Wouke van Scherrenburg in Op1: ‘Doodsbang hier corona op te lopen’

Wouke van Scherrenburg zat woensdagavond met angst en beven aan de talkshowtafel van Op1. Ze vreesde namelijk om tijdens de uitzending corona op te lopen. Dat gaf ze toe in het programma op NPO 1.

Wouke van Scherrenburg © Op1

De 74-jarige Wouke van Scherrenburg zat aan tafel om te praten over haar nieuwe tv-programma De strijd om het Binnenhof. Ze twijfelde aanvankelijk of ze wel wilde komen, maar ging toch overstag omdat ze graag haar televisiereeks wilde komen promoten. Voor die 7 minuten durende pr-praat zit ze de komende week echter wel in de zenuwen.

Twijfel

Presentatrice Carrie ten Napel onthulde dat Wouke niet op haar gemak in de uitzending zat. “Je twijfelde om hier vandaag aan tafel te komen vanwege die Britse variant. Maakt je dat zo angstig?”

Wouke daarop: “Het is niet alleen de Britse variant, maar elke keer als ik ergens geweest ben, waarvan ik zelf wel weet dat het veilig is, denk ik na een week: ah, dit heb ik ook weer gehad. Ik ben gewoon echt heel erg bang om besmet te raken, want ik ben een risicogroeper.”

Russische roulette

Als ‘risicogroeper’ ziet Wouke een avondje Op1 naar eigen zeggen als Russische roulette. “Toen dacht ik: zal ik nou wéér Russische roulette gaan spelen en weer aan die tafel zitten? Maar ik heb tot nu toe heel goed het mondkapje op gehad en goede afstand gehouden met allemaal, dus dan hoef ik alleen maar één week af te tellen en dan heb ik dit ook weer overleefd. Daarna ga ik in totale lockdown.”

De politiek journaliste vreest af en toe de lente niet te halen. “Ik ben echt bang voor die besmetting. Ik ben 74 en hoef die ic bijvoorbeeld niet op. Wat moet ik daarna nog? Dat is dan gewoon einde verhaal. Ik vind het heerlijk om hier te zijn, maar ik zou ook heel blij zijn als het volgende week woensdag is en ik kan constateren: het ging inderdaad goed.”

Fragment

Wouke van Scherrenburg in Op1:

34 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Koen
januari 14, 2021 17:54

Ach, mevrouwtje ga lekker naar huis, koken, veel beter. #PimFortuyn

Gast
Freek
januari 14, 2021 16:13

Het is mooi om oud te worden. Gisteren bij Op1 ook weer onze sexy Suse. Zat met een ernstig gezicht te popelen om iets te zeggen. Ja was inderdaad ernstig met die Engelse variant. Toen haar na CNN video gevraagd werd of ze ook zo emotioneel, lees huilen als die vrouw van CNN, wordt van van al die coronadoden in USA 5000 p.d. , in Engeland 2000 p.d. zei ze : nee doet me niks, ik zie er zoveel!! Toen als kers op de slagroomtaart dat ze met kerst al haar vrienden had uitgenodigd naar Nederland, terwijl die trut weken eerder opschepperig had gemeld dat Engeland in september deze verwoestende mutatie had ontdekt. Meteen deleten dat blondje en op de boot naar haar heilige Engeland.

Gast
Zoloto
januari 14, 2021 13:40

Tja, Wouke van S. is al 74. Maar nog steeds niet verzoend met de gedachte dat het ook voor haar binnenkort afgelopen is. Mensen hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven.

Gast
Joop
januari 14, 2021 15:34
Antwoord op  Zoloto

Hoezo niet verzoend’? Omdat ze (nog) mooi werk aflevert? Op die leeftijd ben jij al vele jaren afgeschreven. Leer je daar maar tijdig mee verzoenen (als je die leeftijd al mocht halen).

Gast
Apex predator
januari 14, 2021 12:27

Die heeft wel aardig gerookt in haar leven. Op sommige momenten leek het alsof haar huid van haar gezicht afgleed.

Gast
Gast
januari 14, 2021 11:47

Ze zal wel geld nodig hebben, je gaat toch niet voor je lol daar anderhalf uur zitten voor een gesprek van 7 minuten.

Gast
Arie
januari 14, 2021 11:37

Ja je bent “bang”, maar ook zo;’n linkse publiciteitsgeile mevrouw.
Mens ga toch koken!

Gast
analist
januari 14, 2021 12:49
Antwoord op  Arie

Ze is elitair rechts.

Gast
Geertje
januari 14, 2021 15:29
Antwoord op  Arie

Ga jij eens iets nuttigs doen, iets aan je algemene ontwikkeling.

Gast
Delo
januari 14, 2021 11:14

Hoe beroof je een volk geef ze brood en spelen, dompel ze onder in de digitale hypnose show, overvoer ze met eenduidige mantra’s van een onzichtbaar kwaadaardig monster met de magician in t helden gewaad van journalist. .

Gast
Geertje
januari 14, 2021 15:27
Antwoord op  Delo

Ga jij maar lekker je griezelfilms kijken en je complottheorieen bestuderen. En val verstandige mensen daar niet mee lastig.

Gast
Garry glamour
januari 14, 2021 10:17

Wouke , een vrouw na mijn hart .
Ik mis mensen zoals zij op de tv .
Toen zij poliekverslaggever in Den Haag was , werd er minder om de hete brij heen gedraaid door de politici , simpelweg omdat zij zich als een pitbull in de materie vastbeet en zich niet weg liet sturen met een dom of voorspelbaar antwoord .
Het blonde beest is het grijze beest geworden , met nog steeds dezelfde gretigheid als toen .
I love it

Gast
willem
januari 14, 2021 10:40
Antwoord op  Garry glamour

Eens, Wouke en Sven , OP 1, dat zou spetteren .

Kanjers

Gast
Meester
januari 14, 2021 10:14

Ga koken.

Gast
Nicolaas
januari 14, 2021 10:11

Ach. Zo ziet dor hout er dus uit

Gast
Geert
januari 14, 2021 12:02
Antwoord op  Nicolaas

Kijk jij nou maar in de spiegel, bijdehand!

Gast
anonymous
januari 14, 2021 10:11

Blijf dan thuis

Gast
Lenze Kramer
januari 14, 2021 10:00

Een dame op leeftijd. Ja natuurlijk is zij bang voor het virus. 🦠
Dat zouden meer mensen moeten zijn.

Gast
Anaal_digitaal
januari 14, 2021 12:05
Antwoord op  Lenze Kramer

Laat je geen angstpsychose aanpraten door de media.

Gast
Gerda
januari 14, 2021 15:24
Antwoord op  Anaal_digitaal

Je moet je gezond verstand gebruiken en dan ben je uiterst voorzichtig!

Gast
wim heitinga [de echte]
januari 14, 2021 09:57

Bange blanke vrouw!

Gast
Danny
januari 14, 2021 12:01

Wat een suffe reactie!
Het zou pas dom zijn als ze niet bang zou zijn. En wat heeft dat in hemelsnaam met blank te maken?

Gast
Nathaniel
januari 14, 2021 09:56

Mooie serie! Toppie.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 14, 2021 09:56

Woke van Scherrenburg 🦀🚑💊

Gast
Peanut
januari 14, 2021 09:44

En dan een fragment laten zien wat daar niet over gaat…

Gast
JanH
januari 14, 2021 09:43

Wouke is gewoon eerlijk. En ‘De strijd om het Binnenhof’ is prima.

Gast
Nick
januari 14, 2021 09:40

Ach mens ga toch koken.

Gast
Danny
januari 14, 2021 11:58
Antwoord op  Nick

Ga jij dan ook iets nuttigs doen ipv stomme reacties geven.

Gast
Frans Koppelse
januari 14, 2021 09:35

Zo bang voor…. maar wel vooraan zitten. Dat heet hypocrisie in medische vaktermen.

Gast
Danny
januari 14, 2021 11:58
Antwoord op  Frans Koppelse

Ze schetste haar dilemma. Dat heeft niets met hypocrisie te maken.

Gast
Marco
januari 14, 2021 09:35

Wat is zij ineens snel oud geworden ?!

Gast
Peanut
januari 14, 2021 09:44
Antwoord op  Marco

Ze is 74… dus ja. Zo gaat dat.

Gast
Marco
januari 14, 2021 10:05
Antwoord op  Peanut

Ja inderdaad haha. Had al lang niet meer gezien vandaar…

Gast
shrink
januari 14, 2021 10:14
Antwoord op  Marco

Oud worden gaat met schokken. Niet geleidelijk.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen