Tijl Beckand bij Slimste over corona-infectie: ‘Na drie dagen weer wijn’

Tijl Beckand was vorig jaar één van de eerste BN’ers die het coronavirus opliep. Hij onthulde gisteren bij zijn debuut in De Slimste Mens dat hij drie dagen later alweer aan de wijn zat.

Tijl Beckand © De Slimste Mens

Het hele gezin van Tijl Beckand was vorig jaar de pineut: allen maakten ze het Covid-virus door. Zijn zoontje was zelfs pas het tweede jongetje dat in het Amsterdamse ziekenhuis AMC werd behandeld aan corona. Bij Tijl zelf is het coronavirus redelijk mild verlopen, vertelde hij in De Slimste Mens aan presentator Philip Freriks.

Corona op 1 april

Tijl werd door Philip gelijk geconfronteerd met het feit dat hij corona heeft gehad. “Ja, al even geleden hoor. Ik was een early adepter. Ik werd grappig genoeg op 1 april ermee wakker en het werd me vrij snel duidelijk dat het corona was.”

Het is bij Tijl gelukkig redelijk mild verlopen. “Na drie dagen dronk ik weer wijn, na vier dagen zat ik op de fiets, daar heb ik een dagje terugslag van gehad, maar na een week of twee was het voor mij achter de rug. Dat was ergens ook wel een opluchting. Iedereen was er enorm mee bezig, maar wij hadden het al gehad. Dat was ergens ook wel prettig.”

Robinson

Inmiddels is de tv-persoonlijkheid weer zo fit als een hoentje. Fit genoeg om mee te doen aan een fysiek uitdagende tv-show als Expeditie Robinson dus, maar dat ziet hij absoluut niet zitten, vertelde hij later in de uitzending.

Tijl: “Nee, ik denk niet dat ik in zo’n groep goed zou functioneren. Onder barre omstandigheden komen mijn niet al te prettige eigenschappen, die ik toch wel heb, razendsnel omhoog. Ik zou me met de dynamiek van de groep bemoeien en ik denk dat ik een splijtzwam ben.”

Overigens deed Tijl het hartstikke goed in De Slimste Mens. Hij wist zijn eerste aflevering te winnen. U kunt de aflevering terugkijken via NPO Start.

25 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
critikast
januari 15, 2021 09:47

Vreemd, zoals deze man zich gedraagt bij De Slimste Mens. Hand voor de mond, quasi ongeinteresseerd, onderuit gezakt in zijn stoel en acteren alsof hij zich eigenlijk te groot en te goed vindt voor dit programma. Beetje zielige vent !

Gast
Umfufu
januari 15, 2021 09:28

De “niet al te prettige eigenschappen” zie je nu al hoor Tijl, daar heb jij geen Expeditie Anything voor nodig.

Gast
anonymusje
januari 14, 2021 23:57

Hoop dat Tijl er uitvliegt, wat een vreselijke humorloze man is dit.

Gast
Prof. dr. Traagzaath
januari 14, 2021 20:10

Nare humorloze zak. Meer zeg ik niet. (Meer weet ik er ook niet van).

Gast
Roos
januari 14, 2021 14:35

Waarom bij het beantwoorden van de vragen steeds die hand voor of tegen zijn gezicht.
Had hij misschien kiespijn vroeg ik me af.

Gast
Bonnie st claire
januari 14, 2021 12:52

Van wijn wordt je geen sjagerijn

Gast
Bart
januari 14, 2021 12:44

Een hele vervelende man zonder enig talent. Het viel nog mee dat hij niet op de stoelen ging dansen. Misschien komt dat nog. Hoop dat hij er vanavond uit ligt.

Gast
Laura Wetsnee
januari 14, 2021 11:53

Ik heb in december nog rode wijn gedronken.
Dat zet je aan het denken….
Het komt wel dichtbij zo.

Gast
Beckandkenner
januari 14, 2021 11:21

In al die jaren dat ik De Slimste Mens kijk heb ik nog nooit zo’n irritante, arrogante, flauwe zuipschuit gezien.

Gast
wim heitinga [de echte]
januari 14, 2021 11:17

Ik heb na twee dagen alweer wijn gedronken. Krijg m alleen niet meer omhoog. Maar goed, naar de hoeren kan toch niet.

Gast
Pierke
januari 14, 2021 15:49

Wat een geluk voor die hoeren, ieder nadeel heeft zijn voordeel.

Gast
Gerda
januari 14, 2021 15:57

Wat ben jij een stakker!

Gast
Albert Verhinderd
januari 14, 2021 10:58

Even off topic: al een tijd geen nieuws over Gordon. Is toch niet dood mag ik hopen?

Gast
Frank is Gordonmoe
januari 14, 2021 11:56
Antwoord op  Albert Verhinderd

Gordon dood vieren we een week lang met bier en bitterballen.
En we stoppen gelijk met het corona toneelspel dat was opgezet om Gordon z’n bek te laten houden.
En we leefden nog lang en gelukkig.

Gast
Nathaniel
januari 14, 2021 10:52

Dus nog steeds aan de drank!

Gast
Slmoan
januari 14, 2021 10:37

Niet grappige lelijkerd. Goedemorgen.

Gast
mark 2
januari 14, 2021 10:25

Is eerlijk over zichzelf, blijf het een vervelende man vinden. Altijd war sneu als iemand op zijn leeftijd stoer zegt dat de enige pik die hij ooit heeft gezien die van zichzelf is.. om daarna wel te zeggen dat er een schilderij van zijn pik komt, het een drieluik moet zijn…

Gast
Norvo
januari 14, 2021 10:25

Bij vlagen pijnlijk om te zien hoe hard Tijl zijn best deed komisch en gevat uit de hoek te komen. Niets spontaans meer aan, dat geforceerde ‘geimproviseer’. Zeker omdat de grapjes amper nog verbergen dat ‘ie van nature verre van vrolijk is.

Gast
Albert Verhinderd
januari 14, 2021 10:57
Antwoord op  Norvo

Was bij de Lama’s ook al niet bepaald de leukste. Vaak geforceerd en snel over op poep-, pies- en tietengrappen. Waarschijnlijk erg populair bij pubers.

Gast
Corona killervirus? 🤣🤣🤣
januari 14, 2021 10:25

Logisch. Net als de griep. Kan gevaarlijk tot dodelijk zijn voor mensen met zwakke gezondheid of onderliggend lijden maar gezonde mensen herstellen gewoon en bouwen direct immuniteit op. De cijfers wijzen dit ook uit.
Maar nee, onze lIJders willen graag dit gebruiken om onze vrijheid af te pakken….

Gast
shrink
januari 14, 2021 10:11

Beckand heeft wel zelfkennis, dat is dan weer een goede eigenschap. Toch blijft hij iemand op wie het Peter Principle van toepassing is: net één niveau te hoog willen functioneren. Zijn verschrikkelijke serie over Bach was wat dat betreft tekenend. Met plaatsvervangende schaamte één aflevering gekeken.

Gast
willem
januari 14, 2021 10:28
Antwoord op  shrink

Onderschrijf ik volledig , en dan ook nog , de vraaggesprekken over Bach, met de Duitse Bachkenners, in het Engels doen , kan toch niet !

Gast
Umfufu
januari 15, 2021 09:31
Antwoord op  willem

Dat is om te voorkomen dat hij slechte grappen over Duitsers zoou maken. Niet dat er geen goede grappen zijn op dat gebied, maar Tijl is niet grappig dus vandaar.

Gast
Frans Koppelse
januari 14, 2021 10:09

Het eerste waar ze aan denken is drank. Haal effe een foldertje op bij de huisarts de volgende keer.

Gast
René
januari 14, 2021 10:06

Het was een beetje ‘in het land der blinden’ want de 2 dames weten niet zoveel. W.F. Hermans niet kennen, mijn hemel.

Overigens wel verliefd geworden op Melissa Drost, wat een leuke vrouw!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen