Zondagse talkshow Humberto Tan in de lift: flinke groeispurt
De kijkcijfers van zondag 24 januari 2021 (SKO) – Humberto Tan ziet de kijkcijfers van zijn zondagse talkshow flink stijgen. Na twee minder bekeken afleveringen is Humberto nu alsnog een succes.
Humberto, zoals de nieuwe talkshow van Humberto Tan heet, begon twee weken geleden met 660.000 kijkers (17 procent marktaandeel) op RTL 4. Een week geleden waren dat er 649.000 (16 procent). Nu laat Humberto een flinke groeispurt zien: er zaten gisterenavond maar liefst 907.000 mensen (19 procent) voor de buis, een mooie prestatie.
Op1 scoort met rellen
Met deze score staat Humberto nog wel diep in de schaduw van de concurrerende talkshow Op1. Dat programma trok gisteren een hoop bekijks vanwege de coronarellen die in meerdere steden plaatsvonden. De score kwam uit op een torenhoge 1,7 miljoen kijkers (33 procent), goed voor de vierde plek in de top 25. Humberto staat op dertien.
Actuele programma’s waren sowieso in trek vanwege de onrust in Nederland. Het Achtuurjournaal zette een score van maar liefst 3,7 miljoen kijkers (52 procent) neer en ook het Half Acht Nieuws deed het uitstekend met 1,5 miljoen kijkers (25 procent).
Heel Holland Bakt op #1
Heel Holland Bakt was de nummer een op prime time met een score van 3,4 miljoen kijkers (44 procent). De meest bekeken alternatieven waren Beat the Champions met 1,3 miljoen kijkers (18 procent) op RTL 4 en De Wereld van de Chinezen met 1 miljoen kijkers (13 procent) op NPO 2.
De toppers om half tien waren 40 Jaar TV Show met 1,6 miljoen kijkers (26 procent) op NPO 1, RTL Exclusief met 947.000 kijkers (16 procent) op RTL 4 en Nieuwsuur met 808.000 kijkers (13 procent) op NPO 2.
SBS 6 was de vierde zender op prime time dankzij de combinatie De Code van Coppens (770.000 kijkers en 10 procent) en Stegeman op de Bres (677.000 kijkers en 11 procent).
Vooravond en late avond
Het Achtuurjournaal (3,7 miljoen), Studio Sport Eredivisie (2,1 miljoen), Half acht nieuws (1,5 miljoen), Studio Sport (1,1 miljoen), RTL Boulevard (942.000), Zes uur nieuws (871.000) en Editie NL(839.000) warne de vooravondtoppers.
Op de late avond waren Op1 (1,7 miljoen), Hart van Nederland (975.000), Humberto (907.000), Shownieuws (653.000), het late RTL Nieuws (594.000) en Studio Voetbal (573.000) het meest in trek.
NPO 1 avondmarktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 34 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 18 procent en SBS 6 brons met 11 procent.
Top 15 |
Marktaandelen (18-24u, 6+) |
---|---|
01. Journaal 20:00 (NPO1) 3.700.000 | 01. NPO1 / 33.8% |
02. Heel Holland Bakt (NPO1) 3.356.000 | 02. RTL4 / 18.0% |
03. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.111.000 | 03. SBS6 / 10.8% |
04. Op1 (NPO1) 1.661.000 | 04. NPO2 / 7.1% |
05. 40 Jaar TV Show (NPO1) 1.615.000 | 05. ESPN / 2.8% |
06. Half acht nieuws (RTL4) 1.461.000 | 06. Vero / 2.7% |
07. Beat the Champions (RTL4) 1.315.000 | 07. NPO3 / 2.6% |
08. Studio Sport (NPO1) 1.148.000 | 08. RTL7 / 2.6% |
09. De wereld van de Chinezen (NPO2) 1.012.000 | 09. NET5 / 2.3% |
10. Hart van Nederland (SBS6) 975.000 | 10. RTL8 / 2.3% |
11. RTL Exclusief (RTL4) 947.000 | 11. N.geog / 1.0% |
12. RTL Boulevard (RTL4) 942.000 | 12. Spike / 1.0% |
13. Humberto (RTL4) 907.000 | 13. RTLZ / 0.9% |
14. Zes uur nieuws (RTL4) 871.000 | 14. TLC / 0.8% |
15. Editie NL (RTL4) 839.000 | 15. Ziggo / 0.8% |
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) |
Meer kijkcijfers bij: |
01. Publieke Omroep 43,5% | |
02. RTL Nederland 25,7% | |
03. Talpa TV 16,4% |