SBS 6-ster Viktor Brand scoort half miljoen kijkers tegenover The Voice

De kijkcijfers van vrijdag 12 februari 2021 (SKO) – Het nieuwe SBS 6-programma IJsmeesters: Een Koud Kunstje met presentator Viktor Brand is aardig van start gegaan tegenover The Voice of Holland.

Viktor Brand © William Rutten

Het zijn NPO 1 en RTL 4 die op vrijdagavond de dienst uitmaken dankzij de grote tv-hits Flikken Maastricht en The Voice of Holland. Ondanks het kijkcijfergeweld van die zenders, zette het nieuwe ijsprogramma van Viktor Brand om half tien toch nog een redelijke 541.000 kijkers (9 procent marktaandeel) neer op SBS 6.

The Voice aan kop

IJsmeesters: Een Koud Kunstje draait om zes ervaren ijskunstenaars die het tegen elkaar opnemen in een ijskoude “afvalrace. Van een blok ijs, naar een prachtig ijssculptuur; van niets, naar iets. Onder toeziend oog van een vakjury én prominente gastjuryleden strijden de ijskunstenaars om de titel IJsmeester 2021.”

De meest bekeken programma’s op prime time waren The Voice of Holland met ruim 1,8 miljoen kijkers (26 procent) op RTL 4, Flikken Maastricht met bijna 1,8 miljoen kikers (23 procent) op NPO 1, Twee voor Twaalf met 1,2 miljoen kijkers (15 procent) op NPO 2 en De Alleskunner met 710.000 kijkers (10 procent) op SBS 6.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met Reizen Waes Vlaanderen: 622.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met Veronica Inside: 488.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Big Brother: 348.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Poirot: 215.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Split: 155.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Donnie Brasco: 141.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,6 miljoen), Zesuurjournaal (1,4 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), Gesprek met premier (1,1 miljoen), RTL Boulevard (958.000), M (885.000) en BinnensteBuiten (854.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (1,2 miljoen), Op1 (965.000), Eredivisie op vrijdag (841.000), Hart van Nederland (774.000) en Journaal Laat (691.000) het meest in trek. Shownieuws trok 499.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 23 procent en NPO 2 brons met 10 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.584.00001. NPO1 / 24.0%
02. The Voice of Holland (RTL4) 1.848.00002. RTL4 / 23.0%
03. Flikken Maastricht (NPO1) 1.756.00003. NPO2 / 10.0%
04. Journaal 18:00 (NPO1) 1.444.00004. SBS6 / 9.2%
05. MAX Pubquiz (NPO1) 1.443.00005. NPO3 / 4.2%
06. Half acht nieuws (RTL4) 1.391.00006. Vero / 4.2%
07. Jinek (RTL4) 1.168.00007. RTL5 / 2.9%
08. Twee voor twaalf (NPO2) 1.158.00008. RTL8 / 2.8%
09. EenVandaag (NPO1) 1.138.00009. RTL7 / 2.2%
10. Gesprek met premier (NPO1) 1.068.00010. NET5 / 2.1%
11. WK Schaatsen 500M H (NPO2) 966.00011. Discov / 1.4%
12. Op1 (NPO1) 965.00012. RTLZ / 1.0%
13. RTL Boulevard (RTL4) 958.00013. Spike / 1.0%
14. Schaatsen WK Afstanden (NPO2) 954.00014. TLC / 0.8%
15. M (NPO1) 885.00015. ESPN / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 38,2%
02. RTL Nederland 32,2%
03. Talpa TV 15,8%

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen