Robert ten Brink vergroot voorsprong op Matthijs van Nieuwkerk: 4-2

De kijkcijfers van zaterdag 27 februari 2021 (SKO) – Robert ten Brink blijft onverminderd populair met zijn quizshow BankGiro Miljonairs. Hij staat nu 4-2 voor op Matthijs van Nieuwkerk.

Robert ten Brink © Roel Nederveen

Het programma BankGiro Miljonairs van Robert ten Brink was zaterdagavond de winnaar in zijn tijdslot 21.30 tot 22.30 uur. Er keken 1,5 miljoen mensen (24 procent) naar de uitzending op RTL 4. De directe concurrent Matthijs Gaat Door, de nieuwe show van Matthijs van Nieuwkerk, kwam bij NPO 1 uit op 1,4 miljoen kijkers (23 procent).

Wie is de Mol overheerst

NPO 1 wist RTL 4 om half negen wél met overmacht te verslaan: Wie is de Mol scoorde 3,2 miljoen kijkers (42 procent) en Weet Ik Veel had er 1,5 miljoen (21 procent). Veel Wie is de Mol-kijkers zapten na afloop naar NPO 3, waar MolTalk uitkwam op 1,2 miljoen kijkers (18 procent).

De vierde zender op prime time was NPO 2 dankzij Verborgen Verleden (677.000 kijkers en 9 procent) en het Thierry Baudet-interview in Nieuwsuur. Daar keken 617.000 mensen (9 procent) naar.

SBS 6 wist met de cabaretvoorstelling René van Meurs: Ik Beloof Niks lang geen plek te veroveren in de kijkcijfer top 25. Daar keken slechts 245.000 mensen (4 procent) naar.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • Veronica scoorde met Collateral Damage: 275.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met René van Meurs: Ik Beloof Niks: 245.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met CSI NY: 238.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Dr. Bull: 193.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Valerian and the City: 161.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met MUG: 119.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Half Acht Nieuws (1,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,3 miljoen), Kassa (1,2 miljoen), EenVandaag (1,1 miljoen), RTL Boulevard (848.000), Lachen om home video’s (586.000) en Editie NL (568.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Studio Sport Eredivisie (1,3 miljoen), Hart van Nederland (774.000), Shownieuws (665.000), De TV Kantine (486.000), Studio Sport (420.000) en het late RTL Nieuws (313.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 30 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en SBS 6 brons met 8 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Wie is de Mol (NPO1) 3.168.00001. NPO1 / 30.4%
02. Journaal 20:00 (NPO1) 2.464.00002. RTL4 / 19.4%
03. BankGiro Miljonairs (RTL4) 1.509.00003. SBS6 / 8.0%
04. Weet Ik Veel (RTL4) 1.475.00004. NPO2 / 7.3%
05. Matthijs Gaat Door (NPO1) 1.422.00005. NPO3 / 4.4%
06. Half acht nieuws (RTL4) 1.410.00006. Vero / 4.0%
07. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 1.337.00007. RTL8 / 2.6%
08. Journaal 18:00 (NPO1) 1.268.00008. NET5 / 2.3%
09. Kassa (NPO1) 1.247.00009. ESPN / 2.2%
10. MolTalk (NPO3) 1.232.00010. RTL7 / 2.1%
11. EenVandaag (NPO1) 1.117.00011. RTL5 / 1.8%
12. RTL Boulevard (RTL4) 848.00012. ESPN2 / 1.0%
13. Hart van Nederland (SBS6) 774.00013. RTLZ / 0.9%
14. Verborgen Verleden (NPO2) 677.00014. Comedy / 0.9%
15. Shownieuws (SBS6) 665.00015. SBS9 / 0.9%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 42,1%
02. RTL Nederland 27,0%
03. Talpa TV 15,2%

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen