Twaalfde seizoen De TV Kantine trapt af met hoge kijkcijfers

De kijkcijfers van donderdag 14 januari 2021 (SKO) – Het twaalfde seizoen van De TV Kantine is met mooie kijkcijfers van start gegaan op RTL 4. Carlo Boszhard pakte gisteren zilver op prime time.

De TV Kantine © RTL

Carlo Boszhard trapte het nieuwe seizoen af met een mooie publiciteitsstunt. Hij liet het publiek raden naar de BN’er die prinses Amalia zou persifleren en de media deden daar gretig aan mee. Uiteindelijk zagen gisteren ruim 1,2 miljoen mensen (18 procent) dat het Najib Amhali was die in de huid van de troonopvolger kroop.

Zilver voor TV Kantine

Met deze score pakte De TV Kantine zilver op prime time. Alleen het gelijktijdig uitgezonden De Slimste Mens was met 2,2 miljoen kijkers (32 procent) meer in trek. Dat programma is zo goed als onverslaanbaar. Met name dit seizoen worden werkelijk alle records verbroken.

Wel bleef RTL 4 dus alle andere zenders voor met De TV Kantine. De nummers drie en vier om half negen waren Nieuwe Boeren met 812.000 kijkers (12 procent) op NPO 1 en de wedstrijd Twente – Ajax met 595.000 kijkers (9 procent) op ESPN 2.

DWHN wint half tien

De toppers om half tien waren Dit Was Het Nieuws met 1,2 miljoen kijkers (20 procent) op NPO 1, Wie Ben Ik met 905.000 kijkers (15 procent) op RTL 4 en Nieuwsuur met 838.000 kijkers (14 procent) op NPO 2.

Verder was NPO 3’s Keuringsdienst van Waarde het meest in trek op prime time met 456.000 kijkers (7 procent). SBS 6 behoorde op prime time niet eens tot de top vijf.

Top zes

De zes minst scorende top-tien-zenders (gemiddeld genomen) scoorden als volgt op prime time:

  • RTL 5 scoorde met Big Brother: 439.000 kijkers,
  • SBS 6 scoorde met Frank Visser: 435.000 kijkers,
  • RTL 8 scoorde met Silent Witness: 309.000 kijkers,
  • Net5 scoorde met The Other Woman: 256.000 kijkers,
  • RTL 7 scoorde met Switch: 209.000 kijkers,
  • Veronica scoorde met SWAT: 135.000 kijkers.

Vooravond en late avond

Het Achtuurjournaal (2,4 miljoen), Zesuurjournaal (1,7 miljoen), EenVandaag (1,4 miljoen), Half acht nieuws (1,4 miljoen), M (1,1 miljoen), RTL Boulevard (928.000), Editie NL (894.000) en Tijd voor MAX (873.000) waren de vooravondtoppers.

Op de late avond waren Jinek (849.000), Op1 (790.000), Journaal laat (689.000) en Hart van Nederland (565.000) het meest in trek.

NPO 1 avondmarktleider

NPO 1 was avondmarktleider met 22 procent marktaandeel, RTL 4 pakte zilver met 17 procent en NPO 2 brons met 12 procent.

Top 15

Marktaandelen (18-24u, 6+)

01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.424.00001. NPO1 / 21.9%
02. De Slimste Mens (NPO2) 2.211.00002. RTL4 / 17.4%
03. Journaal 18:00 (NPO1) 1.672.00003. NPO2 / 12.4%
04. EenVandaag (NPO1) 1.429.00004. SBS6 / 7.7%
05. Half acht nieuws (RTL4) 1.401.00005. NPO3 / 5.4%
06. De TV Kantine (RTL4) 1.241.00006. ESPN2 / 4.6%
07. Dit was het nieuuws (RTL4) 1.171.00007. RTL5 / 4.2%
08. M (NPo1) 1.095.00008. RTL8 / 3.9%
09. RTL Boulevard (RTL4) 928.00009. RTL7 / 3.1%
10. Wie Ben Ik (RTL4) 905.00010. NET5 / 2.9%
11. Editie NL (RTL4) 894.00011. Vero / 2.3%
12. Tijd voor MAX (NPO1) 873.00012. ESPN / 2.3%
13. Jinek (RTL4) 849.00013. RTLZ / 0.9%
14. Nieuwsuur (NPO2) 838.00014. TLC / 0.9%
15. Nieuwe Boeren (NPO1) 812.00015. SBS9 / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)

Meer kijkcijfers bij:

01. Publieke Omroep 39,7%
02. RTL Nederland 29,8%
03. Talpa TV 13,7%

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen