is een groot publiek dat ook nog eens bovengemiddeld geïnteresseerd is in BN’ers en hun aangelegenheden. Daarbij is, buiten een dure commercial, tv-aandacht niet te koop. En hoe groter het belang van publiciteit voor de BN’er is, hoe meer persoonlijks ze zullen willen delen.”

Eric de Munck van RTL Boulevard denkt daar hetzelfde over. “Boulevard heeft na bijna twintig jaar nog steeds een meer dan uitstekend marktaandeel en bereikt daarmee enorm veel mensen. En dus is het voor veel sterren nog steeds enorm belangrijk om in de uitzending te komen.”

BN’ers zelf aan de lijn

De sterren hangen vaak zelf aan de lijn, aldus Guido. “In ons vak is dat heel gewoon. Als er iets te pluggen valt, hangen ze geregeld zelf aan de lijn. Sommige BN’ers bellen zo vaak, dat ik in mijn telefoon bij hun nummer niet hun naam maar ‘Niet opnemen!’ heb ingevoerd, haha. Nee, laat ik maar geen namen noemen – daar ben ik dan toch te aardig voor.”

De sterren zwaaien dus niet bepaald de scepter bij de showrubrieken. Boulevard-Eric besluit: “De BN’ers zijn zich er wel van bewust dat ze met meer moeten komen dan een standaardinterview om het voor een showprogramma interessant te maken.”

Wat vindt u?

Alle polls

Vertrouwt u Winston Gerschtanowitz?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen