Knikkershow Marble Mania daalt licht, blijft TV Kantine de baas

De kijkcijfers van donderdag 4 februari 2021 (SKO) – Na twee weken bijna 1,4 miljoen kijkers te hebben gescoord, ziet de knikkershow Marble Mania zijn kijkcijfers in uitzendweek drie ietsjes dalen.

Marble Mania © SBS 6

Marble Mania, het nieuwste hitformat van John de Mol, kwam gisterenavond uit op een mooie 1,2 miljoen kijkers en 19 procent marktaandeel. Voor SBS 6 zijn dit prachtige resultaten: de week voordat Marble Mania begon, trok de zender op dezelfde uitzendavond nog geen half miljoen kijkers.

Tijdslotwinnaar

SBS 6 was met Marble Mania de winnaar om half negen. De meest bekeken alternatieven waren De TV Kantine met 1,1 miljoen kijkers (18 procent) op RTL 4, Nieuwe Boeren met 993.000 kijkers (16 procent) op NPO 1 en Erik Scherder Onderzoekt met 906.000 kijkers (14 procent) op NPO 2.

De toppers om half tien waren Dit Was Het Nieuws met 1,4 miljoen kijkers (28 procent) op NPO 1, Wie Ben Ik met 872.000 kijkers (16 procent) op RTL 4 en Nieuwsuur met 761.000 kijkers (14 procent) op NPO 2. Op dit tijdslot stelde SBS 6 wél teleur: Mr. Frank Visser Hoe Is Het Nu Met? bleef steken op 590.000 kijkers (11 procent).

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • NPO 3 scoorde met KVW: 629.000 kijkers,
  • RTL 5 scoorde met Big Brother: 349.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Sleepless: 290.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Silent Witness: 268.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met SWAT: 223.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met Pitch Perfect 2: 191.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,5 miljoen), Zesuurjournaal (1,6 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen) EenVandaag (1,3 miljoen), M (1,1 miljoen), GTST (1 miljoen), RTL Boulevard (818.000), Editie NL (798.000), Tijd oor MAX (779.000) en Met Het Mes Op Tafel (715.000) waren de vooravondtoppers. Lang Leve De Liefde trok 504.000 kijkers.

Op de late avond waren Op1 (980.000), Jinek (876.000), Hart van Nederland (713.000) en Journaal laat (632.000) het meest in trek. Shownieuws trok 491.000 kijkers.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 24 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 19 procent en NPO 2 brons met 12 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.485.00001. NPO1 / 24.0%
02. Journaal 18:00 (NPO1) 1.615.00002. RTL4 / 18.8%
03. Half acht nieuws (RTL4) 1.401.00003. SBS6 / 12.3%
04. EenVandaag (NPO1) 1.267.00004. NPO2 / 9.7%
05. Dit was het nieuws (NPOO1) 1.165.00005. NPO3 / 4.7%
06. Marble Mania (SBS6) 1.164.00006. RTL5 / 4.0%
07. M (NPO1) 1.121.00007. RTL8 / 3.7%
08. TV Kantine (RTL4) 1.096.00008. RTL7 / 3.5%
09. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.008.00009. Vero / 2.9%
10. Nieuwe Boeren (NPO1) 993.00010. NET5 / 2.7%
11. Op1 (NPO1) 980.00011. TLC / 1.4%
12. Erik Scherder Onderzoekt (NPO2) 906.00012. BBC / 1.4%
13. Jinek (RTL4) 876.00013. RTLZ / 1.1%
14. Wie Ben Ik (RTL4) 872.00014. Discov / 0.9%
15. RTL Boulevard (RTL4) 818.00015. FOX / 0.7%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 38,4%
02. RTL Nederland 31,2%
03. Talpa TV 18,4%

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen