Angela en Rob zijn het roerend eens: ‘Mediawaakhond, pak Frits Sissing!’
Rob Goossens is het helemaal eens met Angela de Jong. Het wordt tijd dat het Commissariaat voor de Media zijn inspecteurs laat blaffen naar Frits Sissing en zijn musicalshow, vinden de tv-kenners.
Frits Sissing is sinds zondagavond terug op de buis met zijn beroemde musicalshow Op Zoek Naar. Ditmaal wordt naar Maria gezocht, het hoofdpersonage uit de musical The Sound of Musical. Hartstikke leuk en luchtig amusement, maar ondertussen is dit natuurlijk gewoon een keiharde reclamespot voor Stage Entertainment. En dat bij de NPO.
Angela spreekt
Dat Op Zoek Naar Maria met publiek geld betaald wordt, vindt Angela de Jong niet te verantwoorden. Ze spuwt er behoorlijk haar gal over, voor zover dat nog kan. “Het is al onbegrijpelijk dat het Commissariaat voor de Media een anderhalf uur durende reclamespot voor de nieuwste Stage-musical toestaat op primetime NPO 1”, zegt ze in het AD.
Nóg onbegrijpelijk is het reclameblok dat zondag tussen Op Zoek Naar Maria en Op Zoek Naar Maria: The Sing-Off te zien was, vervolgt de AD-diva. “Dan ook nog een commercialblok ín het programma, omdat met de ‘sing-off’ zogenaamd een heel nieuw programma begint? Hallo mediawaakhond, word eens wakker.”
Rob spreekt
Rob Goossens, haar evenknie van De Telegraaf, is het ermee eens dat dit onderzocht moet wárden. “Op zich hebben we die reclamespot voor Stage al gezien bij Op Zoek Naar Joseph, Op Zoek Naar Evita en Op Zoek Naar Mary Poppins, dus dat was niets nieuws en dat vinden we blijkbaar oké”, zei hij gisteren in RTL Boulevard.
“Maar dat er ook nog halverwege een reclameblok in zat terwijl de hele afspraak met de NPO is dat ze alleen om de programma’s heen reclame mogen maken… Ik denk ook dat ze zelf vinden dat het geen twee programma’s zijn. Dat is toch opmerkelijk, dus ik hoop dat het Commissariaat er snel naar gaat kijken.”
Fragment
Onderstaand een fragment uit Op Zoek Naar Maria, nu het allemaal nog kan: